Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa työkaverin halveksunta huono-osaisi kohtaan

Vierailija
31.08.2019 |

Ei mitenkään peittele sitä. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miten hyvin koulutettujen perheestä on kasvanut niin kylmästi ajatteleva ihminen. Ei minkäänlaista ymmärrystä oman hyväosaisuuden merkityksestä nykyiseen elämäänsä. Olen niin järkyttynyt tästä asenteesta että en osaa sanoa hänelle mitään. Ei taida minun sanomiset vaikuttaa.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollaiset ovat pyrkyreitä.

Vierailija
2/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koulutus kyllä ihmisen perusluonnetta kerro. ”Kylmiä” ihmisiä on joka sosiaaliluokassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran se karma osuu hänenkin kohdalle. Se on varmaa.

Vierailija
4/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmoteltu kakara

Vierailija
5/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa varakkaissa perheissä on sellaisiakin mätiä perheitä, joissa lapsien kaverit valikoi vanhemmat; jos ei oo hienosta perheestä, ei kelpaa kaveriks. Lähtee monilla jo lapsuudesta se inho huono-osaisia kohtaan.

Vierailija
6/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas huono-osaiset ahdistavat ja pyrin välttelemään paikkoja, jossa he tykkäävät olla. Ihan normaalia, että ihmiset tykkäävät olla mieluummin "omiensa" seurassa

Vierailija
7/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas huono-osaiset ahdistavat ja pyrin välttelemään paikkoja, jossa he tykkäävät olla. Ihan normaalia, että ihmiset tykkäävät olla mieluummin "omiensa" seurassa

Millaiset ihmiset lasket huono-osaisiksi? Mikä ahdistaa heissä niin paljon?

Vierailija
8/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsi Aku Ankassa, kun siinä oli juuri lyhyt sarjakuva, missä Iines halusi johonkin ei niin hienoon paikkaan syömään vaihteeksi. Johonkin, jossa kukin saa olla oma itsensä.

No, Aku vei sen kodittomien nuotion äärelle ja Iines oli kiukkuinen hienoissa hepenissään.

Minusta tämä oli ilkeää vähävaraisia kohtaan.

Vierailija
9/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala koulutustaso, epäsiisteys, päihteiden runsas käyttö, tietynlainen puhetapa, puutteellinen älykkyys, pitkäaikaistyöttömyys. Yksi ei vielä tee silmissäni huono-osaiseksi mutta useampi tekee. Ovat jotenkin raskaita ja kuluttavat mun henkistä energiaa - johtuu ehkä heidän omasta negatiivisuudestaan. Hyvinvoivat hyväosaiset taasen parantavat ympäristöä ja pidän enemmän heidän seurastaan

Vierailija
10/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala koulutustaso, epäsiisteys, päihteiden runsas käyttö, tietynlainen puhetapa, puutteellinen älykkyys, pitkäaikaistyöttömyys. Yksi ei vielä tee silmissäni huono-osaiseksi mutta useampi tekee. Ovat jotenkin raskaita ja kuluttavat mun henkistä energiaa - johtuu ehkä heidän omasta negatiivisuudestaan. Hyvinvoivat hyväosaiset taasen parantavat ympäristöä ja pidän enemmän heidän seurastaan

Matala koulutustaso kuluttaa sun energiaa? No älä hyvä ihminen sitten huollata sun autoa jos omistat, remontoi kotia, käy parturissa tai kosmetologilla, älä syö ravintoloissa (hyh, kokin ammattitutkinto vain 3 vuotta 🤥), älä käy leipomoissa, jne. Lista on loputon. Ettet vain joudu kohtaamaan näitä energiaa kuluttavia duunareita.

Vierailija
11/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei olis syntyny kultalusikka suussa, mutta jos ansaitsee hyvin, raha tekee kusipääksi: kuvittelee olevansa muita parempi ihminen.

Vierailija
12/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että toi sun työkaveri edes tekee töitä. Tais loppua pappa betalar kulta-ajat.

Vierailija
13/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala koulutustaso kuluttaa sun energiaa? No älä hyvä ihminen sitten huollata sun autoa jos omistat, remontoi kotia, käy parturissa tai kosmetologilla, älä syö ravintoloissa (hyh, kokin ammattitutkinto vain 3 vuotta 🤥), älä käy leipomoissa, jne. Lista on loputon. Ettet vain joudu kohtaamaan näitä energiaa kuluttavia duunareita.

Huoh, olisit nyt lukenut viestin kokonaan

Vierailija
14/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, olisit nyt lukenut viestin kokonaan

Luin. Ja olen kiitollinen, etten kuulu sun lähipiiriin ja satumaiseen ”hyvinvoivien hyvä-osaisten” kastiin. 🤭🤮

Vierailija
15/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miten joku muka ei tee pilaa sossupummeista. Ap taitaa olla röllipeikko.

Vierailija
16/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kyllä sanoa kumpi on vastenmielisempi rikas, ylimielinen, kylmä ihminen jolle muut ovat roskia, vai sellainen katkera, väkivaltainen, hyvin epäsiisti ja pahalle haiseva arvaamaton narkomaani.

Molemmat ahdistavat jo ajatuksenakin yhtä paljon.

Vierailija
17/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kyllä sanoa kumpi on vastenmielisempi rikas, ylimielinen, kylmä ihminen jolle muut ovat roskia, vai sellainen katkera, väkivaltainen, hyvin epäsiisti ja pahalle haiseva arvaamaton narkomaani.

Molemmat ahdistavat jo ajatuksenakin yhtä paljon.

Sori kun välimerkki : jäi pois.

Vierailija
18/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miten joku muka ei tee pilaa sossupummeista. Ap taitaa olla röllipeikko.

Ei tartte olla röllipeikko ymmärtääkseen, että niillä sossupummeillakin on elämän tarina. Toisilla on ollut töitä, kohtuu hyvät olosuhteet ja esim. lama-aikana kaikki on lähtenyt alta. Harva sen sossupummiuden valitsee suoraan elämäntavakseen, ei se kaksista ole.

Vierailija
19/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se onkaan, niin helppoa ja alati vaivatonta lyödä lyötyä. 

Vierailija
20/88 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavina siinä asenteessa on, ettei hän sääli edes lapsia. Hän usein korostaa sitä, kuinka paremmin varakkaammat huolehtivat lapsista. Kuinka paljon parempia koulut ovat ja kuinka joistakin lapsista näkee jo nuorena sen, mitä aikuisena tulee. Että se on ihan oikein. Epäloogisesti kaikki on kuitenkin ihmisen omaa ansiota, mutta tietenkään köyhät eivät ansaitse menestyviä lapsia. Tukia saavan perheessä kasvaminen on hänen mielestään yhtä kuin esimerkki, jonka lapsille annetaan. Että automaationa se tukien varassa eläminen siitä siirtyy. Ja siksi se on oikein, eikä sitä tarvi murehtia. Jos köyhän lapsi menestyy, on annettu ilmaiseksi, ja se on väärin. Koska hän maksaa niin paljon veroja.

Kerran ajoimme autolla huonomaineisen vuokralähiön läpi ja ohi käveli humalaisen näköinen, tupakkaa polttava nuori nainen, kärryissä istui lapsi 1-2v. Työkaveri totesi ivallisesti "Noni, sillä lailla!" Se näky tuotti selvästi vain mielihyvää, tälläistä sillä seudulla hän halusikin selvästi nähdä. Sanoin, että hidastaa, meidän pitää tehdä ilmoitus poliisille, jotta lastensuojelu voi auttaa lasta. Hän vain nauroi ja ajoi kovempaa ohi. Takaikkunasta näin että nainen ehti kadota jonnekin talojen sekaan. Tämä tapahtuma on vaivannut minua todella pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän