Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19276)
Minä olen ollut Fragranticassa yli 10 vuotta, eikä se ole mitenkään poliittinen foorumi sen takia, että siellä on Trumpin ja Ivankan tuoksut muiden julkkistuoksujen joukossa.
*
Tänään on selvästi syyskuun kunniaksi uusimman tuoksuni päivä: Montale Intense Café.
Hyväntuoksuista sunnuntaita kaikille tuoksujen ystäville!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut Fragranticassa yli 10 vuotta, eikä se ole mitenkään poliittinen foorumi sen takia, että siellä on Trumpin ja Ivankan tuoksut muiden julkkistuoksujen joukossa.
*
Tänään on selvästi syyskuun kunniaksi uusimman tuoksuni päivä: Montale Intense Café.
Hyväntuoksuista sunnuntaita kaikille tuoksujen ystäville!
Ei siitä ole missään vaiheessa ollut kyse että ko. tuoksujen olemassaolo siellä muiden joukossa oisi kenellekään ongelma. Kyse on tapahtuneista kannanotoista, artikkelien nostoista, teksteistä sivustolla yms. Nämä on ehkä jääneet huomaamatta.
Fragranticasta puheen ollen: arvosteluissa lähes kaikki kirjoittavat mainitsevat miten ihmiset kehuvat toisten hajuvesiä, että puolen tunnin sisällä sai pari kyselyä mitä ihanaa hajuvettä käyttää.
Täällä Suomessa en oikeastaan koskaan edes haista kenelläkään hajuvesiä. Hyvin harvoin kaupungilla saattaa törmätä johonkin ihmiseen josta tuoksuu hajuvesi. Nekin harvat ovat yleensä nuoria aikuisia, keski-ikäisillä ja vanhemmilla ei yleensä tuoksu mikään.
Ollaanko me hajuvesien käyttäjät vähemmistö? Käyttääkö jotkut vain erikoistilaisuuksissa? Tai käyttävät vain niin vähän ettei se tuoksu mihinkään?
Pari päivää sitten ruokakaupassa haistoin vanhemmalla naisella La Nuit Trésorin. Oli ihana. :)
En muista merkkiä, mutta tokmannilta ostettu. Oisko maksanu kympin pullo.
M28
Vierailija kirjoitti:
Fragranticasta puheen ollen: arvosteluissa lähes kaikki kirjoittavat mainitsevat miten ihmiset kehuvat toisten hajuvesiä, että puolen tunnin sisällä sai pari kyselyä mitä ihanaa hajuvettä käyttää.
Täällä Suomessa en oikeastaan koskaan edes haista kenelläkään hajuvesiä. Hyvin harvoin kaupungilla saattaa törmätä johonkin ihmiseen josta tuoksuu hajuvesi. Nekin harvat ovat yleensä nuoria aikuisia, keski-ikäisillä ja vanhemmilla ei yleensä tuoksu mikään.
Ollaanko me hajuvesien käyttäjät vähemmistö? Käyttääkö jotkut vain erikoistilaisuuksissa? Tai käyttävät vain niin vähän ettei se tuoksu mihinkään?
Mulla on aina, mutta uskon siihen, että tuoksun tarkoitus on olla aistittavissa vain halausetäisyydellä. Kukaan ulkona tai töissä ei pääse sellaiselle. Käytännössä menekki on siis varsin vähäistä, joten käytän vain näytteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina, mutta uskon siihen, että tuoksun tarkoitus on olla aistittavissa vain halausetäisyydellä. Kukaan ulkona tai töissä ei pääse sellaiselle. Käytännössä menekki on siis varsin vähäistä, joten käytän vain näytteitä.
Mistä hankit niitä näytteitä?
Vierailija kirjoitti:
Rakastan sitä, kun haistan parfyymejä muilla. Mutta itse laitan aika vähän, koska kun tuoksu on lähellä, riittää vähempikin. Varsinkin nykyään kun tuntuu, että nenäni alkaa olla aika harjaantunut. En halua tyrmätä hajuepiteeliäni. Nenän tehtävä on napata ohikiitävä häivähdys ja analysoida sitä, ei mukautua tuoksuun niin, ettei kykene sitä enää havaitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina, mutta uskon siihen, että tuoksun tarkoitus on olla aistittavissa vain halausetäisyydellä. Kukaan ulkona tai töissä ei pääse sellaiselle. Käytännössä menekki on siis varsin vähä
Mistä hankit niitä näytteitä?
Verkkokaupoista, EU-alueelta (jollain tätä täytyy rajata). Designerit pääosin Virosta (Molecule), nichet pääosin Puolasta (Lulua, Missala), valmistajien verkkosivuilta, erityisen mielenkiintoisilta valmistajilta tilaan näytesetin jostakin parfymeriasta. Barcelonaa ja Aus Liebe zum Duftia tulee ehkä eniten käytettyä.
Vieno, hyvä parfyymin tuoksu ohikulkijalta on mukava.
Kiitos kun kerroit näytteiden hankkimispaikoista!
Vierailija kirjoitti:
Tietyn taustan omaavat nuoret miehet kyllä taitavat kaataa joka kerta koko pullon päälleen. Ihmisen nenä turtuu aika äkkiä liialliseen hajusteiden käyttöön ja sitä suihkitaan lisää ja lisää ja vielä muutaman kerran lisää. Tuloksena on sitten sellainen hengen salpaava katku, joka saa lähistöllä olevat kakomaan kun henki ei enää kulje.
On tietysti kiva, jos joku tuoksuu hyvälle. Mutta liika on liikaa.
En enää käytä mitään hajusteita. Suosikkihajuveteni (YOHJI by Yohji Yamamoto) lopetettiin enkä löytänyt uutta tuoksua sen tilalle. Olen myös iän myötä herkistynyt kemikaaleille. Saan nyt ihottumaa ja migreeniä monista tuotteista, jotka eivät teini-ikäisenä (kauan sitten 1990-luvulla) aiheuttaneet mitään oireilua. Hajuvedet, shampoot, suihkugeelit, kosteusvoiteet. Nyt käytän vain allergiatestattua kosmetiikkaa, joka on valmistettu ilman hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
En enää käytä mitään hajusteita. Suosikkihajuveteni (YOHJI by Yohji Yamamoto) lopetettiin enkä löytänyt uutta tuoksua sen tilalle. Olen myös iän myötä herkistynyt kemikaaleille. Saan nyt ihottumaa ja migreeniä monista tuotteista, jotka eivät teini-ikäisenä (kauan sitten 1990-luvulla) aiheuttaneet mitään oireilua. Hajuvedet, shampoot, suihkugeelit, kosteusvoiteet. Nyt käytän vain allergiatestattua kosmetiikkaa, joka on valmistettu ilman hajusteita.
Olet iän myötä katkeroitunut ja sinusta on tullut kärttyisä vanha täti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK. Että sellaiset naisvihat sieltä. Parfyymifanit ovat näköjään itse niitä katkeria, kärttyisiä vanhoja tätejä. Heillä on pakonomainen tarve projisoida omaa kurjuuttaan muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK. Että sellaiset naisvihat sieltä. Parfyymifanit ovat näköjään itse niitä katkeria, kärttyisiä vanhoja tätejä. Heillä on pakonomainen tarve projisoida omaa kurjuuttaan muihin ihmisiin.
Ööh, itse tulet parfyymiketjuun kitisemään hajuvesistä ja yleistät kaikki parfyymifanit. Vielä kun sun ei pitänyt olla kärttyinen täti.
Tahallinen väärinymmärtäminen ja pakkomielteinen muiden syyttely on trollien elämäntapa. He eivät edes tajua, että suosikkihajuveden menetys (tuote poistuu markkinoilta) voi olla parfyymifanille se VIIMEINEN PISARA, mikä lopettaa koko harrastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette Policen tuoksuista, niistä pääkalloversioista?
Kun olen lukenut niitä kehuttavan ja että kestäisivät hyvin, että luksustuoksulaatua tänä päivänä. Päinvastoin kuin muiden muotimerkkien tuoksut kuten Guess.
Olisin halunnut kokeilla sitä kehuttua vaalean roosaa pääkallopulloa jossa tatuointeja.
Valkoinen oli aika voimakas mutta saattaisi sopia pakkaskeleille.
Minuakin kiinnostaisi, ja huomasin että marketeissa oli nyt Oscar de la Rentan tuoksuja, Policen, Britney Spearsin ja muutaman muun julkkistuoksun kera.
Onko teillä tuoksuista tykkäävillä tiettyjä meikkimerkkejä joista tykkäätte?
Kun minulla on kaveri joka pitää vain muutamasta Diorin tuoksusta ja ostaa vain Diorin luomivärejä ja puutereita :)
Itselläni on tuoksuja ainakin 20 eri merkiltä, mutta meikeissä suosin Urban Decayta, Benefitiä ja Guerlainia. Vaikken pidä Guerlainin tuoksuista, niiden kemia ei vaan käy yhteen minun ihon kanssa. Kuten taas esim. Givenchyn käy.
Suomeksi hybris.
Yritä päättää, millä kielellä viestisi kirjoitat. Englanninkielisten lausahdusten viljeleminen muuten suomenkielisessä tekstissä on säälittävää.