Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19276)
Mitä tarkoittaa Fragranticassa olevisssa käyttäjäprofiileissa se että "For testing"? Ne jossa lueteltu mitä tuoksuja omistaa, mitä on omistanut, mitä haluaa, mikä signature scent. Sitä että ne on itsellä testiputkiloina, vai että ne voi mennä testattavaksi jollekin muulle?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa Fragranticassa olevisssa käyttäjäprofiileissa se että "For testing"? Ne jossa lueteltu mitä tuoksuja omistaa, mitä on omistanut, mitä haluaa, mikä signature scent. Sitä että ne on itsellä testiputkiloina, vai että ne voi mennä testattavaksi jollekin muulle?
Mulla ainakin on siinä kaikki näytteet, niitä on kertynyt paljon.
Voi luoja miten ihana on vintage Magie Noire. Minulla oli nykyinenkin versio, mutta möin pois. Se tuoksui pintapuolisesti samalta, vähän kuin elokuvan kulissit voi näyttää rakennukselta.
Parastahan näissä vintageissa on drydown, ja sitä ei uusissa tuoksuissa koskaan oikein ole, ei ainakaan ihanaa. Mikä siinäkin on?
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja miten ihana on vintage Magie Noire. Minulla oli nykyinenkin versio, mutta möin pois. Se tuoksui pintapuolisesti samalta, vähän kuin elokuvan kulissit voi näyttää rakennukselta.
Parastahan näissä vintageissa on drydown, ja sitä ei uusissa tuoksuissa koskaan oikein ole, ei ainakaan ihanaa. Mikä siinäkin on?
EU on kieltänyt kaikki parhaat tuoksuaineet Sehän se on. 😠
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä kielto käytännössä toteutuu? EU:n alueella ei saa käyttää tiettyjä tuoksuaineita, mutta saako yhteismarkkinoille tuoda muualta tuoksuja, joissa onkin näitä aineita? Vai onko Eurooppa niin vaikutusvaltainen, että käytännössä kaikkialla maailmassa aletaan noudattaa sen asettamia rajoituksia?
Mietin vaan, saanko esimerkiksi Lähi-idästä tuoksuja, joissa on käytetty kiellettyjä aineita, jos turistina tuon sieltä. Vai tekevätkö hekään enää sellaisia tuoksuja?
En nyt ole mitään myskihärän tai sivettikissan eritteitä ostamassa, mutta onhan EU:ssa kielletty kasviperäisiäkin aineita, eikä aina edes siitä syystä että nämä kasvit olisivat uhanalaisia vaan koska nämä aineet ovat allergisoivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:llakin on oma kosmetiikka-asetus, joka säätelee 26 raaka-aineen käyttöä, MUTTA eniten tuoksujen raaka-aineita säätelee kansainvälinen parfyymialan edunvalvontakärjestö IFRA (International Fragrance Association), jonka ohjeita ja määräyksiä kaikki vastuulliset tuoksutalot ympäri maailman noudattavat. Kieltolista päivittyy ja suurin syy jonkin aineen sinne joutumiselle on sen aiheuttamat allergiset reaktiot.
Tuossa jatkuvassa kieltämisessä ei ole mitään järkeä, koska ihmisethän muuttuvat jatkuvasti yhä allergisemmiksi elämäntavasta ja liian puhtaasta lapsuudesta johtuen. Vika ei ole raaka-aineissa, vaan länsimaisen ihmisen huonossa toleranssissa.
Meillä on miehen kanssa käytössä sama parfyymi. Muita? 😅 Kyseessä L'Occitanen tuoksu.
Tänään Anais Anais vintage. Tämäkin on paljon nykyversiota täydempi ja ryhdikkäämpi. En ymmärrä, miksi tuoksuista tehdään nykyään niin ohuita ääneltään, yksiulotteisempia. Ikään kuin niissä ei olisi niin paljon nuotteja.
Mielipiteitä Le labo Rose 31 tuoksusta? Onko naisellinen tuoksu vai unisex? Missäköhän pääsisi tuoksuttelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa käytössä sama parfyymi. Muita? 😅 Kyseessä L'Occitanen tuoksu.
Kyllä vaan. Taas se sama vastaus kuin lähes kaikkeen muuhunkin: Between Two Trees. Ei vaan voi mitään, KAIKKI on tähän mennessä tykästyneet siihen, jos eivät ole kovin kevyiden ja naisellisten tuoksujen perään. Toki hekin ovat tykänneet siitä miehillä.
Mua on alkanut kiinnostaa Valentinon Donna Born in Roma Green Extravaganza, mutta lähinnä sen värin takia. Se pullo vihreän värin kanssa vaan on esteettisesti silmää kovin miellyttävä. Epäilen kyllä vahvasti että tuoksu ei ole mun juttu, en ole tähän mennessä innostunut mistään sarjan hajuvedestä joten lakkasin olemasta kiinnostunut jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteitä Le labo Rose 31 tuoksusta? Onko naisellinen tuoksu vai unisex? Missäköhän pääsisi tuoksuttelemaan?
Stockalla.
Mä pidän Lancomen La vie est belle -tuoksusta. Olen kokeillut muuta ja tähän palannut. Olis kiva löytää joku oikeasti Kielolle tuoksuva tai kuusamalle tuoksuva. Aikanaan oli Yves Rocherilla Chevrefeuille-kuusaman tuoksu, oli ihana ja raikas.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän Lancomen La vie est belle -tuoksusta. Olen kokeillut muuta ja tähän palannut. Olis kiva löytää joku oikeasti Kielolle tuoksuva tai kuusamalle tuoksuva. Aikanaan oli Yves Rocherilla Chevrefeuille-kuusaman tuoksu, oli ihana ja raikas.
Eikö Goutalilla ole Chevrefeuille? Oletko kokeillut sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Goutalilla ole Chevrefeuille? Oletko kokeillut sitä?
Ok. Kiitos vinkistä. En ole kuullutkaan siitä. Missäköhän olisi saatavilla?
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni käyttäisin vaan kun mies mokoma ei käytä mitään! Olen itse sen sijaan ostanut itselleni esim. Chanelin Antaeuksen, Egoisten ja Egoiste Platinumin ynnä YSL:n Kouroksen!
Muita, joilla Concentre d'Orange Verte Hermès? Tämä tuli päähänpistona hankittua laivan Tax Freestä kesällä, kaipasin jotain ihan uutta ja tuoksutin ison joukon kunnes päädyin tähän. Pidän kyllä ja mielestäni sopi hyvin kesään/alkusyksyyn, mutta ei ehkä niin kestävä kuin toivoin.
Hommahan on siinä ettei ne EUn KIELTÄMÄT ainesosat sisällä mitään terveydelle vaarallista.
Jotkut on vaan päättäneet ettei niitä saa enää laittaa. Jotta kavereiden kosmetiikkafirmat pääsee helpommalla laittamalla vähemmän rahaa synteettisiin litkuihin :((
Sama kuin EU meinasi aikoinaan bannata suomalaiset mansikat kun ne on liian pieniä, ja yritti määrätä mansikoille pienuusrajan 5 kertaa 5 senttiä tai jotain eli tehän tiedätte ne mauttomat mutta tuoksuvat Espanjan mansikat, mutta onneksi muut Pohjoismaat kuin mielistelijä-Suomi räjähtivät siinä kohtaa että pitäkää EU:nne jos alatte meidän paikallisista marjoista päättämään!
Vierailija kirjoitti:
Kenzon miesten L'eau. Paitsi että menivät pilaamaan sen.
Aiemmin tuoksui sitrusvanijaiselle bambulle. Nyt synteettiselle vessatuoksulle.
Minä muistaisin jostain ulkomaan dokkarista kuulleeni ja jossain vaiheessa jostain muistaakseni brittiläisestä tuoksuhistoriikkikirjasta lukeneeni, että sitruksiseen Jickyyn olisi Guerlainin tuoksulabrassa lorahtanut joskus vahingossa vaniljauutetta, ja näin syntyi Shalimar : )