Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8461/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia Elie Saabin Girl Of Nowsta? Minua kiehtoisi, mutta se on aika kallis blind buyksi.

Itse testasin tänään Hugo Bossin The Scent for Her Private Accordia ja jopa oli pettymys, kaiken sen lukemani ja kuulemani hypetyksen jälkeen. Anteeksi tuoksun ystäville,mutta minusta ko. tuoksu on yksiulotteinen, hajukumimainen (siis niitä lapsuuden pyyhekumeja), tunkkaisehko ja jopa lapsellinen. Jossain pikupojan synttäreillä voisi olla tuollainen haju keittiössä, kun suklaaputous on kaatunut pitkin lattiaa ja kuumaan suklaaseen on kipattu riehumisen lomassa hedelmäkarkkeja.

Girl of Now on ällömakea. Jos sellaisesta pitää, niin siitä vaan.

Ihana makea seksikäs tuoksu, mutta jos tykkää unisex-partavesistä niin ei varmaan tykkää tuosta.

Mistä ihmeen unisex-partavesistä puhut? Partavedet ei tietääkseni ole kovin unisex...

Vierailija
8462/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän loppuun Amouagen näytteitäni.

Työn alla Sunshine. Se ei ole ihan mahdoton.

Melko sekavat nuotit. Mua hämmentää, että

aistin ympärilläni leijailevan miellyttävän keveästi raakakaakaota, tummaa suklaata, espressoa ja hasselpähkinää, vaikka niitä ei ole mainittu.

Hajuaisti tekee tepposiaan.

Sunshinelle pisteet siitä, että se ei ammu yli

vaniljan kanssa, kuten moni parfyymi tekee.

Jos katsot nuotteja Fragranticasta niin kannattaa huomioida, ettei siellä välttämättä ole listattu kaikkia nuotteja - vaikka hajuveden valmistaja listaisi ne.

Toisaalta jos mielleyhtymä tulee johonkin niin se tulee, ja niistä on kiva lukea.

Fragranticassa on usein paitsi puutteita myös virheitä. Niin että tämä huomautus oli hyvä.

Totta puhut. Sitä paitsi valmistajakin voi listata ihan mitä tahansa nuotteja, eikä se välttämättä kerro miltä ko. hajuvesi tuoksuu. Markkinointi edellä mennään tässäkin asiassa, kuulemma.

Itse katson vähän osviittaa niistä listoita, mutta luen myös mahdollisimman monta arviota. Tuoksut ovat niin erilaisia, on todella vaikea ennustaa etukäteen pitääkö jostain hajuvedestä vaikka siinä olisi kuinka ihanat nuotit. 

Minäkin huomasin tuon 10 vuotta sitten, nuotit eivät kerro tuoksusta mitään. Fragranticassa eniten antaa osviittaa se mistä muut tästä tykkäävät ovat tykänneet. Jos listan kärjessä on paljon omia suosikkeja, voin olla lähes 100 varma että tykkään ko. tuoksusta.

No nyt tosin en pysty niitä enää näkemään, pöytäkoneen vanha selainversio ei näytä, eikä myöskään enää kännykän selain. Pitäisi ottaa uusi pöytäkone käyttöön mutten JAKSA vaihtaa kuvia ja kirjanmerkkejä ym.ym.

Ota pilvipalvelut käyttöösi ja elämä on paljon helpompaa. Laita kirjanmerkit sinne ja kun vaihdat konetta / laite menee rikki tms niin sitten vaan imaiset pilvestä kirjanmerkit uudelle laitteelle :) Sinne kannattaa laittaa myös kaikki parfyymiexcelit 😅 ja kuvat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8463/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajujen ja tuoksujen sukupuolittaminen on joskus ongelmallista, kun osa tuoksujen ystävistä saa niistä jonkinlaisia paineita. Ikäänkuin sillä olisi mitään merkitystä, onko omasta mielestä ihana tuoksu 'maskuliininen', 'feminiininen' tai 'unisex'. Varsinkin kun esim. ruusu voi olla jossain päin maailmaa maskuliininen ja unisex voi olla hyvinkin makea tai herkullinen ja niin edelleen.

Siitä ehkä on hyötyä silloin kun hakee tiettyä tuoksutyyliä hyvin laajalla yleismäärittelyllä, mutta muuten koko luokittelun saisi mielestäni poistaa. Jos sukupuoli ja sen määrittely on jossain ihan turhaa niin tässä se on. Hajuvedet ovat kaikki mielestäni unisex l. kaikille sopivia.

Sen sijaan partavesi ei tosiaan ole lainkaan unisex...

Vierailija
8464/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajujen ja tuoksujen sukupuolittaminen on joskus ongelmallista, kun osa tuoksujen ystävistä saa niistä jonkinlaisia paineita. Ikäänkuin sillä olisi mitään merkitystä, onko omasta mielestä ihana tuoksu 'maskuliininen', 'feminiininen' tai 'unisex'. Varsinkin kun esim. ruusu voi olla jossain päin maailmaa maskuliininen ja unisex voi olla hyvinkin makea tai herkullinen ja niin edelleen.

Siitä ehkä on hyötyä silloin kun hakee tiettyä tuoksutyyliä hyvin laajalla yleismäärittelyllä, mutta muuten koko luokittelun saisi mielestäni poistaa. Jos sukupuoli ja sen määrittely on jossain ihan turhaa niin tässä se on. Hajuvedet ovat kaikki mielestäni unisex l. kaikille sopivia.

Sen sijaan partavesi ei tosiaan ole lainkaan unisex...

Komppailen. Brasiliassa naiset pitävät laventelista, joka on Euroopassa maskuliiniseen kallistuvien fougere-tuoksujen perusaineksia. Ruusu mielletään myös miehiseksi Lähi-idässä. Jne. jne.

Hauskinta aidoissa unisexeissa on se, että saman tuoksun eri nuotit korostuvat naisen ja miehen iholla. Kulttuuri- ja ihokemiasidonnaista siis, hyvin pitkälti, ja siksi luokittelu on lähinnä rajoittavaa. Ehkä se kuitenkin auttaa rajaamaan loputtomia etsintöjä, mene ja tiedä?

Täällä unisexit taittuvat "naisellisiksi" ja "naisten tuoksut" övereiksi, kaikki kukkainen ja makea menee liiallisuuksiin. Jollain toisella jotenkin muuten.

Vierailija
8465/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Van Cleef & Arpels Ambre Impérial. Todella hyvä ambratuoksu, jossa on omaa nenääni viehättävää puumaista pohjaa ja erittäin hyvin blendattua pientä makeutta. Selvästi siellä jossain on mukana vaniljaa ja mausteita, mutta niin kauniisti ja hillitysti, että olen ihan myytyä naista.

Tämä taitaa olla ensimmäinen testausputkilo, josta kävin parin tunnin jälkeen lisäämässä yhden suihkauksen ihan vaan nauttiakseni vielä lisää.

Vierailija
8466/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli säilytys ongelma uuden asunnon myötä. Koti on tosi aurinkoinen ja siten jopa kuuma, parfyymit pitäisi saada johonkin viileämpään mutta...onko parempi laittaa ne jääkaappiin vai kylpyhuoneeseen joka vähän viileämpi kuin muu asunto? Kylppärissä tulee sitten myös kosteus...

Vierailija
8467/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkutin tänään Narciso Rodriguezin uutta Narciso Eau Néroli Ambréeta testiliuskalle Wiklundilla (Sokos) ja toiselle viime vuoden Ambréeta, ja sitten vertailin. Alkuvuodesta melkein ostin Ambréen, mutta en sitten kuitenkaan, ja ehkä hyvä niin. Taidan tykätä enemmän Eau Néroli -versiosta! Se oli jotenkin kirkkaampi ja raikkaamman oloinen kuin Ambrée, enemmän kesäinen. Tuoksunuoteissa ei ilmeisesti paljon eroa ole, mutta ehkä sitten se Eau Nérolin neroli antaa sitä raikkautta ja keveyttä Ambréehen verrattuna? Eau Néroli on EDT, Ambrée on EDP, mutta Narcison ollessa kyseessä aika usein EDT on ihan yhtä kestävä kuin EDP:kin.

Paria muutakin tuoksua kokeilin, ihan iholle. Karl Lagerfeldin Tokyo Shibuya on ihanan keväinen, ranteessani tuoksuu kolme ja puoli tuntia suihkauksen jälkeen kirsikankukka, magnolia, seetri ja myski. Oscar de la Rentan Alibi on se toisen ranteeni tuoksu. Eniten haistan inkiväärin, praliinin ja myskin, samoin kolmen ja puolen tunnin jälkeen. Alibi on tuoksuna aika puuterinen, mikä kyllä minulle sopii. Tokyo Shibuya alkaa vähitellen haihtua, Alibi pysyy vielä.

Eli ihan kivoja tuoksuja. Sokoksella on nyt äitienpäiväviikolla miinus 20 prossaa tuoksuista eikä tuo Lagerfeld olisi siten maksanut kuin vähän päälle kolmekymppiä. Mutta kun minulla on tuoksuja vaikka millä mitalla ja muutenkin on low buy -vuosi meneillään, niin sinne jäi niin Karl kuin muutkin. :D Eau Néroli Ambréeta täytyy tosin käydä vielä joskus iholle kokeilemassa.

Ai niin, yhdelle hyllylle oli ilmestynyt Alien-pullo ja muitakin Muglereita. Ilmeisesti Sokos alkaa Turussakin vähitellen ottaa mittaa Stockasta ns. ylemmän designertuoksuluokan myyjänä.

Vierailija
8468/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätyin uusista tuoksuista Lidlin hyllyillä tänään, taitavat hetken olla myynnissä. Kukaan muu törmännyt näihin ( Suddenly Woman EDP 'Madame Glamour', 'Femelle', 'Lovely' ja 'Chalou')?

Vierailija
8469/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä tilausta vetämässä, 1 pullo, lempiruusuani näytteinä ja 15 tarkkaan valittua näytteitä. Mukana 5 Zoologistia.

Notinosta myös halpa pikkuputeli käsidesiä (täytettävä) ja hammasväliharjoja.

Yritän vaan todistella itselleni että ei oo pelkkää luxusta.😬😎

Vierailija
8470/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essenza Nobile (de). Uusi kauppa mulle.

Valijoimat hyvä, pullon ostaja saa kolme näytettä. Otin Carthusiaa. Niitä olen jo kaivannut. Toivotaan että niitä sattuu olemaan myös.

Vierailija
8471/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli säilytys ongelma uuden asunnon myötä. Koti on tosi aurinkoinen ja siten jopa kuuma, parfyymit pitäisi saada johonkin viileämpään mutta...onko parempi laittaa ne jääkaappiin vai kylpyhuoneeseen joka vähän viileämpi kuin muu asunto? Kylppärissä tulee sitten myös kosteus...

Älä vaan laita jääkaappiin! Pidin paria pulloa jääkaapissa viime kesänä kun ajattelin että on sitten mukava kuumalle iholle suihkutella.... Ja ei ei ei, pullot ei tykännyt, nykyään vuotavat ja ovat hyvin onnettomia. 

Vierailija
8472/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yllätyin uusista tuoksuista Lidlin hyllyillä tänään, taitavat hetken olla myynnissä. Kukaan muu törmännyt näihin ( Suddenly Woman EDP 'Madame Glamour', 'Femelle', 'Lovely' ja 'Chalou')?

Suddenly Madame Glamourin pitäisi ainakin olla Chanelin Coco Mademoisellen kopio.

https://www.fragrantica.com/perfume/Lidl/Suddenly-Madame-Glamour-46074…

Lienevätkö muutkin noista tunnettujen tuoksujen kopioita?

Vierailija
8473/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt paljon ylitöitä ja saanut paljon aikaiseksi, joten palkitsin itseni - tietenkin - tuoksunäytteillä.

Ormonde Jaynelta tuli discovery lab "La route de la soie", jossa on seitsemän tuoksua. (+2 ekstraa. ) Olen ennen pitänyt kovasti kyseisen merkin tuoksuista, joten nyt testaan nämä systemaattisesti.   

Sitten tuli sekalainen niche-paketti, joka sisältää herkkuja haisteltaviksi: 

- Papillon Artisan Perfumes: Salome ja Bengale rouge

- MDCI: Chypre palatin

- Nobile 1942: Pontevecchio w, Perdizione, Anonimo veneziano

- Arquiste: Ella

- Neela Vermeire: Ashoka 

- Mendittorosa: Rituale.

Jee :) N50

Vierailija
8474/19545 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt paljon ylitöitä ja saanut paljon aikaiseksi, joten palkitsin itseni - tietenkin - tuoksunäytteillä.

Ormonde Jaynelta tuli discovery lab "La route de la soie", jossa on seitsemän tuoksua. (+2 ekstraa. ) Olen ennen pitänyt kovasti kyseisen merkin tuoksuista, joten nyt testaan nämä systemaattisesti.   

Sitten tuli sekalainen niche-paketti, joka sisältää herkkuja haisteltaviksi: 

- Papillon Artisan Perfumes: Salome ja Bengale rouge

- MDCI: Chypre palatin

- Nobile 1942: Pontevecchio w, Perdizione, Anonimo veneziano

- Arquiste: Ella

- Neela Vermeire: Ashoka 

- Mendittorosa: Rituale.

Jee :) N50

Raportoihan sitten! Vaikuttaa mehukkaalta paketilta :).

Vierailija
8475/19545 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin testata Bond no. 9 tuoksuja itsekin, enkä vain lukea muiden mielipiteitä. Niiden laatua ja kestoa on kritisoitu ja hinta on korkea. Ongelmaksi nousi se, etten millään löytänyt sellaista yhdistelmää nuotteja mistä olisin edes vähän voinut päätellä pitäväni. Ja päädyin sitten Chinatowniin.

Jos todella pidät kukkaistuoksuista, kokeile tätä. Minulle ne kukat olivat ongelma, ne hyökkäävät niin voimakkaasti nenäni reseptoreihin kiinni. Siellä on jotain puista ja mausteista, vähän puuterista, mutta kaikki jää rynnistävän kukka-armeijan jalkoihin.

Joskus kuvittelen miten näppärä olisi säätää tuoksunuotteja kuin äänitysstudiossa saundeja. Tämän biisin soidessa vetäisin kukkien huudot taustakuoroon ja siirtäisin mausteita etualalle. Tällainen sovitus ei vain ole minun makuuni. Mutta jos sinä olet hulluna kukkiin, makeuteen, suorastaan kermaisen pursuavaan terälehtipommiin niin kokeile ihmeessä.

ps. en ole pettynyt kestoon, sillä ankaran saippuoinnin jälkeen tuoksun yhä kuin juhannusmorsian..

Vierailija
8476/19545 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Clinique Happy, anteeksi tuo oikeinkirjoitus. Mistä tuon tuoksun kitkeryys voisi johtua?

Fragranticassa joku valitteli samaa tuosta Happystä. Avaamaton pullo vaikutti pilaantuneelta.

Vierailija
8477/19545 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko DHL aina kotiin?

Vierailija
8478/19545 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä ihana ketju ole hiipumassa? Tuntuu kuin täällä olisi vain minä ja pari muuta, hiljaista ja vaisua, satunnaista päivän tuoksua kuvailemassa. Tulkaa takaisin!

Vierailija
8479/19545 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tämä ihana ketju ole hiipumassa? Tuntuu kuin täällä olisi vain minä ja pari muuta, hiljaista ja vaisua, satunnaista päivän tuoksua kuvailemassa. Tulkaa takaisin!

Sori, olen seurannut kyllä ketjua, mutta en ole ehtinyt kontribuoida mitään. Chanel-viikko menossa (Egoiste platinum, Coco, huomenna ehkä moitittu Gabrielle?) kylmän kevätviikon kunniaksi (= noita järeämpiäkin Chaneleita voi vielä hetken käyttää). Ehkä voisin palata viikonloppuna jonkun koosteen kanssa? Nyt väsy, mutta sanon moikat kaikille teille näin piipahduksen muodossa :)!

Vierailija
8480/19545 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain näytteen Jo Malonen Wild Bluebellistä. Tuoksu oli toivotusti leppeä ja mieto, mutta muistutti paljon enemmän vesimelonia kuin mitään listattuja ainesosia. Onko muilla siitä kokemuksia tai mahdollisesti muista Jo Malonen tuoksuista? Olen periaatteessa ollut niistä kiinnostunut, mutta tämä ei suoraan sanottuna ollut lainkaan odotusten mukainen, niin mietin, kannattaako muistakaan hankkia näytteitä.

Vai olisikohan mahdollista, että saamani näyte oli jotenkin pilaantunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän