Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8421/19545 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kahlata kaikkia neljääsataa sivua läpi, ja varmasti tätä on täällä kysytty. Olen mies. Mitkä ovat parhaat pantydropper-tuoksut? Kokemuksia kehiin, ja erityisesti naisten näkökulmia arvostaisin.

Anteeksi sovinistinen ja seksistinen kantani tähän aiheeseen. Vastakkaisen sukupuolen houkuttelemiseksihan nämä tuoksut ovat, joten älkää tuomitko minua liian rankasti.

Ei sellaista kuin pantydropper-tuoksua ole olemassakaan.

Kuten fragrantica-foorumillakin todettiin: "Fragrance won't get you laid." Sorry. 

Vierailija
8422/19545 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kahlata kaikkia neljääsataa sivua läpi, ja varmasti tätä on täällä kysytty. Olen mies. Mitkä ovat parhaat pantydropper-tuoksut? Kokemuksia kehiin, ja erityisesti naisten näkökulmia arvostaisin.

Anteeksi sovinistinen ja seksistinen kantani tähän aiheeseen. Vastakkaisen sukupuolen houkuttelemiseksihan nämä tuoksut ovat, joten älkää tuomitko minua liian rankasti.

Kuten fragrantica-foorumillakin todettiin: "Fragrance won't get you laid." Sorry. 

Mies joka kyselee edes tuollaista vaikuttaa niin tyhmältä ja epätoivoiselta, ettei saa muuta kuin hymähtelyjä.

Tottakai jokainen käyttää sellaista tuoksua josta ITSE pitää, joka sopii OMALLE iholle, ja tämä selviää vain KOKEILEMALLA.

Jos on luonteeton nössö jonka ympäriltä naiset häipyy sekunnissa, siinä ei hajuvedet auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8423/19545 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka kyselee edes tuollaista vaikuttaa niin tyhmältä ja epätoivoiselta, ettei saa muuta kuin hymähtelyjä.

Tottakai jokainen käyttää sellaista tuoksua josta ITSE pitää, joka sopii OMALLE iholle, ja tämä selviää vain KOKEILEMALLA.

Jos on luonteeton nössö jonka ympäriltä naiset häipyy sekunnissa, siinä ei hajuvedet auta.

Onpa ilkeästi ja stereotyyppisesti sanottu. Minusta nössömiehet ovat suloisia enkä etsi miestä jonka ympärillä kaikki naiset pyörii. Vaikkei osaisi vastata kysymykseen, ei tarvitse olla ilkeä ja haukkua kysyjää.

Vierailija
8424/19545 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ilkeästi ja stereotyyppisesti sanottu. Minusta nössömiehet ovat suloisia enkä etsi miestä jonka ympärillä kaikki naiset pyörii. Vaikkei osaisi vastata kysymykseen, ei tarvitse olla ilkeä ja haukkua kysyjää.

Olen samaa mieltä, oli tosi tylysti ja ilkeästi sanottu. Voisi vähän enemmän huumorintajua olla, varmaan kysyjä vähän ns. kieli poskessakin tuota kysyi. Ja olemmehan mekin täällä välillä miettineet ja keskustelleet että mistä tuoksuista on tullut miehiltä kehuja.

Vierailija
8425/19545 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että tää on niin yksilöllistä. Mieheni ei käyttänyt tuoksuja kuin harvoin mutta dödöä sentään laittoi. Ostin sitten hänelle Hugo Bossia josta tykkäsin (geneerinen tuoksu toisille joo) ja voi sitä ihanuutta kun pääsin hänen kainaloon haistelemaan hänen kehon lämmön muuttamaa tuoksua. Itse tykkään tuoksuista ja jotkut tuoksut vahvasti assosioituu hyviin hetkiin jne. Joskus bussissa on edessäni istunut mies jonka käyttämä tuoksu huumasi, hyvä etten ryhtynyt nuuhkinmaan toisen ihoa siinä.

Tuoksut koetaan yksilöllisesti eli toisen naisen pantydropper-tuoksu voi toiselle olla Off - käydäänhän tälläkin palstalla välillä mielipidevetoa tuoksuista. Kokeile eri tuoksuja joista tykkäät, onneksi näytteitä pystyy ostaa aika halvalla jos ei kaupasta saa ilmatteeksi eikä tule isoja pulloja harhaan ostettua.

Vierailija
8426/19545 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaan Luca Turinia: "“Nobody ever died from wearing Mitsouko, but lots of babies were born as a result of it.” Eli ehkäpä paras vinkki on Guerlainin Mitsouko, sillä vaikka sitä moni pitää naisten tuoksuna, se on useiden miestenkin suosikki. Esimerkiksi Charlie Chaplin käytti sitä aina. Ja Charlie teki vielä nuorimman lapsensa 73-vuotiaana...

Vierailija
8427/19545 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Elie Saabin Le Parfum In White. Uskallan taas käyttää (30 ml:n pullosta vajaa puolet jäljellä), kun viime viikolla ostin Gracelta sille 50 millin backupin. :D

Vierailija
8428/19545 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso-osastolta raportoidaan kardemummainen Gucci Sport vetovoimaiseksi. Itse pidän CK Onesta ja DIorin Fahrenheitistä miehellä. Aikoinaan Jazz oli myös hyvä. Kaipa tämäkin riippuu siitä, mikä sopii kenenkin iholle.

Vierailija
8429/19545 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia Elie Saabin Girl Of Nowsta? Minua kiehtoisi, mutta se on aika kallis blind buyksi.

Itse testasin tänään Hugo Bossin The Scent for Her Private Accordia ja jopa oli pettymys, kaiken sen lukemani ja kuulemani hypetyksen jälkeen. Anteeksi tuoksun ystäville,mutta minusta ko. tuoksu on yksiulotteinen, hajukumimainen (siis niitä lapsuuden pyyhekumeja), tunkkaisehko ja jopa lapsellinen. Jossain pikupojan synttäreillä voisi olla tuollainen haju keittiössä, kun suklaaputous on kaatunut pitkin lattiaa ja kuumaan suklaaseen on kipattu riehumisen lomassa hedelmäkarkkeja.

Olen haistellut ja testannut kaikki Elie Saabit moneen kertaan läpi, ja jokaisessa niissä tuntuu olevan jotain häiritsevää. Toisaalta niissä ei kuitenkaan ole mitään niin persoonallista, että haluaisin häiritsevyydestä huolimatta juuri sen tuoksun. Jotenkin surku, koska pullot ovat kauniita. Suomessa uudemmista nimistä Narciso on mielestäni paljon parempi kuin Elie Saab.

Vierailija
8430/19545 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä pikkarit tipu, mutta kyllä mut saa tietyillä tuoksuilla vahvasti kiinnostumaan.

Vierailija
8431/19545 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tylsästi juurikin Sauvagesta ja Armanin Codesta miehelläni. Olen niitä ostanutkin hänelle. Ne vaan ovat olleet parhaimman tuoksuisia. Minua ei haittaa, että muutkin miehet haisevat samalle, nuuhkin vain omaa miestäni.

Nuoruusvuosieni avopuoliso käytti Ralph Laurenin Polo Sporttia, sekin on minusta kiva (nuoren miehen) tuoksu.

Vierailija
8432/19545 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli Zarasta tilaamani tuoksut, ja Jo Malonen Rose Petal Drops on aivan ihana. Tässä tuoksuu sellainen tuore, vielä nupullaan oleva kasteenraikas ruusu, ja vähän litchi. Suorastaan kammoan joitain vahvoja ruusutuoksuja, mutta tämä on ihan toisenlainen, kevyt ja raikas. Tuoksun kesto on erittäin hyvä, vaikka ei ole voimakas tuoksu kyseessä.

Sitten toinen tuoksu josta tykkään vielä enemmän, MSK/004/NTL. Tämä oli todellinen yllättäjä. Pakkauksessa lukee "The edible musk by Nathalie Lorson" ja tämä on todellakin syötävän hyvä. Nuotit jotka mainitaan ovat sokeroitu manteli, kurjenmiekka ja patsuli, mutta selvästi tässä on myös myskiä. Yksi parhaista myskituoksuista joita olen tuoksutellut. Sokeroidun mantelin ja myskin sekoitus on huumaava. Vähän puuterinen, naisellinen, lämpimän makea. Tätä voisi melkein tilata toisen pullon varastoon.

Olen yllättynyt miten Zara on parantanut laatuaan tuoksuissa, nimenomaan näissä vaihtuvissa kokoelmissa. Ehkä kun on saanut mukaan tunnettuja nimiä suunnittelemaan tuoksuja, taso on noussut. Tämä myskituoksu esim. on tosi innovatiivinen, uudenlainen yhdistelmä. Ja Jo Loves -tuoksuissa on monia helmiä.

Vierailija
8433/19545 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi on oikein parfyymihutimarkkinat.  Sieltä löytyy sivutolkulla näitä tokmannilta sokkona ja kiimassa tilattuja vikaostoksia alehintaan.

https://www.tori.fi/koko_suomi?q=hajuvesi&cg=0&w=3&xtatc=INT-166

Vierailija
8434/19545 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia Elie Saabin Girl Of Nowsta? Minua kiehtoisi, mutta se on aika kallis blind buyksi.

Itse testasin tänään Hugo Bossin The Scent for Her Private Accordia ja jopa oli pettymys, kaiken sen lukemani ja kuulemani hypetyksen jälkeen. Anteeksi tuoksun ystäville,mutta minusta ko. tuoksu on yksiulotteinen, hajukumimainen (siis niitä lapsuuden pyyhekumeja), tunkkaisehko ja jopa lapsellinen. Jossain pikupojan synttäreillä voisi olla tuollainen haju keittiössä, kun suklaaputous on kaatunut pitkin lattiaa ja kuumaan suklaaseen on kipattu riehumisen lomassa hedelmäkarkkeja.

Girl of Now on ällömakea. Jos sellaisesta pitää, niin siitä vaan.

Vierailija
8435/19545 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei näytteiden tilaajat, oletteko saaneet testaamistanne tuoksuista kutiavia ihottumia tai polttavia laikkuja????

Minulle tuli jostain tuoksusta iso punainen kutiava kohonnut laikku ranteen yläpuolelle 3 päivää sitten! : / Nyt en vaan muista mitä siihen ohimennen ajatuksissani laitoin koska minulla on niitä näytteitä 19 kpl rasiassa mutta oli jotkin joka ei kovin kauaa tuoksunut eli ei ollut mikään vahva tai mieleenpainuva. Notinolta tai Ausliebezumduftista oli, niitä mitä ne laittaa itse pikkutestereihin.

Kortisonivoidetta olen laittanut pari krt päivässä ja jouduin ottaa antihistamiinin kutinan takia sen jälkeen kun laitoin, vasta nyt on himmennyt se laikku, palautunut lähes ihon väriseksi.

En ole koskaan ollut iho-allerginen millekään, siksi tämä hämmästyttää kovasti. Mietityttää myös että uskallanko enää kokeilla niistä mitään vai käytänkö vessanraikastimina ilman ihokontaktia.

Jestas. Sadoista vuosien varrella läpikäymistäni (myös Notinon ja ALzD:n) näytteistä mikään ei ole tehnyt tuota, vaikka iho- ja kosketusallergia ovatkin muualta tuttuja. En siis usko, että vika on parfyymeissa tai näytteissäsi yleensä, vaan jossakin yksittäisen parfyymin raaka-aineessa. Olisi tietysti hyvä saada syyllinen kiinni, jotta sitä osaa vältellä jatkossa, mutta haluatko jatkaa poissulkutestejä, on toinen juttu.

Sitä mietin että oliko tuoksun raaka-aineissa jokin toksiini, oliko vanhentunut ja sinne on päätynyt bakteeri jos korkki vuotanut tms. Minulla oli joskus Dolce & Gabbanan tuoksu joka oli yllättäen noin vuoden jälkeen alkanut vuotaa korkista ja siinä spraysuuttimen ympärillä oli sinivihreää homeen näköistä, en käyttänyt vaan heitin roskiin. Tuoksu ei ollut lämpimässä saunatilassa tai kosteassa tilassa vaan pimeässä huoneenlämmössä.

Omistan lähes 100 tuoksua, ja testailen kaikkea tavarataloissa, matkoilla, ja olen tilaillut näytteitä enkä koskaan ole kokenut mitään tuollaista. Sain muuten päänsärkykohtauksenkin samana iltana, sellainen sekava olo tuli päähän, ennen antihistamiinia mutta kun otin sen niin alkoi väsyttää tietty enemmän.

Onneksi en suihkuttanut sitä niskaan tai kaulaan! :o

Tiedättekö sitä alkaa ajattelemaan ja kuvittelemaan (liikaa) että onko maailmalla jotain hulluja jotka kävisivät tavarataloissa tai erikoisliikkeissä ja vaihtaisivat jonkin aiemmin varastamansa pullon testeriksi ja jonka olisivat "maustaneet" jollain hitsin rotanmyrkyillä tai vastaavalla, koska vihaavat hajustekäyttäjiä. Onhan niitä Suomessakin ollut jotka sujauttaneet paistopisteen leipiin neuloja ja nauloja ja muita sadistisia sairaita huomionhakuisia ihmisiä.

Aika vainoharhainen pitää olla jos kuvittelee

että liikkeiden varastoissa missä tuoksut pakataan näyteputkiin sitä mukaa kun tulee tilauksia häärisi jotain sabotöörejä.

Mutta en kyllä säilyttelisi hajuvesiä vuositolkulla noissa alkeellisissa muoviputkissa.

Eikös näytteen idea ole se että sen voi käyttää suht nopeasti?

Kyseinen kutiava tuoksu oli jokin niistä jotka olin tilannut viimeisen 2-3 kuukauden sisään, en tosin tiedä kuinka kauan liike on saattanut niitä säilöä. Nyt epäilen että se olisi ollut jokin Comptoir sud Pacifiquen tuoksu joita minulla oli näytteinä 4 erilaista vanilliiniversiota.

Kortisoniliuosta iholle voiteen lisäksi, pari päivää antihistamiineja ja nyt ei laikkua enää näy, ääriviivat näkyi monta päivää vaikka se punoitus ja turvotus laski.

En ole saanut mistään muista tuollaisia reaktioita.

Joku on ihan varmasi laittanut sinne putkiloon kutituspulveria.

Vierailija
8436/19545 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli Zarasta tilaamani tuoksut, ja Jo Malonen Rose Petal Drops on aivan ihana. Tässä tuoksuu sellainen tuore, vielä nupullaan oleva kasteenraikas ruusu, ja vähän litchi. Suorastaan kammoan joitain vahvoja ruusutuoksuja, mutta tämä on ihan toisenlainen, kevyt ja raikas. Tuoksun kesto on erittäin hyvä, vaikka ei ole voimakas tuoksu kyseessä.

Sitten toinen tuoksu josta tykkään vielä enemmän, MSK/004/NTL. Tämä oli todellinen yllättäjä. Pakkauksessa lukee "The edible musk by Nathalie Lorson" ja tämä on todellakin syötävän hyvä. Nuotit jotka mainitaan ovat sokeroitu manteli, kurjenmiekka ja patsuli, mutta selvästi tässä on myös myskiä. Yksi parhaista myskituoksuista joita olen tuoksutellut. Sokeroidun mantelin ja myskin sekoitus on huumaava. Vähän puuterinen, naisellinen, lämpimän makea. Tätä voisi melkein tilata toisen pullon varastoon.

Olen yllättynyt miten Zara on parantanut laatuaan tuoksuissa, nimenomaan näissä vaihtuvissa kokoelmissa. Ehkä kun on saanut mukaan tunnettuja nimiä suunnittelemaan tuoksuja, taso on noussut. Tämä myskituoksu esim. on tosi innovatiivinen, uudenlainen yhdistelmä. Ja Jo Loves -tuoksuissa on monia helmiä.

Aika puhuttavia tuoksuja, olet saanut niiden kautta upean kokemuksen, tuoksujen kiehtovassa maailmassa.

Vierailija
8437/19545 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo litsi on kyllä joku muotijuttu nyt, aika monessa uutuustuoksussa on sitä.

Vierailija
8438/19545 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tehdä näytteillään sokkotestejä. Välillä menee arvaukset railakkaasti pieleen.

Vierailija
8439/19545 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pannut merkille millainen osuus ostamistasi näytteistä osoittautuu käyttökelvottomiksi?

Mulla suunnilleen 10% vaikka valitsen huolellisesti.

Vierailija
8440/19545 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pannut merkille millainen osuus ostamistasi näytteistä osoittautuu käyttökelvottomiksi?

Mulla suunnilleen 10% vaikka valitsen huolellisesti.

Ehkä on hyväkin, että välillä tulee huteja. Muutenhan sitä testaisi jatkuvasti hyvin samanlaisia tuoksuja, niitä omaa nenää pomminvarmasti miellyttäviä. Parin millin putki on sopivankokoinen riski, kun tahdon venyttää pitämiseni rajoja ja nuuhkia jotain uutta :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi