Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
8501/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö hyvää tietokirjallisuutta hajuvesiin liittyen? Sain juuri Adlibrikselta Neil Chapmanin kirjan Perfume ja lisääkin voisin hankkia ja lukea. Tämä on mwlko helppia enkkua mutta suomeksikin olisi kiva lukea. Ostin myös aromaterapiaoppaan, jossa hoitavien juttujen ohella on myös tuoksuihin liittyvää asiaa.

Hyvä kyssäri! Hajuvesien historia kiinnostaa erityisesti vaikka ajalta eaa.

Vierailija
8502/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli tilata joku Aerin tuoksu, onko suositella hyvää? Millainenkohan uutuus tuoksu on. Aerin Rose grasse pour filles? Onkohan liiankin kevyt? Voiko han yli 40v käyttää? Pullo kyllä onnettoman pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8503/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraili6ja kirjoitti:

Kiitos!

Olisi ikävä missata paketti.

Toivottavasti kuriiri ilmoittaa viim. edellisenä päivänä. Saajahan voi vaikka kuinka kiireinen.

Mitähän tapahtuu jos kuriiri käy eikä kotona olla?

Jättävät lapun jossa kerrotaan että ollaan tavoiteltu, ja pyydetään ottamaan yhteyttä annettuun numeroon. Yleensä jättävät sen postilaatikkoon, mutta ovatpa jättäneet myös ovenrakoon, joten on tuurista kiinni viekö tuuli sen. Postiluukku siinä mielessä parempi.

Alaovi kiinni, mut text ja @mail toimii.

Vierailija
8504/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö hyvää tietokirjallisuutta hajuvesiin liittyen? Sain juuri Adlibrikselta Neil Chapmanin kirjan Perfume ja lisääkin voisin hankkia ja lukea. Tämä on mwlko helppia enkkua mutta suomeksikin olisi kiva lukea. Ostin myös aromaterapiaoppaan, jossa hoitavien juttujen ohella on myös tuoksuihin liittyvää asiaa.

Tuossa Aromaterapia-oppaassa oli lyhyesti siitäkin sekä siitä, millä eri keinoin tuoksuja saadaan kasveista ja kukista talteen. Oli todella mielenkiintoista, voin vaikka referoida myöhemmin parhaita paloja tänne jos kiinnostaa muillakin lukea 😊

Vierailija
8505/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain näytteen Jo Malonen Wild Bluebellistä. Tuoksu oli toivotusti leppeä ja mieto, mutta muistutti paljon enemmän vesimelonia kuin mitään listattuja ainesosia. Onko muilla siitä kokemuksia tai mahdollisesti muista Jo Malonen tuoksuista? Olen periaatteessa ollut niistä kiinnostunut, mutta tämä ei suoraan sanottuna ollut lainkaan odotusten mukainen, niin mietin, kannattaako muistakaan hankkia näytteitä.

Vai olisikohan mahdollista, että saamani näyte oli jotenkin pilaantunut.

Wild Bluebell on tällä hetkellä mun lempituoksuni. En pidä vesimelonista parfyymeissa, enkä myöskään sitä tässä haista. Enemmänkin haistan kasteisen nurmen tai  niityn. Tämä tuoksu on olemassa luonnossa, kun käy kävelyllä kesäsateen jälkeen tai aamukasteen aikaan. Joku kirjoitti Fraganticassa, että haisee märältä koiralta.  Tiedän sen hajun, mutta ei tämä siltä haise mun nenääni. Nämä vain ovat niin yksilöllisiä juttuja!

Hedelmä tässä on persimon eli kaki, ja pohjalla valkoinen myski. Sinikello on synteettisesti valmistettu.

Pidän tästä, koska on niin luonnollinen, luonnolta tuoksuva ja kevyt. :)

Vierailija
8506/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain näytteen Jo Malonen Wild Bluebellistä. Tuoksu oli toivotusti leppeä ja mieto, mutta muistutti paljon enemmän vesimelonia kuin mitään listattuja ainesosia. Onko muilla siitä kokemuksia tai mahdollisesti muista Jo Malonen tuoksuista? Olen periaatteessa ollut niistä kiinnostunut, mutta tämä ei suoraan sanottuna ollut lainkaan odotusten mukainen, niin mietin, kannattaako muistakaan hankkia näytteitä.

Vai olisikohan mahdollista, että saamani näyte oli jotenkin pilaantunut.

Wild Bluebell on tällä hetkellä mun lempituoksuni. En pidä vesimelonista parfyymeissa, enkä myöskään sitä tässä haista. Enemmänkin haistan kasteisen nurmen tai  niityn. Tämä tuoksu on olemassa luonnossa, kun käy kävelyllä kesäsateen jälkeen tai aamukasteen aikaan. Joku kirjoitti Fraganticassa, että haisee märältä koiralta.  Tiedän sen hajun, mutta ei tämä siltä haise mun nenääni. Nämä vain ovat niin yksilöllisiä juttuja!

Hedelmä tässä on persimon eli kaki, ja pohjalla valkoinen myski. Sinikello on synteettisesti valmistettu.

Pidän tästä, koska on niin luonnollinen, luonnolta tuoksuva ja kevyt. :)

Rakastan 'Wild Bluebellia'. Se on puhdas, metsäinen, kirkas, raikas. Ruusunmarja sopii hyvin mukaan.

Jo Malone ei ole pettänyt koskaan.

Vierailija
8507/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli tilata joku Aerin tuoksu, onko suositella hyvää? Millainenkohan uutuus tuoksu on. Aerin Rose grasse pour filles? Onkohan liiankin kevyt? Voiko han yli 40v käyttää? Pullo kyllä onnettoman pieni.

Hibiscus Palm on aivan ihana, kesäinen, vähän trooppinenkin tuoksu.

Vierailija
8508/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä hajuvejsitubettajia seuraatte? Mulla on outo fiksaatio Jeremyyn sekä Mila Le Blanciin. Curlyakin olen katsellut, se on ok, muttei niin addiktoiva kuin Mila.

En ole ihan nuorikaan enää. Silti katselen heidän höpinöitään mieluummin kuin tv:tä.

Mikähän mulla on päässä vialla? 😀

En edes tiennyt että sellaisia on.

Olen katsonut yt:sta tuoksuanalyyseja ja ohjeita feikin ja aidon tunnistamiseen ja nicheisiin liittyviä clippejä.

Vierailija
8509/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onio siinä kookosta? Mies ei voi sietää kookoksen tuoksua.

Vierailija
8510/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksu sisältää kookosta, mutta se ei tuoksu voimakkaasti, tämä ei ole mikään ns. kookostuoksu.

Vierailija
8511/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksu sisältää kookosta, mutta se ei tuoksu voimakkaasti, tämä ei ole mikään ns. kookostuoksu.

Tilasin tuon hibiscus Palms tuoksun itselleni. Otin aluksi 7ml version kun oli saatavilla ja sokkona tilasin.

Vierailija
8512/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä hajuvejsitubettajia seuraatte? Mulla on outo fiksaatio Jeremyyn sekä Mila Le Blanciin. Curlyakin olen katsellut, se on ok, muttei niin addiktoiva kuin Mila.

En ole ihan nuorikaan enää. Silti katselen heidän höpinöitään mieluummin kuin tv:tä.

Olen katsonut yt:sta tuoksuanalyyseja ja ohjeita feikin ja aidon tunnistamiseen ja nicheisiin liittyviä clippejä.

Jeremy Fragrance

Fragrance Central

Curly Scents

Mila Le Blanc

Nämä ainakin ovat ihan viihdyttäviä. Arvioivat tuoksuja jne.

Vierailija
8513/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucrethia V Canto.

Hienostunut gourmand. Vanilja dominoi liikaa.

Ehkä joku toinen saa tästä enemmän irti?

Vierailija
8514/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeremy Fragrance

Fragrance Central

Curly Scents

Mila Le Blanc

Eikös nuo saa arvostelemansa hajuvedet lahjuksina?

Taidan jatkaa fragrantican parissa.

Vierailija
8515/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Aromaterapia-oppaassa oli lyhyesti siitäkin sekä siitä, millä eri keinoin tuoksuja saadaan kasveista ja kukista talteen. Oli todella mielenkiintoista, voin vaikka referoida myöhemmin parhaita paloja tänne jos kiinnostaa muillakin lukea 😊

Kaikki kiinnostaa, jopa tämä. Minulla on nimittäin trauma nuoruudesta, jolloin keittelin ja uutin vaikka mitä. Tuli hieman liian voimakkaita seoksia toisinaan.. :D

Vierailija
8516/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ymmärrän sen Lidl-jutun. Lidl on uusinut tuoksusettinsä. Eli poistossa ovat vanhat pakkaukset ja pullot, ja uudistetulla minimalistisemmalla ulkonäöllä tarjolla on nyt nämä 4 osittain vanhaa mutta uudessa kääreessä:

Suddenly Madame Glamour = Coco Mademoiselle

Chalou (keltainen, ei se sininen) = J'Adore

Femelle = uusi!? Eittämättömästi pettämättömästi täystyrmäävä kopio La Vie Est Bellestä

Lovely = uusi?! tätä en tunnista, kuka tunnistaisi minkä kopio on?

Vierailija
8517/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä nyt 2 tuoksukynttilää ja tuoksutikkusettiä, joista toinen on aivan tismalleen kuin rakas Eau De Rochas, se on turkoosi "Seychelles". Useimmiten inhoan tuoksukynttilöitä, mutta joskus tulee eteen hyvä ja nyt tuli. Tuoksu on mieto, saa olla lähellä kynttilää että haistaa, mutta kun haistaa niin aivan ihana on.

(Toinen oli pinkki "Maledives", siitä en osaa mitään sanoa.)

Vierailija
8518/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeremy Fragrance

Fragrance Central

Curly Scents

Mila Le Blanc

Eikös nuo saa arvostelemansa hajuvedet lahjuksina?

Taidan jatkaa fragrantican parissa.

Sitä en tiedä, kuinka maksusuoritus arvioitavissa tuotteissa heillä toteutetaan, mutta sen tiedän että heidän arviointinsa ovat ihan yhtä subjektiivisia kuin kenen tahansa täälläkin, ts jos jonkun mielestä jokin tuoksu on superesexy tai tuoksu on "rotten tomatoes", se on hänen mielipiteensä. Kuten täälläkin, myös noissa on ollut paljon ihan eri mielipiteitä kuin mikä on omani jostain tietystä tuoksusta. Mutta olen myös saanut hyviä tuoksutteluvinkkejä.

Olen tykästynyt sokkoarviointeihin tai hölmöihin "mitä poikaystäväni sanoo tästä tuoksusta" -juttuihin. Harmitonta viihdettähän nuo ovat. Osa on kuin sketsihahmoja suorastaan.

Vierailija
8519/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notes from Josephine on mun suosikkini. Samaa ikäluokkaa kanssani ja suhtautuu tuoksuihin tunteella. Häntä ei lahjota. Ostaa itse tuoksunsa.

Näistä nuoremmista pidän myös "The Scented" ja "Soki London". 

Mila ja Jeremy ovat viihdyttäviä ja hassuja. 

Vierailija
8520/19545 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lucrethia V Canto.

Hienostunut gourmand. Vanilja dominoi liikaa.

Ehkä joku toinen saa tästä enemmän irti?

Ei pitäisi hosua arvioineen. Parin tunnin kohdalla kukat ja hedelmäisyys tuli mukaan.

Patsuli, pihka ja puu myöhemmin. Vanilja tuoksuu yhä hennosti.

Tykkään 8/10.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi