Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itkun paikka kun mä haluaisin Carthusian
näytteitä. Carthusia myy 17 näytteen settiä kivaan hintaan 45€. Mutta postimaksu on 35€.Muistelen että joku oli nähnyt Carthusian näytteitä jossain, mutta en muista missä.
Nose Parisilla ja Essenza Nobilella.
Näen että molemmat myy Carthusiaa, mutta mahtavatko myydä näytteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näytteitä. Carthusia myy 17 näytteen settiä kivaan hintaan 45€. Mutta postimaksu on 35€.Muistelen että joku oli nähnyt Carthusian näytteitä jossain, mutta en muista missä.
Kyllä, yksittäin, tosin en ole varma onko jokaisesta tuoksusta. Olen nyt puhelimella eikä toivoakaan saada sivuja auki, mutta molemmissa näyte valitaan sen jälkeen kun tuote on siirretty ostoskoriin. Jommassakummassa, missä ostoskorinäppäin oli musta, näytevalinta on tekstimuodossa sen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, yksittäin, tosin en ole varma onko jokaisesta tuoksusta. Olen nyt puhelimella eikä toivoakaan saada sivuja auki, mutta molemmissa näyte valitaan sen jälkeen kun tuote on siirretty ostoskoriin. Jommassakummassa, missä ostoskorinäppäin oli musta, näytevalinta on tekstimuodossa sen alla.
Korjaan itseäni, ei siis siirretty ostoskoriin vaan klikattu auki kuin olisit aikeissa ostaa pullon. Parempaa selitystä ei taida löytyä, väsy. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleensähän tuollaiset pienemmät määrät ovat suhteellisesti paljon kalliimpia.
Mulla on tästä päinvastainen kokemus.
Olen ihmetellyt miten 10ml:n näytteet ovatkin monesti niin halpoja suhteessa koko pullon hintaan.
Vaikka ne on pakattu kunnolliseen lasipulloon jossa on hyvä suihku ja tiivis korkki.Jäähän siinä tietysti saamatta oikean pullon tuottama esteettinen elämys, mutta silti.
Tämä on varmasti poikkeus, olikohan nyt Aromatilla juuri näin. Mutta yleisesti ottaen pienet määrät ovat suhteessa kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan noin muuten vaan ihmettelen, millainen mahtaa olla se yksinäinen nonkonformisti, joka uutterasti alapeukuttaa kaikki tämän ketjun kommentit.
😂Tä? Mä esim. alapeukutin tuon Eden-kommentin, koska olen eri mieltä - mä rakastan Edeniä. Eli aina löytyy hyvä syy ainakin mulla alapeukkuihin.
Ei tämä ole peukutusketju, mutta toisaalta nyt ymmärrän ainaiset alapeukut. Peukutusketjuissa painetaan joko ylös tai alas, mutta tässä keskustellaan parfyymeista enkä ole koskaan ajatellut laittaa alapeukkua, jos joku analysoi tuoksua josta itse pidän ja hän ei.
Raivostuttavuuden huippu, kun on työlään samplaamisen tuloksena löytänyt oman parfyyminsa, ja Notino ilmoittaa, että "se on lopunut ja eme saa sita enaa valitetavassti muta voin suositela teile muita vaihtoehtoja..."
Englannista saisi, mutta realiteetit on mitä on.
Joten tilaan Notinolta läjän näytteitä ja jään toivomaan ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavuuden huippu, kun on työlään samplaamisen tuloksena löytänyt oman parfyyminsa, ja Notino ilmoittaa, että "se on lopunut ja eme saa sita enaa valitetavassti muta voin suositela teile muita vaihtoehtoja..."
Joten tilaan Notinolta läjän näytteitä ja jään toivomaan ihmettä.
Mikä tuoksu oli kyseessä?
Onko joku haistellut Lancomen La Vie Est Bellen Soleil Cristal -flankeria?
Alkuperäinen LVEB ei oikein ole mieleeni, mutta tämä ei ilmeisesti muistuta alkuperäistä kovin paljoa.
Tässä olisi kookosta, ja tämä voisi olla kiva, helppo ja miellyttävä kesätuoksu.
Fragrantican mukaan muistuttaisi La Nuit Tresor Nudea, joka on mielestäni aivan ihana tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten tilaan Notinolta läjän näytteitä ja jään toivomaan ihmettä.Mikä tuoksu oli kyseessä?
M Harris Rose en Noir
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen LVEB ei oikein ole mieleeni, mutta tämä ei ilmeisesti muistuta alkuperäistä kovin paljoa.
Tässä olisi kookosta, ja tämä voisi olla kiva, helppo ja miellyttävä kesätuoksu.
Fragrantican mukaan muistuttaisi La Nuit Tresor Nudea, joka on mielestäni aivan ihana tuoksu.
Minulla on tämä, ei muistuta oikeastaan yhtään alkuperäistä. Tässä on kunnollinen kookoksen tuoksu, mukana myös kookoksen hedelmäliha, ei pelkkä kookosmaito, eli ei niin makea ja aurinkovoidemainen, kuin monet kookostuoksut. Tosi kiva kesäksi, on myös hyvin kestävä ja vahva tuoksu. Tämä on tarpeeksi erilainen Tresor Nudeen verrattuna, minulla sekin, ja itsellä siinä ei niin paljoa kookos tuoksu, on enemmän persikkainen. Nude on joka tapauksessa keveämpi ja kesto huonompi.
Tilasinpa sitten kesätuoksuksi Thierry Muglerin Angel Edp:n 100 ml rising star -pullossa😄 Tämän pitäisi olla erittäin potentilla koostumuksella ja megalomaanisella kestolla oleva versio, ennen uusimpia reformulointeja. Innolla odotan, minulla ei ole ollut vuosiin Angel Edp:tä, vaikka Mugler-fanina lukuisia muita Angelin flankereita onkin. Tämä pullo kestää varmaan ikuisuuden, Angelia voi laittaa max 2 suihkausta, jos haluaa tuoksun olevan hyvällä tavalla herkullinen. Vähänkin liikaa annosteltuna se imee elämän koko ympäröivästä tilasta ja kuvaannollisesti myös kanssaihmisistä 😁
Tämä tuoksu on varmaan historian polarisoivin, sitä vihaa tai rakastaa. Jotkut kokevat sen todella hirveänä patsulipommina, toiset taas saavat siitä esiin patsulin ohella ne upeat karamelliset, suklaiset ja vaniljaiset nyanssit. Itse olen yhä enemmän vakuuttunut, että annostelulla on suurin merkitys millaiseksi tuoksu kehittyy. Tosin joillain voi ihokemiakin vaikuttaa että tuoksusta tulee epämiellyttävä.
Angelista on lämpimät muistot jo 90-luvulta, se oli parhaan ystäväni signature-tuoksu. Ja myöhemmin 2000-luvulla myös yhden toisen läheisen ystävän lempituoksu. Heillä se tuoksui ihanalta. Itsellenikin hankin myöhemmin pienen 25 ml pullon ja rakastin tuoksua myös itselläni. Uusia reformuloituja Angeleita en ole tuoksutellut, ja toivon että tämä tilaamani Thierry Muglerin versio ennen kuin Loreal osti merkin, on lähellä niitä alkuperäisiä, mitkä minulla muistikuvissa.
SOTD Avon Artistique Iris Fétiche. Iiris, patsuli.. lämmin kuin halaus. Oli suruajan tuoksuni vuosi sitten, yhdistän siihen sellaisen lohduttavan lämmön.
Vierailija kirjoitti:
Tilasinpa sitten kesätuoksuksi Thierry Muglerin Angel Edp:n 100 ml rising star -pullossa😄 Tämän pitäisi olla erittäin potentilla koostumuksella ja megalomaanisella kestolla oleva versio, ennen uusimpia reformulointeja. Innolla odotan, minulla ei ole ollut vuosiin Angel Edp:tä, vaikka Mugler-fanina lukuisia muita Angelin flankereita onkin. Tämä pullo kestää varmaan ikuisuuden, Angelia voi laittaa max 2 suihkausta, jos haluaa tuoksun olevan hyvällä tavalla herkullinen. Vähänkin liikaa annosteltuna se imee elämän koko ympäröivästä tilasta ja kuvaannollisesti myös kanssaihmisistä 😁
Tämä tuoksu on varmaan historian polarisoivin, sitä vihaa tai rakastaa. Jotkut kokevat sen todella hirveänä patsulipommina, toiset taas saavat siitä esiin patsulin ohella ne upeat karamelliset, suklaiset ja vaniljaiset nyanssit. Itse olen yhä enemmän vakuuttunut, että annostelulla on suurin merkitys millaiseksi tuoksu kehittyy. Tosin joillain voi ihokemiakin vaikuttaa että tuoksusta tulee epämiellyttävä.
Angelista on lämpimät muistot jo 90-luvulta, se oli parhaan ystäväni signature-tuoksu. Ja myöhemmin 2000-luvulla myös yhden toisen läheisen ystävän lempituoksu. Heillä se tuoksui ihanalta. Itsellenikin hankin myöhemmin pienen 25 ml pullon ja rakastin tuoksua myös itselläni. Uusia reformuloituja Angeleita en ole tuoksutellut, ja toivon että tämä tilaamani Thierry Muglerin versio ennen kuin Loreal osti merkin, on lähellä niitä alkuperäisiä, mitkä minulla muistikuvissa.
Voi vitsit! Mulla on neitsyys tallella Alienin suhteen. Ja taitaa pysyäkin.
Näytteitä ja kokeiluja on kertynyt jo lähemmäs sata. Omat ihanuudet on löytyneet. Nyt on vain koetettava metsästää haluamansa pullot ennen kuin nekin katoavat historiaan.
Alien taitaa jäädä mulle alieniksi, ellei sitten joku puoti paiskaa näytteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytteitä ja kokeiluja on kertynyt jo lähemmäs sata. Omat ihanuudet on löytyneet. Nyt on vain koetettava metsästää haluamansa pullot ennen kuin nekin katoavat historiaan.Alien taitaa jäädä mulle alieniksi, ellei sitten joku puoti paiskaa näytteellä.
Angel vai Alien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytteitä ja kokeiluja on kertynyt jo lähemmäs sata. Omat ihanuudet on löytyneet. Nyt on vain koetettava metsästää haluamansa pullot ennen kuin nekin katoavat historiaan.Alien taitaa jäädä mulle alieniksi, ellei sitten joku puoti paiskaa näytteellä.
Sorisori. Puhuitkin Angelista.
No mutta, se on mulle yhtä vieras kuin Alienkin. Näyttää kyllä kiinnostavammalta.
Käytän loppuun Amouagen näytteitäni.
Työn alla Sunshine. Se ei ole ihan mahdoton.
Melko sekavat nuotit. Mua hämmentää, että
aistin ympärilläni leijailevan miellyttävän keveästi raakakaakaota, tummaa suklaata, espressoa ja hasselpähkinää, vaikka niitä ei ole mainittu.
Hajuaisti tekee tepposiaan.
Sunshinelle pisteet siitä, että se ei ammu yli
vaniljan kanssa, kuten moni parfyymi tekee.
Löysin Moodscentbarista Ella K:n ja lähes
kaikki sen tuoksut näyttävät kokeilemisen arvoisilta. Tarkan karsinnan jälkeen valitsin neljä kiinnostavinta.
Onko joku muu jo kokeillut?
Sarja on uusi.
Vierailija kirjoitti:
En tuhlaa enää aikaani, nenääni enkä rahojani Lancomeen, joka oli suosikkisarjani.
Se on tempuillaan menettänyt arvostukseni täysin.
Kävin tänään pitkästä aikaa Stockalla ja uskaltauduin vähän raottamaan maskia ja tuoksuttelemaan muutamia uutuustuoksuja.
Oscar de la Rentan Alibi oli oikein hyvä, siinä on jotain samaa tunnelmaa kuin Paco Rabannen Olympeassa, mutta ei yhtä vahvaa akvaattista nuottia ja tuoksu on muutenkin tummempi ja kehittyy vähän eri suuntaan. Tietty suolainen meri -nuotti tässä kuitenkin on, mutta toteutettu eri lailla kuin Olympeassa. Tuoksun nuotit ovat inkiväärin kukka, mandariini, vanilja orkidea, heliotrooppi, "watery notes", praliini, myski, ambra. Tuoksussa on huumavaa makeutta, jota tasapainottavat ambra ja inkivääri, niin että makeus on tiheää ja tummaa, ei karkkimakeaa.
Kokeilin myös Moschinon Toy 2 Bubblegumia, jossa on se kitsch pinkki nallepullo. Se oli aika hirveä, vaaleanpunainen Hubba Bubba tuoksui, erittäin synteettisellä ja kemikaalisella tavalla. Tässä on aika paljon nuotteja, esim. mustikkaa, sitruksia persikkaa, kanelia, ruusua, mutta en haistanut mitään muuta kuin tuon ällömakean purkan.
Guerlainilta on tullut 2 uutta Aqua Allegoriaa. Nettare di Solessa on bergamottia, appelsiininkukkaa, "watery notes", magnoliaa, ruusua, "solar notes", jasmiinia ja hunajaa. Tämä vaikutti tosi vahvalta tuoksulta Aqua Allegoriaksi. Jotain häiritsevää tässä oli, pitäisi testata iholle. Testasin näitä kaikkia siis paperitestilapulle. Joku nuotti tulee ehkä vähän liian massiivisena, olisiko hunaja.
Aqua Allegoria Flora Salvaggiaan ihastuin, siinä on "watery notes", meloni, orvokki, luonnonkukat, appelsiininkukka, jasmiini, "solar notes", myski ja iiris. Kaunis kukkaistuoksu, orvokki tuoksuu ihanasti. Siinä on samalla jotain veden raikkautta, ei ole sellainen tukahduttavan kukkaisa. Mutta eihän tämä sarjanakaan ole voimakkaita tuoksuja tarjoava. Siksi vähän yllätyinkin tuosta Nettare di Solesta, täytyy kokeilla uudestaan. Tällaisia kokemuksia, enempää en jäänyt testailemaan, kun alkoi vähän kuumottaa ihan viereen tullut usean hengen porukka ilman maskeja 😅
Tä? Mä esim. alapeukutin tuon Eden-kommentin, koska olen eri mieltä - mä rakastan Edeniä. Eli aina löytyy hyvä syy ainakin mulla alapeukkuihin.