Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavuuden huippu, kun on työlään samplaamisen tuloksena löytänyt oman parfyyminsa, ja Notino ilmoittaa, että "se on lopunut ja eme saa sita enaa valitetavassti muta voin suositela teile muita vaihtoehtoja..."
Englannista saisi, mutta realiteetit on mitä on.
Joten tilaan Notinolta läjän näytteitä ja jään toivomaan ihmettä.Mikä tuoksu oli kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan noin muuten vaan ihmettelen, millainen mahtaa olla se yksinäinen nonkonformisti, joka uutterasti alapeukuttaa kaikki tämän ketjun kommentit.
😂Tä? Mä esim. alapeukutin tuon Eden-kommentin, koska olen eri mieltä - mä rakastan Edeniä. Eli aina löytyy hyvä syy ainakin mulla alapeukkuihin.
Häh? Onko sulla tollane syy alapeukkuihin?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku haistellut Lancomen La Vie Est Bellen Soleil Cristal -flankeria?
Alkuperäinen LVEB ei oikein ole mieleeni, mutta tämä ei ilmeisesti muistuta alkuperäistä kovin paljoa.
Tässä olisi kookosta, ja tämä voisi olla kiva, helppo ja miellyttävä kesätuoksu.
Fragrantican mukaan muistuttaisi La Nuit Tresor Nudea, joka on mielestäni aivan ihana tuoksu.
Minun nenääni sellainen tyypillinen "ostarituoksu" eli joka tulee joka kolmannella tai neljännellä eri ikäisellä naisella vastaan :) Sellainen turvallinen joukkoonkuulumistuoksu. Ei siis negatiivisessa mielessä vaan ihan geneerisessä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Sweet pea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin Idole oli kiva.
Mut eikö pullo tosiaan pysy pystyssä?Ei pysy, ei. Idôle on nimittäin todella ohut lasipullo, muistuttaa itseasiassa aika paljonkin kännykkää, sekä kooltaan että pystyssäpysyvyydeltään. :) toki erottuu aika hyvin kaikkien muiden pullojen joukosta yksinkertaisella muotokielellään.
No voi sissus! Sitten saavat pitää Idolensa.
En mä paljon hajuvesipullolta edellytä, mutta sen verran sentään että se seisoo omilla jaloillaan. ☺️
Voihan sitä pulloa majoittaa kyljellään tai selällään? Meinaatteko että ne makuullaan olevat tuoksupullot joita on suunniteltu sellaisiksi, on laiskoja tuoksuja? 😂 Vielä kun se tuoksupullo oppisi juoksemaan ja hakemaan kaapista viiniä lasiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sweet pea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin Idole oli kiva.
Mut eikö pullo tosiaan pysy pystyssä?Ei pysy, ei. Idôle on nimittäin todella ohut lasipullo, muistuttaa itseasiassa aika paljonkin kännykkää, sekä kooltaan että pystyssäpysyvyydeltään. :) toki erottuu aika hyvin kaikkien muiden pullojen joukosta yksinkertaisella muotokielellään.
En mä paljon hajuvesipullolta edellytä, mutta sen verran sentään että se seisoo omilla jaloillaan. ☺️Voihan sitä pulloa majoittaa kyljellään tai selällään? Meinaatteko että ne makuullaan olevat tuoksupullot joita on suunniteltu sellaisiksi, on laiskoja tuoksuja? 😂 Vielä kun se tuoksupullo oppisi juoksemaan ja hakemaan kaapista viiniä lasiin.
Oheisromppeen myymistä se on. Miksi kaupata seisova pullo, jos voi kaupata makaavan pullon ja sille telineen?
Vierailija kirjoitti:
Jos hyvä haltiatar tulisi eteesi heiluttelemaan taikasauvaansa ja sanoisi: "Simsalabim, lapsukainen! Saat valita viisi pulloa hajuvettä", mitkä ottaisit ja miksi?
Kiva kysely :)
- Leonard Balahe 80-90 luvulta, nuuhkaisisin ja testailisin sitä vähän ja antaisin loput äidilleni koska oli hänen lempparinsa pitkään
- Rochas Byzance 90-luvun alkupuolelta, nuuhkisin sitä iltaisin kotona mutta koska on sen verran tuju niin ehken yleisille paikoille laittaisi tätä, kuten en Balaheakaan. Oli minun ilta-discotuoksu siihen aikaan. :D
- Kenzo Kashaya 1993- siihen saakka kun lopetettiin. Oli päivätuoksuni vuosikausia.
- Dior Poison Tendre eli se vihreä pullo ja kevennetty hunajais-sitruksinen versio alkuperäisestä lilasta marjaisan mausteisesta Poisonista, ihastuin 1995 ja oli arkituoksuni vielä 2000-luvulla.
- Yves Rocher Magnolia, oli kaikkien aikojen eka tuoksuni 80-luvulla, saakohan mistään enää yhtä puhdasta viehkeää mutta viatonta magnoliatuoksua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sweet pea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin Idole oli kiva.
En mä paljon hajuvesipullolta edellytä, mutta sen verran sentään että se seisoo omilla jaloillaan. ☺️Voihan sitä pulloa majoittaa kyljellään tai selällään? Meinaatteko että ne makuullaan olevat tuoksupullot joita on suunniteltu sellaisiksi, on laiskoja tuoksuja? 😂 Vielä kun se tuoksupullo oppisi juoksemaan ja hakemaan kaapista viiniä lasiin.
Oheisromppeen myymistä se on. Miksi kaupata seisova pullo, jos voi kaupata makaavan pullon ja sille telineen?
Missä pulloissa on telineet? Olenko missannut jotain?
Eikö esimerkiksi Angel-tähtipullot makaa? Paitsi ne 75 ml isot erikoisversiot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sweet pea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin Idole oli kiva.
Tämä oli teoreettista. Lancomen makaavalla Idolella on aiemman kirjoittajan mukaan suojakuoret, mutta en tiedä seisovatko ne. :D
Simsalabim, saat haluamasi tuoksut -kyselyyn, niin ne oisi nämä:
Diorissimo vintage
Chanel no 5 vintage
Opium vintage
Yves Rocher orange blossom (80-luvulta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsisitte irralleen suklaapuotiin tai hajuvesiputiikkiin, kumpaan menisitte?
Molemmat olis parasta laatua.Hajuvesiputiikkin. Inhoan suklaata ja saan siitä migreenin :D
Mutkun on toi ihanan järisyttävä suklaanuotti. Eihän siitä voi kukaan saada mitenkään migreeniä kuten h a j u v e s i s t ä muutenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan noin muuten vaan ihmettelen, millainen mahtaa olla se yksinäinen nonkonformisti, joka uutterasti alapeukuttaa kaikki tämän ketjun kommentit.
😂Tä? Mä esim. alapeukutin tuon Eden-kommentin, koska olen eri mieltä - mä rakastan Edeniä. Eli aina löytyy hyvä syy ainakin mulla alapeukkuihin.
Häh? Onko sulla tollane syy alapeukkuihin?
No mikäs se sitten sulla on, jos saanen kysyä...?
Oikeasti en tajua, mitä väliä on jollain peukutuksilla, jokainen saa mun mielestä peukutella ihan vapaasti ja vaikka mäkin joskus mietin niiden syitä, en kuitenkaan näe sitä minään isona juttuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sweet pea kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin Idole oli kiva.
Suurin osa uudemmista Lorealin valmistamista Angeleista on tehty seisoviksi, yksi tähden sakara on osittain tylppä. Vanhemmat tähtipullot makaavat kyllä. T. Mugler-fani
Tomas Fordin Rose Prick
Ostin vartalosprayn
On niin vahva että yksi suihkaus kestää 5 tuntia
ruusua patchulia..tulee suitsuke mieleen
Olen kyllästynyt hempeisiin tyttöily tuoksuihin..
Vierailija kirjoitti:
Tomas Fordin Rose Prick
Ostin vartalosprayn
On niin vahva että yksi suihkaus kestää 5 tuntia
ruusua patchulia..tulee suitsuke mieleen
Olen kyllästynyt hempeisiin tyttöily tuoksuihin..
Kuten myös, kevyt vesituoksu=puolen tunnin päästä ei tuoksu ollenkaan, mieluummin usein 80- ja 90-luvun kestävämpiä tuoksuja ja joitakin uudempia niiden lisäksi.
Ja miksi melkein kaikkien tuoksujen sanotaan olevan kukkaistuoksuja, vaikka eivät aina ole.
Suihkutin White Tea -näytettäni etusormi
jäykkänä. Näyteputkilosta tyhjeni puolet.
En edelleenkään haista muuta kuin kevyesti
viikunaa ja alkoholin.
Huhhuh. Olisipa ottanut aivoon jos tätä olisi
ostanut pullon.
Oikeasti valkoinen tee tuoksuu ihanasti sitruunalta. Tuo hajuvesi ei muistuta sitä lainkaan.
Kiinnostaisikohan ketään palstalla Chanel N°5 100 ml EdP paketissa :) ?
sähköpostia voi laittaa kukiska@meiliboxi.fi
Simsalabim, saat haluamasi tuoksut -kysely: haluaisin näistä alkuperäiset täydellisesti säilyneet versiot, kiitos :)
1. YSL Opium extrait
2. Guerlain Parure extrait upeassa pullossaan
3. Guerlain Vol de Nuit extrait isossa propellipullossa
4. Chanel no.5 extrait
Ja bonuksena moderni niche:
5. Grossmith Hasu de Hana - ihana, mutta aivan liian kallis että raskisin itse ostaa.
Valittelin tuossa joku aika sitten saamastani Guerlainin Terracotasta, kuinka se on jotenkin imelä ja vähän vastenmielisyyttä aiheuttava. En halua puolisolleni tuottaa pahaa mieltä, kun toiveeni toteutti. Olen siis tehnyt kokeiluja kerrostamisesta. Nyt se sitten löytyi, täydellinen tuoksu Terracotan päälle. Eli Ardenin Beauty. Se antaa sopivasti kirpeyttä ja ruohoisuutta siihen imelyyteen. Ja kesto parani molemmilla 100 %. Minulla on tuo Ardenin Beauty, kun ostin sen äidilleni, hän piti tuoksusta, en vain ehtinyt antaa sitä hänelle, kun hän nukkui pois. Minä sitten äitiä muistellen sitä suihkauttelen. ❤️
En jaksa kahlata kaikkia neljääsataa sivua läpi, ja varmasti tätä on täällä kysytty. Olen mies. Mitkä ovat parhaat pantydropper-tuoksut? Kokemuksia kehiin, ja erityisesti naisten näkökulmia arvostaisin.
Anteeksi sovinistinen ja seksistinen kantani tähän aiheeseen. Vastakkaisen sukupuolen houkuttelemiseksihan nämä tuoksut ovat, joten älkää tuomitko minua liian rankasti.
Vinkki: Jos pidät Amouagen Sunshinesta, suihkauta Tesori d'Orienten Jasmin di Giavaa! Osta säästämilläsi rahoilla vaikka kesäkengät.