Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa kahlata kaikkia neljääsataa sivua läpi, ja varmasti tätä on täällä kysytty. Olen mies. Mitkä ovat parhaat pantydropper-tuoksut? Kokemuksia kehiin, ja erityisesti naisten näkökulmia arvostaisin.
Anteeksi sovinistinen ja seksistinen kantani tähän aiheeseen. Vastakkaisen sukupuolen houkuttelemiseksihan nämä tuoksut ovat, joten älkää tuomitko minua liian rankasti.
Mulle tuoksut ovat ainoastaan ihan omaksi iloksi, tiedoksi vaan, että näinkin voi olla...
No voi, mutta nyt ajattelin siltä kannalta, että tuoksuni saisi aikaan iloa ja positiivisia reaktioita lähelleni sattuneissa naisissa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa kahlata kaikkia neljääsataa sivua läpi, ja varmasti tätä on täällä kysytty. Olen mies. Mitkä ovat parhaat pantydropper-tuoksut? Kokemuksia kehiin, ja erityisesti naisten näkökulmia arvostaisin.
Anteeksi sovinistinen ja seksistinen kantani tähän aiheeseen. Vastakkaisen sukupuolen houkuttelemiseksihan nämä tuoksut ovat, joten älkää tuomitko minua liian rankasti.
Minulle riittää, kun mies tuoksuu puhtaalle. Lisänä melkein mikä tahansa tuoksu kohtuudella suihkuteltuna on vain plussaa. Ei mitään tymäkkää tajunnankarkoittajaa. En itsekään sellaisia tuoksuja käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää, kun mies tuoksuu puhtaalle. Lisänä melkein mikä tahansa tuoksu kohtuudella suihkuteltuna on vain plussaa. Ei mitään tymäkkää tajunnankarkoittajaa. En itsekään sellaisia tuoksuja käytä.
Pantydropperit eivät pääsääntöisesti ole mitenkään erityisen vahvoja. Niissä on mukana sellainen piilotuoksu, joka vetoaa naisiin. Diorin Sauvage oli aiemmin tällainen, mutta sen koostumusta muutettiin. Olisi kivaa kuulla naisilta, miten nämä toimivat ja herättävätkö toivotunlaisia reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Etat Libre d'Orange - Secretions Magnifiques
Serge Lutens - Baptême du Feu ja Dent de Lait
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta musta molemmat Serget ovat upeita, BdF ihanasti kieroutunut "christmas gone wrong". SM on vieras, toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Onko kokemuksia, miten luonnehtisit näitä? Tuota ensimmäistä olen joskus kaupassa tuoksutellut, jälkimmäiset ovat minulle uusia. Täytyypä hankkia kokeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Onko kokemuksia, miten luonnehtisit näitä? Tuota ensimmäistä olen joskus kaupassa tuoksutellut, jälkimmäiset ovat minulle uusia. Täytyypä hankkia kokeeksi.
Eipä taida löytyä kaupoista tuota ekaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Giorgio Armanin Code (huom. ei Code Aqua Colonia joka on vesitetty versio alkuperäisestä). Tämä on naisiin vetoava tuoksu, ultimaattisen miehekäs. Olen suositellut tätä muutamalle miespuoliselle kaverilleni, ja ovat kertoneet että tuntemattomat naiset tulleet jopa kommentoimaan, kuinka hyvältä ja miehekkäältä he tuoksuvat. Joten positiivisen vaikutuksen aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei Suomessa, mutta Ranskassa Fragonardilla ainakin on. Schipholin lentokentältä löytyy putiikki, josta olen tämän bongannut.
Kiitos, juuri sellainen kokemus, jollaisen kysymykseeni halusin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei Suomessa, mutta Ranskassa Fragonardilla ainakin on. Schipholin lentokentältä löytyy putiikki, josta olen tämän bongannut.
Tällä hetkellä vähän saavuttamattomissa. :) Piditkö siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vastaus 8441 siis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä vähän saavuttamattomissa. :) Piditkö siitä?
Ehkäpä... en ollut tuolloin ihan varma ja jätin ostamatta.
Laitoin nyt tuon aiemmin mainitun SL BdF:n tilaukseen, kun oli niin hyvä luonnehdinta siitä aiemmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pantydropperit eivät pääsääntöisesti ole mitenkään erityisen vahvoja. Niissä on mukana sellainen piilotuoksu, joka vetoaa naisiin. Diorin Sauvage oli aiemmin tällainen, mutta sen koostumusta muutettiin. Olisi kivaa kuulla naisilta, miten nämä toimivat ja herättävätkö toivotunlaisia reaktioita.
Mä en varmaan voi vastata tähän, koska olen nainen ja tykkään käyttää miesten tuoksuja. Ja ns. miehekkäitä unisex-tuoksuja. Toistaiseksi naiset eikä miehet ole riisuuntuneet edessäni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuoksut ovat ainoastaan ihan omaksi iloksi, tiedoksi vaan, että näinkin voi olla...
No voi, mutta nyt ajattelin siltä kannalta, että tuoksuni saisi aikaan iloa ja positiivisia reaktioita lähelleni sattuneissa naisissa.
Osta Lushin liikkeestä Dirty. Se on raikas ja ihana. Ja silti vähän dirty, mutta houkuttelevalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus 8441 siis...
Eipä kestä. Luulen että Code myös erottuu positiivisesti massasta joka toisen Dior Sauvage -käyttäjän tuoksusta, joka on tämän hetken ns. trendituoksu. Codessa on jotain maagista, sitä tekisi mieli tuoksutella vaan lisää ja lisää, ja olla sen kantajan läheisyydessä : )
Onko kellään kokemuksia Elie Saabin Girl Of Nowsta? Minua kiehtoisi, mutta se on aika kallis blind buyksi.
Itse testasin tänään Hugo Bossin The Scent for Her Private Accordia ja jopa oli pettymys, kaiken sen lukemani ja kuulemani hypetyksen jälkeen. Anteeksi tuoksun ystäville,mutta minusta ko. tuoksu on yksiulotteinen, hajukumimainen (siis niitä lapsuuden pyyhekumeja), tunkkaisehko ja jopa lapsellinen. Jossain pikupojan synttäreillä voisi olla tuollainen haju keittiössä, kun suklaaputous on kaatunut pitkin lattiaa ja kuumaan suklaaseen on kipattu riehumisen lomassa hedelmäkarkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei näytteiden tilaajat, oletteko saaneet testaamistanne tuoksuista kutiavia ihottumia tai polttavia laikkuja????
Minulle tuli jostain tuoksusta iso punainen kutiava kohonnut laikku ranteen yläpuolelle 3 päivää sitten! : / Nyt en vaan muista mitä siihen ohimennen ajatuksissani laitoin koska minulla on niitä näytteitä 19 kpl rasiassa mutta oli jotkin joka ei kovin kauaa tuoksunut eli ei ollut mikään vahva tai mieleenpainuva. Notinolta tai Ausliebezumduftista oli, niitä mitä ne laittaa itse pikkutestereihin.
Kortisonivoidetta olen laittanut pari krt päivässä ja jouduin ottaa antihistamiinin kutinan takia sen jälkeen kun laitoin, vasta nyt on himmennyt se laikku, palautunut lähes ihon väriseksi.
En ole koskaan ollut iho-allerginen millekään, siksi tämä hämmästyttää kovasti. Mietityttää myös että uskallanko enää kokeilla niistä mitään vai käytänkö vessanraikastimina ilman ihokontaktia.
Jestas. Sadoista vuosien varrella läpikäymistäni (myös Notinon ja ALzD:n) näytteistä mikään ei ole tehnyt tuota, vaikka iho- ja kosketusallergia ovatkin muualta tuttuja. En siis usko, että vika on parfyymeissa tai näytteissäsi yleensä, vaan jossakin yksittäisen parfyymin raaka-aineessa. Olisi tietysti hyvä saada syyllinen kiinni, jotta sitä osaa vältellä jatkossa, mutta haluatko jatkaa poissulkutestejä, on toinen juttu.
Sitä mietin että oliko tuoksun raaka-aineissa jokin toksiini, oliko vanhentunut ja sinne on päätynyt bakteeri jos korkki vuotanut tms. Minulla oli joskus Dolce & Gabbanan tuoksu joka oli yllättäen noin vuoden jälkeen alkanut vuotaa korkista ja siinä spraysuuttimen ympärillä oli sinivihreää homeen näköistä, en käyttänyt vaan heitin roskiin. Tuoksu ei ollut lämpimässä saunatilassa tai kosteassa tilassa vaan pimeässä huoneenlämmössä.
Omistan lähes 100 tuoksua, ja testailen kaikkea tavarataloissa, matkoilla, ja olen tilaillut näytteitä enkä koskaan ole kokenut mitään tuollaista. Sain muuten päänsärkykohtauksenkin samana iltana, sellainen sekava olo tuli päähän, ennen antihistamiinia mutta kun otin sen niin alkoi väsyttää tietty enemmän.
Onneksi en suihkuttanut sitä niskaan tai kaulaan! :o
Tiedättekö sitä alkaa ajattelemaan ja kuvittelemaan (liikaa) että onko maailmalla jotain hulluja jotka kävisivät tavarataloissa tai erikoisliikkeissä ja vaihtaisivat jonkin aiemmin varastamansa pullon testeriksi ja jonka olisivat "maustaneet" jollain hitsin rotanmyrkyillä tai vastaavalla, koska vihaavat hajustekäyttäjiä. Onhan niitä Suomessakin ollut jotka sujauttaneet paistopisteen leipiin neuloja ja nauloja ja muita sadistisia sairaita huomionhakuisia ihmisiä.
Aika vainoharhainen pitää olla jos kuvittelee
että liikkeiden varastoissa missä tuoksut pakataan näyteputkiin sitä mukaa kun tulee tilauksia häärisi jotain sabotöörejä.Mutta en kyllä säilyttelisi hajuvesiä vuositolkulla noissa alkeellisissa muoviputkissa.
Eikös näytteen idea ole se että sen voi käyttää suht nopeasti?
Kyseinen kutiava tuoksu oli jokin niistä jotka olin tilannut viimeisen 2-3 kuukauden sisään, en tosin tiedä kuinka kauan liike on saattanut niitä säilöä. Nyt epäilen että se olisi ollut jokin Comptoir sud Pacifiquen tuoksu joita minulla oli näytteinä 4 erilaista vanilliiniversiota.
Kortisoniliuosta iholle voiteen lisäksi, pari päivää antihistamiineja ja nyt ei laikkua enää näy, ääriviivat näkyi monta päivää vaikka se punoitus ja turvotus laski.
En ole saanut mistään muista tuollaisia reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Tilasinpa sitten kesätuoksuksi Thierry Muglerin Angel Edp:n 100 ml rising star -pullossa😄 Tämän pitäisi olla erittäin potentilla koostumuksella ja megalomaanisella kestolla oleva versio, ennen uusimpia reformulointeja. Innolla odotan, minulla ei ole ollut vuosiin Angel Edp:tä, vaikka Mugler-fanina lukuisia muita Angelin flankereita onkin. Tämä pullo kestää varmaan ikuisuuden, Angelia voi laittaa max 2 suihkausta, jos haluaa tuoksun olevan hyvällä tavalla herkullinen. Vähänkin liikaa annosteltuna se imee elämän koko ympäröivästä tilasta ja kuvaannollisesti myös kanssaihmisistä 😁
Tämä tuoksu on varmaan historian polarisoivin, sitä vihaa tai rakastaa. Jotkut kokevat sen todella hirveänä patsulipommina, toiset taas saavat siitä esiin patsulin ohella ne upeat karamelliset, suklaiset ja vaniljaiset nyanssit. Itse olen yhä enemmän vakuuttunut, että annostelulla on suurin merkitys millaiseksi tuoksu kehittyy. Tosin joillain voi ihokemiakin vaikuttaa että tuoksusta tulee epämiellyttävä.
Angelista on lämpimät muistot jo 90-luvulta, se oli parhaan ystäväni signature-tuoksu. Ja myöhemmin 2000-luvulla myös yhden toisen läheisen ystävän lempituoksu. Heillä se tuoksui ihanalta. Itsellenikin hankin myöhemmin pienen 25 ml pullon ja rakastin tuoksua myös itselläni. Uusia reformuloituja Angeleita en ole tuoksutellut, ja toivon että tämä tilaamani Thierry Muglerin versio ennen kuin Loreal osti merkin, on lähellä niitä alkuperäisiä, mitkä minulla muistikuvissa.
Joillakin ihmisillä tuo Angel muuttuu turkiskuoriaismyrkyn hajuksi, sen tietää jos on joskus ollut Helsingin kantakaupungin asunnossa johon se myrkytys on tehty :)
Erään vaateliikkeen myyjä haisi hyvin vahvasti tuolle muinoin, varmaan suihkutti sitä iholleen ja marinoi omat vaatteensa siinä, ja kun sovitin vuosia sitten jotain uutta vaatetta niin se tuoksu oli tarttunut jopa siihen.
Ruusu-Angel toimi minulla joskus muinoin, se Le Jardins jokin erikoiserä jota tehtiin joku vuosi, vaaleanpunaine pullo.