Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Se kotiäiti kirjoitti:
Pakko tulla hehkuttamaan vielä uudelleen Kenzon Amouria. En ole hurahtanut näin kovaa mihinkään hajuveteen varmaan vuosikymmeneen, tässä täyttyy niin moni vaatimukseni! Tuoksu on huumaavan ihana, voidemainen (vai miten te suomentaisitte creamyn?), kukkainen ja jotenkin täyteläinen. Se muistuttaa juuri sitä ylellistä shampootuoksua, mistä olen haaveillut. Olen suihkinut tätä nyt kolmena päivänä ja tykkään koko ajan enemmän, ihana tuoksu!
Voisiko creamyn suomentaa ihan vain että kermainen? :)
Vierailija kirjoitti:
Se kotiäiti kirjoitti:
Pakko tulla hehkuttamaan vielä uudelleen Kenzon Amouria. En ole hurahtanut näin kovaa mihinkään hajuveteen varmaan vuosikymmeneen, tässä täyttyy niin moni vaatimukseni! Tuoksu on huumaavan ihana, voidemainen (vai miten te suomentaisitte creamyn?), kukkainen ja jotenkin täyteläinen. Se muistuttaa juuri sitä ylellistä shampootuoksua, mistä olen haaveillut. Olen suihkinut tätä nyt kolmena päivänä ja tykkään koko ajan enemmän, ihana tuoksu!
Voisiko creamyn suomentaa ihan vain että kermainen? :)
Minäkin miellän creamyn kermaisena.
Se kotiäiti kirjoitti:
Osaisitteko suositella hyvää iristuoksua?
Minulla oli vuosia sitten Theperfumedcourtista tilattu pienen pieni näyte Armani Privén La Femme Bleue'tä, joka oli sykähdyttävä sekoitus iristä, vaniljaa, puuta ja suklaata. Mikään myöhemmin kokeilemani iristuoksu ei ole yltänyt samalle tasolle (hinnankaan puolesta). Van Cleef & Arpelsin Bois d'Iris on tyylikkään pehmeä ja tasapainoinen talvituoksu, mutta iristä siinä ei ole nimeksikään. Pradan Infusion d'Iris puolestaan on omalla ihollani kylmän metallinen.
Mun mielestä Acqua di Parman Iris Nobile on yksi parhaimmista iiristuoksuista. Jos löydät jostain vielä, suosittelen vahvasti kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan Atelier Colognen tuoksuja ja kahvin tuoksua. Mutta, tunnen pari ihmistä jotka inhoan kahvin tuoksua(eivätkä tietenkään juo kahvia myöskään), joten en ole raaskinut tuota hankkia. Ajatus että tuoksun toisen mielestä kuvottavalta jotenkin pysäyttää. Ehkä omaksi ilokseni yksin kotona voisin käyttää.
Kahvi on siinä alkutuoksuna ja haihtuu 3-4h kuluttua. Jos laitat sen illaksi, aamulla tuoksuu ihana kukkainen pohja. Kannattaa napata se nyt alesta, kun missään muualla ei myydä näin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä vintage-tuoksujen ystäviä? Millaisia kokemuksia?
En tiedä, miten vintage tarkkaan ottaen suomennettaisiin kun puhutaan parfyymeistä. Tarkoitan siis vanhoja versioita klassisista tuoksuista, ennen kuin ne reformuloitiin EU-säädösten vuoksi. Kovasti himottaisi haistella esim. Chanel 5:n alkuperäisversiota...
Minä haluaisin tuoksutella alkuperäistä Mitsoukoa. Kuulemma se on ollut jotain ihanaa ja unohtumatonta, kun taas nykyisin myytävä on "kisunpissaa". Ja minä parka pidän nykyisestäkin!
Osaatteko suositella jotain tosi makeita, mutta silti keveitä tuoksuja. Ketjussa mainittu ainakin Elizabeth Ardenin Green Tea Pomegaranete. Ja Aquolinan Pink Sugar. En nyt etsi Victorias Secretin tuoksuja vaan ihan jotain laadukasta hajuvettä. Vai onko se tässä yhteydessä edes mahdollista? Onko kaikki makeat tuoksut näitä Victorias Secretejä, mitkä ihan hyviä toki nekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä vintage-tuoksujen ystäviä? Millaisia kokemuksia?
En tiedä, miten vintage tarkkaan ottaen suomennettaisiin kun puhutaan parfyymeistä. Tarkoitan siis vanhoja versioita klassisista tuoksuista, ennen kuin ne reformuloitiin EU-säädösten vuoksi. Kovasti himottaisi haistella esim. Chanel 5:n alkuperäisversiota...
Minä haluaisin tuoksutella alkuperäistä Mitsoukoa. Kuulemma se on ollut jotain ihanaa ja unohtumatonta, kun taas nykyisin myytävä on "kisunpissaa". Ja minä parka pidän nykyisestäkin!
Tämän artikkelin mukaan Thierry Wasserin nykyversio on melko lähellä alkuperäistä.
https://www.fragrantica.com/news/The-Legendary-Guerlain-Mitsouko-Fragra…;
Vierailija kirjoitti:
etsin hienostunutta vaniljaa, mikä ei muistuta halpistuoksuissa olevaa imelää, makeaa vaniljaa. suosituksia?
Mona di Orio - Vanille
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko suositella jotain tosi makeita, mutta silti keveitä tuoksuja. Ketjussa mainittu ainakin Elizabeth Ardenin Green Tea Pomegaranete. Ja Aquolinan Pink Sugar. En nyt etsi Victorias Secretin tuoksuja vaan ihan jotain laadukasta hajuvettä. Vai onko se tässä yhteydessä edes mahdollista? Onko kaikki makeat tuoksut näitä Victorias Secretejä, mitkä ihan hyviä toki nekin.
Pradan Candy voisi olla hyvä. Makea hienostuneella tavalla, silti aika kevyt tuoksu.
Hei kaikki!
Katselin tuossa Parfyymi klikkauksen sivuja ja edelleen siellä lukee "logistisista syistä emme voi toimittaa....
Kauhukseni tajusin että kyseessähän on Englantilainen putiikki ja onko nyt sitten näin että enää ei sieltäkään voi tilata? Tietääkö kukaan? Itken..
Avonilta löytyy todella makeita tuoksuja. Esim. Luck sarja tihkuu sokeria, eikä riko pankkia.
Tänään Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino del Volto. Juuri sellainen kuin toivoin. Vakava tuoksu, melankolia pullossa, tuoksuu kanelilta, suitsukkeelta, tupakalta, ja mustavalkoiselta elokuvalta. Sopinee taidenäyttelyn avajaisiin ja lintujen syysmuuton seuraamiseen. Henkilönä tämä olisi Alain Delon. Ei mikään energisoiva tuoksu. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pradan Candy voisi olla hyvä. Makea hienostuneella tavalla, silti aika kevyt tuoksu.
Toisaalta, jos etsii tosi makeaa, voi Candyn suhteen pettyä. Se ei minun eikä monen muunkaan mielestä ole ollenkaan niin makea kuin nimi antaa ymmärtää ja kinuski tulee aika heikosti esille. Hyvä tuoksu kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki!
Katselin tuossa Parfyymi klikkauksen sivuja ja edelleen siellä lukee "logistisista syistä emme voi toimittaa....
Kauhukseni tajusin että kyseessähän on Englantilainen putiikki ja onko nyt sitten näin että enää ei sieltäkään voi tilata? Tietääkö kukaan? Itken..
Huomasin saman. Toisaalta siellä ei mainittu, että ei voitaisi toimittaa nimenomaan Suomeen tai muihin EU-maihin. Ehkä tuo on jotain tilapäistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miellät Elizabeth Ardenin tai Aqualinan yhtään sen "laadukkaammiksi" merkeiksi kuin VS? :D Makeita tuoksuja on niin edullisissa kuin hintavammissakin tuoksuissa, laadusta hinta ei välttämättä mitään kerro.
Sehän onkin vaan minun mielikuva ;) Ehkä siksi, että noita VS tuoksuja pidetään teinien tuoksuina.
Niissä tosin kivaa se, että saa samaa tuoksua myös vartalovoiteen. Taitaa olla Elizabeth Ardenilla sama juttu.
Tuleeko muille pakkomielteitä hankkia kaikki flankerit kokoelmaan? Esim tykästyin Hugo Bossin the Scent absolute for heriin ja nyt tilasin the Scent Private Accordin ja nyt tekee mieli tilata originaali the Scent. Sokkona tietenkin, mitenkäs muutenkaan. Kukkaro kiittää.
Lähetti toi Tokmannin paketin,jes! Lähetysmaana mun paletissa on Alankomaat.
Paketista siis löytyi Burberry Her, Aquolinan Pink Sugar sekä Lanvinin Jeanne. Huomenna taidan testata tuon Burberryn. Ihanaa, olen ihan innoissani!
Taidanpa myös tarkistaa näiden tuoksujen iän sieltä täällä aiemmin linkitetyltä sivulta, ihan uteliaisuuttani.
Päivän tuoksuna Jo Malonen Green Almond & Redcurrant. Tuoksuu siltä mitä nimi sanoo. Yllättävän kestävä tämä on, suihkauksista tällä hetkellä melkein viisi tuntia eikä vielä mitään tarvetta lisäspraylle.
Päivän tuoksu Calvin Kleinin Contradiction. Vähän tämän päivän mukaan.
Tilasin Zarasta Jo Malonen uuden tuoksun Jo's Rhubarb. Upea tuoksu, jos tykkää autenttisesta raparperin tuoksusta. Raparperi on sekoitettu vetiveriin joka tuo vähän syvyyttä tuoksuun. Tuoksu on kirpeä, mutta myös tavallaan makea, ja voin kuvitella käyttäväni kesäkuumalla virkistävänä tuoksuna. Kuuluu siihen samaan "Jo Loves" Emotions? kokoelmaan jossa ne Ebony Wood, Bohemian Bluebells jne.