Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri tilaten sokko-ostona Valentinon Donna Noirin. Kokemuksia?
Ei ole kokemusta, mutta kiinnostaisi kuulla sitten kun olet kokeillut! Alkuperäinen Donna on yksi lempituoksuistani.
Kerron kokemukset heti kun saapuu. Itse tykkään myös originaalista, mistä pääsenkin aasinsillan myötä kysymykseen; minkä perusteella päätätte pullon koon? Itse siis ostin juuri tuon alkuperäisen Donnan 30ml koossa kun ajattelin että kyllästyn kuitenkin aika nopeasti yleensä tuoksuihin, niin en tuhlaa liikaa rahaa enkä materiaa ostamalla pienemmän pullon. Mutta avattuani paketin kotona petyin suuresti sen ulkonäköön - se on mitätön. Ei auttanut kuin ostaa isompi 100ml pullo jotta pääsin nauttimaan myös sen ulkonäöstä. Kauppojen testerithän ovat lähes aina todella isoja.
Sama pettyminen kävi Jean Paul Gaultierin Scandalin kanssa, koska 30ml pullossa ne jalat eivät sojotakaan korkista ylös, vaan roikkuvat taviskorkin sivulla koristeena. Onneksi tämän olin sentään nähnyt jo tilatessani sen Notinolta, koska heillä on eri kokoisista pulloista kuvat, ei vain isosta. Silti se oli vähän pettymys.
Taas sitten Hugo Bossin the Scent for Her ovat minusta parhaassa koossaan 30ml:sinä.
Olen ostanut backupeja mahdollisimman isossa koossa, mutta muuten pyrin itse valitsemaan nykyään hajuveden koon sen pullon perusteella, eli missä koossa se on parhaimmillaan. Tätä hankaloittaa suuresti se, että melkein aina kivijalkakaupoissa on vain se yksi testeri isossa koossa, kaikilla nettisivuillakaan ei ole kuvia kaiken kokoisista pulloista vaan siitä näyttävimmästä vain.
Pullon koko määräytyy aika pitkälle omalla kohdallani siitä, että kivijalkaliikkeissä (Sokos Wiklund & Stockmann) myydään hyllystä usein vain sitä 30 ml:n pulloa. Suurin pettymys tällä tavalla ostetuista tuoksuista oli Paco Rabannen Olympéa. Sen pienimmässä versiossa ei ollutkaan kullanvärisiä koristeita, vaan pelkkää kirkasta lasia. Oikeastaan ainoat tuota isommat pullot olen ostanut vain Wiklundin alehyllystä Armanin Acqua di Gioia edt:stä ja Burberry Her Intensestä, 50-milliset. Laivalta ostamani pullot ovat yleensä olleet 50-millisiä, koska se koko on niillä se yleisin. Elizabeth Ardenin Green Tea Nectarine Blossom ja D&G:n L'Impératrice 3 ovat satamillisinä olleet poikkeuksia tuohon sääntöön. Nettikaupoista en vielä toistaiseksi ole kovin monta kertaa tilannut, mutta Laliquen Soleil'n ostin kolmesta koosta keskimmäisenä, koska sen pullon kauneus tulee isommassa paremmin esiin. Satamillinen olisi tietysti ollut vielä kauniimpi ja ainoastaan sen kanssa olisi tullut se rannekorukin - mitä asiaa en tiennyt tilatessani, olisi kuitenkin pitännyt osata arvata. Vaikka en minä sitä korua olisi sentään ranteeseeni laittanutkaan. :D Minulle kuitenkin hinnalla on suuri merkitys, ja sitten isot pullot tuntuvat jotenkin liian isoilta, koska noita tuoksuja nyt on kappalemäärältään melkein 50... Ainoastaan suuresti rakastamani Elie Saabin Le Parfum In White 30 ml:n pullossa tuntuu liian pieneltä. Se on nyt puolivälissään, ja kun se loppuu, tilaan siitä suuremman pullon jostain nettikaupasta. Ehkä, gulp, jopa sen suurimman - kääk - pullon. :O :D
Vierailija kirjoitti:
Viimein sain koko ketjun luettua läpi. Aivan ihana ketju, kiitos teidän suositusten minunkin parfyymi toivelistani kasvoi pituuttaan ainakin metrillä 😅 Itse olen taas alkanut innostumaan parfyymeista (ikää vasta 26 v) näin koronan aikana ja netistä tilaaminen on tehty kyllä liian helpoksi.
Mitä mieltä olette Kenzon Wolrd Power parfyymista? Itse rakastuin tähän puiseen ja suolaiseen tuoksuun ihan täysin mutta näyttää kyllä aiheuttavan eriäviä mielipiteitä hajuvesi palstoilla.
Lisäksi nyt äitini löysi minulle vaatekaapistaan alkuperäisen Diorin J’adoren ja en voi olla nuuskuttelemasta itseäni.
Tervetuloa mukaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Viimein sain koko ketjun luettua läpi. Aivan ihana ketju, kiitos teidän suositusten minunkin parfyymi toivelistani kasvoi pituuttaan ainakin metrillä 😅 Itse olen taas alkanut innostumaan parfyymeista (ikää vasta 26 v) näin koronan aikana ja netistä tilaaminen on tehty kyllä liian helpoksi.
Mitä mieltä olette Kenzon Wolrd Power parfyymista? Itse rakastuin tähän puiseen ja suolaiseen tuoksuun ihan täysin mutta näyttää kyllä aiheuttavan eriäviä mielipiteitä hajuvesi palstoilla.
Lisäksi nyt äitini löysi minulle vaatekaapistaan alkuperäisen Diorin J’adoren ja en voi olla nuuskuttelemasta itseäni.
Kenzon World Power on hyvä tuoksu. Sypressin, merisuolan ja tonkapavun sekoitus on huumaava, siinä on jotain maskuliinista, mutta silti myös makeaa, tuntuu kuin olisi Välimerellä auringossa, sypressien katveessa, meren rannalla. Ei kuitenkaan liian maskuliininen, oikeastaan aika unisex tuoksu, tai ehkä enemmänkin sukupuoleton. Erittäin uniikki.
Jadore on ikisuosikkini, minulla 100 ml pullo edp:tä (ennen reformulaatiota) ja on kyllä ihan mestariteos. Tuoksussa on monia kerroksia ja nuotteja. Sopii oikeastaan mihin tahansa tilanteeseen. Pysyvyys huippuluokkaa. Tekisi mieli testata sitä uutta Jadore Infinissimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta, mutta kiinnostaisi kuulla sitten kun olet kokeillut! Alkuperäinen Donna on yksi lempituoksuistani.
Kerron kokemukset heti kun saapuu. Itse tykkään myös originaalista, mistä pääsenkin aasinsillan myötä kysymykseen; minkä perusteella päätätte pullon koon? Itse siis ostin juuri tuon alkuperäisen Donnan 30ml koossa kun ajattelin että kyllästyn kuitenkin aika nopeasti yleensä tuoksuihin, niin en tuhlaa liikaa rahaa enkä materiaa ostamalla pienemmän pullon. Mutta avattuani paketin kotona petyin suuresti sen ulkonäköön - se on mitätön. Ei auttanut kuin ostaa isompi 100ml pullo jotta pääsin nauttimaan myös sen ulkonäöstä. Kauppojen testerithän ovat lähes aina todella isoja.
Sama pettyminen kävi Jean Paul Gaultierin Scandalin kanssa, koska 30ml pullossa ne jalat eivät sojotakaan korkista ylös, vaan roikkuvat taviskorkin sivulla koristeena. Onneksi tämän olin sentään nähnyt jo tilatessani sen Notinolta, koska heillä on eri kokoisista pulloista kuvat, ei vain isosta. Silti se oli vähän pettymys.
Taas sitten Hugo Bossin the Scent for Her ovat minusta parhaassa koossaan 30ml:sinä.
Olen ostanut backupeja mahdollisimman isossa koossa, mutta muuten pyrin itse valitsemaan nykyään hajuveden koon sen pullon perusteella, eli missä koossa se on parhaimmillaan. Tätä hankaloittaa suuresti se, että melkein aina kivijalkakaupoissa on vain se yksi testeri isossa koossa, kaikilla nettisivuillakaan ei ole kuvia kaiken kokoisista pulloista vaan siitä näyttävimmästä vain.Pullon koko määräytyy aika pitkälle omalla kohdallani siitä, että kivijalkaliikkeissä (Sokos Wiklund & Stockmann) myydään hyllystä usein vain sitä 30 ml:n pulloa. Suurin pettymys tällä tavalla ostetuista tuoksuista oli Paco Rabannen Olympéa. Sen pienimmässä versiossa ei ollutkaan kullanvärisiä koristeita, vaan pelkkää kirkasta lasia. Oikeastaan ainoat tuota isommat pullot olen ostanut vain Wiklundin alehyllystä Armanin Acqua di Gioia edt:stä ja Burberry Her Intensestä, 50-milliset. Laivalta ostamani pullot ovat yleensä olleet 50-millisiä, koska se koko on niillä se yleisin. Elizabeth Ardenin Green Tea Nectarine Blossom ja D&G:n L'Impératrice 3 ovat satamillisinä olleet poikkeuksia tuohon sääntöön. Nettikaupoista en vielä toistaiseksi ole kovin monta kertaa tilannut, mutta Laliquen Soleil'n ostin kolmesta koosta keskimmäisenä, koska sen pullon kauneus tulee isommassa paremmin esiin. Satamillinen olisi tietysti ollut vielä kauniimpi ja ainoastaan sen kanssa olisi tullut se rannekorukin - mitä asiaa en tiennyt tilatessani, olisi kuitenkin pitännyt osata arvata. Vaikka en minä sitä korua olisi sentään ranteeseeni laittanutkaan. :D Minulle kuitenkin hinnalla on suuri merkitys, ja sitten isot pullot tuntuvat jotenkin liian isoilta, koska noita tuoksuja nyt on kappalemäärältään melkein 50... Ainoastaan suuresti rakastamani Elie Saabin Le Parfum In White 30 ml:n pullossa tuntuu liian pieneltä. Se on nyt puolivälissään, ja kun se loppuu, tilaan siitä suuremman pullon jostain nettikaupasta. Ehkä, gulp, jopa sen suurimman - kääk - pullon. :O :D
Minä en yleensä viitsi noita pieniä pulloja ostaa kun saa suhteessa paljon halvemmalla isomman pullon, hintaero 50 ml pulloon usein vain joitain euroja. Toki jos on tosi hyvä tarjous pienestä pullosta niin saatan tilata. Samalla välttyy myös tuolta esteettiseltä ongelmalta 😁 Omasta mielestänikin nuo 30 ml pullot ovat usein mitättömän näköisiä.
Itsellä kävi samalla lailla Donna Aquan kanssa, ostin ensin 30 ml pullon, lähinnä koska sillä hetkellä ei ollut isompia saatavilla. Pullo on säälittävän näköinen pieni pitkula. Tuoksu on kuitenkin todella upea. Panostin saman tien 100 ml pulloon kun löytyi. Ja oikeastaan nyt on hyvä että löytyy kummatkin, tuota pientä voi pitää käsilaukussa tuoksun lisäämiseen päivän mittaan, isompi aika raskas. Tätä tuoksua täytyy siis lisäillä muutaman kerran päivässä, ei ole kaikkein kestävin. Kuitenkin sen verran upea, että edes huonohko kestävyys ei haittaa. Harmi että lopetettu tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut backupeja mahdollisimman isossa koossa, mutta muuten pyrin itse valitsemaan nykyään hajuveden koon sen pullon perusteella, eli missä koossa se on parhaimmillaan. Tätä hankaloittaa suuresti se, että melkein aina kivijalkakaupoissa on vain se yksi testeri isossa koossa, kaikilla nettisivuillakaan ei ole kuvia kaiken kokoisista pulloista vaan siitä näyttävimmästä vain.
Saako kysyä mistä tilasit tuon Donna Noirin?
Vierailija kirjoitti:
Pex Marttula kirjoitti:
Parfyymi-klikkaus on tosiaan tällä hetkellä poissa kuvioista, mutta siitä tuli mieleeni: www.parfum-zentrum.de on tosi hyvä, ja olen löytänyt sieltä hyvällä hinnalla tuoksuja, joita on muualta vaikea saada (Bogart Signature, Geoffrey Beene Bowling Green, Soprani Uomo nyt ainakin). Valikoima ei ole kaikkein laajin, mutta hintataso hyvä, kunhan navigoi sivuille www.idealo.de -sivun tuotehaun kautta (näin lähes kaikesta saa 5 - 20 %:n alennuksen).
Postikulut on kympin, MUTTA paketit tulee aina prioritynä kotiovelle (kiva juttu korona-aikana, ja nopeampi toimitus kuin vaikka Notinosta). Olen tilannut viime vuonna parfum-zentrumista 5 kertaa ja olen ollut tyytyväinen joka kerralla.
Kiitokset tästä suosituksesta! Tein heti tilauksen, löytyi tosi paljon mielenkiintoisia tuoksuja, joita ei ole helposti saatavilla muualta. Tämä on hyvä lisä parfyyminostopaikkoihin nyt kun Briteistä tilaaminen on hankaloitunut.
Pakko vielä mainita että huippupalvelua tässä nettikaupassa. Laitoin myöhään illalla 24 maissa asiakaspalveluun sähköpostilla kysymyksen, niin sieltä oli saksalaisella tehokkuudella tullut kattava vastaus 3.00 yöllä 😆
Minulle pullon ulkonäöllä ei juuri ole merkitystä, säilytän joka tapauksessa tuoksut kaapissa piilossa. Onhan kaunis pullo plussaa, mutta ei ostoperuste eikä välttämättömyys. Epäkäytännöllisen malliset pullot kyllä ärsyttävät.
Kenzon World Power on hyvä tuoksu. Sypressin, merisuolan ja tonkapavun sekoitus on huumaava, siinä on jotain maskuliinista, mutta silti myös makeaa, tuntuu kuin olisi Välimerellä auringossa, sypressien katveessa, meren rannalla. Ei kuitenkaan liian maskuliininen, oikeastaan aika unisex tuoksu, tai ehkä enemmänkin sukupuoleton. Erittäin uniikki.
Jadore on ikisuosikkini, minulla 100 ml pullo edp:tä (ennen reformulaatiota) ja on kyllä ihan mestariteos. Tuoksussa on monia kerroksia ja nuotteja. Sopii oikeastaan mihin tahansa tilanteeseen. Pysyvyys huippuluokkaa. Tekisi mieli testata sitä uutta Jadore Infinissimeä.[/quote]
Ehkä juurikin tuo unisex siinä viehättääkin, en ole tuoksutellut mitään vastaavaa aikaisemmin. Rakastan myös makeita tuoksuja ( esim. La viest est Belle) mutta jokin tässä Kenzon tuoksussa kiehtoo. Veljeni myös aina kehuu kun olen sitä tupsutellut, sanoo aina että niin ihana vaniljan tuoksu leijuu huoneessa.
Kuinka paljon tuo reformulaatio on muuttanut Jadoren tuoksua? Jos tuoksuu selvästi erilaiselle niin käytän kyllä omaa aarrettani säästeliäästi.
Pex Marttula kirjoitti:
Sain Loewe Esencian vintageminin eilen. Hajustakin päätellen löytyy sitä ihteään eli aitoa oakmossia. Astmani näytti kuitenkin reagoivan tähän, mitä ei yleensä nykylitkujen kanssa tapahdu. Pitäisiköhän tässä siis oikein kiittää ja kumartaa IFRAA, EU:ta ja pahamainieisia "Pohjolan dermatologisteja" pakotetuista reformulaatioista? ;-)
Noh, Esenciaahan on hehkutettu Agua Bravan hienostuneemmaksi versioksi. Espanjalaisia miesten klassikoita molemmat. Sinänsä kätevää, että ensikokemukseni perusteella tykkään Agua Bravasta enemmän - pullo Agua Bravaa kun maksaa vain noin kympin.
Hurjaa että av:llä on joku joka tuntee Agua Bravan. Ostin 2v sitten miehelle Espanjassa, myös Agua Lavande on käytössä. Onko sulle tuttu paikallinen klassikko Magno? Sitä toin kotiin kaikissa muodoissa, bodyspray, suihkusaippua, saippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut backupeja mahdollisimman isossa koossa, mutta muuten pyrin itse valitsemaan nykyään hajuveden koon sen pullon perusteella, eli missä koossa se on parhaimmillaan. Tätä hankaloittaa suuresti se, että melkein aina kivijalkakaupoissa on vain se yksi testeri isossa koossa, kaikilla nettisivuillakaan ei ole kuvia kaiken kokoisista pulloista vaan siitä näyttävimmästä vain.Saako kysyä mistä tilasit tuon Donna Noirin?
Kicksin nettikaupasta 100ml 145,80e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut backupeja mahdollisimman isossa koossa, mutta muuten pyrin itse valitsemaan nykyään hajuveden koon sen pullon perusteella, eli missä koossa se on parhaimmillaan. Tätä hankaloittaa suuresti se, että melkein aina kivijalkakaupoissa on vain se yksi testeri isossa koossa, kaikilla nettisivuillakaan ei ole kuvia kaiken kokoisista pulloista vaan siitä näyttävimmästä vain.Saako kysyä mistä tilasit tuon Donna Noirin?
Kiitos vastauksesta. Hinta kyllä kirpaisee. Tuoksu on lopetettu ja varmaan myös siksi hinnoissaan. Ei löydy monesta paikasta. Fragrance Directissä oli halvin hinta, 117 eur, mutta tällä hetkellä tullien jne. lisäksi paljon kalliimpi. Tuoksu kiinnostaa, mutta ei niin paljon että tuolla hinnalla ostaisin. Hankinkin tässä vähän korvikkeeksi Nina Riccin L'extase Rose Absolun, joka kuuluu samaan tuoksumaailmaan. Sitä on verrattu myös MFK:n Oud Satin Moodiin, joka onkin hyvin paljon samanlainen. Rose Absoluekin, yllätys yllätys, F. Kurkdjianin luoma. Mielenkiinnolla odotan arviotasi Donna Noirista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Hinta kyllä kirpaisee. Tuoksu on lopetettu ja varmaan myös siksi hinnoissaan. Ei löydy monesta paikasta. Fragrance Directissä oli halvin hinta, 117 eur, mutta tällä hetkellä tullien jne. lisäksi paljon kalliimpi. Tuoksu kiinnostaa, mutta ei niin paljon että tuolla hinnalla ostaisin. Hankinkin tässä vähän korvikkeeksi Nina Riccin L'extase Rose Absolun, joka kuuluu samaan tuoksumaailmaan. Sitä on verrattu myös MFK:n Oud Satin Moodiin, joka onkin hyvin paljon samanlainen. Rose Absoluekin, yllätys yllätys, F. Kurkdjianin luoma. Mielenkiinnolla odotan arviotasi Donna Noirista.
Luin itsekin että on lopetettu, niin tuli siksi minullekin kiire ostaa. Kohdallani pullo ja luvattu nahantuoksu veivät voiton ja laitoin tilaukseen. Kicks-klubiin (ilmainen) liittymisestä sai muuten -20% yhdestä tuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko muille pakkomielteitä hankkia kaikki flankerit kokoelmaan? Esim tykästyin Hugo Bossin the Scent absolute for heriin ja nyt tilasin the Scent Private Accordin ja nyt tekee mieli tilata originaali the Scent. Sokkona tietenkin, mitenkäs muutenkaan. Kukkaro kiittää.
Itse katson mieluusti ensin esim Fragranticasta, millaista arviota sieltä löytyy. Noissa voi olla valtaisia eroja tyylin ja kestävyyden mukaan, sitten vielä omat makumieltymykset erikseen. Mieluummin koluan klassikkoja jos niitä osuu silmiin, vaikka niitä onkin usein päivitetty. Ajan henki on kiinnostavaa tuoksumaailmassa. Flankereissa harvoin on klassikkoaineksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko muille pakkomielteitä hankkia kaikki flankerit kokoelmaan? Esim tykästyin Hugo Bossin the Scent absolute for heriin ja nyt tilasin the Scent Private Accordin ja nyt tekee mieli tilata originaali the Scent. Sokkona tietenkin, mitenkäs muutenkaan. Kukkaro kiittää.
En suosittele originaali Scentin tilaamista, todella pliisu, tavanomainen tuoksu Absoluteen ja Private Accordiin verrattuna. Tässä tapauksessa flankerit voittaa alkuperäisen 6-0. Tulisit todennäköisesti pettymään jos odotat yhtä mielenkiintoista tuoksua.
Onko kukaan vielä nähnyt kaupoissa/kokeillut uutta Jean Paul Gaultierin La Belle Le Parfum Intenseä? Meni heti ostoslistalle ja tekisi mieli kokeilla pian, kuulostaa upealta.
Minulle tuli Hobby Hallin tilauksessa John Gallianon Parlez-Moi d'Amour EdP, 10 ml spray oli alennuksessa vain 3,95. Täällä joku mainitsi tuoksun, en ollut aiemmin kuullutkaan. Kiitos vaan suuresti, ihana tuoksu! Siinä ainakin mustikkaa, inkivääriä, bergamottia, jasmiinia, myskiä, patchoulia, sypressiä. Tuoksussa on omaperäinen twisti, jonka varmaankin mustikka ja sypressi tuovat. Patchouli tuo tuoksuun syvyyttä. Tykkäsin sen verran, että tilasin 3 putkiloa lisää.
Huomasin myös, että Notinossa oli kyseisen tuoksun Eau Fraiche -versio, joka sekin saanut hyvät arviot Fragranticassa, tilasin senkin. Jännä nähdä millainen se on verrattuna tähän alkuperäiseen.
SOTD Laliquen Le Parfum. Kipeänä kotona olen suihkinut tätä moneen otteeseen pitkin päivää. Lohdullinen vihreä, lämmin vanilja. Mukana siis jokin vihreä nuotti, mutta päätuoksuna täyteläinen vanilja. Hyvä yhdistelmä. Pysyvyys ei ole hirveän hyvä, mutta isosta 100 ml pullosta voi huoletta suihkia reilusti.
Tilasin ensimmäistä kertaa aromat.ee:stä näytteitä viime torstaina myöhään illalla, ja tänään jo ovat tulleet pakettiautomaattiin, supernopeeta! Kiva päästä huomenna testailemaan.
Minusta on aina plussaa jos pullo kuvastaa tuoksua. Ylipäätään olen huomannut pitäväni keltaisista tai vaaleanpunaisista tuoksuista.Harvoin jos koskaan on esim siniseen pulloon pakattu tuoksu miellyttänyt. Lolita Lempican eräs violetti, koristeellinen pullo/tuoksu on ollut aikoinaan poikkeus. En tiedä onko tämä rajoittanut mun testausta, mutta yleensä siniset/vihreät pullot ovat olleet raikkaita tai metsäisiä tuoksuja, keltaiset pehmeän naisellisia. Miten teillä tämä väriasia menee?