Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19266)

Vierailija
3421/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta puuttuu sopivan kukkainen ja tarpeeksi makea tuoksu tällaiseen päivään/fiilikseen. Oletteko niinä päivinä “alasti” vai laitatteko jotain seuraavaksi sopivaa?

Vierailija
3422/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avonilta löytyy todella makeita tuoksuja. Esim. Luck sarja tihkuu sokeria, eikä riko pankkia.

Jos etsii tummia ja seksikkäitä tuoksuja Avonilta, niin suosittelen testaamaan Imari-sarjaa. Erityisesti tuo Imari Corset on sexy. Eikö nuo maksa paljon. Fragranticassa näitä usein kehutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3423/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta puuttuu sopivan kukkainen ja tarpeeksi makea tuoksu tällaiseen päivään/fiilikseen. Oletteko niinä päivinä “alasti” vai laitatteko jotain seuraavaksi sopivaa?

Olen tässä koronakauden aikana pitänyt huolta siitä, että mulla on joka fiilikseen sopiva tuoksu :D Toisin sanoen, nettikauppojen alet käytetty hyväksi, ja välillä jo mieheltä salaa haettu pakettia postista, kun hän ei tällaista ymmärrä vaan luulee addiktiksi.

Mulla on noin 30 parfyymia. Osa on talviunilla, osa kovassa käytössä, mm La Petite Robe Noire on mahtava talvituoksu! Samoin Avonin Imari.

Vierailija
3424/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parfyymi-klikkaus on tosiaan tällä hetkellä poissa kuvioista, mutta siitä tuli mieleeni: www.parfum-zentrum.de on tosi hyvä, ja olen löytänyt sieltä hyvällä hinnalla tuoksuja, joita on muualta vaikea saada (Bogart Signature, Geoffrey Beene Bowling Green, Soprani Uomo nyt ainakin). Valikoima ei ole kaikkein laajin, mutta hintataso hyvä, kunhan navigoi sivuille www.idealo.de -sivun tuotehaun kautta (näin lähes kaikesta saa 5 - 20 %:n alennuksen).

Postikulut on kympin, MUTTA paketit tulee aina prioritynä kotiovelle (kiva juttu korona-aikana, ja nopeampi toimitus kuin vaikka Notinosta). Olen tilannut viime vuonna parfum-zentrumista 5 kertaa ja olen ollut tyytyväinen joka kerralla.

Vierailija
3425/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä koronakauden aikana pitänyt huolta siitä, että mulla on joka fiilikseen sopiva tuoksu :D Toisin sanoen, nettikauppojen alet käytetty hyväksi, ja välillä jo mieheltä salaa haettu pakettia postista, kun hän ei tällaista ymmärrä vaan luulee addiktiksi.

Mulla on noin 30 parfyymia. Osa on talviunilla, osa kovassa käytössä, mm La Petite Robe Noire on mahtava talvituoksu! Samoin Avonin Imari.

Minulla on 18 hajuvettä ja siitä ei löydy aina oikeaan fiilikseen. Huomaan että fiilis on itselläni aina tosi ailahteleva, eikä riipu vuodenajoista.

Vierailija
3426/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä vintage-tuoksujen ystäviä? Millaisia kokemuksia?

En tiedä, miten vintage tarkkaan ottaen suomennettaisiin kun puhutaan parfyymeistä. Tarkoitan siis vanhoja versioita klassisista tuoksuista, ennen kuin ne reformuloitiin EU-säädösten vuoksi. Kovasti himottaisi haistella esim. Chanel 5:n alkuperäisversiota... 

Minä haluaisin tuoksutella alkuperäistä Mitsoukoa. Kuulemma se on ollut jotain ihanaa ja unohtumatonta, kun taas nykyisin myytävä on "kisunpissaa". Ja minä parka pidän nykyisestäkin!

Tämän artikkelin mukaan Thierry Wasserin nykyversio on melko lähellä alkuperäistä. 

https://www.fragrantica.com/news/The-Legendary-Guerlain-Mitsouko-Fragra…;

Kiitos linkistä. Nappasin sieltä seuraavan helmen 🥰😅

"Nobody ever died from wearing Mitsouko, but lots of babies were born as a result of it."

Luca Turin

Vierailija
3427/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatteko suositella jotain tosi makeita, mutta silti keveitä tuoksuja. Ketjussa mainittu ainakin Elizabeth Ardenin Green Tea Pomegaranete. Ja Aquolinan Pink Sugar. En nyt etsi Victorias Secretin tuoksuja vaan ihan jotain laadukasta hajuvettä. Vai onko se tässä yhteydessä edes mahdollista? Onko kaikki makeat tuoksut näitä Victorias Secretejä, mitkä ihan hyviä toki nekin.

Pradan Candy voisi olla hyvä. Makea hienostuneella tavalla, silti aika kevyt tuoksu.

Minäkin suosittelen Candya. Sopii mielestäni hyvin kakskymppisestä aina keski-ikäiseen asti :) "hienostuneen makea" jos niin voi sanoa, ei kuitenkaan tunkkainen vaan raikkaan makeahko. 

Vierailija
3428/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noista Pradan candy tuoksuista on paras? Alkuperäinen vai? Jos tilaisi. Sopiiko erityisesti talveen?

Vierailija
3429/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että jos tilaatte Brexit-Briteistä jotain, niin tullikulujen ja alv:ien takia tilauksenne hinta kohoaa noin 30%.

Vierailija
3430/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri tilaten sokko-ostona Valentinon Donna Noirin. Kokemuksia?

Vierailija
3431/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä noista Pradan candy tuoksuista on paras? Alkuperäinen vai? Jos tilaisi. Sopiiko erityisesti talveen?

Alkuperäinen on minusta paras ja sopii erinomaisesti juuri talveen.

Yksi niistä flankereista on ainakin aivan liian makea sellaisella imelällä tavalla, en muista sen nimeä.

Vierailija
3432/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatteko suositella jotain tosi makeita, mutta silti keveitä tuoksuja. Ketjussa mainittu ainakin Elizabeth Ardenin Green Tea Pomegaranete. Ja Aquolinan Pink Sugar. En nyt etsi Victorias Secretin tuoksuja vaan ihan jotain laadukasta hajuvettä. Vai onko se tässä yhteydessä edes mahdollista? Onko kaikki makeat tuoksut näitä Victorias Secretejä, mitkä ihan hyviä toki nekin.

Pradan Candy voisi olla hyvä. Makea hienostuneella tavalla, silti aika kevyt tuoksu.

Minäkin suosittelen Candya. Sopii mielestäni hyvin kakskymppisestä aina keski-ikäiseen asti :) "hienostuneen makea" jos niin voi sanoa, ei kuitenkaan tunkkainen vaan raikkaan makeahko. 

Olen varmaan yksin mielipiteeni kanssa, mutta minun ihollani Pradan Candy tuoksahtaa jotenkin tätimäiseltä. Ja olen itsekin täti, että eipä siinä 😀 Mutta että itselleni tuo oli pettymys kun aikanaan sitä kävin testaamassa. Mutta nämä on niin iho-, pH- kohtaisia ja makuasioita tietty.

Vierailija
3433/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Candyssa on sellerimäinen vivahde. Sama muutamassa muussakin hajuvedessä, tulee marketin hevi-osaston haju mieleen. Mikähän tuon saa aikaan? Tuberosaa tuossa ei ole eli se ei selitä. Se nimittäin esim. Guccin Bloomissa saa koko tuoksun haisemaan bioroskikselta.

Vierailija
3434/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pex Marttula kirjoitti:

Parfyymi-klikkaus on tosiaan tällä hetkellä poissa kuvioista, mutta siitä tuli mieleeni: www.parfum-zentrum.de on tosi hyvä, ja olen löytänyt sieltä hyvällä hinnalla tuoksuja, joita on muualta vaikea saada (Bogart Signature, Geoffrey Beene Bowling Green, Soprani Uomo nyt ainakin). Valikoima ei ole kaikkein laajin, mutta hintataso hyvä, kunhan navigoi sivuille www.idealo.de -sivun tuotehaun kautta (näin lähes kaikesta saa 5 - 20 %:n alennuksen).

Postikulut on kympin, MUTTA paketit tulee aina prioritynä kotiovelle (kiva juttu korona-aikana, ja nopeampi toimitus kuin vaikka Notinosta). Olen tilannut viime vuonna parfum-zentrumista 5 kertaa ja olen ollut tyytyväinen joka kerralla.

Kiitokset tästä suosituksesta! Tein heti tilauksen, löytyi tosi paljon mielenkiintoisia tuoksuja, joita ei ole helposti saatavilla muualta. Tämä on hyvä lisä parfyyminostopaikkoihin nyt kun Briteistä tilaaminen on hankaloitunut.

Vierailija
3435/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin toinen joka suositteli tuota Candya ja tarkoitin juuri sitä alkuperäistä. Tykkään myös Candy Glossista, jossa on kirsikkaa ja huulipunan/meikin tuoksua. Jännä kirpeän makea yhdistelmä. Mutta tuo perus Candy on turvallisempi sokko-ostos, vaikea kuvitella ettei siitä joku tykkäisi.

Vierailija
3436/19266 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan yksin mielipiteeni kanssa, mutta minun ihollani Pradan Candy tuoksahtaa jotenkin tätimäiseltä. Ja olen itsekin täti, että eipä siinä 😀 Mutta että itselleni tuo oli pettymys kun aikanaan sitä kävin testaamassa. Mutta nämä on niin iho-, pH- kohtaisia ja makuasioita tietty.

Aika puuterinen ja valkomyskinen se minullakin on, ei mikään "karkki" juurikaan. Hyvä tuoksu, hämäävä nimi.

Vierailija
3437/19266 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta kiinnostaisi kuulla sitten kun olet kokeillut! Alkuperäinen Donna on yksi lempituoksuistani.

Vierailija
3438/19266 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Loewe Esencian vintageminin eilen. Hajustakin päätellen löytyy sitä ihteään eli aitoa oakmossia. Astmani näytti kuitenkin reagoivan tähän, mitä ei yleensä nykylitkujen kanssa tapahdu. Pitäisiköhän tässä siis oikein kiittää ja kumartaa IFRAA, EU:ta ja pahamainieisia "Pohjolan dermatologisteja" pakotetuista reformulaatioista? ;-)

Noh, Esenciaahan on hehkutettu Agua Bravan hienostuneemmaksi versioksi. Espanjalaisia miesten klassikoita molemmat. Sinänsä kätevää, että ensikokemukseni perusteella tykkään Agua Bravasta enemmän - pullo Agua Bravaa kun maksaa vain noin kympin.  

Vierailija
3439/19266 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tånään tosiaan testissä Burberryn Her. Nyt alkuun tuoksuu tosi mansikkaiselta, tykkään. Seurailen tässä miten kehittyy. Etäopinnoissa on kyllä se hyvä puoli, kun voi huoletta tehdä tuoksukokeiluja ja suihkutella vaikka kuinka paljon.

Vierailija
3440/19266 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta kiinnostaisi kuulla sitten kun olet kokeillut! Alkuperäinen Donna on yksi lempituoksuistani.

Kerron kokemukset heti kun saapuu. Itse tykkään myös originaalista, mistä pääsenkin aasinsillan myötä kysymykseen; minkä perusteella päätätte pullon koon? Itse siis ostin juuri tuon alkuperäisen Donnan 30ml koossa kun ajattelin että kyllästyn kuitenkin aika nopeasti yleensä tuoksuihin, niin en tuhlaa liikaa rahaa enkä materiaa ostamalla pienemmän pullon. Mutta avattuani paketin kotona petyin suuresti sen ulkonäköön - se on mitätön. Ei auttanut kuin ostaa isompi 100ml pullo jotta pääsin nauttimaan myös sen ulkonäöstä. Kauppojen testerithän ovat lähes aina todella isoja.

Sama pettyminen kävi Jean Paul Gaultierin Scandalin kanssa, koska 30ml pullossa ne jalat eivät sojotakaan korkista ylös, vaan roikkuvat taviskorkin sivulla koristeena. Onneksi tämän olin sentään nähnyt jo tilatessani sen Notinolta, koska heillä on eri kokoisista pulloista kuvat, ei vain isosta. Silti se oli vähän pettymys.

Taas sitten Hugo Bossin the Scent for Her ovat minusta parhaassa koossaan 30ml:sinä.

Olen ostanut backupeja mahdollisimman isossa koossa, mutta muuten pyrin itse valitsemaan nykyään hajuveden koon sen pullon perusteella, eli missä koossa se on parhaimmillaan. Tätä hankaloittaa suuresti se, että melkein aina kivijalkakaupoissa on vain se yksi testeri isossa koossa, kaikilla nettisivuillakaan ei ole kuvia kaiken kokoisista pulloista vaan siitä näyttävimmästä vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi