Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (2061)
lämmennyt huono sahti häissä! jos tarvitsee vatsaa tyhjentää niin tämä on hyvä siihen! on helppo oksentaa, paremmalle maistuu yrjötessä kuin juodessa
Vierailija kirjoitti:
Jotai voileipäkakkua,siis leipä joka muka kakku, hyi STN.
Nuo kelpaisi ilomielin lapsille sotka asuvat sotaisissa maissa, kodit tuhottu, vanhemmat kuolleet ja lapsiparat vastaa pikkusisarustensa kasvamisesta ja ruoasta.
Kaalikääryleet, tosin niistäkin oli pakko kuoria kaalit ympäriltä pois ja heittää roskiin.
Sisällön jauhelihan pystyi justiin ja justiin syömään kun laittoi ankarasti mausteita päälle joilla yritti peittää tuon hirveän kaalin maun.
Pillu, se oli sellainen monta päivää pesemätön festarituhero
Kieli on parasta eläimen osaa. Hieno maku. Minäkään en ole syönyt raakaa kieltä mutta ei varmaan tämäkään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin muistisairas mummeli kutsui minut kahville.
Ei sitten ollut muistanut laittaa kahvinpuruja ja kohteliaisuudesta
join pelkkää kuumaa vettä, kun ei mummeli huomannut
unohdustaan ja joi itsekkin sitä keittimen läpi mennyttä
vettä.Tämä on hauska. Oli siis osannut veden keittää. Jotain muistia kuitenkin.
Tästä keitetystä vedestä tuli mieleen kun pienenä kävin kylässä äidin kanssa
Aikuiset joi tietysti kahvia mutta minä en juonut ja emäntä kysyi että otatko kuumaa vettä, ja sillä tarkoitettiin sitä että kuumaan veteen sekoitettiin vaikka marjamehua tai teepussi. (meilläpäin muuten sanottiin ruisleipä-palasta kakuksi, "otatkos kakkua?" "söen vuan yhen kakkupalan)
Noh, kerran taas kysyttiin, että otatkos sitten kuumoo vettä. Arvelin saavani kuumaa mehua tai teetä mutta emäntä kaatoikin kuppiini tosiaan vain pelkkää kuumaa vettä.
Pistin siihen hieman sokeria, kun emäntä tarjosi. Ja join se sokeriveden kohteliaasti.
Enempää ei mahtunut mahaan, kiitos kovasti.
Sen jälkeen rupesin aina kylässä pyytämään ihan vain lasillisen kylmää vettä, jota hämmästeltiin kovasti.
Tämä 70-luvun alussa maaseudulla.
Tuohon sokeriveteen olisi pitänyt laittaa loraus maitoa. Se oli 60- ja 70-luvuilla yleinen päiväkahvijuoma lapsilla etenkin maaseudulla.
Onko tuo sitä hopeateetä?
Et kai sentään pureskellut verille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustamakkara, leipäjuusto ja kaikki velliruuat.
Leipäjuusto syödään jostain syystä Kainuusta alaspäin kylmänä ja onhan selvää ettei se sitte maistu millekään.
Itse en pistä sitä kahviin, niinkuin Kainuussa ja Koillismaalla, mutta lämmitän leipäjuustoa hieman uunissa ja syön siltään.
Ja on hyvää ja todella maukasta.
Ei se kyllä maistu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaani-sukulaisten laittamaa ruokaa. Ei siis se ollut kamalaa, ettei ruoka sisältänyt mitään eläinperäistä vaan se, että ruoka on aivan yli maustettua. Suolaa, suolaa ja suolaa, ja lisäksi kaikkea muuta, jotta ruoka on todella väkevän makuista.
En tiedä onko tämä tyypillistäkin vegaaneilla, itse olen syönyt vain siskoni, serkkuni, tätini ja isän serkun tekemänä, ja kaikilla tuo sama tyyli uittaa se ruoka mausteissa.No, ostapa mikä tahansa vegaaniversio valmisruuastakaan, niin jo palaa sisuskalut karrelle ja jano on kuin kamelilla. Lihapitoinen on sitten normaalisti maustettu.
Saman olen huomannut ravintoloissa. Samoin juuri sukulaisten ja tuttavien laittamana. Maustetaan niin yli, ettei mitään järkeä.
En ymmärrä, miksi kasvisruoka ei voi olla "puhdasta" ja maistuvaa. Olisi luultavasti enemmän käytettyä.
Olen itse kasvissyöjä, ja minä RAKASTAN mausteista ruokaa. ihan siksi siis sellaista teen, että se maistuu itselle parhaiten. Useimmat mun tututkin tykkää mausteisesta.
No siis pakkohan se on hukuttaa tofut ja seitanit mausteisiin, kun ei ne muuten miltään maistu.
Liha ja kala taas menee vaikka ilman suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin muistisairas mummeli kutsui minut kahville.
Ei sitten ollut muistanut laittaa kahvinpuruja ja kohteliaisuudesta
join pelkkää kuumaa vettä, kun ei mummeli huomannut
unohdustaan ja joi itsekkin sitä keittimen läpi mennyttä
vettä.Tämä on hauska. Oli siis osannut veden keittää. Jotain muistia kuitenkin.
Tästä keitetystä vedestä tuli mieleen kun pienenä kävin kylässä äidin kanssa
Aikuiset joi tietysti kahvia mutta minä en juonut ja emäntä kysyi että otatko kuumaa vettä, ja sillä tarkoitettiin sitä että kuumaan veteen sekoitettiin vaikka marjamehua tai teepussi. (meilläpäin muuten sanottiin ruisleipä-palasta kakuksi, "otatkos kakkua?" "söen vuan yhen kakkupalan)
Noh, kerran taas kysyttiin, että otatkos sitten kuumoo vettä. Arvelin saavani kuumaa mehua tai teetä mutta emäntä kaatoikin kuppiini tosiaan vain pelkkää kuumaa vettä.
Pistin siihen hieman sokeria, kun emäntä tarjosi. Ja join se sokeriveden kohteliaasti.
Enempää ei mahtunut mahaan, kiitos kovasti.
Sen jälkeen rupesin aina kylässä pyytämään ihan vain lasillisen kylmää vettä, jota hämmästeltiin kovasti.
Tämä 70-luvun alussa maaseudulla.
Tuohon sokeriveteen olisi pitänyt laittaa loraus maitoa. Se oli 60- ja 70-luvuilla yleinen päiväkahvijuoma lapsilla etenkin maaseudulla.
Onko tuo sitä hopeateetä?
Johan tuo selitettiin pari kommenttia eteenpäin.
Suolaa on käytettävä vain vähän, jos mahdollista niin ei ollenkaan. SUOLA EI OLE MAUSTE !!!
Vierailija kirjoitti:
Sellainen laatikkoruoka "sekamelska" jossa oli kookosta, soijarouhetta, erilaisia kasviksia, ananasta, raejuustoa, sinappia, ketsuppia, kermaa, mangokastiketta, bbq kastiketta sekä makaronia ja putkipastaa sekaisin kera erilaisten mausteiden. Makua oli aivan liikaa eri muodoissa. Esim kanelia oli lykätty tohon ruokaan.
Melkein kun kesällä Zum Beispielissa syömäni annos. Siinä oli suunnilleen kaikkea muuta paitsi saippuaa ja tammenterhoja.
Ei ollut pahaa, mutta todella omituinen sekamelska.
Olen juonut kahvia ja keittäjä laittoi kahvia summassa ilman mittaa ja oli kyllä rajun makuista. Kyllä tuli juotua, kun en iljennyt kieltäytyä juomasta. Maistui suussa monta tuntia kahvin maku.
Jossakin työpaikan tilaisuudessa oltiin hyvässä ja tunnetussa ravintolassa ja ruokana oli scamppia. Sitkeitä kuin mitkä ja maistuivat ihan suolavedeltä, miltä kai merenelävien kuuluukin maistua. Oli kestämistä. Ei ole minun ruokaa merenelävät, ei.
Kateenkorva ,myös lampaan silmä463
Kerran jouduin syömään kanttarellikeittoa. Oli kyllä ihan pelkokerroin kamaa.
Jos nainen, sai 10 vuoden ajan viikoittain. Kelan tuella tietysti.