Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ihmiset, jotka ette juuri puhu, kertokaa miksi

Vierailija
26.08.2019 |

Olen tavannut miehen, joka on todella hiljainen. Tykkää minusta kuulemma ja seurastani, mutta puhuu todella vähän. En usko, että tästä tulee hiljaisuuden takia mitään.
Olisin kuitenkin utelias kuulemaan muilta hiljaisilta miksi olette hiljaa ja millaista se on? Odotatteko, että toinen puhuu vai että molemmat vaan on hiljaa? Tykkäättekö kun joku muu puhuu?
Miksi hiljaiset viihtyy seurassa, eikö olisi helpompi olla yksin?
En tarkoita kysymyksiä pahalla, en vain ymmärrä.

Kommentit (1246)

Vierailija
1001/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sillä hetkellä asiaa, tai meneillään olevat keskustelunaiheet tuntuvat liian pinnallisilta tai typeriltä. 

Vierailija
1002/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sanottavaa tai tarpeeksi mielenkiintoista kuulijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen seurassa, jonka puheenaiheet eivät kiinnosta minua yhtään, ei minulla ole silloin yleensä mitään sanottavaakaan. Minussa on sellainen "vika", etten vain osaa puhua pelkästään puhumisen vuoksi. Keskustelun aiheiden on oltava haastavampia kuin ns. tyypilliset small talkin aiheet. Enkä yritä väittää, että olisin jotenkin "parempi" ihminen kuin puheliaat small talkin taitajat, minua vain kiehtoo ja kiinnostaa pitkät ja intensiiviset pohdinnat esimerkiksi ihmisyydestä, ihmisenä kasvamisesta, elämän tarkoituksesta yms. vastaavasta ja valitettavasti nämä eivät ole yleensä keskustelujen aiheena kuin vain tietyissä porukoissa, joissa sitten viihdynkin ja olen usein suuna päänä. Eli summa summarum: seura määrää puheliaisuuteni.

Oletko koskaan yrittänyt ja onnistunut johdattelemaan keskustelua itseäsi kiinnostavaan suuntaan? Jos haluat puhua mieluiten Ukrainan sodasta kuin jääkiekosta tai lasten kasvatuksesta, niin voihan sitä keskustelua sitten johdattaa sinne suuntaan. Jos tapaat jonkun tutun kauppareissulla, niin sinustako satunnaisen juttelunkin pitäisi olla jotain syvällisestä keskustelua Wittengenstein filosofiasta tai kvanttimekaniikasta?

Vierailija
1004/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ihanaa. Olen hiljainen, enkä pidä puheliaista ihmisistä. Olen löytänyt rinnalleni samanlaisen ihmisen. Ei kaikkea mieleen tulevaa tarvitse toimittaa toiselle. Meillä on hyvä näin.

Vierailija
1005/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän enemmän kuuntelusta, kuulemisesta ja tarkkailusta. Jos puhun, puhun nykyisin yleensä yksikseni.

Vierailija
1006/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu, puhuu muttei sano mitään. Mihin vastaisi. En saa suunvuoroa.

Vierailija
1007/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse hiljaiset ihmiset esim. työpaikalla, mutta en kyllä vartavasten ikinä hakeutuisi suhteeseen sellaisen henkilön kanssa, jonka kanssa ei pysty keskustelemaan. Mielestäni se syvä keskusteluyhteys on juuri tärkein suhteen koossa pitävä asia.

Vierailija
1008/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa keskustelua politiikasta, wittgensteinista, matikan kaavoista enkä planeetan ulkopuolisista sfääreistä. En jaksa pohtia mokomia. Arjen murheeni on ihan maximi. Elän tätä pientä elämääni.

Vierailija
1009/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ujo ja arka, enkä keksi puhuttavaa. Tai kaikki puhuttava tuntuu turhalta. Epävarmuuttani mietin sanamuotoja pitkään ennen kuin avaan suuni, ja siinä vaiheessa toinen on jo siirtynyt kauas koko aiheesta. Kiusallista.

Kärsin yksinäisyydestä, kunnes vasta aikuisena opettelin antamaan keskusteluihin omankin panokseni. Tuttavapiiri laajeni ihan lennosta. Nyt olen välillä sekin, joka kannattelee yksin keskustelua, ja koen sen tosi raskaaksi. Olen siis se, jota aiemmin paheksuin, enkä jaksa kovin hiljaisten seuraa. Tai persoonaltani hiljaiseksi koen itseni edelleen, mutta teen töitä etten sen takia olisi epäkohtelias. Hiljaisuuskin on tosi ok monissakin tilanteissa, mutta ei se kaikkialle sovi.

Vierailija
1010/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kälättää paljon ja aina kun ne kälättää niin sieltä ei tule kuin erittäin harvoin mitään fiksua sanottavaa :D Miehet sentäs useimmiten osaa olla hiljaa ja ne puhuu järkeviä usein toisin kuin naiset.

On ukoissakin kälättäjiä ja aivan sama lopputulos niidenkin kälätyksessä, tyhjää puhetta vähällä sisällöllä, epäasiallisuuksia, sisäpiirihuumoria, joka varsinkin heistä,itsestä on niin mahdottoman hauskaa, pilailua, joka loukkaa, siis akkamaisia ukkoja

Vierailija
1011/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"That's when you know you've found somebody really special: you can just shut the fuck up for a minute and comfortably share silence."

Mia Wallace, Pulp Fiction

Vierailija
1012/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sinulle velkaa kertoa miksi tekee tai tee jotain. Moniko sinulta tenttaa miksi puliset ja papatat?

Vierailija
1013/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska te ette puhu.

Vierailija
1014/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni tyhmempien kanssa puhuminen on rasittavaa ja vie voimia.. Suu kuluu ihan turhaan... 🤭

Vierailija
1015/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestäni tyhmempien kanssa puhuminen on rasittavaa ja vie voimia.. Suu kuluu ihan turhaan... 🤭

Tuo on niin totta.

Vierailija
1016/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen on yliarvostettua.Paljo puhe on rasittavaa kuunnella.Tunne riittää monesti,ei aina tarvita sanoja.

Vierailija
1017/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ylipuheliaat harvoin kuuntelevat ja sitten huutavat päälle. Vääntävät kaikesta jotain draamaa. Keskustele siinä sitten. Olen kyllä hyvinkin puhelias kun on älykästä ja sivistynyttä seuraa.

Vierailija
1018/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut niin pahoja traumoja kun yrittänyt jollekin naiselle puhua. En edes monesti puhe etäisyydelle pääse kun hymyssä suin haistateltu pitkät. Viimeksi kun kehuin naista kauniiksi hän uhkasi hakata minut sairaalaan kavereidensa kanssa.

Viimeisin kenen kanssa päädyin sänkyyn, koska hän välttämättä halusi pettää poikaystäväänsä, antoi tappo uhkauksen.

Enää en uskalla katsoa naisia edes silmiin, tai heille puhua. Hymyilevä nainen tarkoittaa lähes poikkeuksetta pahan tahtoisuutta. Erakoitunut jo toista vuosikymmentä näiden huonojen kokemusten takia. En halua enää lisää kokemuksia naisista koska ne ovat lähes poikkeuksetta painajaismaisia. Elän tilausruualla enkä halua edes poistua kotoa näiden kokemusten takia. Ihmiskunta ei voi ilmeisesti sietää minua silmissään joten pysyn poissa.

Vierailija
1019/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muiden juttujen kuunteleminen ja niihin osallistuminen keskustelemalla on niin tylsää, ettei kannata vaivautua? Aika ylimielistä.

Vierailija
1020/1246 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan kovin montaa sellaista henkilöä tavannut, eli suusi on turvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi