Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin koira yritti hyökätä päälle eilen, tämä on jo toinen kerta: Mitä tässä oikein voi tehdä?

Vierailija
19.04.2026 |

Naapurilla on suurikokoinen muskelikoira, en tiedä minkä rotuinen se on, vai onko sekarotuinen. Koira näyttää suurelta rottweilerilta, mutta ei ole rottweiler ja on korkeampi. Tiedän, koska lapsuuden kaverilla oli rottweiler perheessä, mutta se oli todella leppoisa yksilö eikä ikinä edes murissut meille lapsille. 

Tämä naapurin koira on siitä lähtien, kun muutin tänne ollut aggressiivisen oloinen. Koira on kolossaalisen massiivinen, vahva ja reuhtoo ympäriinsä hihnassa. Omistajalla on välillä vaikeuksia saada sitä hallittua. Kun se näkee ihmisen joko kävelevän talon pihalla, rappukäytävässä, tai tulevan lenkillä vastaan, se alkaa murista, haukkua ja hyppiä hihnassakin päin. Se siis remmiräyhää ja riuhtoo, ainoa asia mikä estää hyökkäyksen on että omista saa jotenkuten pidettyä siitä kiinni. Kerran näin parvekkeelta tilanteen sisäpihalla, jossa ote hihnasta lipesi omistajalta ja koira lähti karkuun. Onneksi pihalla ei ollut ketään ja omistaja sai sen kiinni. Ihan suoraan sanottuna pelottaa asua täällä ja kohdata se koira. Mitä teen, jos se tulee vastaan ja hyökkää päälle? Se painaa varmaan enemmän kuin minä ja on pidempi myös takajaloillaan päälle hyppiessä. 

Kommentit (231)

Vierailija
1/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti poliisi-ilmoitus. 

Vierailija
2/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kotieläintarvikekaupasta nautojen sähköpiiska,sillä kun tälläät kerran niin muistaa ikuisesti jättää sinut rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti poliisi-ilmoitus. 

Olin jo aiemmin hieman optimistinen, kun en ollut nähnyt sitä koiraa vähään aikaan, että ehkä se on joko otettu pois, lopetettu, tai omistajat saaneet sen koulutettua ja hallintaan, mutta ehei, yhä se on täällä ja yhä samat ongelmakäytökset. Ap

Vierailija
4/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kaverin paritalonaapurilla oli juuri tuollainen koira. Kulki sinne kaverille meni sen toisen pihan läpi. 

Rottweiler näköä, mutta suurempi. Sekarotuinen Baltiasta "pelastettu". 

Kun hain lastani kaverinsa luota, se haukkui hyvin aggressiivisesti. Kerran se oli irti ja teki aikamoiset naarmut autooni. (Omistaja korvasi.) Olisi ihan varmasti purrut minua. Niin hullun raivoissaan se oli raapimassa ja haukkumassa ajton kimpussa.  (En pelkää yleensä koiria  tuota oli pakko pelätä.)

En ymmärrä, miksi se juuri minun autoani vihasi. En ikinä astunut autostani ulos. En uskaltanut. Odotin vaan autossa, että lapseni tulee. Lapselleni se ei raivonnut. 

Vierailija
5/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni kaverin paritalonaapurilla oli juuri tuollainen koira. Kulki sinne kaverille meni sen toisen pihan läpi. 

Kun hain lastani kaverinsa luota, se haukkui hyvin aggressiivisesti. Kerran se oli irti ja teki aikamoiset naarmut autooni. (Omistaja korvasi.) Olisi ihan varmasti purrut minua. Niin hullun raivoissaan se oli raapimassa ja haukkumassa ajton kimpussa.  (En pelkää yleensä koiria  tuota oli pakko pelätä.)

En ymmärrä, miksi se juuri minun autoani vihasi. En ikinä astunut autostani ulos. En uskaltanut. Odotin vaan autossa, että lapseni tulee. Lapselleni se ei raivonnut. 

Koirallakin voi olla joku trauma. Ehkä on joskus pidetty sellaisessa autossa ja kohdeltu kaltoin. 

Vierailija
6/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa veitsi kenkäsi kärkeen.

Vierailija
7/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirallakin voi olla joku trauma. Ehkä on joskus pidetty sellaisessa autossa ja kohdeltu kaltoin. 

Voi hyvin olla noin. 

Vierailija
8/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kielletä koirien hakemista muista maista tänne ?

Vierailija
9/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkää koiran kimppuun ennen kuin se hyökkää, niin oppiipahan olemaan!

Vierailija
10/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kyllä voittaa minut kaksinkamppailussa, on enemmän lihasta, terävät hampaat ja vahvemmat leuat. Sanoisinko, että on hyvin jykevä laattikkoleuka. Ap 

Vierailija
11/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kyllä voittaa minut kaksinkamppailussa, on enemmän lihasta, terävät hampaat ja vahvemmat leuat. Sanoisinko, että on hyvin jykevä laattikkoleuka. Ap 

Niin no sehän on muotia Suomessa. Onkohan sen nimi Rigde. 

Ei niitä saa pitää auki pihoilla. Tee ilmoitus.

Vierailija
12/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi kauan kun naapurit kuvittelevat koiran katoavan kuin itsestään niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä alatte tottua myös pelkoon. Sitten tulee uni ja muita ongelmia.

Vierailija
13/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin vähän sitä mieltä, ettei tuommoinen koira kuulu lainkaan kaupunkiin, taajamaan eikä kerrostaloon. Epäilen, että käytös rapussa ja sisäpihalla on ihan vaan vartiointia, se varmaan pitää koko taloa omana reviirinään ja siksi räyhää ja raivoaa kaikille siellä liikkuville. Pitäisi olla oma iso aidattu tontti, jos tuommoista haluaa ehdointahdoin pitää. Ja omistajat ei vaikuta ihan olevan tilanteen tasalla, vähän erikoisen oloisia, ehkä jotain päihdehommia siinä. Ap 

Vierailija
14/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kielletä koirien hakemista muista maista tänne ?

Se on joidenkin bisnes.

Pitäisi kyllä kieltää. 

Vierailija
15/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cane Corso? Asuuko Tampereen lähellä pikkukaupungissa? Omistaja vartiointitehtävissä? 

Vierailija
16/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran vihaaja hullulla jankuttajalla  hyökännyt jo koira tänään niin monta kertaa päälle että pitäiskö sun mennä takas sinne laitokseen.

Vierailija
17/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa taloyhtiössä pari koiraa, joissa omistaja roikkuu kiinni koiran haukkuessa ja syöksyillessä kohti. Todella stressaavaa ja pelottavaa.  Olen alkanut todella inhoamaan koirien omistajia. Ei siivota kakkoja, seinät pissan peitossa, ja koira saattaa ulvoa  useita tunteja päivässä omistajan perään.

Vierailija
18/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran vihaaja hullu pisti taas paska jankutuksen pystyyn.

Vierailija
19/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kanssa taloyhtiössä pari koiraa, joissa omistaja roikkuu kiinni koiran haukkuessa ja syöksyillessä kohti. Todella stressaavaa ja pelottavaa.  Olen alkanut todella inhoamaan koirien omistajia. Ei siivota kakkoja, seinät pissan peitossa, ja koira saattaa ulvoa  useita tunteja päivässä omistajan perään.

Koirat vihaa jankuttavia narkkeja.

Vierailija
20/231 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koiran vihaaja hullulla jankuttajalla  hyökännyt jo koira tänään niin monta kertaa päälle että pitäiskö sun mennä takas sinne laitokseen.

Tyypillinen koiranomistaja. Jokainen joka ei ole hulluna kuolaavaan, haisevaan kakkapommeja jättävään räksyttäjään on vihaaja...