Miksi miehet jäävät esim. Kajaaniin?
Itkevät vielä, että ei ole naisia.
Mielestäni kajaani ja hyvin moni muu paikka suomessa ei ole ihmiselämälle soveltuva.
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jäänyt samankaltaiselle paikkakunnalle. Tai olen korkeakoulutettu paluumuuttaja. Tahdon elää täällä, koska minusta näin on parempi. Naisia ei paljoa ole se on totta, toisaalta naiset itkevät lehtienkin palstoilla kaltaisieni miesten perään, joten terve tuloa tänne metsään. Minä voin majoittaa sinut, jos et nosta itseäsi jalustalle, tai luule että olisit jokin palkinto.
No nyt on romanttinen ja henkilökohtainen kosinta (oletus). Sopii loistavasti tähän aamuun Laasasen "Seksuaalisen halun sukupuolierot" -julkaisun jatkoksi.
Ei ole, eikä sovi. Naisen eikä miehenkään tule pitää itsään palkintona, jos sinä pidät, niin omaat vahvoja narsistisia piirteitä. Tällä ei ole mitään tekemistä laasasen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset muuttaa jatkuvasti suuriin kasvukeskuksiin? Kalleimmat vuokrat (joutuu asumaan paljon heikkotasoisemmin), omaa autoa ei voi pitää kun ei parkkitilaa tai se on tosi kallista, ruuhkaa joka paikassa, hintataso muutenkin kalliimpi, rauhallisuutta ei ole ja luonnonläheisuyys heikkoa. Usein tekosyy on ettei löydä töitä muualta, mutta itse en ole päivääkään ollut työttömän kajaanin kokoisessa kaupungissa (ei Kajaani) kun vain olen yrittänyt löytää työtä.
Onko naiset jotenkin mielikuvituksettomia kun vaativat ympärilleen 1000 eri virikettä etteivät kyllästy? Vai onko katsottu liikaa sinkkuelämää ja pakko päästä suurkaupunkiin panesekelemaan avoimesti kaikkien kanssa?
Karusellissa ratsastaminen ja miehen vaihtaminen on helpompaa ja vaivattomampaa isommissa kaupungeissa?
Tervemenoa isoihin kaupunkeihin, jos luulet pääseväsi siellä karusellin hevoseksi ja osalliseksi lihan iloista.
Eli pikkukyliin jäämisen takana on ajatus, että "en minä siellä isossa maailmassa pärjää, ei tämmöisestä kuitenkaan siihen ole."
Ei ole, tuo olettamus on täusin väärä.
Tämmöisiä avauksia tulee siinä vaiheessa, kun betonikuutiossa kasvanut 17 v wannabe-maailmankansalainen on juonut lähiökahvilassa elämänsä ensimmäisen latte macchiaton.
Noissa peräkylissä on niin vanhoillista porukkaa, ainakin vanhemmat ihmiset etten kovin kauaa siellä viihtyisi. Sen verran olen vieraillut sukulaisten ym luona. T. Stadissa syntynyt ja elänyt 61v.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisiä avauksia tulee siinä vaiheessa, kun betonikuutiossa kasvanut 17 v wannabe-maailmankansalainen on juonut lähiökahvilassa elämänsä ensimmäisen latte macchiaton.
Totta asuin Bangkok 55 m2 72.kerroksessa monta vuotta kadulla huono ilma ja uimaan pääsi uima-altaaseen katolla.
Muutin " maalle" täällä asuu vain 6 miljoonaa ihmistä ja nyt..
..minulla on ollut tämä 92 m2 talo 8 vuotta missä asun. Piha ei tosin ole kovin suuri. Merenrantaan 400 metriä jossa 3 km hiekka beach.
Uin tosin omassa uima-altaassani, mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Noissa peräkylissä on niin vanhoillista porukkaa, ainakin vanhemmat ihmiset etten kovin kauaa siellä viihtyisi. Sen verran olen vieraillut sukulaisten ym luona. T. Stadissa syntynyt ja elänyt 61v.
Osaksi noin ja osaksi ei, toisaalta kaupungissa ollaan huomattavasti itsekkäämpiä.
Kajaaniin ei ole pakko tulla. Ei asumaan eikä käymään.
Useat meistä jotka täällä asumme viihdymme hyvin. On työ ja kavereita sekä miehille naisia ja naisille miehiä.
Tuollaiset kärjistykset ettei ole yhtään mitään liittyy enemmän tällaisiin kahdentuhannen asukkaan kyliin jossa treffeille pääseminen on mahdotonta, koska kylässä ei ole yhtään sinkku naista.
Minä olen nainen ja olen ikäni asunut pikkukylässä Kajaanin lähellä. En ikinä muuttaisi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jäänyt samankaltaiselle paikkakunnalle. Tai olen korkeakoulutettu paluumuuttaja. Tahdon elää täällä, koska minusta näin on parempi. Naisia ei paljoa ole se on totta, toisaalta naiset itkevät lehtienkin palstoilla kaltaisieni miesten perään, joten terve tuloa tänne metsään. Minä voin majoittaa sinut, jos et nosta itseäsi jalustalle, tai luule että olisit jokin palkinto.
No nyt on romanttinen ja henkilökohtainen kosinta (oletus). Sopii loistavasti tähän aamuun Laasasen "Seksuaalisen halun sukupuolierot" -julkaisun jatkoksi.
Ei ole, eikä sovi. Naisen eikä miehenkään tule pitää itsään palkintona, jos sinä pidät, niin omaat vahvoja narsistisia piirteitä. Tällä ei ole mitään tekemistä laasasen kanssa.
Kovin herkästi viuhuu narsisti-kortti, vaikken kommentoinut koko palkinto-kohdasta mitään. Enemmänkin silmät tarttuivat tuohon majoittamiseen. Kai sen parisuhteen voi noinkin maanläheisesti käsitellä.
Sopii tähän aamuun Laasasen jatkoksi, siis minun aamuuni. Seksuaalisten erojen perään eroavuuksia parisuhteen muodostuksesta. "Minä majoitan sinut." Samaa kokonaisuutta, eri kulma.
Maaltamuuton syy on selvä, työmahdollisuudet. Kaikille ei riitä töitä. Koulutetut naiset eivät myöskään halua jäädä maatalon emänniksi, mahdollisesti samaan talouteen anopin kanssa. Ymmärrettävää on sekin jos miehellä on iso maatila, ei hän halua yksiöön asumaan kaupunkiin.
Olisin voinut muuttaa Kajaaniin, vaikka mitään siteitä sinnepäin ei ole. Mutta en saanut töitä sieltä joten muutin toiselle pienelle paikkakunnalle josta sain töitä.
Harmi, että joillakin on tapana arvottaa ihmiset asuinpaikan mukaan. Itse olen kuitenkin valinnut asuinpaikkani mielenkiintoisen työn ja harrastusmahdollisuuksien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien pitäisi asua kaupungissa? Tarvittaisiin kannustimia jotta nuoret tulisivat töihin ja asumaan maakuntiin. Köyhien on turha itketä Helsingissä korkeita vuokria kun voivat tulla tänne pikkukylille elämään halvalla.
Kajaani on kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaksi noin ja osaksi ei, toisaalta kaupungissa ollaan huomattavasti itsekkäämpiä.
Mitä tarkoitat itsekkyydellä. Olen päinvastaista mieltä. Kun on paljon ihmisiä niin on otettava toiset huomioon eri lailla kuin metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta asuin Bangkok 55 m2 72.kerroksessa monta vuotta kadulla huono ilma ja uimaan pääsi uima-altaaseen katolla.
Muutin " maalle" täällä asuu vain 6 miljoonaa ihmistä ja nyt....minulla on ollut tämä 92 m2 talo 8 vuotta missä asun. Piha ei tosin ole kovin suuri. Merenrantaan 400 metriä jossa 3 km hiekka beach.
Uin tosin omassa uima-altaassani, mielummin.
Joopa joo, äitisi kellarista sieltä Kajaanin perukoilta kirjoittelet :D Menehän jonne haukkaamaan happea välillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja olen ikäni asunut pikkukylässä Kajaanin lähellä. En ikinä muuttaisi mihinkään.
Poikasi kanssa oletan ?
Vierailija kirjoitti:
Maaltamuuton syy on selvä, työmahdollisuudet. Kaikille ei riitä töitä. Koulutetut naiset eivät myöskään halua jäädä maatalon emänniksi, mahdollisesti samaan talouteen anopin kanssa. Ymmärrettävää on sekin jos miehellä on iso maatila, ei hän halua yksiöön asumaan kaupunkiin.
Totta, jäädä samaan taloon pojan ex:n kanssa!
Asun vähän vastaavalla alueella. Syitä minulle on perhe (vanhemmat), kaverit, työ ja harrastukset. Kaupunki on sopivan kokoinen ja kaikki tarvittavat palvelut löytyy. Minulle asuinkelvottomia paikkakuntia ovat Helsinki, Tampere, Turku ja vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien pitäisi asua kaupungissa? Tarvittaisiin kannustimia jotta nuoret tulisivat töihin ja asumaan maakuntiin. Köyhien on turha itketä Helsingissä korkeita vuokria kun voivat tulla tänne pikkukylille elämään halvalla.
Kajaani on kaupunki.
Suomessa ei ole yhtään kaupungin tunnusmerkistöä täyttävää taajamaa.
Lähinnä Pietaria voisi sanoa jo pieneksi kaupungiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin herkästi viuhuu narsisti-kortti, vaikken kommentoinut koko palkinto-kohdasta mitään. Enemmänkin silmät tarttuivat tuohon majoittamiseen. Kai sen parisuhteen voi noinkin maanläheisesti käsitellä.
Sopii tähän aamuun Laasasen jatkoksi, siis minun aamuuni. Seksuaalisten erojen perään eroavuuksia parisuhteen muodostuksesta. "Minä majoitan sinut." Samaa kokonaisuutta, eri kulma.
Tuo kävisi, mikäli nuo muut reunaehdot täyttyisivät. Paikkakunta, sekä luonne. Tietenkin itsestään pidetään huolta ja vähän liikutaa, jokainen järkevä ihminen tekee näin. Tuo majoitus sanan käyttö oli myös ihan tietoinen valinta, sillä uhruituvaan äärifeministiin en aikaani tuhlaa, tämä lienee selittämättäkin selvää. Eli kaupunkiin en muuta, olen onnellinen täällä ja saan nauttia luonnosta, toisin kuin kaupungissa. Ehkä se on tuo luonto mikä tuon eron tekee. Kaupungissa luonto on tuhottu ja tilalla on asfalttia ja betonia, en tiedä rumempaa, mutta tosi moni tästä tuntuu pitävän. Varsinkin vihreät, mikö minusta on todella hämmentävää.
Eli pikkukyliin jäämisen takana on ajatus, että "en minä siellä isossa maailmassa pärjää, ei tämmöisestä kuitenkaan siihen ole."