Kovin kipu mitä olette kokeneet??
Olen 40v nainen ja kahden lapsen äiti. Pariviikkoa sitten yhtä äkkiää sain niin pahan selkäkivun että tajunta meni hetkeksi ja oksetti.Mieheni soitti ampulanssi paikalle. Ensihoitajat ottivat sydänfilmin ja muutkin tarvittavat testit. He epäilevät munuaiskiviä ja laittoivat lihakseen särkylääkettä. Sairaalassa kuvat paljastivat ensihoitajien arvion oikeaksi. Munuaisesta oli tullut noin 4-5mm kivi ulos ja ei siinä kaikki vaan virtsarakossa oli useita pieniä kiviä. Onnekseni kivet tulivat muutaman päivän sisällä ulos kylläkin kivun saatelemana. Nyt voin todeta kipu oli niin kova,ettei minun synnytys kivutkaan ollut niin kovat mitä tämä munuaiskivi kipu aiheutti.
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Munuaistulehdus, josta kehittyi verenmyrkytys. Munuainen oli turvonnut. Se kipu oli jotain järkyttävää. Panadol siihen oli kuin karkkia olisi syönyt. En pystynyt tekemään muuta kuin ulisemaan ja oksentamaan. Ilman kivunlievitystä olen kaksi synnytystäkin hoitanut, mutta ei ikinä enää munuaistulehdusta kiitos.
No synnyttänyt en ole, mutta munuaistulehdus oli kyllä jotain sellaista, että toivoi kuolemaa armahtamaan siitä. Joku 41 astetta kuumetta siihen päälle ja joku urpo päivystyksen lääkäri määräsi vain mitään tutkimatta väärät antibiootit ja sain pari päivää lisäkärsimystä.
Kuukautiskivut kun olin teini-ikäinen, se yksi tietty kerta. Heräsin yöllä siihen kipukohtaukseen joka oli niin voimakas etten saanut edes huudettua apua vanhemmiltani. Lamaannuin vaan täysin ja tuijotin suu ammollaan kattoa hengittämättä. Sairastan siis endometrioosia.
Munuaiskivi kivut joista olen kärsinyt useamman kerran. Pelottaa valmiiksi kun alkaa ensimäiset oireet.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tähän mennessä ollut tulehtunut, märkivä rakko jalassa.
Ps. Onko täällä luuydinnäytteeseen joutuneita? Onko mainettaan pahempi toimenpide? Saatan itse joutua siihen :( Menetin ystäväni leukemialle 20 vuotta sitten ja hän sanoi että ainakin 90-luvulla oli ihan hirveä toimenpide...
Toimenpide on ihan sama nykyäänkin. Mutta se pahin kipu, kun luuydinnäyte imetään, kestää vain hetken.
Sain sydäninfarktin oli kovin kipu mitä olen kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se synnytys on. Ensin pelkää, että kuolee, ja sitten pelkää ettei kuolekaan.
Tämän meinasin juuri kirjoittaa itse. Hirvittävää.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tähän mennessä ollut tulehtunut, märkivä rakko jalassa.
Ps. Onko täällä luuydinnäytteeseen joutuneita? Onko mainettaan pahempi toimenpide? Saatan itse joutua siihen :( Menetin ystäväni leukemialle 20 vuotta sitten ja hän sanoi että ainakin 90-luvulla oli ihan hirveä toimenpide...
Äidiltäni otettu ms-tautia tutkittaessa. Kuvasi kipua samankaltaiseksi kuin se, kun lyö esim. kyynärpään hermon kovaa johonkin kulmaan.
Ap. Olen synnyttänyt 3lasta,synnytys kivut eivät olleet lähellekkään niin kovat mitä minulla tuli myös munuaiskivistä.
Kesken menneen raskauden kemiallinen tyhjennys. Onneksi toki sain kipulääkettä tarpeeksi kun taju alkoi lähteä kramppaillessa.
Perna hajosi tapaturmassa kolmeen osaan.
Ulottaminen kun oli tulehtunut anaalifissuura eli haava peräsuolessa. Kipu lamasi täysin tunneiksi ja värit lähti kasvoista ja kaikki liike sattui istua ei pystynyt ollenkaan.
Pään avohaavan puudutuspiikki.
Selkäkipu joka viilsi jalat alta ja "halvaannutti" kaiken liikkumisen kaikissa asennoissa. Vain käsien varassa pystyi lattialla vetämään itseään vähän eteenpäin.
Rajua väkivaltaa ja synnytykset luomuna eivät ole mitään verrattuna tähän hirvittävään migreeniin. Toivoo kuolemaa ja pelkää ettei kuolema tule.
Korvatulehdus (aikuisena) ja kuparikierukan laitto. Kärsin myös migreenistä, mutta vaikka se kipu onkin helvetillinen niin ei siltikään mitään verrattuna korvatulehdukseen tai silloin kun mulle laitettiin kierukka.
Myyräkuumeesta tuli niin valtavat kivut,oli tehohoidossa viikon.
Kun hammaslääkäri tökkäsi välineellään hampaan juureen. Juurihoidon yhteydessä, ennen kuin oli mitään puudutusta laitettu.
Haavanauhan poisto leikkaushaavasta,kun se oli oikein kiinnittynyt hyvin haavaan
Kantapään puudutus, ai saatt*na 😬
Hampaan tulehdus leukaluuhun asti ja täynnä mätää. Kamala kokemus.
Synnytys ilman kivunlievitystä (sattumien summa) sattui ja migreeni on hirveä, mutta karmivin fyysinen kipu on ollut, kun hammaslääkäri porasi suoraan hermoon.