Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kovin kipu mitä olette kokeneet??

Leena.
12.08.2019 |

Olen 40v nainen ja kahden lapsen äiti. Pariviikkoa sitten yhtä äkkiää sain niin pahan selkäkivun että tajunta meni hetkeksi ja oksetti.Mieheni soitti ampulanssi paikalle. Ensihoitajat ottivat sydänfilmin ja muutkin tarvittavat testit. He epäilevät munuaiskiviä ja laittoivat lihakseen särkylääkettä. Sairaalassa kuvat paljastivat ensihoitajien arvion oikeaksi. Munuaisesta oli tullut noin 4-5mm kivi ulos ja ei siinä kaikki vaan virtsarakossa oli useita pieniä kiviä. Onnekseni kivet tulivat muutaman päivän sisällä ulos kylläkin kivun saatelemana. Nyt voin todeta kipu oli niin kova,ettei minun synnytys kivutkaan ollut niin kovat mitä tämä munuaiskivi kipu aiheutti.

Kommentit (304)

Vierailija
61/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemartron eli veripolvi. Lamaannuttaa täysin. Ei voi yhtään liikahtaa. Mieluummin vaikka synnyttäisi.

Ei kai? En itse kokenut noin. Kyllä leikkauksen jälkeen kipu on pahinta.

Aloituksessa kysyttiin pahinta kipua minkä on kokenut. Minulla se on veripolvi. Leikkauksen jälkeinen kipu pientä siihen verrattuna.

Vaikka sinä et kokenut asiaa noin, niin joku muu on kokenut.

Vierailija
62/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys ja varsinkin jälkimmäinen. Kivunlievitystä ei annettu kun tämä on kohta ohi ja kesti 8h. Lapsi pahassa virheasennossa ja selässä aivan sanoinkuvaamaton tuska. Kolmatta en enää halunnutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpparin tulehdus oli kipeä (leikattiin lopulta) mutta kyllä kaksi synnytystä ovat olleet pahinta kipua minulle. Vaikka on myös käsi murtunut, häntäluu murtunut ratsastusonnettomudessa. Siltikin.

Vierailija
64/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräaukon haavauma. Miten joku niin pieni voi aiheuttaa sellaista kipua? Paskominen oli jo ihan hirveää, mutta se pahin helvetti alkoi aina vähän sen jälkeen. Sellaisia kipukohtauksia että yritin hengittääkin mahdollisimman varovasti, koska kaikki pienikin liike aiheutti vielä pahempaa kirvelyä. Panacodia ja buranaa meni, sekä puudutusgeeli aina ennen vessaa.

Vierailija
65/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon yhteydessä viikkoja jyllännyt kohtutulehdus ja koko vatsan alueen tulehdus joka huipentui keskiraskauden (kaksoisraskaus) alatiesynnytykseen. Fyysinen kipu oli sitä luokkaa että taju lähti ja kesto jatkuva plus henkinen päälle. Välillä mietin et kuolenko siihen kipuun mutta enpäs kuollutkaan! Huh huh ja hyi.

Vierailija
66/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mursin varpaan samasta jalasta 10 vuoden aikavälillä. Etenkin jälkimmäinen kerta oli yhtä tuskaa, kun osui pöydän kulmaan. Näin kirjaimellisesti tähtiä.

Vierailija
67/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt 4 lasta ja mikään niistä ei ollut niin paha kuin jättimäisen viisaudenhampaan poisto epäonnistuneen puudutuksen ryydittämänä. Lääkäri ei uskonut että vieläkin sattuu.

Vierailija
68/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin raksatyömaalla 16mm harjateräs meni kämmenestä läpi. Kipu oli hirvee,käsi tulehtui pahasi ja jouduttiin ranteesta amputoimaan.

Vierailija
69/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tähän mennessä ollut tulehtunut, märkivä rakko jalassa.

Ps. Onko täällä luuydinnäytteeseen joutuneita? Onko mainettaan pahempi toimenpide? Saatan itse joutua siihen :( Menetin ystäväni leukemialle 20 vuotta sitten ja hän sanoi että ainakin 90-luvulla oli ihan hirveä toimenpide... 

Vierailija
70/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen kolmoishermosärky pahin, hyvänä kakkosena haimatulehdus (ei alkoholista johtuva). Siinä ne elämäni kivut.

Synnytykset ei ole itselläni mitään noihin verrattuna. :)

Vierailija
71/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkupaise

Vierailija
72/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamien puhkeaminse jälkeen ulostaminen kivuliainta mitä minulle tapahtunut.

Vierailija
73/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Juoksu” alamäkeen kohti maalia kivikossa lähes 40 tunnin ja kahden valvotun yön jälkeen. Jalkapohjat pelkkää rakkoa ja muutama kynsi irti.

Juoksit 40h?!

Vierailija
74/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtaus... Se rintakipu oli jotain järkyttävää.

Vierailija
75/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 3-4 episodia sarjapäänsärkyjä, joiden oireet viimeisellä kerralla olivat pahimmat. Tunnistin oireiden perusteella itse Hortonin syndroomaksi, mutta sain lääkäriin ajan vasta kun episodi oli jo ohi, joten oikeaa diagnoosia ei vielä ole. Episodit toistuvat muutaman vuoden välien kestäen pari viikkoa kerrallaan, toivottavasti ei enää palaa. Joka tapauksessa viimeisimmässä episodissa muutama särkykohtaus oli täysin lamauttavaa, absoluuttista kipua. Sellaista, että itku ja kiroilu tuntuivat kehnoilta vitseiltä, ei kyennyt kuin sikiöitymään ja koettaa keskittyä laskemaan sekunteja ja minuutteja kohtauksen kestolle vain pysyäkseen jotenkin järjissään ja tietääkseen vielä olevansa hengissä.

Toiseksi kovin on ollut molempien korvien väkevä tulehdus, jossa tärykalvot puhkesivat lopulta mätää vuotaen. Ennen puhkeamista kipu oli sellaisena paineisena aika voimakasta, mutta ehkä tuo em. päänsärky on asettanut mulla skaalan laidan aika kauas, joten tuon kyllä sieti vaikka toimintakyvyn sekin vei.

Kolmanneksi kovin oli kauan sitten parikympppisenä muutaman kerran toistunut pistävänviiltävä kipu jossain hartian ja olkapään alueella, mikä lieneekään ollut. Pelkäsin sydänkohtausta, mutta hengissä ollaan.

Vierailija
76/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivet. Kolme kertaa tähän mennessä, joista eka oli Atlantin yllä. Ainut "lääkitys" oli lentoemäntien ivalliset kommentit. Mutta ei siihen paljon nuo reseptilääkkeetkään auta, opin myöhemmin.

Luomusynnytys, hampaan poraaminen ilman puuduttamista ja kierukanlaittokivut pientä siihen verrattuna. Toivottavasti munuiaiskiviä en ikinä saa, ainakaan lentokoneessa.

Vierailija
77/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pahimman kivun aiheuttaja oli umpisuolen tulehdus.

Vierailija
78/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappikivet. Kolme kertaa tähän mennessä, joista eka oli Atlantin yllä. Ainut "lääkitys" oli lentoemäntien ivalliset kommentit. Mutta ei siihen paljon nuo reseptilääkkeetkään auta, opin myöhemmin.

Luomusynnytys, hampaan poraaminen ilman puuduttamista ja kierukanlaittokivut pientä siihen verrattuna. Toivottavasti munuiaiskiviä en ikinä saa, ainakaan lentokoneessa.

Huhu minulla pelottaa lentokoneessa oleminen just noiden takia.

Vierailija
79/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht vähällä olen päässyt, mutta lääkeavusteinen kohdun tyhjennys keskenmenosta johtuen on kyllä tähänastisista kivuista raadollisin.

Vierailija
80/304 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin kipuni oli kun tipahdin rakennustelineeltä ja lonkkamurtui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi