Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2119)

Vierailija
1221/2119 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka joutuu kiinnittämään syömiseensä ja liikkumiseensa huomiota PAINON takia, tulee erittäin todennäköisesti olemaan lihava koko loppuelämänsä. Ei hoikat koko ajan ole ruoka ja kalorit mielessä eikä heidän "tarvitse" lähteä liikkeelle vaan he haluavat, koska nauttivat siitä.

Olen vierestä seurannut lapsuuden ystävän taistelua ylipainoa vastaan. Lihoi kun täytti neljäkymmentä ja nyt viiskymppisenä on alkanut tulemaan painon takia terveysongelmia.

Vierailija
1222/2119 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tv:n katseleminen on surkean lihottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/2119 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiop

1224/2119 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on syyskuu! Tule jo pois sieltä uimarannalta! Palellut muuten vielä.

Huutelee ylilihavat mursut.

Vierailija
1225/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jokainen kantaa omat kilonsa. >:)

Vierailija
1226/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on syyskuu! Tule jo pois sieltä uimarannalta! Palellut muuten vielä.

Huutelee ylilihavat mursut.

Kerropa, ylilihava mursumies, että miksi miehet Suomessa on niin lihavia? 3/4 miehistä on ylipainoisia!!!!

Vierailija
1227/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka joutuu kiinnittämään syömiseensä ja liikkumiseensa huomiota PAINON takia, tulee erittäin todennäköisesti olemaan lihava koko loppuelämänsä. Ei hoikat koko ajan ole ruoka ja kalorit mielessä eikä heidän "tarvitse" lähteä liikkeelle vaan he haluavat, koska nauttivat siitä.

Olen vierestä seurannut lapsuuden ystävän taistelua ylipainoa vastaan. Lihoi kun täytti neljäkymmentä ja nyt viiskymppisenä on alkanut tulemaan painon takia terveysongelmia.

Minä laihdutin laihdutuslääkkeellä. Se auttoi. Ei ole ruoka koko ajan mielessä. Olen ollut koko elämäni ylipainoinen. Lääkäri sanoi, että minussa on ollut geneettinen vika koko ajan. Olin lapsena normaalipainoinen, sitten aloitin laihdutuskierteen, koska en ollut kauneusihanteen mukainen eteerinen, hento nainen. Se sotki aineenvaihduntani lopullisesti. Ja ennenkaikkea suolistohormoonini.

Vierailija
1228/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpotkulautojen sanottiin lihottavan nuoria entisestään, mutta minä olen laihtunut 10 kiloa keväästä lähtien ja ajan paljon sähköpotkulaudallani. Muutenkin tunnun menevän vastavirtaan hyvin monessa asiassa verrattuna väestöön keskimäärin.

Vierailija
1229/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on porukassa he, jotka ovat hoikkia ja liikunnallisia luonnostaan, mutta kyllä se hoikkana pysyminen valtaosalle meistä hoikistakin on ihan työn takana. Syömistä rajoitetaan ihan tietoisesti, eli panostetaan terveelliseen ruokaan ja syödään herkkuja maltillisesti. Lenkille ja salille lähteminen on pakkopullaa, mutta sen tekee, koska on pakko pitää terveydestään huolta.

Vierailija
1230/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpotkulautojen sanottiin lihottavan nuoria entisestään, mutta minä olen laihtunut 10 kiloa keväästä lähtien ja ajan paljon sähköpotkulaudallani. Muutenkin tunnun menevän vastavirtaan hyvin monessa asiassa verrattuna väestöön keskimäärin.

Paljonko se lautailu maksaa. En usko että köyhillä on varaa siihen. Sitten se on erittäin vaarallista sen laudan pienten pyörien takia. Mielestäni veronmaksajien ei pitäisi kustantaa niiden onnettomuuksia vaan lisätä lautailuun vero jotta se lautafirma kustantaa onnettomuudet. 

Järkyttävää katsella kun ilman kypärää ja kolmekkin sen päällä ajetaan hurjaa vauhtia. Täytyy olla näiden ihan pähkä hulluja riskeeraten henkensä, hampaansa ja raajansa. Se lauta on tappovehje ja hyvällä onnella mennään niin kauan kun onnea riittää. 

Vaikka olisin nuori ja hyväkuntoinen niin en nousisi sen laitteen kyytiin vaikka maksettaisi. On lähipiirissä tapauksia jotka ovat hammaskaluston vaurioitumisen ja leukaluun murtumisen jälkeen ajelleet sillä viimeiset ajonsa. 

Vierailija
1231/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kaikki osallistuvat haittojen kustannuksiin.

Vierailija
1232/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen ollut koko ikäni ylipainoinen vähemmän tai enemmän niin on ihanaa olla enemmistössä nykyään niin me nujerretaan meihin kohdistuva kiusaaminen kun meitä on ylivoimaisesti enemmän 🤣

Miksi lihotaan niin ei kiinnosta itsensä rääkkääminen niin niukalla syömisellä että pysyisi mitoissaan. Lyhyempi elämä ja tulee sitten mitä tulee vaivoja niin on oma valinta. Lihavat, juopot ja tupakoitsijat maksavat eniten veroja ja elää yleensä lyhempään nostelematta liian kauan eläkkeitä jotenka tulevat halvemmaksi yhteiskunnalle siltikin jos joitain sairauksia loppupäästä hoidellaan. Mitä enemmän kuluttaa eläessään ja kuolee ajoissa pois niin on kaikkein hyödyllisin työllistävin ihminen. Lapseton veroja maksava joka ei ole mitään tukia ikinä saanut on kaikkein hyödyllisin mutta kukaan ei sitä tajua. 

Liian pitkään ja terveellisesti elävä tulee kaikkein kalleimmaksi yhteiskunnalle ja kun sekin yleensä sairastuu loppupäästä vaatien kolme hoitajaa vuorokaudessa ja kun ei meinaa kuolla ollenkaan niin mitä sekin maksaa. Liian pitkään elävä suurta eläkettä nostava on kaikkein kallein yhteiskunnalle. 

Lihavat tulevat halvimmaksi jos ei tarvitse liian pitkään täällä kitua laskemalla kaloreita ja punnitsemalla ruokaa minkä verran saa syödä. Työttömiä tulisi entistäkin enemmän jos ei olisi täällä muita kuin painonsa vartijoita niin ei kauppiailla kauppa kävisi. 

Vierailija
1233/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastuvat ne muutkin sillä sairaus ei katso kiloja. Liian pitkään elävä joka nostaa eläkettä enemmän mitä on työvuosia ja sairastuu kuitenkin sieltä loppupäästä niin kuin kaikki vaikka olisi kuinka laiha, on kaikkein kallein veronmaksajille. 

Lyhyemmän elämän elävän kustannukset voivat olla kaikkein halvimmat. 

Vierailija
1234/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastuvat ne muutkin sillä sairaus ei katso kiloja. Liian pitkään elävä joka nostaa eläkettä enemmän mitä on työvuosia ja sairastuu kuitenkin sieltä loppupäästä niin kuin kaikki vaikka olisi kuinka laiha, on kaikkein kallein veronmaksajille. 

Lyhyemmän elämän elävän kustannukset voivat olla kaikkein halvimmat. 

Olet oikeassa, että sairaus ei katso kiloja, mutta sairaus johtuu siitä ruuasta, millä ne ylimääräiset kilot on hankittu.

Vierailija
1235/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen ollut koko ikäni ylipainoinen vähemmän tai enemmän niin on ihanaa olla enemmistössä nykyään niin me nujerretaan meihin kohdistuva kiusaaminen kun meitä on ylivoimaisesti enemmän 🤣

Miksi lihotaan niin ei kiinnosta itsensä rääkkääminen niin niukalla syömisellä että pysyisi mitoissaan. Lyhyempi elämä ja tulee sitten mitä tulee vaivoja niin on oma valinta. Lihavat, juopot ja tupakoitsijat maksavat eniten veroja ja elää yleensä lyhempään nostelematta liian kauan eläkkeitä jotenka tulevat halvemmaksi yhteiskunnalle siltikin jos joitain sairauksia loppupäästä hoidellaan. Mitä enemmän kuluttaa eläessään ja kuolee ajoissa pois niin on kaikkein hyödyllisin työllistävin ihminen. Lapseton veroja maksava joka ei ole mitään tukia ikinä saanut on kaikkein hyödyllisin mutta kukaan ei sitä tajua. 

Liian pitkään ja terveellisesti elävä tulee kaikkein kalleimmaksi yhteiskunnalle ja kun sekin yleensä sairastuu loppupäästä vaatien kolme hoitajaa vuorokaudessa ja kun ei meinaa kuolla ollenkaan niin mitä sekin maksaa. Liian pitkään elävä suurta eläkettä nostava on kaikkein kallein yhteiskunnalle. 

Lihavat tulevat halvimmaksi jos ei tarvitse liian pitkään täällä kitua laskemalla kaloreita ja punnitsemalla ruokaa minkä verran saa syödä. Työttömiä tulisi entistäkin enemmän jos ei olisi täällä muita kuin painonsa vartijoita niin ei kauppiailla kauppa kävisi. 

Ei mulla muuta sanomista ole viestiisi, kuin taidat olla melko pihalla ihmisen ravinnosta. Oikea ravinto pitää ihmisen kunnossa kaikelta osin ilman minkäänlaista kituuttamista tai kärsimystä.

Vierailija
1236/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten painonnousu johtuu ihan yksinkertaisesta asiasta:

Suomalaisilla ei ole enää minkäänlaisia lihaksia.

Kaikki on istumatyötä tai sellaista, missä ei hirveästi lihaksia tarvita. Ihmisillä on ihan olemattomat lihakset mistä syystä heidän päivittäinen kaloritarve on todella alhainen, mitä ei kukaan tervejärkinen pysty ylläpitämään.

Kouluissa pitäisi opettaa lihastreenejä aerobisen liikunnan sijaan.

Vierailija
1237/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kolmas sairastuu syöpään eikä se katso onko lihava tai laiha. Äitini, liikuntaa harrastamaton on ollut koko ikänsä lihava eikä ole 80- vuoteen tullut mitään vakavia sairauksia muuta kuin tyypillisiä lieviä sokeri, verenpaine, kolesteroli lääkkeitä käyttää. Erittäin hyvä saavutus kun ei ole tuohon ikään mennessä mihinkään syöpään sairastunut. 

Hän voi tulla vielä järkyttävän kalliiksi veronmaksajille jos kaksikymmentä vuotta porskuttaa täällä eläkettä nostellen ja puolet siitä hoitokodissa kolmen hoitajan hoidellessa. 

On voittanut geenilotossa hyvät geenit ja syömishäiriöinen on ollut koko ikänsä tartuttaen sen omiin lapsiinsakkin. Ei täällä aina terveellisesti elävä elä pitkään vaan perintötekijät määrävät eniten. Jos on perinyt jonkun heikon lenkin elimistöönsä niin ei auta yhtään mikään terveellinen elämäntapa. 

Vierailija
1238/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lihavia pitää olla, ketä muita sitten hoikat ihmiset arvostelisi ja haukkuisi?

Vierailija
1239/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta sanomista ole viestiisi, kuin taidat olla melko pihalla ihmisen ravinnosta. Oikea ravinto pitää ihmisen kunnossa kaikelta osin ilman minkäänlaista kituuttamista tai kärsimystä.

Mutta kun se se ei ole hyvää vaan ihan paskan makuista. Minä tiedän mitä se oikea on mutta kun ei kiinnosta. Enkä halua pitkää elämää sillä olen nähnyt ettei sen pitkän elämän loppu pää ole enää kenelläkään muuta kuin kitumista ja kuoleman odottamista. Kaikille läheisille olet jo rasite ja kaikki toivoo että pääsisi sinusta terveysterroristista eroon. 

Toisekseen kaikki ravinto on täällä jo saastunutta ja me syödään ne kaikki saasteet. Joka kolmas sairastuu syöpään kun elimistö ei kestä niitä saasteita. Ei täällä ole mitään terveellistä ruokaa enää vaikka söisit sitten ihan mitä tahansa. Elät ihan harhoissa etkä näe todellisuutta. Olet onnekas jos elimistösi kestää sitä saasteista ruokaa mitä kuvittelet terveelliseksi 🤣

Vierailija
1240/2119 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lihavia pitää olla, ketä muita sitten hoikat ihmiset arvostelisi ja haukkuisi?

Elikkä pitää itseään parempina. Eihän siinä ole muuta kysymyksessä. Pitää aina sortaa jotain huonompaa ihmistä niin pysyy hoikkana.