Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2119)

1181/2119 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iän myötä aineenvaihdunta hidastuu joten pitäisi syödä vähemmän.

Tuo nyt todistetusti ei pidä yhtään paikkaansa. Ikivanha myytti.

Lopeta mässyttäminen ja mene lenkille.

Vierailija
1182/2119 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hyvä ruoka on hyvää ja hedonismi tekee onnelliseksi? Kaikki kuollaan kuitenkin, ihan jokainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/2119 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jlklkl kirjoitti:

Meillä nuoriso lihoi, kun muutti opiskelemaan. 4-6 krt viikossa olleet treenit loppuivat. Sai syödä herkkuja ja liikunta väheni. Onneksi ottivat itseään niskasta kiinni ja nyt paino taas normaali lukemissa.

Joudun äitinä myös itse nykyään seuraamaan painoani, toisin kuin ennen. On se vaikeampaa. Herkkuja vain harvoin ja leipääkin vain vähän. Hiilihydraatit ovat minulla se pahis. Liikunnan avulla voin syödä vähän enemmän kuin ilman liikuntaa. Uskon, että ravintorikas, tarkkaan koostettu ruoka pitää myös hoikempana, kuin esim. einekset tai lounasravintoloiden puolivalmiit raaka-aineet.

Huomauttelit tietysti lapsillesi heidän lihomisestaan?

1184/2119 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kantaa omat kilonsa.

Jep ja karseeta katsottavaa. Kun ei voi silmät kiinnikään kulkea.

Vierailija
1185/2119 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan sairastumista pyritään estämään sillä perusteella, ettei sairaanhoitojärjestelmä kuormittuisi.

Kuitenkin ylipaino on ihan sallittu tauti, vaikka se kuormittaa sairaanhoitoa moninverroin enemmän. 

Suomessa kuolee ylipainon takia ihmisiä kuusi kertaa niin paljon kuin koronan takia.

Vierailija
1186/2119 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istumatyö. Ainakin itsellä syynä.

Ja paskat, syömisistä se johtuu.

Voipi syödä kituuttamatta kun on työ missä liikkuu eikä vaan istu. Se on helpompaa kuin todella vähäinen ruokamäärä ja istumatyö.

Kituuttamatta voi syödä myös istumatyöläinen. Ruoka on vain erilaista kuin liikkuvalla.

Esimerkkejä päivän ruuista?

En anna esimerkkejä,koska jokaisen mieltymykset on erilaisia, mutta liikkuvan ja liikkumattoman ravinto eroaa makrojen suhteen osalta.

Vierailija
1187/2119 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lihavista vanhemmista on saanut lapsensakin kropan sekaisin hurjalla sokerinkäytöllä. Eilen kaupassa lihavat lapset kantoivat silmät kiiluen energiajuomia ja karkkeja ostoskärryihin. Lihavalla pojalla oli selvästi verensokeri päässyt alas, koska kiukutteli ja halusi heti syödä ne karkit. Syy lapsen rumaan käytökseen voi olla se mitä hän syö.

Vierailija
1188/2119 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kohdistat vihasi vain suomalaisiin? Kaikkialla lihotaan yhtä paljon, ellei enemmänkin.

Suomalaiset ovat Euroopan lihavin kansa, ihan tutkittu asia

Suomalaiset ovat kaukana Euroopan lihavimmasta kansasta. Ihan Euroopan keskitasoa ollaan uusimpienkin lihavuustilastojen valossa:

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/obesity-rates-by-cou…

Ja verrattuna noihin maailman lihavimpiin kansoihin, jotka sijaitsevat Tyynellämerellä, suomalaiset ovat suorastaan laihoja.

Vierailija
1189/2119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kohdistat vihasi vain suomalaisiin? Kaikkialla lihotaan yhtä paljon, ellei enemmänkin.

Suomalaiset ovat Euroopan lihavin kansa, ihan tutkittu asia

Suomalaiset ovat kaukana Euroopan lihavimmasta kansasta. Ihan Euroopan keskitasoa ollaan uusimpienkin lihavuustilastojen valossa:

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/obesity-rates-by-cou…

Ja verrattuna noihin maailman lihavimpiin kansoihin, jotka sijaitsevat Tyynellämerellä, suomalaiset ovat suorastaan laihoja.

lihavia ovat suomalaisetkin, älä yritä oikeuttaa ylipainoa toisten ylipainolla.

Vierailija
1190/2119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kesällä 15 vuoden suhteesta ja nyt kun olen uteliaisuuttani liittynyt deittipalveluihin, niin kyllä pistää silmään se ylipainoisten osuus...varmaan 75% on selvästi ylipainoisia :/

M40

Vierailija
1191/2119 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on syyskuu! Tule jo pois sieltä uimarannalta! Palellut muuten vielä.

Vierailija
1192/2119 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kesällä 15 vuoden suhteesta ja nyt kun olen uteliaisuuttani liittynyt deittipalveluihin, niin kyllä pistää silmään se ylipainoisten osuus...varmaan 75% on selvästi ylipainoisia :/

M40

tervepainoiset ovat jo menneet kuin kuumille kiville

Vierailija
1193/2119 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

just oli juttu että laihdutuksen jälkeen suurin osa lihoo takaisin.

Vierailija
1194/2119 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa herkutella päivittäin. Pidän niin suolaisista ja makeista herkuista. Tavallista ruokaa en syö ollenkaan. Lääkäri sanoi että minulla on ylipainoa lähes 60 kg, mutta omasta mielestäni olen oikein sopusuhtainen.

Kyllä elämässä pitää olla nautintoja.

Vierailija
1195/2119 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mukavaa herkutella päivittäin. Pidän niin suolaisista ja makeista herkuista. Tavallista ruokaa en syö ollenkaan. Lääkäri sanoi että minulla on ylipainoa lähes 60 kg, mutta omasta mielestäni olen oikein sopusuhtainen.

Onhan se nautinto kantaa tuollaista taakkaa mukanaan.

Vierailija
1196/2119 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin töissä lihavat syövät jatkuvasti jotain.

Juurikin tämä. Lisäksi olen huomannut läheisen koulun pihalla kuinka hoikat lapset liikkuvat välitunnin aikana. Pyöreät lapset istuskelevat jossain ja käsi käy koko ajan taskusta suuhun.

Vierailija
1197/2119 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin töissä lihavat syövät jatkuvasti jotain.

Juurikin tämä. Lisäksi olen huomannut läheisen koulun pihalla kuinka hoikat lapset liikkuvat välitunnin aikana. Pyöreät lapset istuskelevat jossain ja käsi käy koko ajan taskusta suuhun.

Kylpylässä lihavat suomalaisfatimat istua röhnöttivät lastenaltaan reunaan nojaten, kun lapsi peuhasi menemään. Sen jälkeen palkitsivat itsensä roskaruoalla ja jäätelöannoksella.

Sen sijaan tervepainoiset vanhemmat touhusivat lastensa kanssa liukumäissä yms.

Vierailija
1198/2119 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihotkoon.

Vierailija
1199/2119 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyään mies haluaa hoikan puolison, täytyy suunnata katse aasialaisiin. Ei millään pahalla, mutta ne harvinaiset hoikat suomalaisnaiset ovat varattuja.

Vierailija
1200/2119 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä, että elämässä pitää olla nautintoja. Olen laihduttanut sairaalloisesta ylipainosta lievään ylipainoon ja vaikka vyötäröllä on vieläkin vähän ylimääräistä niin voin kertoa, että päivittäinen elämä on todella paljon nautinnollisempaa, kun yksi kerros portaita ei pistä puuskuttamaan.