Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpailu opettajille: kuka on tehnyt pisimpään pätkätöitä?

Vierailija
31.07.2019 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, miten pitkään opet tekevät pätkää ja mikä vuosimäärä on palstan ennätys.

Itselläni alkaa juuri 12. lukuvuosi.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasta seitsemäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkaa viides vuosi. Seuraavasta aukeavasta virasta kilpailevat kanssani 10v ja 20v pidempään töitä tehneet.......

Vierailija
4/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat on niin wt

Vierailija
5/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin voittavani, mutta ei. Yksitoista vuotta, kahdelta kesältä palkka, muuten kesällä työtön. Aineenopettaja.

Vierailija
6/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helevetti tätä työnantajien (ja ammattiliiton?) touhua...

Vierailija
7/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden vuosi alkamassa ja kieltenopettaja olen.

Vierailija
8/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin voittavani, mutta ei. Yksitoista vuotta, kahdelta kesältä palkka, muuten kesällä työtön. Aineenopettaja.

Minä olen saanut vain yhdeltä kesältä palkkaa , joten toistaiseksi olen selvästikin tän kisan voittaja.

T. Ap, myös aineenope

Vierailija
9/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän vuotta, välissä työttömänä. Taas tämä syksy alkaa ilman töitä. Liekö muutaman viikon tai kuukauden pätkä jostain löytyisi lukuvuoden aikana. Kyllä masentaa!

Vierailija
10/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri alkaa kolmastoista määräaikainen pätkä. Työttömänä koko aikana kaksi päivää, mutta eihän tässä mitään järkeä ole.... Terveisin aineenope

Vierailija
11/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kolmetoista määräaikaista pätkää tarkoittaa kolmeatoista vuotta...

Vierailija
12/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 2004, sama työpaikka siitä lähtien. Viikkotunteja joka vuosi 24-30 ja lisävastuu 5h/vko. Kaikki kesät ansiosidonnaisella. Oaj:n lakimies tuumasi, ettei 'tuohon suohon' halua nenäänsä työntää. Ja olen pätevä, sitä kuitenkin joku epäilee. 

Vierailija
13/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon 12 v. jaksoin. Usein oli lukukauden (4-5 kk.) työsuhteita. Työttömänä kesät, joskus sen joululomankin. Sama koulu ja työnantaja pisimmillään 6 v. Mutta pestiä piti hakea aina lomatauolla.

Opettajien pitkiä lomia kadehtivat: muistakaa, että keskimääräinen opettaja ei ole lomalla, kun koulu on kiinni. Normi ope on yleensä tuolloin työtön.

Vierailija
14/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi kuvio nykyään opetustyössä. Työsuhde alkaa, kun lukukausi alkaa, päättyy kun joulujuhla/ kevätjuhla päättyy.

Ehkä 1/10 opettajilla kaupungissani vakityö. Muut tekevät pätkää. Koulujen loma = 2 vko karenssi, sitten juoksee työttömyyskorvaus.

Joulu"loma" mielestäni kohtuuton: 2 vko taukoa, karenssi työttömänä sama aika. Rehellinen termi olisi palkaton lomautus.

Kunta + veronmaksajat tietysti hyötyy.

Vierailija
15/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelinkin, että meitä riittää! Itse havahduin asian laajuuteen ollessani hiljattain ryhmähaastattelussa pätkäpestiin ja tajusin, että nämä samat - muodollisesti pätevät, kokeneet ja osaavat - opettajat ovat hakeneet kanssani samoja paikkoja monesti aiemminkin. Yksi meistä sai hakemamme pätkän, mutta palautuu taas sen päätyttyä hakijakööriin.

Ekaa kertaa tajusin, että sitä vakituista paikkaa ei ikinä tulekaan, ellei ole älyttömän hyvä tuuri. Ja että eihän tässä ole mitään järkeä!

Ap

Vierailija
16/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monessa haastattelutilanteessa, joita järjestetään vaan muodon vuoksi. Haastattelijoista ja kysymyksistä paistaa se, että haastateltava ei kiinnosta pätkääkään. Suuri osa avoimista paikoista täytetään samoilla tekijöillä, jotka pätkätöitä pääsevät tekemään ko koulussa ellei sitten muuten suhteilla pääse "välistä" töihin.

Vierailija
17/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko työurani eli 32 vuotta. Jos siis pätkätyöksi määritellään se, että minulla ei ole koskaan ollut määräyskirjaa tai työsopimusta kuin korkeintaan vuodeksi kerrallaan.

Vierailija
18/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normi kuvio nykyään opetustyössä. Työsuhde alkaa, kun lukukausi alkaa, päättyy kun joulujuhla/ kevätjuhla päättyy.

Ehkä 1/10 opettajilla kaupungissani vakityö. Muut tekevät pätkää. Koulujen loma = 2 vko karenssi, sitten juoksee työttömyyskorvaus.

Joulu"loma" mielestäni kohtuuton: 2 vko taukoa, karenssi työttömänä sama aika. Rehellinen termi olisi palkaton lomautus.

Miksi opettajat saavat 2vko karenssin pari kertaa vuodessa, eihän työttömäksi joutuvatkaan saa. Eli väitätkö meille muille, että opettajien työttömyyskassalla on käytössä noin lainvastainen systeemi?

Vierailija
19/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa neljäs vuosi samassa koulussa samassa pestissä. Minut palkataan aina syyslukukauden alusta joululoman alkuun ja taa kevätlukukauden alusta kesäloman alkuun. Tämähän on ihan laillista.

Vierailija
20/78 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä noin hurja määrä väkeä hoitovapaalla vai miksi 1/10 on vakityössä? OPH valvoo aika tarkasti, että tiettyä oppilasmäärää kohti on tietty määrä virkoja, joten jos iso osa on määräaikaisia, niin se tarkoittaa vain sitä, että joku vakivirkainen ei ole töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi