Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhön pakottamiset, 9 euron orjatyöt ja karenssit ovat ihmisoikeuksien vastaisia

Vierailija
26.07.2019 |

Ihmisoikeuksien mukaan jokaisella on oikeus itse valitsemaansa työhön, joten töihin pakottaminen rikkoo tuota oikeutta. Samasta työstä kuuluu myös sama palkka, joten 9 euron orjapalkka on silloin ihmisoikeuksien rikkomista, jos toiset saavat samasta työstä oikeaa palkkaa. Ihmisoikeuksien mukaan jokaisella on myös oikeus toimeentuloon, joten työkkärin karenssit rikkovat aina tätä oikeutta.

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkärin listoilla ole mikään pakko roikkua, saat etsiä rauhassa haluamaasi työtä :)

Vierailija
82/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä APn kanssa. Itse olen nyt työttömänä enkä mihinkään orjatyöhön suostu. Te jotka ehdotatte tukien poistamista niin tuliko mieleen, että sen seurauksena esim. rikollisuus varmasti kasvaisi. Jos minulta vietäisiin tuet, niin ennemmin vaikka varastaisin kaupasta kuin menisin orjatyöhön. No, ehkä sitä varastamistakin voi joku pitää työnä.

Etkö tajua logiikkasi hölmöyttä varastaa, uhkailla, tehdä pahaa niille jotka tarjoavat elämisesi ?

Me voitaisiin satuttaa teitä paljon enemmänkin. Kuten joku jo mainitsi: Koulutusleirit, jossa ruoka 2 kertaa päivässä.

Sinccis

Ei elämässä ole kyse teidän oikeuksista. Ne ansaitaan! Mutta jokaiselle kuuluu velvollisuudet.

Eihän tuossa tapauksessa kukaan enää tarjoa elämistä kellekään jos kaikki tuet poistetaan? Pitäisi sitten kuollla vaan suosiolla kadulle? Oletko katsonut mikä on vapaiden työpaikkojen ja työttömien suhde?

Kyllä ne tuet on pieni hinta yhteiskuntarauhasta, töihin pakottamisesta 9e päiväpalkalla ja muista pakotteista kuten pupukursseista tulee veronmaksajille loppupeleissä enemmän kuluja kuin siitä että työttömät saavat kotona etsiä niitä oikeita töitä

-eri

Miljardiluokan kustannus yhteiskunnalle, lue veronmaksajille, on pieni hinta? Ketään ei pakoteta töihin 9€:n päiväpalkalla, jokainen voi mennä töihin esim. ihan normaalilla tessin mukaisella palkalla. Jos sattuu olemaan niin osaamaton ja ammattitaidoton ettei muuta työtä kuin 9€:n päiväpalkkaa maksavaa työtä saa, niin sitten on lienee syytä katsoa peiliin. 

Kun niitä työpaikkoja riittää alle 10% työnhakijoista niin aika monet jää väistämättä ilman työtä vaikka osaamista löytyisikin.

Ja yritä nyt päättää että haluatko työttömät töihin 9e/päivä + tuet veronmaksajilta (miksi tässä tapauksessa ei maksettaisi oikeaa palkkaa jos "työtä" kuitenkin löytyy, käytännössä palkan maksaa veronmaksajat eikä työnantaja?), vai haluatko että kaikilta työttömiltä poistetaan kaikki tuet?

Omalla alallani on parhaillaan n. 200 avointa työpaikkaa ja sain juuri itsekin entistä paremman työpaikan. Pysyvän sellaisen tietenkin. Kysehän ei ole siitä etteikö töitä olisi, mutta kaikilla hakijoilla ei ole osaamista. Tälläkin sivustolla lähes kaikki työttömät kehuvat täydellä kouluttamattomuudella. Ne, joilla koulutusta on, on yleensä ongelmana poskettomat vaateet. Jos koulutus on vanhentunut opistotaso, niin ei sillä kävellä viiden tonnin kuukausipalkan töihin. Eikä se, että tällainen poskettomien vaateiden mies ei saa töitä tarkoita sitä, etteikö töitä olisi tai työnantajat kierouttaan kyykyttäisivät niissä viiden tonnin liksojen paikoissa 9:n euron töissä.

Työttömien opettajien vertaistukiketjussa on kymmenien sivujen edestä kouluttamattomia valittamassa miten eivät saa opettajan töitä? Juu niin se varmasti menee

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä APn kanssa. Itse olen nyt työttömänä enkä mihinkään orjatyöhön suostu. Te jotka ehdotatte tukien poistamista niin tuliko mieleen, että sen seurauksena esim. rikollisuus varmasti kasvaisi. Jos minulta vietäisiin tuet, niin ennemmin vaikka varastaisin kaupasta kuin menisin orjatyöhön. No, ehkä sitä varastamistakin voi joku pitää työnä.

Etkö tajua logiikkasi hölmöyttä varastaa, uhkailla, tehdä pahaa niille jotka tarjoavat elämisesi ?

Me voitaisiin satuttaa teitä paljon enemmänkin. Kuten joku jo mainitsi: Koulutusleirit, jossa ruoka 2 kertaa päivässä.

Sinccis

Ei elämässä ole kyse teidän oikeuksista. Ne ansaitaan! Mutta jokaiselle kuuluu velvollisuudet.

Eihän tuossa tapauksessa kukaan enää tarjoa elämistä kellekään jos kaikki tuet poistetaan? Pitäisi sitten kuollla vaan suosiolla kadulle? Oletko katsonut mikä on vapaiden työpaikkojen ja työttömien suhde?

Kyllä ne tuet on pieni hinta yhteiskuntarauhasta, töihin pakottamisesta 9e päiväpalkalla ja muista pakotteista kuten pupukursseista tulee veronmaksajille loppupeleissä enemmän kuluja kuin siitä että työttömät saavat kotona etsiä niitä oikeita töitä

-eri

Miljardiluokan kustannus yhteiskunnalle, lue veronmaksajille, on pieni hinta? Ketään ei pakoteta töihin 9€:n päiväpalkalla, jokainen voi mennä töihin esim. ihan normaalilla tessin mukaisella palkalla. Jos sattuu olemaan niin osaamaton ja ammattitaidoton ettei muuta työtä kuin 9€:n päiväpalkkaa maksavaa työtä saa, niin sitten on lienee syytä katsoa peiliin. 

Kun niitä työpaikkoja riittää alle 10% työnhakijoista niin aika monet jää väistämättä ilman työtä vaikka osaamista löytyisikin.

Ja yritä nyt päättää että haluatko työttömät töihin 9e/päivä + tuet veronmaksajilta (miksi tässä tapauksessa ei maksettaisi oikeaa palkkaa jos "työtä" kuitenkin löytyy, käytännössä palkan maksaa veronmaksajat eikä työnantaja?), vai haluatko että kaikilta työttömiltä poistetaan kaikki tuet?

Omalla alallani on parhaillaan n. 200 avointa työpaikkaa ja sain juuri itsekin entistä paremman työpaikan. Pysyvän sellaisen tietenkin. Kysehän ei ole siitä etteikö töitä olisi, mutta kaikilla hakijoilla ei ole osaamista. Tälläkin sivustolla lähes kaikki työttömät kehuvat täydellä kouluttamattomuudella. Ne, joilla koulutusta on, on yleensä ongelmana poskettomat vaateet. Jos koulutus on vanhentunut opistotaso, niin ei sillä kävellä viiden tonnin kuukausipalkan töihin. Eikä se, että tällainen poskettomien vaateiden mies ei saa töitä tarkoita sitä, etteikö töitä olisi tai työnantajat kierouttaan kyykyttäisivät niissä viiden tonnin liksojen paikoissa 9:n euron töissä.

Esimerkiksi huutavan, suorastaan karjuvan, työvoimapulan IT-alalla on kortistossa jatkuva n. 10 000 ammattilaisen reservi. Enpä usko, että kouluttautumattomuus tai poskettomat vaateet olisivat syy.

Niin olen ymmärtänyt, että IT alalla on valtavasti vanhentuneilla tiedoilla pyöriviä "huippuosaajia", jotka eivät osaa esim. koodata niillä kielillä, joista on pulaa. Yhden IT alan pitkäaikaistyöttömän tunnenkin. Koulutus on 80 -luvulta ja päällimmäisenä ongelmana hoitamaton mielenterveys. Ei tule työllistymään jatkossakaan.

Vierailija
84/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin paskatyän ja lopetin, ei paljoo 3kk karenssi innosta lähtee töihin...

Pystynkö saamaan palkkatukea kun karenssi iskee niskaan?

Miksimsulle pitäisi maksaa palkkatukea, kun et kerta töitäkään tee? Eikö palkkatuki makseta työnantajalle jonkun palkkaamiseksi? Mikä muuten oli saamasi paskatyö ja mikä yleensä on paskatyö?

Paskatyö on työtä jota tehdään vaikka täyspäiväisesti minimipalkalla josta ei jää pakollisten menojen jälkeen juuri mitään käteen ja tarpeeksi kauan kuin sitä paskatyötä teet niin posahtaa selkä tai joku muu paikka. Sellaista on paskatyö. Mikään työ itsessään ei ole paskaa. Se palkka mitä työstä maksetaan tekee siitä työstä paskaa.

Vierailija
85/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menen töihon ja vaihdan oman vapaa aikani siihen että joku toinen hyötyy minun työpanoksestani. Silloin minulle pitää maksaa siitä korvaus. Ei työ ole mikään itseisarvo.

Tämä on toto. Mutta millaisia työpaikkoja nämä ) e päivä työt sitten ovat ja onko ne oikeasti työtä ?

Tuttuni ( en niin hyvä ystävä jotta olisin voinut keskustella asiasta tarkemmin hänen kanssaan) Valitti aivan samaa kun oli pakotettuna ORJAtyössä päiväkodissa. Hänellä oli työvuorot aina 8-14  eikä hän ollut kasvatusvastuussa, ei suunnitellut toimintaa eikä juuri koskaan lasten kanssa yksin, Tai taisi hän joitakin kertoja lukea osalle lapsista kun lähihoitaja ohjasi ja avusti jotain muuta toimintaa toiselle. Ja _ joutui _ jäämään yksin valvomaan nukkuvia lapsia kerran viikossa, jotta muut pääsivät talon palaveriin tai suunnittelemaan.   Tässä orjaTYÖSSä hän jaksoi 2 kuukautta ja poissaoloja oli paljon  ja piti sitä sinun lailla  vääryytenä.

Tosin minun silmissäni hän ei varmaankaan käsittänyt mistä työn palkka koostuisi. Hän ei siis ollut vastuussa lapsista , ei koskaan aamuvuorossa yksin klo 6 tai viimeisenä sulkemassa taloa.Hän ei myöskään osallistunut lasten kasvua tukevaan suunnitteluun. Kun vien oman lapseni päivähoitoon , niin minulle ne oman lapsen ryhmän työntekijät , joiden kanssa keskustelen lapseni tarpeista ja joka vastaa siitä että lapsellani on turvallinen ja hyvä päivä ovat kyllä palkkansa ansainneet. On myös hienoa, että lapseni kanssa on ylimääräisiä aikuisia jotka pelaavat, piirtävät ja lukevat satuja, mutta ei heitä voi verrata työntekijöihin. Minusta tuo kuulostaa enemmänkin työhöntutustumiselta tai työharjoittelulta.

Millaisia muut 9 e orjaTYÖT ovat , siis mihin TYÖtehtäviin työttömiä ohjataan , jossa heidän TYÖnkuvansa olisi tosiaan ihanTYÖTÄ. Vaikea on  kuvitella , että olisi jotain työtä johon nämä sijottetan tekemään täyspainoista tulosta. Itse olen töissä järjestöalalla, ja vaikea olisi ajatella ketään paikalleni 9 e palkalla pariksi kuukaudeksi jos ei voisi olla varmuutta, että hän olisi valmis todellakin perehtymään työhön ja paikalla sovitusti ( kela , työkkäri ja lääkäriaikoja meillä ei voi voi sopia työajalle) Omassa opinnoissani palkatonta harjoittelua oli noin 70 opintopisteen verran. 

Omasta mielestäni työtä pitää tosiaan maksaa palkkaa, mutta työn pitää olla tuottoisaa. Tutustumisesta ja opiskelemista ei , sillä ne todellakin ovat kunkin yksilön oman resurssin kartuttamista.  Jokasella tulee olla ja on myö mahdollisuus jäädä kotiin ja hakea oikeaa työpaikkaa itse. Mutta jos puolivuotta on ollut työttömänä eikä ole  haastattelu kiireitä,  eikä itse tehnyt suunnitelmia täydennys -tai uudelleen kouluttautumiseen niin työkokeilu -kutsuttakoon sitä sitten vaikka (9€  + se perustuki) orjatyöksi, on ihan hyvä aktivointikeino.

Vierailija
86/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienasin 6000 ekeä kuussa. Mulla on koulutusta ja työkokemusta. Omaa osaamista ja kokemusta vastaavaa työtä ei noin vain saa. Teen jatkuvasti hakemuksia Jannen vaivaa työpaikan saamiseksi.

Tätähän ei aktiivimalli näe aktiivisuudeksi. En todellakaan mene tekemään hanttihommiin tai CV-kurssille rappari-rapen viereen.

9 euron työt on täysin poissa laskuista. Ei pysty.

Vierailija
87/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on myös velvollisuuksia. Minusta olisi parasta, että kaikki työttömyyteen liittyvät tuet lopetetaan ja tilalle tulee majoituspaikka ja 2 ateriaa päivässä soppatykistä. Miksi yhteiskunta maksaa siitä, että joku ei halua tehdä töitä? Se on oma valinta, ei sitä tarvitse tukea.

Tämä tulisi todennäköisesti kalliimmaksi kuin tukien maksaminen.

Ei tulisi. Joku vanha sotilaskasarmi, tupaan 16 henkilöä. soppatykillä hernekeittoa päivittäin. Ei maksa per nuppi hirveitä.

Oikeestiko tuo olisi sinusta hyvä ratkaisu vaikka lapsiperheille, jossa vanhemmat on työttömiä? Ei se työtyömyys ole välttämättä mutäön töiden aktiivista välttelyä, vaan äiti on voinut ollut kotiäitinä ja isä jäänyt työttömäksi YT-neuvotteluissa. Mitä luulet niistä lapsista tulevan noissa oloissa?

Vierailija
88/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisoikeuksien mukaan jokaisella on oikeus itse valitsemaansa työhön". No ei se nyt ihan noinkaan mene. Ei meillä kenelläkään ole oikeutta marssia mihin tahansa unelmatyöhön ilman vaadittavia taitoja. Mikset ala yrittäjäksi, jos työpaikkojen luominen on niin helppoa? Sillä tavalla pidät huolen, että saat tehdä mitä haluat.

Noi 9 euron työt on kyllä aivan rikollista toimintaa. Oikeudenmukainen systeemi on jossakin kuvittelemiesi ihmisoikeuksien ja tuon 9 euron välissä.

Vierailija
89/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan nyt taitaa olla se, että kaikki nykyiset pakotteet iskevät vääriin ihmiseen.

Ajatelkaapa lapsiperhettä, jossa toinen puolisoista käy töissä. Olet silloin täysin noiden hullujen sääntöjen armoilla asuntolainoinesi.

Kuitenkin täysin sossutukien varassa elävät mukavasti niin kuin ennenkin. Jos yhtä tukea vähennetään, niin toiselta tiskiltä saa kaiken takaisin.

En saa. Jos Kela leikkaa toimeentulotuesta -20% tai -40% niin en saa sitä sossulta takaisin. Aika kova aktiivimalli.

Vierailija
90/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan nyt taitaa olla se, että kaikki nykyiset pakotteet iskevät vääriin ihmiseen.

Ajatelkaapa lapsiperhettä, jossa toinen puolisoista käy töissä. Olet silloin täysin noiden hullujen sääntöjen armoilla asuntolainoinesi.

Kuitenkin täysin sossutukien varassa elävät mukavasti niin kuin ennenkin. Jos yhtä tukea vähennetään, niin toiselta tiskiltä saa kaiken takaisin.

En saa. Jos Kela leikkaa toimeentulotuesta -20% tai -40% niin en saa sitä sossulta takaisin. Aika kova aktiivimalli.

40%:n leikkaus kertoo, että olet toistuvasti ja pitän ajan kuluessa systemaattisesti kieltäytynyt yhdestä tämän yhteiskunnan perusperiaatteesta, että ensi sijassa jokainen on velvollinen elättämään itsensä. Sinulle on tarjottu apua tämän elatusvelvollisuutesi täyttämiseen lukuisia kertoja ja sinä olet aina kieltäytynyt. Kerrotko miksi meillä muilla on velvollisuus elättää sinua, jos sinä siitä toistuvasti kieltäydyt?

Vierailija
91/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etsi itsellesi töitä ja lopeta ruikuttaminen.

Vierailija
92/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka puhelinmyyjäksi täyspäiväisenä 10e/h tuntipalkka + provikka, josset kykene muuta työtä itsellesi järjestämään. Tai jos haluat tehdä oikeita töitä niin siivouksesta on hyvä aloittaa, vaikka siinä tienaakin vähän vähemmän niin on se silti enemmän kuin työkkärin peruskorvaus.

Vierailija
93/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo 9 euron tukityöt ei palvele ketään muuta kuin työnantajia. Varmaan muut työntekijätkin ottaisi mieluummin vakituisen työntekijän, kuin aina jonkun uuden. Aina pitää perehdyttää ja opettaa samat asiat uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
94/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40%:n leikkaus kertoo, että olet toistuvasti ja pitän ajan kuluessa systemaattisesti kieltäytynyt yhdestä tämän yhteiskunnan perusperiaatteesta, että ensi sijassa jokainen on velvollinen elättämään itsensä. Sinulle on tarjottu apua tämän elatusvelvollisuutesi täyttämiseen lukuisia kertoja ja sinä olet aina kieltäytynyt. Kerrotko miksi meillä muilla on velvollisuus elättää sinua, jos sinä siitä toistuvasti kieltäydyt?

Minä olen henkisesti sairas. Olen ollut sitä lapsesta asti, kiitos kaikkien teidän aikuisten jotka minua kaltoinkohtelitte ja hakkasitte kaiken muun hienon lisäksi. Te teitte minusta sairaan omilla toimillanne. Siksi teillä on velvollisuus elättää minut. Piste.

ja copypasteen aikaisemman viestini:

Minä en tee minuuttiakaan töitä ennen kuin minun ihmisoikeuksiani kunnioitetaan ja ihmisarvoni palautetaan siten, että rankaistaan lastensuojelua joka minut lastensuojelulaitoksessa rangaistusten uhalla pakotti tekemään fyysisesti raskasta työtä ilman palkkaa eikä päästänyt kouluun vaikka se on lapsen oikeus. Anteeksipyyntö ei korvaa mitään! Pilasitte elämäni! Kantakaa vastuu!

Vierailija
95/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun menen töihon ja vaihdan oman vapaa aikani siihen että joku toinen hyötyy minun työpanoksestani. Silloin minulle pitää maksaa siitä korvaus. Ei työ ole mikään itseisarvo.

Tämä on toto. Mutta millaisia työpaikkoja nämä ) e päivä työt sitten ovat ja onko ne oikeasti työtä ?

Tuttuni ( en niin hyvä ystävä jotta olisin voinut keskustella asiasta tarkemmin hänen kanssaan) Valitti aivan samaa kun oli pakotettuna ORJAtyössä päiväkodissa. Hänellä oli työvuorot aina 8-14  eikä hän ollut kasvatusvastuussa, ei suunnitellut toimintaa eikä juuri koskaan lasten kanssa yksin, Tai taisi hän joitakin kertoja lukea osalle lapsista kun lähihoitaja ohjasi ja avusti jotain muuta toimintaa toiselle. Ja _ joutui _ jäämään yksin valvomaan nukkuvia lapsia kerran viikossa, jotta muut pääsivät talon palaveriin tai suunnittelemaan.   Tässä orjaTYÖSSä hän jaksoi 2 kuukautta ja poissaoloja oli paljon  ja piti sitä sinun lailla  vääryytenä.

Tosin minun silmissäni hän ei varmaankaan käsittänyt mistä työn palkka koostuisi. Hän ei siis ollut vastuussa lapsista , ei koskaan aamuvuorossa yksin klo 6 tai viimeisenä sulkemassa taloa.Hän ei myöskään osallistunut lasten kasvua tukevaan suunnitteluun. Kun vien oman lapseni päivähoitoon , niin minulle ne oman lapsen ryhmän työntekijät , joiden kanssa keskustelen lapseni tarpeista ja joka vastaa siitä että lapsellani on turvallinen ja hyvä päivä ovat kyllä palkkansa ansainneet. On myös hienoa, että lapseni kanssa on ylimääräisiä aikuisia jotka pelaavat, piirtävät ja lukevat satuja, mutta ei heitä voi verrata työntekijöihin. Minusta tuo kuulostaa enemmänkin työhöntutustumiselta tai työharjoittelulta.

Millaisia muut 9 e orjaTYÖT ovat , siis mihin TYÖtehtäviin työttömiä ohjataan , jossa heidän TYÖnkuvansa olisi tosiaan ihanTYÖTÄ. Vaikea on  kuvitella , että olisi jotain työtä johon nämä sijottetan tekemään täyspainoista tulosta. Itse olen töissä järjestöalalla, ja vaikea olisi ajatella ketään paikalleni 9 e palkalla pariksi kuukaudeksi jos ei voisi olla varmuutta, että hän olisi valmis todellakin perehtymään työhön ja paikalla sovitusti ( kela , työkkäri ja lääkäriaikoja meillä ei voi voi sopia työajalle) Omassa opinnoissani palkatonta harjoittelua oli noin 70 opintopisteen verran. 

Omasta mielestäni työtä pitää tosiaan maksaa palkkaa, mutta työn pitää olla tuottoisaa. Tutustumisesta ja opiskelemista ei , sillä ne todellakin ovat kunkin yksilön oman resurssin kartuttamista.  Jokasella tulee olla ja on myö mahdollisuus jäädä kotiin ja hakea oikeaa työpaikkaa itse. Mutta jos puolivuotta on ollut työttömänä eikä ole  haastattelu kiireitä,  eikä itse tehnyt suunnitelmia täydennys -tai uudelleen kouluttautumiseen niin työkokeilu -kutsuttakoon sitä sitten vaikka (9€  + se perustuki) orjatyöksi, on ihan hyvä aktivointikeino.

Eli päiväkodin kannalta tämä ylimääräinen käsipari on hyödytön, ilman sitä arki rullaisi aivan hyvin?

Vierailija
96/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on myös velvollisuuksia. Minusta olisi parasta, että kaikki työttömyyteen liittyvät tuet lopetetaan ja tilalle tulee majoituspaikka ja 2 ateriaa päivässä soppatykistä. Miksi yhteiskunta maksaa siitä, että joku ei halua tehdä töitä? Se on oma valinta, ei sitä tarvitse tukea.

Tämä tulisi todennäköisesti kalliimmaksi kuin tukien maksaminen.

Ei tulisi. Joku vanha sotilaskasarmi, tupaan 16 henkilöä. soppatykillä hernekeittoa päivittäin. Ei maksa per nuppi hirveitä.

Oikeestiko tuo olisi sinusta hyvä ratkaisu vaikka lapsiperheille, jossa vanhemmat on työttömiä? Ei se työtyömyys ole välttämättä mutäön töiden aktiivista välttelyä, vaan äiti on voinut ollut kotiäitinä ja isä jäänyt työttömäksi YT-neuvotteluissa. Mitä luulet niistä lapsista tulevan noissa oloissa?

Niin ja lisään, että moni maisterin paperitkin vaativa työ on nykyään luonteeltaan määräaikaista, eli työuraan kuuluu väistämättä työttömyysjaksot eri töiden ja sopimusten välissä. Työelämästö nyt baan on tullut tällaista. Esimerkiksi tohtorinpaperit vaativa tutkijantyö yliopistolla on tällaista, jos työskentelet tutkijatohtorina eri projejteissa. Ei se ole työntekijän vika, että työnantajat eivät vaan enää yleisesti halua sitoutua työntekijöihin.

Vierailija
97/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä odota tukia, jos et voitsi tehdä mitään. Miksi muiden pitäisi kustantaa lorvailusi?

Minun pitää siis veronmaksajana kustantaa se, että tämä työtön tekee sillä 9 eurolla töitä? Eihän sitä työnantaja maksa.

Työnantaja kuorii vaan kermat päältä.

Vierailija
98/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä on yleinen käsitys työttömyydestä eli se on oma valinta. Ei todellakaan ole monilla oma valinta.

Kuule on se.

Ai hitto kun ottaa päähän nuo pummit jotka eivät ole kuuden vuoden työttömyyden aikana kouluttautuneet mitenkään jotta heillä olisi mahikset tehdä jotain hyödyllistä.

Kateus se paistaa kaikista näistä kommenteista! :D Miksi et tee itse samoin?

Vierailija
99/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa se valittaminen 9euron työpäivistä! Työnteko tekee hyvää ihmisen sielulle ja vain íhmisrosķať ja múťáķùònot valittavat 9euron töistä ja ne kuuluvatkin ikuiseen työttömyysetuuteen ja aktiivimallin orjaksi. Menkää porvoon katsomaan mitä mutakuonojen passiivisuus teettää ihmiselle, pitkälti mútakuóno ideologiaa.

Aktiivimalli ja 9euron työpäivä kuuluu ihmiselle, vain selkärangaton valittaa tälläisestä ja vihervasemmisto alapeukuttaa. Aika uunoja ministereitä jos eivöt tiedä mitä työnteko ja tulojen kohennukset tarkoittavat, ei uunoja vaan íđìóòťťèja! Ihmisen kuuluu tehdä töitä sielulle ja sielusta piisaa niin paljon kuin jumala suo!

Ne 9€ työntekijät vievät meidän työpaikat!! Ja niissä Valtio maksaa yrityksille tukea. Miksei siitä valiteta? Rahaa syytetään firmoille.

Kannattaa äänestää kok ja keskustaa, sitten saamme kaikki työläiset paahtaa 9€ h töitä, ja yrityksille lisää tukia..

Vierailija
100/161 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

-eri

Esimerkiksi huutavan, suorastaan karjuvan, työvoimapulan IT-alalla on kortistossa jatkuva n. 10 000 ammattilaisen reservi. Enpä usko, että kouluttautumattomuus tai poskettomat vaateet olisivat syy.

Niin olen ymmärtänyt, että IT alalla on valtavasti vanhentuneilla tiedoilla pyöriviä "huippuosaajia", jotka eivät osaa esim. koodata niillä kielillä, joista on pulaa. Yhden IT alan pitkäaikaistyöttömän tunnenkin. Koulutus on 80 -luvulta ja päällimmäisenä ongelmana hoitamaton mielenterveys. Ei tule työllistymään jatkossakaan.

Sinun tuntemasi yksi tyyppi tuskin edustaa kovin hyvin koko 10 000 henkilön reserviä. Minäkin tunnen sattuneesta syystä paljonkin IT-alan ihmisiä, ja melko usein työttömyys iskee kun ikää alkaa olla ”liikaa”. Osaamisella tai varsinkaan sen puutteella ei ole osaa eikä arpaa tuohon ilmiöön.