Työhön pakottamiset, 9 euron orjatyöt ja karenssit ovat ihmisoikeuksien vastaisia
Ihmisoikeuksien mukaan jokaisella on oikeus itse valitsemaansa työhön, joten töihin pakottaminen rikkoo tuota oikeutta. Samasta työstä kuuluu myös sama palkka, joten 9 euron orjapalkka on silloin ihmisoikeuksien rikkomista, jos toiset saavat samasta työstä oikeaa palkkaa. Ihmisoikeuksien mukaan jokaisella on myös oikeus toimeentuloon, joten työkkärin karenssit rikkovat aina tätä oikeutta.
Kommentit (161)
Ei kyllä ole yhdenkään ihmisoikeussopimuksen vastaista edellyttää työttömältä tiettyjä toimia tai aktiivisuutta vastineeksi toimeentulosta työttömyysajalta.
Hei pitkäaikaistyötön. Oletko työttömyyskautesi aikana opiskellut kiinan kielen? Sen jälkeen työpaikka on varma.
Ai et? No vedä sitten víttu päähän ja ole hiljaa!
Työtä tekemään! kirjoitti:
Ei voi että näitä 9euron íhmiśřòškien aivopieruja.
9eurolla elisin todella iloisesti, sitäkään ei minulle suotu.
Olen työmies kuten suomalainen on, muu ihmistyyppi on sitten íhmisřòśkáa ja talkoille tuntematonta paskaa.
Itse olet trollipaška, etkä osaa suomea yhtään.
Mihin ihmisoikeussopimuksern täällä nyt viitataan? Laittakaa tietoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin paskatyän ja lopetin, ei paljoo 3kk karenssi innosta lähtee töihin...
Pystynkö saamaan palkkatukea kun karenssi iskee niskaan?
Miksimsulle pitäisi maksaa palkkatukea, kun et kerta töitäkään tee? Eikö palkkatuki makseta työnantajalle jonkun palkkaamiseksi? Mikä muuten oli saamasi paskatyö ja mikä yleensä on paskatyö?
Paskatyö on työtä jota tehdään vaikka täyspäiväisesti minimipalkalla josta ei jää pakollisten menojen jälkeen juuri mitään käteen ja tarpeeksi kauan kuin sitä paskatyötä teet niin posahtaa selkä tai joku muu paikka. Sellaista on paskatyö. Mikään työ itsessään ei ole paskaa. Se palkka mitä työstä maksetaan tekee siitä työstä paskaa.
Ja paskinta tässä kuviossa on, jos joudut paikkailemaan kitupalkkaa toimeentulotuella. Riistokapitalismi saa sosialismin muodon.
Uutisissa juuri tuli siitä kuin pitkäaikaistyöttömyys on puolittunut ja kuinka loput työttömät on täysin hyödyttömia kun eivät osaa mitään. Niille on ihan oikein nämä 9 euron työt, kun muu ei kiinnosta
Missä työssä korkeasta iästä olisi hyötyä työnantajalle enemmän niin työn saanti vaikeutuu iän mukana vaikka olisi osaamista enemmän kuin nuorilla. +55 kun olen niin en saa edes pienipalkkaista palkkatukityötä ja ne ottavat ennemmin kolmekymppisiä ihan ja samantekevää minkälainen CV on. En laittanut ikää hakemukseen ja työhaastattelussa tunsin kättelyssä jo etten ollut sopivan ikäinen heille.
9 euron "töissä" on tälläkin hetkellä kalliit opintolainat maksaneita opettajia, ekonomeja, insinöörejä, diplomi-insinöörejä, muita ammattikorkeakoulun tai yliopiston käyneitä vastavalmistuneista vuosien työkokemuksen omaaviin, tohtorikoulutettuja... ja heitä (meitä) on tuhansia. Joo, eihän heillä ole mitään motivaatiota mennä palkallisiin töihin vai? Koulutetun suomalaisen viisain teko on maasta pois muutto, mutta mihin maahan?
Vierailija kirjoitti:
Heikkolahjaisten kanssa on turha yrittää keskustella näinkin monimutkaisista asioista. Eivät tule ymmärtämään vaikka miten rautalangasta väännettäisiin, kaikki on heille mustaa ja valkoista.
Tylyä kutsua työttömiä heikkolahjaisiksi vaikka tottahan se on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on myös velvollisuuksia. Minusta olisi parasta, että kaikki työttömyyteen liittyvät tuet lopetetaan ja tilalle tulee majoituspaikka ja 2 ateriaa päivässä soppatykistä. Miksi yhteiskunta maksaa siitä, että joku ei halua tehdä töitä? Se on oma valinta, ei sitä tarvitse tukea.
Oletko itse valmis kokemaan saman asian, jos jäät työttömäksi? Vain majotuspaikka ja kaksi ateriaa päivässä.
Minä olen ollut sen verran fiksu että pystyisin elämään pääomatuloillakin jos työttömyys kohtaisi. En tarvitsisi almuja
Yksinkertainen ja todellisuudesta vieraantunut sinä olet, kun tuommoisia aivopieruja heittelet.
Melkeimpä sanoisin että hyvinkin tässä todellisuudessa mukana eikä minkään sortin pieru vaan oikein fiksua ajattelua. Itse tässä on eläkkeensä sunmuut säästettävä ja aikanaan sitten maksettava, ei ole minkäänlaista luottoa tähän nykypurkkapatenttisysteemiin mikä hajoaa kyllä ennen pitkää. T. ihan samanlainen tapaus.
Kyllä se on A Y _ L I Ikkeen syytä ettei töihin pääse. Menisin vaikka ilmatteeks opettelemman homman ja sitten palkkatöihin mutta lii tot ot vastustaa. En kuulu lii t toihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on myös velvollisuuksia. Minusta olisi parasta, että kaikki työttömyyteen liittyvät tuet lopetetaan ja tilalle tulee majoituspaikka ja 2 ateriaa päivässä soppatykistä. Miksi yhteiskunta maksaa siitä, että joku ei halua tehdä töitä? Se on oma valinta, ei sitä tarvitse tukea.
Tämä tulisi todennäköisesti kalliimmaksi kuin tukien maksaminen.
Miksi tulisi? Kaupungit on täynnä tyhjiä julkisia rakennuksia, patja lattialla riittää. Ja maalla on tyhjiä taloja vaikka miten paljon. Ei pidä kuvitella, että jokaista tehtyä valintaa tuetaan paapomalla.
Voi jeesus kun on taas yksioikoista ja mustavalkoista porukkaa liikenteessä. Joku siis kuvittelee että ainoat kulut tällasesta järjestelystä tulis jostain v**n patjoista? Taitaa olla vähän enemmän ennustamaton paikka miten ne kulut asettuis ja mille sektorille, mutta onhan se nyt varmaa ettei tällanen vois läpi mennä ihan noin vaan ongelmitta..
Vierailija kirjoitti:
Tienasin 6000 ekeä kuussa. Mulla on koulutusta ja työkokemusta. Omaa osaamista ja kokemusta vastaavaa työtä ei noin vain saa. Teen jatkuvasti hakemuksia Jannen vaivaa työpaikan saamiseksi.
Tätähän ei aktiivimalli näe aktiivisuudeksi. En todellakaan mene tekemään hanttihommiin tai CV-kurssille rappari-rapen viereen.
9 euron työt on täysin poissa laskuista. Ei pysty.
No onneksi sinulla on kerättynä omaisuutta joten elät mukavasti pääomatuloilla etkä tarvitse valtion almuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on ollut kolmena kesänä töissä ja bruttopalkka kahden viikon työstä on 350 euroa. Työura on aloitettava orjatöistä, niin on tehtävä myös silloin, jos on ollut pitkään työttömänä. Näin se meni aikoinaan useimmilla nyt hyvässä työssä olevalla.
Työn valitseminen on oikeus ja toimeentulon saaminen myös, mutta omalla kustannuksella ja omilla valinnoilla. Ei työttömyys- ja kelakorvaukset tule "yhteiskunnalta", ne tulevat työssä käyviltä henkilöiltä verojen kautta.
Lapsesi sai palkkaa joten kyse ei ollut orjatöistä. Tesin mukaan mentiin mutta alaikäisille voidaan maksaa huomattavasti huonompaa palkkaa koska heidän työpanoksensakaan ei ole sama kuin aikuisen ja lisäksi usein heillä pitää vielä olla työkaverina aikuinen.
Työttömyys ja kelakorvaukset tulevat kaikista veroista, myös alvista jota myös työttömät maksavat. EI pelkästään työssäkäyviltä.
Miten niin muka maksaa. Heillä ei ole omaa rahaa alkuunkaan, vaan toisten almuja, joista osa palaa alvin kautta takaisin.
Työttömän rahat palaa käytännössä kokonaisuudessaan takaisin yhteiskunnalle ja pitävät talouden rattaita pyörimässä. Töissäkäyvät voivat käyttää rahansa Espanjan auringon alla joten se on vaan miinusta.
Samalla logiikalla koko julkisen puolen työntekijöillä ei ole omaa rahaa alkuunkaan vaan toisten almuja.
Logiikka on ihan täysin toimiva. Julkisen puolen työntekijöillä EI OLE omaa rahaa alkuunkaan vaan verovaroista nuo palkat maksetaan (jos almut on nyt liian jyrkästi sanottu). Ei tämä ole mikään mielipide vaan ihan fakta. Kyllä täällä sitten tulee stnan pahalle tuulelle kun tajuaa miten prkleen typerää tämä kansa täällä on eikä yhtään hävetä edes tuoda julki..
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat ne rahat kyllä sossutädeiltä itkemällä. Vai onko sekin liikaa että joudut vastikkeettoman korvauksen vuoksi näkemään edes vähän vaivaa?
Toivottavasti joku tappaa sinut. Hah hah hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan nyt taitaa olla se, että kaikki nykyiset pakotteet iskevät vääriin ihmiseen.
Ajatelkaapa lapsiperhettä, jossa toinen puolisoista käy töissä. Olet silloin täysin noiden hullujen sääntöjen armoilla asuntolainoinesi.Kuitenkin täysin sossutukien varassa elävät mukavasti niin kuin ennenkin. Jos yhtä tukea vähennetään, niin toiselta tiskiltä saa kaiken takaisin.
En saa. Jos Kela leikkaa toimeentulotuesta -20% tai -40% niin en saa sitä sossulta takaisin. Aika kova aktiivimalli.
40%:n leikkaus kertoo, että olet toistuvasti ja pitän ajan kuluessa systemaattisesti kieltäytynyt yhdestä tämän yhteiskunnan perusperiaatteesta, että ensi sijassa jokainen on velvollinen elättämään itsensä. Sinulle on tarjottu apua tämän elatusvelvollisuutesi täyttämiseen lukuisia kertoja ja sinä olet aina kieltäytynyt. Kerrotko miksi meillä muilla on velvollisuus elättää sinua, jos sinä siitä toistuvasti kieltäydyt?
Minä olen henkisesti sairas. Olen ollut sitä lapsesta asti, kiitos kaikkien teidän aikuisten jotka minua kaltoinkohtelitte ja hakkasitte kaiken muun hienon lisäksi. Te teitte minusta sairaan omilla toimillanne. Siksi teillä on velvollisuus elättää minut. Piste.
ja copypasteen aikaisemman viestini:
Minä en tee minuuttiakaan töitä ennen kuin minun ihmisoikeuksiani kunnioitetaan ja ihmisarvoni palautetaan siten, että rankaistaan lastensuojelua joka minut lastensuojelulaitoksessa rangaistusten uhalla pakotti tekemään fyysisesti raskasta työtä ilman palkkaa eikä päästänyt kouluun vaikka se on lapsen oikeus. Anteeksipyyntö ei korvaa mitään! Pilasitte elämäni! Kantakaa vastuu!
Kaltaisesi nistit voisi vain viedä heikoille jäille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on ollut kolmena kesänä töissä ja bruttopalkka kahden viikon työstä on 350 euroa. Työura on aloitettava orjatöistä, niin on tehtävä myös silloin, jos on ollut pitkään työttömänä. Näin se meni aikoinaan useimmilla nyt hyvässä työssä olevalla.
Työn valitseminen on oikeus ja toimeentulon saaminen myös, mutta omalla kustannuksella ja omilla valinnoilla. Ei työttömyys- ja kelakorvaukset tule "yhteiskunnalta", ne tulevat työssä käyviltä henkilöiltä verojen kautta.
Lapsesi sai palkkaa joten kyse ei ollut orjatöistä. Tesin mukaan mentiin mutta alaikäisille voidaan maksaa huomattavasti huonompaa palkkaa koska heidän työpanoksensakaan ei ole sama kuin aikuisen ja lisäksi usein heillä pitää vielä olla työkaverina aikuinen.
Työttömyys ja kelakorvaukset tulevat kaikista veroista, myös alvista jota myös työttömät maksavat. EI pelkästään työssäkäyviltä.
Miten niin muka maksaa. Heillä ei ole omaa rahaa alkuunkaan, vaan toisten almuja, joista osa palaa alvin kautta takaisin.
Työttömän rahat palaa käytännössä kokonaisuudessaan takaisin yhteiskunnalle ja pitävät talouden rattaita pyörimässä. Töissäkäyvät voivat käyttää rahansa Espanjan auringon alla joten se on vaan miinusta.
Samalla logiikalla koko julkisen puolen työntekijöillä ei ole omaa rahaa alkuunkaan vaan toisten almuja.
Logiikka on ihan täysin toimiva. Julkisen puolen työntekijöillä EI OLE omaa rahaa alkuunkaan vaan verovaroista nuo palkat maksetaan (jos almut on nyt liian jyrkästi sanottu). Ei tämä ole mikään mielipide vaan ihan fakta. Kyllä täällä sitten tulee stnan pahalle tuulelle kun tajuaa miten prkleen typerää tämä kansa täällä on eikä yhtään hävetä edes tuoda julki..
Se on jännä miten asia muistetaan kun kansanedustajat nostaa omaa liksaansa mutta virkamiesten kanssa asia jää unholaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan nyt taitaa olla se, että kaikki nykyiset pakotteet iskevät vääriin ihmiseen.
Ajatelkaapa lapsiperhettä, jossa toinen puolisoista käy töissä. Olet silloin täysin noiden hullujen sääntöjen armoilla asuntolainoinesi.Kuitenkin täysin sossutukien varassa elävät mukavasti niin kuin ennenkin. Jos yhtä tukea vähennetään, niin toiselta tiskiltä saa kaiken takaisin.
En saa. Jos Kela leikkaa toimeentulotuesta -20% tai -40% niin en saa sitä sossulta takaisin. Aika kova aktiivimalli.
40%:n leikkaus kertoo, että olet toistuvasti ja pitän ajan kuluessa systemaattisesti kieltäytynyt yhdestä tämän yhteiskunnan perusperiaatteesta, että ensi sijassa jokainen on velvollinen elättämään itsensä. Sinulle on tarjottu apua tämän elatusvelvollisuutesi täyttämiseen lukuisia kertoja ja sinä olet aina kieltäytynyt. Kerrotko miksi meillä muilla on velvollisuus elättää sinua, jos sinä siitä toistuvasti kieltäydyt?
Minä olen henkisesti sairas. Olen ollut sitä lapsesta asti, kiitos kaikkien teidän aikuisten jotka minua kaltoinkohtelitte ja hakkasitte kaiken muun hienon lisäksi. Te teitte minusta sairaan omilla toimillanne. Siksi teillä on velvollisuus elättää minut. Piste.
ja copypasteen aikaisemman viestini:
Minä en tee minuuttiakaan töitä ennen kuin minun ihmisoikeuksiani kunnioitetaan ja ihmisarvoni palautetaan siten, että rankaistaan lastensuojelua joka minut lastensuojelulaitoksessa rangaistusten uhalla pakotti tekemään fyysisesti raskasta työtä ilman palkkaa eikä päästänyt kouluun vaikka se on lapsen oikeus. Anteeksipyyntö ei korvaa mitään! Pilasitte elämäni! Kantakaa vastuu!
Kun ei osata argumentoida mitään vähäänkään järkevää niin alapeukutetaan. Kertokaa toki joku alapeukuttaja miten niin teidän ei tule elättää sitä ihmistä jonka mielenterveyden pilasitte siihen kuntoon ettei se henkilö pysty tekemään töitä eikä sitä kukaan palkkaakkaan koska sairas päästään kiitos teidän aikuisten. Olette noloja alapeukkuinenne. Voin olla sairas päästäni, mutta järkeni toimii paremmin kuin teidän terveiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He kuitenkin tuottavat jotain lisäarvoa palkkaansa vastaan (pääosin massat, toki turhia virkamiehiäkin on valtavasti).
Lisäarvoa kenelle? Kyllä siellä on niin paljon virkakyöstejä ja muita jotka joutaisivat pihalle ja työttömiksi.
-hoitajat
-lääkärit
-tarhan tädit (ja sedät)
-opettajat
-palomiehet
-poliisit
-puolustusvoimat.
Eiköhän tossa jo suurin massa. Kyllä nämä lisäarvoa tuottavat.
Suomalainen on siitä hassu elukka että se lopputuloksen tietäessäänkin yrittää "tehdä oikein" ja "järkevästi." Kuten juurikin näissä tapauksissa kun töitä on tiedossa ja jonkun muun työn hakeminen on sekä oman ajan että rekrytoivan tahon ajan totaalista tuhlaamista. Ainoa tapa selvitä byrokratian koneistossa on pelata byrokratian pelisäännöillä, vaikka siinä joutuisikin tekemään turhia liikkeitä ja tuhlaamaan aikaansa. Tuskin tässäkään olisi päästy sopimusta allekirjoittamaan kun on jo tiedossa toinen paikka. Eikä muutenkaan olisi välttämättä hakija päässyt edes haastatteluun.
Summa summarum, hae paikkoja ja koulutuksiin. Jos pääset haastatteluun voit kertoa aloittavasi toisen työn päivänä xxyy jolloin sinua ei valita. Sama koulutuksissa, vihan niihin hakea ja perua kun työt alkaa.