Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?

Vierailija
26.07.2019 |

Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.

Kommentit (330)

Vierailija
161/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan osoita mieltäni henkilöille, jotka eivät syystä tai toisesta ymmärrä, huomaa, tiedä tai muista paikallisia tapoja. Jossain merkittävämmässä asiassa, kuten leivonnaisvaa'an käytössä, saatan yrittää opastaa asiallisesti äkkinäistä.

162/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Yksi kapula ei ole niin iso asia, että jaksaisin menettää hermoni sen takia. Laitan sen itse. Jos en ylety, odotan ostosten latomisen kanssa sen verran, että hihnalle tulee tarpeeksi väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun luettuani jätän tästedes aina kapulan laittamatta ja jään tarkkailemaan onko seuraava asiakas päästään pipi.

Oman pipipäisyytesihän tuolla jo todistatkin.

Jaahas ja yksi hullu jo ilmoittautui!

Vierailija
164/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä.

Vierailija
165/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti?? Mitä väliä? Itse laitan seuraavalle kapulan, jos/kun muistan ja jos edellinen ei sitä ole laittanut, niin laitan itse. Relatkaa vähän. Maailmassa on ihan oikeitakin ongelmia...

Tämä on niin totta. AP on aika lapsellinen kun edes aloitti tämän ketjun.

Vierailija
166/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että kapularaivosta kuultuani aloin silloin tällöin jättää kapulan laittamatta. Ihan vain kokeillakseni, suuttuuko joku.

Ennen laitoin sen yleensä melkein aina, jos takanani oli joku.

Melkein, siis vain melkein, toivon että joku alkaisi tunkea ostoksiaan tavaroihini kiinni, maksattaa ostoksiaan tai kiukuspäissään puhisemaan takanani.

Vierailija
167/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa sen kapulan laittaminen itse siihen väliin on joillekin niin hemmetin vaikeaa? Usein voi käydä niinkin ettei takanani seiso ketään jonossa, enkä laita kapulaa (sehän on turhaa) ja sitten joku siihen tulee ja oikein vihaisesti paiskoo tavaroitaan hihnalle (naurettavaa mielenosoitusta). 

Ei meilläpäin ole tavallista laittaa kapulaa ostoksensa taakse seuraavaa asiakasta varten vaan jokainen laittaa sen sinne  itse ennenkuin ostoksensa latoo hihnalle. Onko vaikeaa?

Missä tämä "teilläpäin" on? Jossain Pohjanmaalla vai?

Kapuloihin ei aina ylety se takanatulija. Hänen vastuullaan ei ole edelläolevan touhut. Jos edelläolevaa tolloa ei kiinnosta maksaa seuraavan ostoksia, niin laittakoon kapulan. Itse ainakin laitan, ihan joka kerta. 

Ihan Etelä-Suomessa melko lähellä pk-seutua. Täällä kyllä osataan kaupoissa käyttäytyä.

Ei siltä vaikuta. Tai onhan se toisaalta tosi ystävällistä tarjoutua maksamaan myös seuraavan asiakkaan ostokset. Jatka tätä!

Ostokset kuuluvat sille, joka ne maksaa. Jos takana tulija ei sen vertaa viitsi vaivautua, että laittaa kapulan, tai jos ei siihen ylety, niin jättää kunnon välin edellä olevan asiakkaan tavaroihin, niin edellä oleva pitäkööt tavarat ja takana tulija voi kiertää keräämässä itselleen uudet ostokset.

Uskomatonta, miten itsekkäitä ihmiset ovat! Kuvitellaan, että voi oikeasti maksattaa ostoksensa muilla ja vedota kassakapulaan.

"Koska et laittanut kapulaa, pistin ostokseni kiinni sinun tavaroihisi ja nyt tulen keräämään maksamistasi tavaroista ne, jotka olen itse latonut kiinni ostoksiisi."

Siis oikeasti. Jos edelläoleva ei ole laittanut kapulaa, seuraava asiakas voi sen laittaa. Tai ainakin jättää hihnalle kunnon välin. Tarvittaessa voi sanoa 'anteeksi' ja kurkottaa kapulan edellä olevan vierestä.

Kyllä te aikuiset osaatte huolehtia, että ostoksenne eivät mene sekaisin edellä olevan shoppailijan kanssa.

Kapulan laittaminen omien ostosten perään on kohteliasta, kyllä, mutta ei velvollisuus.

Onko teillä tapana rankaista ventovieraita aina, kun he käyttäytyvät epäkohteliaasti? Mielestäni se on kovin lapsellista.

Vierailija
168/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOX! Tänään! Vaklaan Keravan Prismassa klo 17:10-18:10 kassoilla asioivia. Jos joku jättää kapulan laittamatta, alan puhisemaan!

Vierailija
169/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
170/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita kapulaa ennen ostoksiani enkä jälkeen. Orjat hoitakoot sen homman.

Vierailija
171/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla pinna noin kirelällä, jos tuosta hermostuu. 

Vierailija
172/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita kapulaa ennen ostoksiani enkä jälkeen. Orjat hoitakoot sen homman.

Miksi et laita niitä orjia käymään puolestasi ostoksillakin?

Vierailija
173/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, se on vain kapula... :D

Vierailija
174/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan, että kapularaivosta kuultuani aloin silloin tällöin jättää kapulan laittamatta. Ihan vain kokeillakseni, suuttuuko joku.

Melkein, siis vain melkein, toivon että joku alkaisi tunkea ostoksiaan tavaroihini kiinni, maksattaa ostoksiaan tai kiukuspäissään puhisemaan takanani.

Minä ainakaan en laita kiinni enkä puhise. Jos haluat ostaa minun valitsemiani tavaroita, voit niin tehdä, kertaakaan niin ei ole tapahtunut. En myöskään huomauta kassalle, että nuo on minun. Selvittäköön kapulaton.

Vierailija
175/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakaan en laita kiinni enkä puhise. Jos haluat ostaa minun valitsemiani tavaroita, voit niin tehdä, kertaakaan niin ei ole tapahtunut. En myöskään huomauta kassalle, että nuo on minun. Selvittäköön kapulaton.

Ei ole kertaakaan niin vielä käynyt. Olen kartalla siitä, missä omat ostokseni alkavat ja loppuvat, ja - takana tulevan suureksi kiusaksi - hallitsen tilanteen ja osaan avata suuni.

Vierailija
176/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä ongelma vain Suomessa?

Ymmärrän kyllä miksi kapulattomuus ärsyttää; jonkun on pakko puhua jos ostokset menee sekaisin ja monelle se ON ongelma.

Olen aiemmin laittanut kiltisti kapulan jos edellinen ei sitä laittanut mutta nykyisin olen huomannut että monesti ne edelliset näyttää sen jälkeen niiiin tyytyväiseltä että olen todennut tämän olevan eräänlaista peliä jossa minä häviän jos laitan sen kapulan edellä olevan puolesta (sama kuin busseissa, se joka painaa stop nappia ensin häviää, etenkin jos tiedät kyydissä olevan henkilöitä jotka jää samalla pysäkillä). Joten en laita enää, selvittäköön itse ostoksia kassalle jos menee sekaisin.

Laitan kyllä itse kapulan omien ostosten jälkeen

Vierailija
177/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta hyvin huomaa miten vajaamielistä tämä kansa on, no sukurutsainen kansahan tämä on

Vierailija
178/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ketjusta hyvin huomaa miten vajaamielistä tämä kansa on, no sukurutsainen kansahan tämä on

Ei se kansasta kiinni ole. Ihmisluonto on surullinen.

Vierailija
179/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin mielessäni, että on se nyt saatana kun ei osaa kapulaa laittaa. Sitten laitan kapulan itse ja lapan hihnalle pussin sipsua ja pullollisen vihreätä smurffilimonaatia. Sitten laitan kapulan ostosteni perään ja alan tuijottaa kaukaisuuteen.

Joskus kyllä unohdan itsekin laittaa sen kapulan omien ostosten perään, ja samalla aiheutan jossain kanssa-asiakkaassa sisäistä raivoa, mutta ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan. Tosin joistain tyypeistä oikein näkee sen, että ei ollut aikomuskaan laittaa sitä kapulaa siihen väliin, mutta eivätpähän he minun palvelijoitanikaan kyllä ole.

Terveisin Naispelko26

Vierailija
180/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, että ennen vanhaan ei edes ollut mitään kapuloita! Miten silloin pärjättiin???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä