Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?
Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.
Kommentit (330)
Jos jonkun ylpeys on kiinni yhdestä kapulasta, niin johan on.
Ei tule olemaan helppoa muukaan elämä tällä periaatteella.
Eikä myöskään tämän ihmisen lähimmäisten.
Jos niitä nyt edes on.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on vakava ja paheksun passiivisaggressiivisesti tuijottaen.
Tämä on hyvä. Se kapulaton saa siinä käydä mielessään kaikki syntinsä ja ulkonäkönsä yms.läpi, miettien mikä on se syy tuijotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetun itse kapulaksi kapulan paikalle.
Tuosta tietää, että edustat varttuneenpaa väkeä.
Haluaisin tietää terävän päättelysi perusteet.
Ahmed Ahmed ei taida olla nykypäivän luettavaa?
Vierailija kirjoitti:
Laitan omat ostokseni vain siihen hihnalle, ja sitten muka pahoittelen, kun edelläoleva alkaa hätääntyneenä sanoa kassalle että ei ei, nuo eivät ole enää minun ostoksiani!
Sitten edelläoleva joutuu odottelemaan että kassa korjaa edellä olevan virheen. Minä olen vain että voivoi, en yhtään huomannut! ja totean että kannattaa eina laittaa kapula omien ostosten taakse niin ei tapahdu tällaista. :) Kjäh
Jouduthan sinäkin odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaa olla niin kiusallinen, että antaa muiden takana olevien, (syyttömien) kärsiä viivytyksestäja hässäkästä?
Ajatellaan, että on ruuhka-aika ja jonossa monta asiakasta.
Kapula-Kiusaaja ei nosta sitä kapulaa väliin, ihan sama kenelle se homma kuuluu, siihen ei mene kuin sekunti
Vaikka luulee tekevänsä kiusaa vain sille takanaan olevalle niin tottahan koko jono siitä viivytyksestä ja tavaroiden sumplimisesta kärsii?
Ainakin mun järjen mukaan. Puhumattakaan kassahenkilöstä, jos samalle kassalle sattuu monta Kapula-Kiusaajaa niin ihan turhaa työtä ja viivästyttää muiden asiointia. Ja hermoja, ei se kassatyö mitään herkkua ole, ei yhtään kaipaa lisästressiä.Mutta pieni sielu, pieni kiusa.
No minua tuo ei häiritse ainakaan yhtään. Laitan kapulan heti hihnalle kun näen edellä olevan laittaneen viimeisen ostoksensa hihnalle vaikka hän todennäköisesti olisi itse laittanut kapulan hihnalle.
Olin kuitenkin nopeampi kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Aika on arvokasta. Jos joku ei kapulaa laita, laitan sen itse. Kauemmin menee aikaa, jos joutuu säätämään. Ilmeisesti joillekin kiusaajille oma aika ei ole niin kallista, kun sitä on varaa käyttää turhuuteen.
Tyhmien opettaminen on aina sen arvoista!
Joskus hätääntyneenä jo maksettua aletaan selvittelemään mitkä kaikki tuotteet menivätkään idiootin piikkiin!
Että mä nautin.
Sinccis
Kassoja tosin säälin ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan omat ostokseni vain siihen hihnalle, ja sitten muka pahoittelen, kun edelläoleva alkaa hätääntyneenä sanoa kassalle että ei ei, nuo eivät ole enää minun ostoksiani!
Sitten edelläoleva joutuu odottelemaan että kassa korjaa edellä olevan virheen. Minä olen vain että voivoi, en yhtään huomannut! ja totean että kannattaa eina laittaa kapula omien ostosten taakse niin ei tapahdu tällaista. :) Kjäh
No on fixua, suorastaan nerokasta! Omaa aikaasi vaan hukkaat. Ei mulla muuta.
Eiköhän siinä hukkaannu myös sen edelläolevan aikaa. Ehkä oppii siitä, ehkä ei.
Toki. Pidän kyllä takana olevaa vähintään tärähtäneenä koska tahallaan tuon tekee. Eikä näytä oppivan koska eihän se hänen "ongelmansa" ole.
Tökin mielenosoituksellisesti (ja voimalla) kapulalla selkään ja sen jälkeen laitan kapulan paikoilleen.
Oppiipahan olemaan!
En osoita mieltäni, laitan kapulan itse.
Mulle on nyt pari kertaa käynyt niin, että kun olen laittanut kapulan omien ostosten jälkeen, mun takanaoleva on sanonut "kiitos". Onkohan tällainenkin tapa yleistymässä? Toivottavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika on arvokasta. Jos joku ei kapulaa laita, laitan sen itse. Kauemmin menee aikaa, jos joutuu säätämään. Ilmeisesti joillekin kiusaajille oma aika ei ole niin kallista, kun sitä on varaa käyttää turhuuteen.
Joskus hätääntyneenä jo maksettua aletaan selvittelemään mitkä kaikki tuotteet menivätkään idiootin piikkiin!
Että mä nautin.
Sinccis
Kassoja tosin säälin ..
Kassoille maksetaan siitä että joutuvat sietämään myös näitä "kapulavahteja". Se kun ei ole kassatyöntekijän elämästä pois vaan nimenomaan sen asiakkaan aikaa koska jaksaa olla viddumainen.
Potkin nilkoille ja jäkätän. Tuupin myös ostoskärryilläni sellaista henkilöä koettaen kaataa hänet lattialle. Toisinaan paukutan myös sellaisia hölmöläisiä päähän sillä kapulalla, mutta se on verrattain harvinaista.
Kerran sain kuulla napinaa selkäni takana, kun en kapulaa ostosteni jälkeen laittanut. Katsoin olkani yli jotta ok. Itseäni ei haittaa, vaikka edellinen ei sitä kapulaa laitakaan. Odotan hetken, että hihna tekee väliä sen verta, että ero minun ja edeltävän ostosten välillä on selkeä. Asiaahan vaikuttaa kyllä se, etten pyörätuolistani saa sitä kapulaa sieltä hihnan toiselta puolen otettua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan kapulan itse.
Mutta mitä tehtäisiin näille vajakeille, jotka alkavat lappaa omia ostoksiaan hihnalle, vaikka näkevät että edellä olevalla on vielä tavaraa kärryissä? Kerran otin kapulan ja sillä tuuppasin takanaolevan tavaroita takaisinpäin hihnalla, jotta mahtui omatkin. Huoh näitäkin.
TÄMÄ! TÄMÄ!
Olin kolme vuotta kassalla töissä opintojen ohessa ja tämä on kyllä niin pahin idiotismin muoto, että vielä 4 vuotta hommien lopettamisen jälkeen en käsitä tätä 😂
Aivan naurettavaa käytöstä.
Kerran hyväosaiselta vaikuttava keski-ikäinen nainen hermostui minulle, kun pyysin häntä lopettamaan ja ottamaan tuotteensa pois. Oli ihan raivoissaan! Koitin selittää nätisti, mutta ei.
Ja huomiona se, että jopa lapset joskus katselivat hihnaa ja ymmärsivät, miten se toimii. Esim. ihan siinä ennen kassanäyttöä on liikkeentunnistin. Eli jos siinä on tavaraa, kumpikaan hihna ei liiku. Käytännössä siis hölmöä esim. myös kasata ne ruuat päällekäin.
Lässyti Lässyti
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mä nautin.
Sinccis
Kassoja tosin säälin ..
Kassoille maksetaan siitä että joutuvat sietämään myös näitä "kapulavahteja". Se kun ei ole kassatyöntekijän elämästä pois vaan nimenomaan sen asiakkaan aikaa koska jaksaa olla viddumainen.
Mä olen v.,mäinen tyypeille, jotka ei halua oppia. Mutta mun mielestä ne on se ongelman syy kuitenkin. Niitä saakin vähän kurmoottaa.
Sinccis
Otan itku-potku-raivarit ja sätkyttelenen jalkojani. Kassan ympärille tulee kummasti tilaa ja saan rauhassa laittaa ostokset nauhalle, kunhan edellinen asiakas on mennyt menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahne.
Voihan Saunabad.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassikoita luetaan aina!
Sanon ahaa, et varmaan kultaseni huomannut laittaa kapulaa. Minäpä laitan puolestasi.
Oletpäs tänään pukeutunut nätisti.
Sinccis