Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?

Vierailija
26.07.2019 |

Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.

Kommentit (330)

Vierailija
201/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan, että kapularaivosta kuultuani aloin silloin tällöin jättää kapulan laittamatta. Ihan vain kokeillakseni, suuttuuko joku.

Ennen laitoin sen yleensä melkein aina, jos takanani oli joku.

Melkein, siis vain melkein, toivon että joku alkaisi tunkea ostoksiaan tavaroihini kiinni, maksattaa ostoksiaan tai kiukuspäissään puhisemaan takanani.

Minä ainakaan en laita kiinni enkä puhise. Jos haluat ostaa minun valitsemiani tavaroita, voit niin tehdä, kertaakaan niin ei ole tapahtunut. En myöskään huomauta kassalle, että nuo on minun. Selvittäköön kapulaton.

Ja ajattelit sitten itse mahdollisesti poistua kaupasta ilman ostoksia tai lähteä keräämään uusia.

Tosi fiksulta kuulostaa.

Vierailija
202/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa sen kapulan laittaminen itse siihen väliin on joillekin niin hemmetin vaikeaa? Usein voi käydä niinkin ettei takanani seiso ketään jonossa, enkä laita kapulaa (sehän on turhaa) ja sitten joku siihen tulee ja oikein vihaisesti paiskoo tavaroitaan hihnalle (naurettavaa mielenosoitusta). 

Ei meilläpäin ole tavallista laittaa kapulaa ostoksensa taakse seuraavaa asiakasta varten vaan jokainen laittaa sen sinne  itse ennenkuin ostoksensa latoo hihnalle. Onko vaikeaa?

Nämä mielenosoittajat ovat kyllä parhaita, yleensä laitan aina kapulan ostosteni jälkeen mutta puolityhjässä kaupassa ollessani ainoa jonossa en sitä viitsi laittaa. Sitten sieltä säntää joku kiukkupussi oikein puhkuen perääni ja mielenosoituksellisesti paiskoo tavaransa lähes omieni päälle mulkoillen samalla vihaisesti :D Pokkahan tuossa meinaa pettää. Meniköhän Palstalle avautumaan käytöksestäni? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä tehtäisiin näille vajakeille, jotka alkavat lappaa omia ostoksiaan hihnalle, vaikka näkevät että edellä olevalla on vielä tavaraa kärryissä? Kerran otin kapulan ja sillä tuuppasin takanaolevan tavaroita takaisinpäin hihnalla, jotta mahtui omatkin. Huoh näitäkin.

Tyhjälle hihnalle voi lappaa tavaransa. Mikäli munitat kärryssäsi tavaraa on se sinun ongelmasi. Takana olevaa ei välttämättä kiinnosta kärrysi vaan hihnan tilanne ja ei sinne kärryyn edes näe kun seistä morotat siinä edessä.

Joillekin kassahihnakin voi olla taistelutanner. Äkkiä toisten yli tunkemaan omia ostoksia ja sitten kiukutellaan kapulasta. Elämä joillekin vaikeaa.

Vierailija
204/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa sen kapulan laittaminen itse siihen väliin on joillekin niin hemmetin vaikeaa? Usein voi käydä niinkin ettei takanani seiso ketään jonossa, enkä laita kapulaa (sehän on turhaa) ja sitten joku siihen tulee ja oikein vihaisesti paiskoo tavaroitaan hihnalle (naurettavaa mielenosoitusta). 

Ei meilläpäin ole tavallista laittaa kapulaa ostoksensa taakse seuraavaa asiakasta varten vaan jokainen laittaa sen sinne  itse ennenkuin ostoksensa latoo hihnalle. Onko vaikeaa?

Nämä mielenosoittajat ovat kyllä parhaita, yleensä laitan aina kapulan ostosteni jälkeen mutta puolityhjässä kaupassa ollessani ainoa jonossa en sitä viitsi laittaa. Sitten sieltä säntää joku kiukkupussi oikein puhkuen perääni ja mielenosoituksellisesti paiskoo tavaransa lähes omieni päälle mulkoillen samalla vihaisesti :D Pokkahan tuossa meinaa pettää. Meniköhän Palstalle avautumaan käytöksestäni? 

Noin teki myös tuo joka ystävällisesti kantoi kassalle ne munat ja ruisleivän mitä muutenkin tarvittiin.

Jos se kuka kapulan asettaa on niin kauhean tärkeää muistakaa mennä pidempään jonoon eikä siihen missä edellinen on jo laittanut ostokset kanssalle.

Vierailija
205/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni potkaisee kapulan karatepotkulla. Kyllä kassamimmitkin hiljenee.

Suhiseeko kanssa?

Ei. Mies suhisee. Kassa tuijottaa miestä palvoen.

Vierailija
206/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi yksi kapula aiheuttaa näin paljon tunteita?  ihan uskomatonta. 

Vierailija
207/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika on arvokasta. Jos joku ei kapulaa laita, laitan sen itse. Kauemmin menee aikaa, jos joutuu säätämään. Ilmeisesti joillekin kiusaajille oma aika ei ole niin kallista, kun sitä on varaa käyttää turhuuteen.

Muuten hyvä, paitsi että kiusaaja on se joka ei kapulaa laita vaikka se hänelle kuuluu. Hän on olevinaan yläpuolella takana tulevaa, ja että takanatulevan pitäisi hoitaa hänen työnsä hänen puolestaan, kun hän ei nyt millään viitsi.

Mene terapiaan asap.

Vierailija
208/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetun siihen hihnalle selälleni makaamaan, vedän kovalla äänellä: se oolannin sota oli kauhia, kun pääni on kassahenkilön silmien alla, otan häneen katsekontaktin ja kiljun täysillä huraa, huraa, huraa. Siellä jäätelöaltaan takana seisoo taustakuoroni, kaikilla kapula kourassaan, joka hoilaa: Kolmellasadalla laivalla seilas engelsmanni Suomemme lahdella, sunfaraa ... Sitten vaan tarjouksia odottamaan Keskon markkinointiosastolta.

Vierailija
209/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi yksi kapula aiheuttaa näin paljon tunteita?  ihan uskomatonta. 

Lastentarha kassajonossa.

Vierailija
210/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV palstalta opittu etten laita kapulaa. Kerran testasin 😜

Edellä oleva sai sitten selittää ettei toi ja toi kuulu hälle.

Vierailija
211/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nykyään aina niihin pikakassoihin. Oma apu paras apu, ei tarvitse kapuloida.  Toistaiseksi niissä on aina hyvin tilaakin eikä tarvitse jonotella.

Vierailija
212/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, pidän puolen metrin välin omiin ostoksiini ja kärryn takanani. Siellähän meuhkaat, kaukana vielä hihasta. Kiähkjäh.

Vierailija
213/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika on arvokasta. Jos joku ei kapulaa laita, laitan sen itse. Kauemmin menee aikaa, jos joutuu säätämään. Ilmeisesti joillekin kiusaajille oma aika ei ole niin kallista, kun sitä on varaa käyttää turhuuteen.

Muuten hyvä, paitsi että kiusaaja on se joka ei kapulaa laita vaikka se hänelle kuuluu. Hän on olevinaan yläpuolella takana tulevaa, ja että takanatulevan pitäisi hoitaa hänen työnsä hänen puolestaan, kun hän ei nyt millään viitsi.

Voi hyvä luoja.

Sen voi laittaa jos haluaa. Jos ei, niin seuraava laittaa.

Vierailija
214/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asetun siihen hihnalle selälleni makaamaan, vedän kovalla äänellä: se oolannin sota oli kauhia, kun pääni on kassahenkilön silmien alla, otan häneen katsekontaktin ja kiljun täysillä huraa, huraa, huraa. Siellä jäätelöaltaan takana seisoo taustakuoroni, kaikilla kapula kourassaan, joka hoilaa: Kolmellasadalla laivalla seilas engelsmanni Suomemme lahdella, sunfaraa ... Sitten vaan tarjouksia odottamaan Keskon markkinointiosastolta.

Kuulostat isäpuoleltani, häneltä opin tuon oolannin sodan. Kiitos nauruista!

Vierailija
215/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ihmettelin miksi ihmiset ei laita kapulaa. sitten kerran unohdin ja mummo takana naureskeli nuorten naisten kiiretta. joten nyt ihan sama ja otan patukoita edesta ja takaa.

Vierailija
216/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, fiksu ihminen kuten minäkin. Osaan jättää vähintään hihnan levyisen välin ostoksiinsa ja pakotan takanatulijanikin samaan pitämällä hänet kaukana kärrylläni.

Vierailija
217/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa voi olla itse laittaa se kapula?!

Vierailija
218/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi asiallista, että jokaisella olisi  oma henkilökohtainen kapulansa. Se voisi ilmentää eri tavoin omistajansa persoonallisuutta ja asemaa. Sen voisi koristella aina tilanteen ja vuodenajan mukaan, esimerkiksi jouluna voisi laittaa siihen jouluvalot tai kynttilän. Varakkuuttaan voisi alleviivata upottamalla siihen timantteja. Vegaanin kapula olisi porkkana ka lihansyöjällä olisi jonkun elukan sääriluu. Mahdollisuudet ovat rajattomat..

Vierailija
219/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kannattaa laittaa, koska se pysäyttää siinä kassalla sen hihnan. Helpottaa kassaa.

Vierailija
220/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kapulan laitto kuuluu sille kuka tulee perässä. Usein on niin että takanani ei ole ketään tulossa ja on turhaa laittaa se odottamaan jos joku tuleekin. Ja miksi tälle takana tulijalle pitäisi rajata valmiiksi koska hän pystyy omat tuotteensa rajaamaan tullessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi