Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?

Vierailija
26.07.2019 |

Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.

Kommentit (330)

Vierailija
141/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole pokkaa antaa toisen maksaa ostoksiani, mutta olen kyllä sanonut ”Niin sähän maksat nääki”. Kerran myyjä kysyi ”tuleeko nää samasta?” ja edellä oleva vastasi ”häh?!”, johon minä tokaisin hymyillen, että ”ilmeisesti”. Yhtäkkiä siihen ilmestyi se kapula. :D

Jos joku sanoisi minulle kuten sinä niin kysyisin että miksi sinä et laittanut sitä kapulaa? Mitä vastaisit?

En ylettynyt siihen. Kapulat olivat sinun kohdallasi. Jos et halua maksaa ostoksiani, mikset laita itse kapulaa väliin?

Eli siis yritit petosta? Vai näpistystä?

Ei ole kyseessä kumpikaan. Jos joku haluaa maksaa ostokseni, niin ihan vapaasti. 

Ja sä lähdet kaupasta kotiin tyhjin käsin, että "olipa mukavaa käydä jonottamassa". Ne sun keräämät tavarat ovat nimittäin sen maksajan. 

Vierailija
142/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkimmäisen kuuluu se laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon ahaa, et varmaan kultaseni huomannut laittaa kapulaa. Minäpä laitan puolestasi.

Oletpäs tänään pukeutunut nätisti.

Sinccis

Sä osaat olla mukavanakin yhtä ärsyttävä!

Vierailija
144/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laita enkä oleta kirjoitti:

Kerran sain kuulla napinaa selkäni takana, kun en kapulaa ostosteni jälkeen laittanut. Katsoin olkani yli jotta ok. Itseäni ei haittaa, vaikka edellinen ei sitä kapulaa laitakaan. Odotan hetken, että hihna tekee väliä sen verta, että ero minun ja edeltävän ostosten välillä on selkeä. Asiaahan vaikuttaa kyllä se, etten pyörätuolistani saa sitä kapulaa sieltä hihnan toiselta puolen otettua :D

Nurisija on vain kateellinen siitä, ettei kaikkien ole pakko seisoa kassajonossa. Miksi hän muutoin napisisi tuossa tilanteessa?

Vierailija
145/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole pokkaa antaa toisen maksaa ostoksiani, mutta olen kyllä sanonut ”Niin sähän maksat nääki”. Kerran myyjä kysyi ”tuleeko nää samasta?” ja edellä oleva vastasi ”häh?!”, johon minä tokaisin hymyillen, että ”ilmeisesti”. Yhtäkkiä siihen ilmestyi se kapula. :D

Jos joku sanoisi minulle kuten sinä niin kysyisin että miksi sinä et laittanut sitä kapulaa? Mitä vastaisit?

En ylettynyt siihen. Kapulat olivat sinun kohdallasi. Jos et halua maksaa ostoksiani, mikset laita itse kapulaa väliin?

Eli siis yritit petosta? Vai näpistystä?

Ei ole kyseessä kumpikaan. Jos joku haluaa maksaa ostokseni, niin ihan vapaasti. 

Ja sä lähdet kaupasta kotiin tyhjin käsin, että "olipa mukavaa käydä jonottamassa". Ne sun keräämät tavarat ovat nimittäin sen maksajan. 

Mutta se ilo! Kun sillä on käsissä ne tuotteet, joita se ei ole valinnut. Mä saan samat tuotteet, kun menen kauppaan takaisin.

Joskus olen sanonut kassalle, että en mä näitä ota. Kun edellinen osti puolet tavaroistani.

Sinccis

Menen kauppaan takaisin ja problem solved. Sitten mulla on kaikki mitä mä haluan. Se idiootti voi miettiä kotona, että mitä kaikkea (turhaa) sitä tulikaan osteltua.

Vierailija
146/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus laitan sen kapulan vähän ns. pamauttaen siihen hihnalle. Joskus lätkäisen vaan ostokseni siihen perään ilman lätkää. Toisinaan en viitsi hiillostua.

Vierailija
147/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.

Missään ei ole myöskään sanottu, että on kohteliasta kiittää palvelusta tai vaikkapa olla pieraisematta täydessä hississä. 

Kyllä, juuri näin! On kyseessä peruskohteliaisuus kanssaihmisiä kohtaan, mutta tokihan meillä kaikilla on oikeus tulla tuomituksi k*rväksi. Kapula laitetaan omien ostosten taakse, koska se ilmaisee seuraavana jonossa olevalle, että hän voi laittaa omat ostoksensa hihnalle. On epäkohteliasta olla laittamatta kapulaa omien ostosten taakse, vaikkakaan se ei ole kiellettyä. Toki sinut vain silloin tuomitaan ihmispe*seeksi aikalailla välittömästi. Niillä ihmisillä, joilla ei ole tätä kohteliasta tapaa, ei usein ole muitakaan tapoja ja se näkyy myös habituksesta.

Vierailija
148/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen samalla hihnalle tunkee joku muu niin on hihnalle tunkeutujan asia laittaa kapula. Laitat kapulan tai odotat kiltisti vuoroasi. Näitä HiTuja kyllä riittää valitettavan paljon ihan lähikaupassakin.

Vierailija
149/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttamassa Suomeen lähiaikoina, ja tämä ketju kyllä ahdistaa. Tällaistako on suomalaisten ajattelu? Nipotetaan siitä, kuka panee jonkun kapulan ja minne? Nykyisessä kohta entisessä asuinmaassani ihmiset pyrkivät olemaan mahdollisimman kohteliaita toisilleen, kaikki avaavat kaikille ovia, kaikki auttavat toisiaan kassoilla tms ja aina kiitetään kaikesta, tervehditään tuntemattomia kaduilla jne.

Vierailija
150/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tälläinen voi edes ärsyttää. :D

Laitan kapulan ja sitten ostokset täysin normaalisti ärsyyntymättä yhtään. Omien ostosten perään laitan myös kapulan jos takana on asiakas. Mikäli jonossa ei takanani ole ketään jätän kapulan laittamatta, mutta mikäli en ole vielä pakkaamassa ja taakseni tulee joku lisään kapulan.

Vierailija
151/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti?? Mitä väliä? Itse laitan seuraavalle kapulan, jos/kun muistan ja jos edellinen ei sitä ole laittanut, niin laitan itse. Relatkaa vähän. Maailmassa on ihan oikeitakin ongelmia...

Vierailija
152/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tälläinen voi edes ärsyttää. :D

Laitan kapulan ja sitten ostokset täysin normaalisti ärsyyntymättä yhtään. Omien ostosten perään laitan myös kapulan jos takana on asiakas. Mikäli jonossa ei takanani ole ketään jätän kapulan laittamatta, mutta mikäli en ole vielä pakkaamassa ja taakseni tulee joku lisään kapulan.

Ainoa mikä jonossa ärsyttää on se, että joku seisoo liian lähellä tai kiirehtii omia ostoksiian hihnalle, kun laitan vielä omiani tai jos joku tulee maksupäätteen viereen ennen kuin olen maksanut. Tällöin kysyn haluaako hän maksaa ostokseni.

Vierailija
153/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.

Missään ei ole myöskään sanottu, että on kohteliasta kiittää palvelusta tai vaikkapa olla pieraisematta täydessä hississä. 

Kyllä, juuri näin! On kyseessä peruskohteliaisuus kanssaihmisiä kohtaan, mutta tokihan meillä kaikilla on oikeus tulla tuomituksi k*rväksi. Kapula laitetaan omien ostosten taakse, koska se ilmaisee seuraavana jonossa olevalle, että hän voi laittaa omat ostoksensa hihnalle. On epäkohteliasta olla laittamatta kapulaa omien ostosten taakse, vaikkakaan se ei ole kiellettyä. Toki sinut vain silloin tuomitaan ihmispe*seeksi aikalailla välittömästi. Niillä ihmisillä, joilla ei ole tätä kohteliasta tapaa, ei usein ole muitakaan tapoja ja se näkyy myös habituksesta.

Tai sitten ovat ihmisiä, jotka ei nipota ihan kaikesta.... Kyllä täällä on paljon tympeitä sääntöpoliiseja. Epäilen, että elämänne on katkeraa. Ei kukaan onnellinen oikeasti nipota jostain kassahihnan kapulasta :D.

t. Kohtelias ja ystävällinen tuplamaisteri, joka joskus vaan on ajatuksissaan, eikä kanki kiristä takapuolessa

Vierailija
154/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa se liian pieni pipo pois päästä niin moni kiristys helpottaa.

Vierailija
155/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani jätän tästedes aina kapulan laittamatta ja jään tarkkailemaan onko seuraava asiakas päästään pipi.

Vierailija
156/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkimmäisen kuuluu se laittaa.

Mistä se jälkimmäinen tietää milloin etummainen on lopettanut ? Etummainen laittaa sen merkiksi, että on hoitanut omat juttunsa ja seuraava voi sitten alkaa omiaan.

Vierailija
157/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuttamassa Suomeen lähiaikoina, ja tämä ketju kyllä ahdistaa. Tällaistako on suomalaisten ajattelu? Nipotetaan siitä, kuka panee jonkun kapulan ja minne? Nykyisessä kohta entisessä asuinmaassani ihmiset pyrkivät olemaan mahdollisimman kohteliaita toisilleen, kaikki avaavat kaikille ovia, kaikki auttavat toisiaan kassoilla tms ja aina kiitetään kaikesta, tervehditään tuntemattomia kaduilla jne.

Just kaupungilla ajattelin, että olenko vanhentunut, kun niin moni pitää ovea auki minulle yms. Sitten tajusin, että nyt on turistiaika.

Vierailija
158/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Survaisen kapulan peräressuun, oppiipahan sika tavoille.

Sä puhut siitä, että olisit väkivaltainen tässä tilanteessa (tulisi varmaan seksuaalisen väkivallan syytteet myös), mutta jos ei laita kapulaa on sika? 😂

Sarkasmi on sulle uus käsite? ;)

Vierailija
159/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan siihen hihnalle kaikki mahdolliset vapaat kapulat.

Vierailija
160/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun luettuani jätän tästedes aina kapulan laittamatta ja jään tarkkailemaan onko seuraava asiakas päästään pipi.

Oman pipipäisyytesihän tuolla jo todistatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi