Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?
Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Koulutan kunnolla. 1. Seuraan parkkipaikalle ja otan rekisterinumeron autosta ylös. 2. Selvitän vajakin osoitteen. 3. Illalla vierailen vajakin luona työkaluinen (mm. akkupora, vasara, nauloja ja pari sahaa yms.) 4. Sidon vajakin kiettiön tuliin ja testaan työkalujani häneen. Samalla teroitan vajakin mieleen miten kassajonossa käyttäydytään. Yleensä tepsii yhtä lukuunottamatta kaikki ovat pyhästi luvanneet jatkossa muistaa kapulan.
Tämä on vähintä mitä asillinen asiakas voi tehdä asian eteen.
reps :D :D
Olen tottunut lopettamaan virkkeen pisteeseen, kysymysmerkkiin tai huutomerkkiin, joten laitan myös kapulan merkiksi ostosteni päättymiskohdasta.
Ymmärrän sen, ettei tällainen looginen ajattelu onnistu kaikilta.
Ei ole tarvetta kostaa tai heittäytyä pikkumaiseksi; minkäs edelläni oleva tollo tolloudelleen voi? Yleensä sillä on kaikki muukin huonosti, housut paskassa, kengät auki ja maksusitoumus ei riitä.
Mutta jos ne sen ekan asiakkaan maksettavaksi menee, niin hän voi pakata ne omien ostoksiensa sekaan. Hänhän ne maksaa, joten hänen ostoksiahan ne ovat silloin.
Vierailija kirjoitti:
Pamautan sen kapulan äänekkäästi siihen hihnalle.
Itse painan sen kapulan esim. edellisen asiakkaan tomaattipussin päälle kovalla voimalla tai sylkäisen käteeni ja asetan kapulan hänen ostoksiaan vasten.
En osoita mieltäni, kun ei siitä kuitenkaan ole hyötyä... mutta pidän kyllä vammaisena sellaista, joka ei älyä sitä kapulaa laittaa. Normaalia toisten huomioimista ja ihan vaan käytännöllistä on laittaa se kapula itse omien ostostensa perään, ettei takana olijan tarvitse.
Kapulat ei minua häiritse, mutta eniten ärsyttää, kun edellä oleva jää maksamisen jälkeen pakkaamaan tavaroita siihen sivulle, eikä siirry kassan päätyyn. Kärryjen kanssa ei pääse kortinlukijan luo tai pakkaamaan tavaroita sujuvasti ennen maksamista. Melkein joka kerta joutuu huuteleen, että väistäisivät!
Apn voimafantasia ei koskaan onnistuisi. Mutta kerran joku taisi sitä minulle yrittää. Kassa oli vetänyt läpi munat ja ruisleivän kun siinä vaiheessa stoppasin ja sanoin etten muuta ota, loput on tuon tuossa takana.
Niitä munia ja leipää tarvittiinkin aamuksi.
Maksoin omani ja toinen sitten joko lähti hakemaan uusia munia ja leipää tai jäi ilman niitä, en jäänyt katsomaan miten kävi.
Mä en koskaan muista laittaa kapulaa :D
Kyllä on kapulasairasta porukaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Aika on arvokasta. Jos joku ei kapulaa laita, laitan sen itse. Kauemmin menee aikaa, jos joutuu säätämään. Ilmeisesti joillekin kiusaajille oma aika ei ole niin kallista, kun sitä on varaa käyttää turhuuteen.
Muuten hyvä, paitsi että kiusaaja on se joka ei kapulaa laita vaikka se hänelle kuuluu. Hän on olevinaan yläpuolella takana tulevaa, ja että takanatulevan pitäisi hoitaa hänen työnsä hänen puolestaan, kun hän ei nyt millään viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika on arvokasta. Jos joku ei kapulaa laita, laitan sen itse. Kauemmin menee aikaa, jos joutuu säätämään. Ilmeisesti joillekin kiusaajille oma aika ei ole niin kallista, kun sitä on varaa käyttää turhuuteen.
Muuten hyvä, paitsi että kiusaaja on se joka ei kapulaa laita vaikka se hänelle kuuluu. Hän on olevinaan yläpuolella takana tulevaa, ja että takanatulevan pitäisi hoitaa hänen työnsä hänen puolestaan, kun hän ei nyt millään viitsi.
Onko sinulle kaikki muukin yhtä vaikeaa?
Palstalla kuulen kaikkea elämän vastoinkäymistä, jota ei omssa elämässäni ole. Kuten tämä kapulaongelma, lapset kaupassa, naapurin trampoliini yms. En nyt muista näitä enempää, kun istun rauhassa terassilla.
Osoitan, että panen sen kapulan itse enkä tartu tällaisiin asioihin kuin joku urpo, jolla ei ole mitään muuta ajateltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä tehtäisiin näille vajakeille, jotka alkavat lappaa omia ostoksiaan hihnalle, vaikka näkevät että edellä olevalla on vielä tavaraa kärryissä? Kerran otin kapulan ja sillä tuuppasin takanaolevan tavaroita takaisinpäin hihnalla, jotta mahtui omatkin. Huoh näitäkin.
Tyhjälle hihnalle voi lappaa tavaransa. Mikäli munitat kärryssäsi tavaraa on se sinun ongelmasi. Takana olevaa ei välttämättä kiinnosta kärrysi vaan hihnan tilanne ja ei sinne kärryyn edes näe kun seistä morotat siinä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttamassa Suomeen lähiaikoina, ja tämä ketju kyllä ahdistaa. Tällaistako on suomalaisten ajattelu? Nipotetaan siitä, kuka panee jonkun kapulan ja minne? Nykyisessä kohta entisessä asuinmaassani ihmiset pyrkivät olemaan mahdollisimman kohteliaita toisilleen, kaikki avaavat kaikille ovia, kaikki auttavat toisiaan kassoilla tms ja aina kiitetään kaikesta, tervehditään tuntemattomia kaduilla jne.
Taas yksi maitojunalla palaava tulossa takaisin elätiksi, huoh. Pysyisitte vain siellä kohteliassa maissanne. Ei tänne tarvitse tulla vaatimaan palvelua. Kenenkään ei tarvitse sinua alkaa piikomaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitan sen kapulan itse. Muutenkin uskon esimerkin voimaan ennemmin kuin läksyttämiseen tai kiusaamiseen. Jos se kapulan laitto on toiselle ylivoimainen juttu, niin sitä se ei ole minulle. En kuole siihen eikä se rasita minua tai tee oloani mitenkään uupuneeksi. Ja hyvä niin! Ainakin tuossa asiassa minulla on ilmeisesti asiat paremmin kuin hänellä.
Upea asenne sinulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen sossuasiakas. Kapulan nostaminen on hänelle ihan liikaa jos siitä ei makseta hänelle jotain pimeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutan kunnolla. 1. Seuraan parkkipaikalle ja otan rekisterinumeron autosta ylös. 2. Selvitän vajakin osoitteen. 3. Illalla vierailen vajakin luona työkaluinen (mm. akkupora, vasara, nauloja ja pari sahaa yms.) 4. Sidon vajakin kiettiön tuliin ja testaan työkalujani häneen. Samalla teroitan vajakin mieleen miten kassajonossa käyttäydytään. Yleensä tepsii yhtä lukuunottamatta kaikki ovat pyhästi luvanneet jatkossa muistaa kapulan.
Kun heräsin, olin alasti sidottuna tuoliin. Hän laittoi siteen silmilleni ja pakotti minut juomaan viiniä ja snapseja. Yhtäkkiä hän sulki suuni ja nenäni yrittäen tukehduttaa minut. Hän pakotti minut kylmällä vedellä täytettyyn kylpyammeeseen ja halusi hukuttaa minut
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/72ddd952-1d6b-45e6-9b56-756a87b1fa…
Jos tällaiset " vitsit" naurattaa niin kannattaa vähän miettiä omalle kohdalle.
Seison hiljaa ja mietin että miksei toi voinut laittaa sitä kapulaa kun yltää niihin ja minä en. Murehdin tätä koko sen ajan kunnes yllän itse laittamaan sen kapulan. Sitten mietin vielä kaupasta lähdettyäni että miksi se ei tajunnut laittaa kapulaa ostostensa taakse vaikka olin hiljaa enkä sanonut mitään. Sitten teen AV-keskustelun asiasta ja kerron miten sankarillisesti otin sen kapulan ja löin hihnalle huutaen että "olisitko sinäkin halunnut maksaa ostokseni häh???" moukan jäädessä haukkomaan henkeään samalla kun kassajono taputti rohkeudelleni. Oppiipahan olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun heräsin, olin alasti sidottuna tuoliin. Hän laittoi siteen silmilleni ja pakotti minut juomaan viiniä ja snapseja. Yhtäkkiä hän sulki suuni ja nenäni yrittäen tukehduttaa minut. Hän pakotti minut kylmällä vedellä täytettyyn kylpyammeeseen ja halusi hukuttaa minut
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/72ddd952-1d6b-45e6-9b56-756a87b1fa…
Jos tällaiset " vitsit" naurattaa niin kannattaa vähän miettiä omalle kohdalle.
TÄH
Todella, miten ilman kapuloita pärjättiin! Kuvitella, tänäänkin kaupassa ukko vai latoi omat ostoksensa hihnalle eikä laittanut minulle kapalaa!! Pirkä tovi meni ennenkuin hihna liikui niin paljon, että ylitin ITSE ottamaan kapula, samalla tietysti loin ärtyisän katseen ukkoon, eikä se edes huomannat. Toki mielenosoituksellisesti laitoin kapulan seuraavalle.
Miten nämä tosiaan ennen onnistui?