Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?
Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.
Kommentit (330)
Jätän pienen välin ja ladon ostokseni hihnalle. Sumplikoon edellinen sitten kassan kanssa, missä ostoksensa loppuivat.
Laitan itse kapulan, mikäli kassajonossa edelläni oleva on liian vajaaälyinen tehdäkseen sen itse.
Laitan sen kapulan itse. Muutenkin uskon esimerkin voimaan ennemmin kuin läksyttämiseen tai kiusaamiseen. Jos se kapulan laitto on toiselle ylivoimainen juttu, niin sitä se ei ole minulle. En kuole siihen eikä se rasita minua tai tee oloani mitenkään uupuneeksi. Ja hyvä niin! Ainakin tuossa asiassa minulla on ilmeisesti asiat paremmin kuin hänellä.
Laitan ostokseni hihnalle normaalisti ilman sen suurempaa showta. Jos minun ostokseni sekoittuvat edellä olevan ostoksiin niin hänen ongelmahan se on eikä minun.
Alan lappamaan ostoksia hanen ostostensa peraan, viinit ensin. Yleensa tassa vaiheessa se kapula loihtiintuu kuin itsestaan meidan ostosten valiin.
treffit kirjoitti:
Alan lappamaan ostoksia hanen ostostensa peraan, viinit ensin. Yleensa tassa vaiheessa se kapula loihtiintuu kuin itsestaan meidan ostosten valiin.
Kondomipaketti ja kurkku toimii myös aina
Tämä aihe on minulle jotenkin todella mielenkiintoinen, se kapulan laittaminen tai laittamatta jättäminen kun ei aiheuta minulle minkäänlaisia tunteita, vaikka yleensä otan kierroksia lähes mistä tahansa. Siksi en itsekään voi olla varma, että aina sen laitan, kun rehellisesti sanottuna en kiinnitä tuohon kapulasowhun juuri lainkaan huomiota.
Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.
Minulla on parempaakin tekemistä, kuin käyttäytyä passiivis-aggressiivisesti (tai ihan aggressiivisestikin) ventovieraita kohtaan. Joten en sano mitään ja laitan sen kapulan itse. Toki olisi mukava, että jokainen huolehtisi nämä omat asiansa.
Mieheni potkaisee kapulan karatepotkulla. Kyllä kassamimmitkin hiljenee.
treffit kirjoitti:
Viineistä tulee aina kapula?
Vierailija kirjoitti:
Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.
Missään ei ole myöskään sanottu, että on kohteliasta kiittää palvelusta tai vaikkapa olla pieraisematta täydessä hississä.
Mulla ei ole pokkaa antaa toisen maksaa ostoksiani, mutta olen kyllä sanonut ”Niin sähän maksat nääki”. Kerran myyjä kysyi ”tuleeko nää samasta?” ja edellä oleva vastasi ”häh?!”, johon minä tokaisin hymyillen, että ”ilmeisesti”. Yhtäkkiä siihen ilmestyi se kapula. :D
Mä oon vähän sillee tylsä, et ootan vaan, koska saan kapulan käteeni ja laitan sen minun ja edellä olevan ostosten väliin. Joskus odotan hihnalle välimatkaa ja laitan ostoksia siihen. Yleensä siinä vaiheessa edellä oleva laittaa kapulan paniikissa hihnalle, mutta ei sekään ole mielenosoitusta. Kassa vaan joskus jättää ne kapulat siihen viereensä, eikä niihin yllä.
Vähän napautan sillä kapulalla edellä olevaa ja varmuuden vuoksi takana tulijaa myös.
En mitenkään, vaan laitan sen kapulan itse. En nimittäin ole vajaaälyinen, joten minulle kapulan laittaminen ei ole ylivoimainen suoritus.