Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?

Vierailija
26.07.2019 |

Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.

Kommentit (330)

Vierailija
221/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paiskaan kapulan hihnalle niin että pamahtaa

Voisi myös sanoa oikein kovaan ääneen : Lomalle lompsis!

Vierailija
222/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaas viisaat saman tuen, mitä sitten kuuluu tehdä kun sinulla ei ole mitään fyysisiä ostoksia laittaa hihnalle, mutta silti ostettavaa kassalta?

Esimerkiksi tupakkaa jota pyydetään, postimerkkejä tai kuten tänään itselläni, halusin ostaa Särkänniemen rannekkeen myyjältä.

Itse olen ruuhka-aikana pannut kapulan sekä eteen että taakse ja pitänyt KÄTTÄNI hihnalla. Joskus kun en ole tätä tehnyt, on myyjä alkanut piipata takanatulijan tavaroita ennen, kuin olen ehtinyt laukaista että "mä ostan sit postimerkkei! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassa vaan joskus jättää ne kapulat siihen viereensä, eikä niihin yllä.

Mitään tuollaista ei voi sattua. Av-mammat yltävät aina ihan mihin vain. Muistan ketjun, jossa puolitoistametrinen mamma kertoi pystyvänsä kurkottamaan leveän pakastealtaan yli korkeimmalle hyllylle ilman mitään ongelmia. 

Vierailija
224/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävi hassu juttu. Olin kassalla eikä takanani ollut ketään. Niinpä en tietenkään laittanut kapulaa hihnalle ostoksieni perään. Siirryin kassalle kaivelemaan lompakkoani laukusta, kun huomasin että myyjä veti viivakoodeja tuotteista mitä en ollut itse laittanut hihnalle, ja vasta silloin huomasin että taakseni oli tullut toinen asiakas. Tuo asiakas, hikinen, ylipainoinen ja ruma 60v tantta veti sitten aivan armottomat raivarit minulle kun en ollut laittanut sitä kapulaa. Ihan säälitti tuo nainen, kun niin kovasti nautti siitä kun yritti kyykyttää minua 😕

Vierailija
225/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia. Toiset unohtaa useammin laittaa sen kapulan väliin. Ihmeelinen rankaisu- ja kyykytyskulttuuri yhdestä kapulasta.

Olisi tosi omituista jos kaikki muistaisi sen kapulan laittaa.

No sitä paremmin ne muistaa sitten laittaa ensi kerralla sen :P eihän sitä muuten opi...

Mulla riippuu ihan henkilöstä. Jos kyseessä on vanhus tai lapsi, laitan itse kapulan, muiden kohdalla sitten sitä saa mitä tilaa... ;) Eli muistanevat jatkossa huomioida myös muut.

Vierailija
226/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kassalla töissä, ajattelin jokaisen kapulatunarin kohdalla, kuinka muista piittaamaton ihminen voikaan olla. Tavaroiden omistajan selvittäminen on vielä erityisen perseestä, jos kumpikaan asiakas ei sano edes kysyttäessä, kummalle tavara kuuluu. Ei riitä että ollaan kädettömiä, ollaan vielä mykkiäkin!

Lisäksi joissain kassoissa se tuotteiden selaaminen ja poistaminen ei ole helppoa. Joskus on jopa rajoitettu, kuinka monta tavaraa voi poistaa. Ei sitten tarvitse muiden asiakkaiden ihmetellä, miksi jono seisoo. Niiden kahden takia.

Jos sitä kapulaa on liian vaikea käyttää, voisi edes sanoa, koska omat ostokset loppuvat. Ei kassoilla ole aikaa tarkkailla teitä ja teidän ostoksianne ja miten te ne hihnalle ladotte.

Ja "Voit sä ne munkin ostokset maksaa!" on niin kulunut vitsi.

Vierailija
227/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälkimmäisen kuuluu se laittaa.

Mistä se jälkimmäinen tietää milloin etummainen on lopettanut ? Etummainen laittaa sen merkiksi, että on hoitanut omat juttunsa ja seuraava voi sitten alkaa omiaan.

Lopettanut?

Lopettanut mitä?

Ei se etummainen yski siihen hihnalle tms mistä ei voi tietää milloin lopettaa. Sen näkee kyllä kun ihminen on saanut ostoksensa hihnalle, ihan samalla tavalla kun itsekin tiedät milloin olet laittanut kaikki hihnalle. Ihan pelkästä sellaisesta sivuaskelesta tunnistaa sivusilmälläkin ja kun ei tunge siihen salamana väliin niin "pahan" väärintulkinnan mahdollisuuskin eliminoituu. Edellä oleva nostaa tyhjän korin pinoon ja poistuu sen luota tai siirtyy eri positioon suhteessa ostoskärryynsä.

Sä oot kyllä yks 007.

Vierailija
228/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi yksi kapula aiheuttaa näin paljon tunteita?  ihan uskomatonta. 

Totta puhuen itse saan kyllä kicksejä juuri tämmöisistä jutuista. Pikku ihmiskoe 🙂 Mikä paremmin piristäisi tylsää päivää?

Vierailija
229/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi yksi kapula aiheuttaa näin paljon tunteita?  ihan uskomatonta. 

Totta puhuen itse saan kyllä kicksejä juuri tämmöisistä jutuista. Pikku ihmiskoe 🙂 Mikä paremmin piristäisi tylsää päivää?

Haiskahdat psykopaatille.

Vierailija
230/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia. Toiset unohtaa useammin laittaa sen kapulan väliin. Ihmeelinen rankaisu- ja kyykytyskulttuuri yhdestä kapulasta.

Olisi tosi omituista jos kaikki muistaisi sen kapulan laittaa.

No sitä paremmin ne muistaa sitten laittaa ensi kerralla sen :P eihän sitä muuten opi...

Mulla riippuu ihan henkilöstä. Jos kyseessä on vanhus tai lapsi, laitan itse kapulan, muiden kohdalla sitten sitä saa mitä tilaa... ;) Eli muistanevat jatkossa huomioida myös muut.

Ihminen on sitä mitä on ja jos kapula unohtuu nyt niin se unohtuu myöhemminkin. On turha yrittää opettaa, elle sitten ole joku lapsi,mutta hänkin oppii paremmin ilman rankaisuja.

Eihän muutenkaan opetuksessa päde moittiminen vaan kehumininen. Joku miesopettajakin tajusi vasta uran loppupuolella alkaaa opettamaan kehumalla, eikä moittimalla, ja sai tuloksia aikaan. 

Vierailija
231/330 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.

Niin juuri. Kuka on keksinyt, että kapulan laitto kuuluu edellä olevalle. Jouhevan asioinnin varmistamuseksi sen voi laittaa kuka vaan. Mikä ongelma sitä kapulaa on laittaa ennen omia ostoksia.

Olen joskus ollut kaupassa sellaisen kapula-agression omaavan henkilön edellä ja oikein aistin sen täpinän kun kyseinen henkilö kyttäsi tilaisuutta kostoon ja yritti ruveta laittamaan omia ostoksiaan hihnalle tarkoituksena nolata ja hämmentää minut. Täpinä-veikko ei vaan hoksannut siinä käsiä yhteen hieroskellessaan ja omia ostoksia vahingoniloisena hihnalle kiirehtiessään, että mulla oli vielä osa ostoksista laittamatta. Jouduin siirtymään kärryn toiselle reunalle, että sain ostosket otettua, niin tämä toope laittoi ostoksensa jo hihnalle. Minä laitoin loput kamat hihnalle työntäen kapula-kilahtajan ostokset vauhdikkaasti sillä kapulalla taakepäin ja omani siihen väliin. Täpinä-toopen touhotus hieman laantui, taisi itseasiassa vähän nolostua. Mutta onhan toi nyt ihan naurettavaa.

Joskus olen pyllistelly muovikassia hyllystä kun olen jo koria hihnalle purkaessani ollut kumarassa ja sen jälkeen vasta suoristautunut ottamaan kapulaa, niin eikö joku mulkvisti ole jo siinä takana hermostunut ja lähtenyt kostamaan.

Vierailija
232/330 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti?? Mitä väliä? Itse laitan seuraavalle kapulan, jos/kun muistan ja jos edellinen ei sitä ole laittanut, niin laitan itse. Relatkaa vähän. Maailmassa on ihan oikeitakin ongelmia...

Tämä on niin totta. AP on aika lapsellinen kun edes aloitti tämän ketjun.

Kerroitko saman mo-delle kun ilmiannoit tämänkin ketjun? Oletko yksi niistä joiden mielestä av-palsta on vain kauniiden ja lahjakkaiden naisten haukkumiseen tarkoitettu alusta?

Vierailija
233/330 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ostokseni hihnalle (koska kapula on sen edellisen kohdalla enkä saisi sitä vaikka haluaisin)

Vierailija
234/330 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihminen unohtaa laittaa kapulan, ja se on ymmärrettävää.  Ei ihmiset aina voi olla yhtä skparppeja ja huomaavaisia. Tällaisessa tapauksessa laitankin itse kapulan ostostemme väliin, enkä sano mitään. Se e ole niin suuri ongelma, että siitä pitäisi meteli nostaa. 

Vierailija
235/330 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan mennä ostokset hänen piikkiin. Kyllä alkaa valittaa yleensä. Hih, se on muuten hauskaa!!

Vierailija
236/330 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita koskaan kapulaa, vielä ei ole kertaakaan kukaan toteuttanut ketjussa ilmenneitä voimafantasioitaan.

Vierailija
237/330 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä jotka jättävät kapulan laittamatta näyttävät samalta kuin suomituristit jotka vaativat Kanarialla palvelua suomeksi.

Vierailija
238/330 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä joilla on kauhea kiire tunkea omia ostoksiaan hihnalle ja toisten ostosten sekaan taitavat olla vähän yksinkertaisia. Liikuuko teistä hihna nopeampaan jos saa ostokset siihen heti toisen perään? Minä aina huomautan näille (yleensä vanhuksia) jotka kassalla pyrkii hengittämään niskaan että menee kauemmas eikä yritä varastaa pinkoodiani. Kovaan ääneen, että muutkin kaupassa osaavat mahdollista urkkijaa varoa.

Vierailija
239/330 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan mennä ostokset hänen piikkiin. Kyllä alkaa valittaa yleensä. Hih, se on muuten hauskaa!!

Itse asiassa jokainen joka tuota on yrittänyt ei edes uskalla sanoa mitään kun minä hänen otoksistaan valikoin ne mitä haluan ja kassalle sanon että loput voi ottaa pois, en niitä halua. Aika pelkureita taitaa kapularaivojat olla.

Vierailija
240/330 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas viisaat saman tuen, mitä sitten kuuluu tehdä kun sinulla ei ole mitään fyysisiä ostoksia laittaa hihnalle, mutta silti ostettavaa kassalta?

Esimerkiksi tupakkaa jota pyydetään, postimerkkejä tai kuten tänään itselläni, halusin ostaa Särkänniemen rannekkeen myyjältä.

Itse olen ruuhka-aikana pannut kapulan sekä eteen että taakse ja pitänyt KÄTTÄNI hihnalla. Joskus kun en ole tätä tehnyt, on myyjä alkanut piipata takanatulijan tavaroita ennen, kuin olen ehtinyt laukaista että "mä ostan sit postimerkkei! :)

Tyhmä! 

Laitat tietenkin siihen 2 kapulaa. Se kertoo, että sulla on ostettavaa, mutta ei fyysistä ostettavaa. 

Sama kuin ostaisit vain tupakkiaskin! 2 kapulaa hihnalle. 

Sinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä