Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?
Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.
Kommentit (330)
Kassatädin näkökulmasta, minusta se jälkimmäinen on aina se vajukki, jossei tajua kapulaa laittaa. Edellinen asiakas saattoi olla siinä jo ostoksineen (ainakin meidän kaupassa) ennen kuin se toinen tyyppi tuli siihen. Ja toki ne olisi loogisinta myös siltä viimeisenä tulevalta laskuttaa. Että tervetuloa meille ostoksille, ap.
Jos yllän itse ottamaan kapulan, laitan sen ostosten väliin ihan normaalisti. Jos en yllä, kysyn ystävällisesti: "Anteeksi, saisinko sieltä välikapulan kun en yletä ottamaan?" Kapulan saatuani sanon vielä (todennäköisesti jopa hymyillen) "Kiitos" (kuten yleensäkin silloin kun olen joutunut vaivaamaan jotakuta). Täysin ilman taka-ajatuksia ja veetuiluja. Kuka tahansa saattaa joskus unohtaa kapulan. Jos edellä oleva tekee sitä tarkoituksella kiusaamismielessä, pilatkoon oman päivänsä eikä minun päivääni.
Vierailija kirjoitti:
Olen tottunut lopettamaan virkkeen pisteeseen, kysymysmerkkiin tai huutomerkkiin, joten laitan myös kapulan merkiksi ostosteni päättymiskohdasta.
Ymmärrän sen, ettei tällainen looginen ajattelu onnistu kaikilta.
Ei ole tarvetta kostaa tai heittäytyä pikkumaiseksi; minkäs edelläni oleva tollo tolloudelleen voi? Yleensä sillä on kaikki muukin huonosti, housut paskassa, kengät auki ja maksusitoumus ei riitä.
Ja minä taas aloittamaan virkkeen isolla kirjaimella. Minusta on loogista laittaa kapula, kun aloitan laittamaan omia ostoksiani hihnalle, erottamaan ne edellisestä. Jos edessä ei ole ketään, niin en laita ja takana tuleva laittaa, jos saapuu paikalle. Muuten emme minä tai kassa tarvita kapulaa mihinkään. Jos takana oleva on laiska tai lihava laitan molemmat. Heille toisille kun liikkuminen on jotenkin muutenkin hankalaa sekä henkisesti, tai fyysysisesti
Laitan kapulan sitten lähemmäksi omaa vuoroa, en kurkota, en pyydä, en jätä jätti isoa rakoa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan kapulan sitten lähemmäksi omaa vuoroa, en kurkota, en pyydä, en jätä jätti isoa rakoa.
Itse odotan, että tämä moukka on kerännyt kokonaan ostoksensa ja vasta sitten ladon omat ostokseni hihnalle. Tässä menee yleensä tovi joten takanaolijat yleensä hermostuvat jolloin sanon heille äänekkäästi, että syyllinen viivästykseen seisoo tuolla edessä.
Vierailija kirjoitti:
Kassatädin näkökulmasta, minusta se jälkimmäinen on aina se vajukki, jossei tajua kapulaa laittaa. Edellinen asiakas saattoi olla siinä jo ostoksineen (ainakin meidän kaupassa) ennen kuin se toinen tyyppi tuli siihen. Ja toki ne olisi loogisinta myös siltä viimeisenä tulevalta laskuttaa. Että tervetuloa meille ostoksille, ap.
En ole ikinä ymmärtänyt kapularaivoajien logiikkaa siinä miksi edellä olevan pakkaisi. Yleensäkin jos on vaikka kaksi ihmistä ostoksilla toinen menee pakkaamaan ja perässä tuleva maksaa.
Siksi se kapulan laittaminen onkin takana tulevan tehtävä kaiken logiikan mukaan jos se pitää määrittää kenen pitää pistää.
Niin, miten toimia, jos ei ole ostoksia, haluaa vain tupakka-askin tai loton? Hmmh, nyt pitää miettiä. Yksi konsti on että säästää tyhjän tupakka-askin ja laittaa sen hihnalle merkiksi ja kassahenkilö näkee heti, mitä merkkiä haluat. Ongelma on siinä, että muut jonottavat saattavat nähdä sen ja ryhtyvät saman tien ketjupolttajiksi. Tai joku lapsi voi nähdä sen ja elämänsä on lopullisesti pilalla. Että varmaan on lainvastaista tuo. Kassalla vois olla siinä, missä ne muovikassitkin on, huomioliivejä, jotka puetaan päälle tapauksissa, jossa ei ole mitään tuotetta laitettavaksi hihnalle. Sujuvaa kassa-asiointia kaikille!
P.S. Jos joku joskus ihmettelee, että miksi meillä joka asiaan tarvitaan lainvoimainen ohjeistus ja sääntö, vastaus on, että me rakastetaan sääntöjä. Silloin ei tarvitse puhua kenellekään sanaakaan. Voi vaan kätevästi osoittaa mieltään kapulavajaille.
Siinä kapulassa lukee selvällä suomenkielellä SEURAAVA ASIAKAS joten enhän minä voi olla itseäni seuraava asiakas. Joko se edellinen asiakas laittaa sen hihnalle tai sitten se jää kokonaan laittamatta!
Vierailija kirjoitti:
Siinä kapulassa lukee selvällä suomenkielellä SEURAAVA ASIAKAS joten enhän minä voi olla itseäni seuraava asiakas. Joko se edellinen asiakas laittaa sen hihnalle tai sitten se jää kokonaan laittamatta!
Ei se edelläsi oleva ole seuraava asiakas joten ei hän sitä voi laittaa. Takana tuleva on seuraava joten hän laittaa.
en mitenkään, vaanymmärrän, että hän ei joko tiedä, että kapula laitetaan omien ostosten jälkeen, tai sitten hän ei tullut ajatelleeksi asiaa juuri tuona kertana.
Varmaan tosi monelle muullekin mammalle käynyt samalla tavalla eli olet Marketin pitkässä kassajonossa joka etenee etanan vauhtia, ja sitten tunnet kuinka se alkaa tapahtua.
Yrität taistella vastaan puristamalla mutta se etenee vääjäämättä milli milliltä eteenpäin.
Ja sitten lopulta se katastrofi tapahtuu, Huippukivasta tilaamasi lasinen butt plug pääsee pulpahtamaan ulos ja kovaäänisesti kolahtaen putoaa hameen alta maahan kaikkien jonossa olevien hämmästeltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tosi monelle muullekin mammalle käynyt samalla tavalla eli olet Marketin pitkässä kassajonossa joka etenee etanan vauhtia, ja sitten tunnet kuinka se alkaa tapahtua.
Yrität taistella vastaan puristamalla mutta se etenee vääjäämättä milli milliltä eteenpäin.Ja sitten lopulta se katastrofi tapahtuu, Huippukivasta tilaamasi lasinen butt plug pääsee pulpahtamaan ulos ja kovaäänisesti kolahtaen putoaa hameen alta maahan kaikkien jonossa olevien hämmästeltäväksi.
Tuo olisi kyllä niin äärettömän noloa, varsinkin jos jonossa olisi joitain edes puolituttuja että jättäisin ostoskärryni siihen ja karkaisin siltä seisomalta kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Yrität taistella vastaan puristamalla mutta se etenee vääjäämättä milli milliltä eteenpäin.Ja sitten lopulta se katastrofi tapahtuu, Huippukivasta tilaamasi lasinen butt plug pääsee pulpahtamaan ulos ja kovaäänisesti kolahtaen putoaa hameen alta maahan kaikkien jonossa olevien hämmästeltäväksi.
Siinä saattaisi yhdellä jos toisella olla huulet korvissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miten toimia, jos ei ole ostoksia, haluaa vain tupakka-askin tai loton? Hmmh, nyt pitää miettiä. Yksi konsti on että säästää tyhjän tupakka-askin ja laittaa sen hihnalle merkiksi ja kassahenkilö näkee heti, mitä merkkiä haluat. Ongelma on siinä, että muut jonottavat saattavat nähdä sen ja ryhtyvät saman tien ketjupolttajiksi. Tai joku lapsi voi nähdä sen ja elämänsä on lopullisesti pilalla. Että varmaan on lainvastaista tuo. Kassalla vois olla siinä, missä ne muovikassitkin on, huomioliivejä, jotka puetaan päälle tapauksissa, jossa ei ole mitään tuotetta laitettavaksi hihnalle. Sujuvaa kassa-asiointia kaikille!
P.S. Jos joku joskus ihmettelee, että miksi meillä joka asiaan tarvitaan lainvoimainen ohjeistus ja sääntö, vastaus on, että me rakastetaan sääntöjä. Silloin ei tarvitse puhua kenellekään sanaakaan. Voi vaan kätevästi osoittaa mieltään kapulavajaille.
Tuo lakiasia on totta. Täällä ei toimita ilman lakia. Sitten siitä lakipykälästä pidetään kiinni kirjaimellisesti.
Ja oikeasti jos ostan loton tms. Niin laitan kapulan, että kahden asiakkaan väliin jää ihan tyhjä väli minulle. Kassa tajuaa siinä olevan yhden asiakkaan, eikä takaatulevan tavarat mene kassalle asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tottunut lopettamaan virkkeen pisteeseen, kysymysmerkkiin tai huutomerkkiin, joten laitan myös kapulan merkiksi ostosteni päättymiskohdasta.
Ymmärrän sen, ettei tällainen looginen ajattelu onnistu kaikilta.
Ei ole tarvetta kostaa tai heittäytyä pikkumaiseksi; minkäs edelläni oleva tollo tolloudelleen voi? Yleensä sillä on kaikki muukin huonosti, housut paskassa, kengät auki ja maksusitoumus ei riitä.
Ja minä taas aloittamaan virkkeen isolla kirjaimella. Minusta on loogista laittaa kapula, kun aloitan laittamaan omia ostoksiani hihnalle, erottamaan ne edellisestä. Jos edessä ei ole ketään, niin en laita ja takana tuleva laittaa, jos saapuu paikalle. Muuten emme minä tai kassa tarvita kapulaa mihinkään. Jos takana oleva on laiska tai lihava laitan molemmat. Heille toisille kun liikkuminen on jotenkin muutenkin hankalaa sekä henkisesti, tai fyysysisesti
Oikeasti loogista on laittaa kapula sen jälkeen kun on laittanut kaikki omat tavaransa. Seuraava tietää, että nyt on hänen vuoronsa ja jos takana on tyhjää, niin kapula pysäyttää ettei hihna jää turhaa pyörimään. Kassan kohdalla on valokenno, se antaa kassalle vapaat kädet hoitaa asiakas loppuun, eikä tarvitse alkaa pysäyttämään liukuhihnas kesken kaiken. Ei ole iso asia, mutta auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin kesähelteillä tuollaiseen on kyllä olemassa iso riski koska harvempi pitää mekon alla hiostavia alushousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kesähelteillä tuollaiseen on kyllä olemassa iso riski koska harvempi pitää mekon alla hiostavia alushousuja.
:D :D
Meidän suomalaisten sielunmaisema on sellainen, että me ei oikein viihdytä, jollei kaikki ole ihan kamalaa. Paha juttu, että tuo tosiasia on kiirinyt muun Euroopan tietoisuuteen. Sysäävät ongelmat meille. Itse avustamme siinä kaikin voimin, luonnollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Päästiinhän me lopulta paskastakin puhumaan.
Tuossa kärsii vain kassa, kun joutuu poistamaan tuotteet. Minulla ainakin on aikaa odotella eikä tuosta tulisi mitään harmia mulle.