Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mökillä suvun kesken, eno huomautti ylipainoiselle 8v tytölleni "ei sun kannata hei toista makkaraa ottaa"

Vierailija
07.07.2019 |

Muille ei sanonut mitään. Tyttö on jo nyt epävarma vartalostaan ja tuo vaan pahensi asiaa.

Kommentit (310)

Vierailija
181/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän hoikka kohta 11v poika ei ikinä jaksaisi syödä kahta makkaraa. Yhden voi joskus syödä.

Alakouluikäisenä käristeltiin kavereiden kanssa nuotiolla makkaraa tikun päässä, ja minä söin niitä hoikkana tyttönä kahdeksan eli kaksi pakettia. Enemmänkin olisi maistunut, mutten kehdannut ottaa enää enempää. 😂 Edelleenkin olen hoikka 28-vuotias nainen, mutta makkaraa en ole enää vuosiin syönyt.

Vierailija
182/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aina uhri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:lla taitaa koko suku olla yhtä latvalahoja kaikki.

Enon osalta pelisilmän puutetta, vaikka sentään siitä pisteet että rumemminkin asian olisi voinut sanoa.

Parempi olisi kun koko porukka olisi näyttänyt terveellisen elämän mallia ja syönyt hyvää ja kevyttä salaattia makkaroiden sijaan. (niinmutkujoo, eihän ap niin tee. makkaraa ja kaljaa. lapsille limpparia)

AP sen sijaan voisi viettää loppupäivän nurkassa häpeämässä.

Kenenkähän syytä se mahtaisi olla, että noin pieni LAPSI on ylipainoinen?

Olisiko syytä ottaa se AP:n oma pää pois sieltä laardiämpäristä ja ymmärtää että asenteesta tappaa paitsi hänet itsensä, myös lapsensa?

Hemmetin hauskaa ohitusleikkausta koko perheelle, ootte te niin ihanan pyöreitä ja pehmeitä mussukoita❣️

Tuosta kun ottaa vittuilun pois ei jää mitään jäljelle.

Salaatti ei ole ruokaa vaan lisuke.

Ravintolassakin tuodaan tai voi noutaa salaattipöydästä salaatin varsinaista ruokaa odotellessa.

Salaatti on myös pääruoka, esim. täyttävä savulohisalaatti ravintolassa. Katsele miten terveet ja hoikat ihmiset syövät, pääosin terveellistä ja sitten toisinaan herkuttelua. Ruokailutottumuksista pystyy tutkimusten mukaan monissa tapauksissa päättelemään jopa ihmisen koulutustason, korkeammin koulutetut syövät terveellisemmin. Täällä tämän huomaa selvästi.

Osalle ravintolaruoka tarkoittaa vain roskaruokaa Hesestä ja ABC:ltä. Jotkut syövät noissa jatkuvasti. Nämä ylipainoiset vanhemmat pilaavat lastensakin terveyden syöttämällä huonoa ruokaa ja huonoa asennetta lapsilleen. Hoikilla vanhemmilla on lähes poikkeuksetta hyville elämäntavoille kasvatetut lapset, tämän näkee kun katsoo katukuvaa.

Vierailija
184/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle myös läheinen ihminen totesi tuohon tyyliin; "Älä nyt kaikista lihavimmalle ensinnä anna, ja vielä noin isoa palasta". Isäntä antoi pihvin mulle ekana, olin varmaan kans joku alle kymmenen.

Muistan sanat kuin eilisen päivän vaikka tilanteesta on jo yli 30 vuotta aikaa.

Mulla on kanssa lapsuudesta 9-vuotiaana tällainen samantyylinen sutkaus. 30 vuotta myöhemmin muistan edelleen sen ja minusta tuntuu koko ajan sille, että olen oikeasti lihavampi mitä tajuan, koska en lapsena mielestäni ollut iso, enkä ajatellut, että kehoni haittaisi ketään. Selkeästi siis näemmä olinkin isompi kuin kuvitellin, rumempi kuin ajattelin ja kehoni häiritsi muita.

Tosi pienestä se näemmä mieli rapsahtaa nurin. En pidä peileistä, en tykkää ostaa vaatteita, koko keho tuntuu koko ajan väärälle. Ja muistan edelleen miten se kaikki iski päälle tästä yhdestä typerästä kommentista 9-vuotiaalle minulle. 

Oletko siis edelleen lihava? Jos oma kehosi tuntuu koko ajan väärälle, mikset tee mitään asialle? Laihduta, mene terapiaan?

Miksi toisten ”väärien kehojen” takia järjestetään pride-kulkueita, mutta toisille sanotaan, että kehosi on vääränlainen ja/tai päässäsi on vikaa?

Vierailija
185/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enon kommentti oli todella mauton. Toivottavasti tytölle ei jää mieleen kummittelemaan tuo.

Mutta, ap sinun lapsesi taitaa olla ylipainoinen. Itse en edes aikuisena jaksa syödä kahta grillimakkaraa. Suosittelisin koko perheelle ruokaremonttia ja annoskokojen pienentämistä. Lapsellasi tulee olemaan vanhemmiten vaikea suhde ruokaan, jos jo kotona lapsena on saanut syödä epäterveellisesti aikuisten annoksia. Kaksi makkaraa ei ole lapsen annos, kun moni aikuinenkaan ei tuollaista määrää jaksa.

Aikuisella, joka ei muka jaksa syödä kahta grillimakkaraa, täytyy olla muutakin salattavaa.

Sen todella näkee, kenellä ei ole salattavaa. Joillain naisilla löllömaha ja jenkkakahvat tursuavat housuista kaiken kansan nähtäville.

Vierailija
186/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme hurskastelua. 

Ihan oikeinhan tuo oli sanottu.  Itsekin olen hillinnyt naapurin lihavaa lasta täällä kylässä, kun söisi jääkaapin tyhjäksi.  Älä ota enää... 

Kaksi grillimakkaraa 8-vuotiaalle tytölle on aivan liikaa, yksikin on.  Silloin kun tollaseen p--kaan törmää jossain, niin oma syö puolikkaan, jos sitäkään. 

Miten pieni/tyhjä teidän jääkaappi on, jos lapsi syö sen tyhjäksi?

Kunnon asperger siellä kuvittelee olevansa nokkela. 

Tämä on SANONTA...  ja tämä todella söisi esim. kaikki leikkeleet ihan paketista suoraan. 

Turhaan selittelet sanonnaksi, kun heti samassa virkkeessä väität, että lapsi syö jääkaappinne tyhjäksi.

Vierailija
187/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle myös läheinen ihminen totesi tuohon tyyliin; "Älä nyt kaikista lihavimmalle ensinnä anna, ja vielä noin isoa palasta". Isäntä antoi pihvin mulle ekana, olin varmaan kans joku alle kymmenen.

Mulla on kanssa lapsuudesta 9-vuotiaana tällainen samantyylinen sutkaus. 30 vuotta myöhemmin muistan edelleen sen ja minusta tuntuu koko ajan sille, että olen oikeasti lihavampi mitä tajuan, koska en lapsena mielestäni ollut iso, enkä ajatellut, että kehoni haittaisi ketään. Selkeästi siis näemmä olinkin isompi kuin kuvitellin, rumempi kuin ajattelin ja kehoni häiritsi muita.

Tosi pienestä se näemmä mieli rapsahtaa nurin. En pidä peileistä, en tykkää ostaa vaatteita, koko keho tuntuu koko ajan väärälle. Ja muistan edelleen miten se kaikki iski päälle tästä yhdestä typerästä kommentista 9-vuotiaalle minulle. 

Oletko siis edelleen lihava? Jos oma kehosi tuntuu koko ajan väärälle, mikset tee mitään asialle? Laihduta, mene terapiaan?

Miksi toisten ”väärien kehojen” takia järjestetään pride-kulkueita, mutta toisille sanotaan, että kehosi on vääränlainen ja/tai päässäsi on vikaa?

Ketään ei pidä kannustaa epäterveellisiin elämäntapoihin. Jos haluat lihottaa itsesi muodottomaksi huonoilla elämäntavoilla, se on oma asiasi, mutta ei siinä mitään ihailtavaa ole.

Vierailija
188/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8v syö 2 makkaraa? 

Eno oli todella typerä ja tahditon, mutta on tässä ruuanlaittajallakin peiliin katsomisen paikka.

Juuri näin.. mun 14v murrosikäinen poika syö 2 grillimakkaraa, 11v ikäinen syö yhden. Toki lisäksi vihersalaattia.

Eiks teidän pojat urheile?

Vierailija
189/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme hurskastelua. 

Ihan oikeinhan tuo oli sanottu.  Itsekin olen hillinnyt naapurin lihavaa lasta täällä kylässä, kun söisi jääkaapin tyhjäksi.  Älä ota enää... 

Kaksi grillimakkaraa 8-vuotiaalle tytölle on aivan liikaa, yksikin on.  Silloin kun tollaseen p--kaan törmää jossain, niin oma syö puolikkaan, jos sitäkään. 

Miten pieni/tyhjä teidän jääkaappi on, jos lapsi syö sen tyhjäksi?

vain autisti ottaa tuollaiset sanonnat (söisi tyhjäksi) kirjaimellisesti.

Onko sinulla diagnoosia?

On mulla DI-tutkinto.

Vierailija
190/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun 8v tyttäreni jaksaa kyllä helpostikin syödä kaksi makkaraa - vaikka kolmekin.

Tyttö söi jo parivuotiaana aikuisten hampurilaisannoksen ravintolassa ja pystyy edelleen syömään isoja määriä.

Ei toki yleensä syö mitenkään ylenmäärin, mutta aikuisten annoksia kyllä päivittäin.

Syö saman verran kuin normaaliruokainen aikuinenkin, ja on aina ollut hoikka/laiha.

Paino tasaisesti miinuskäyrällä ja pituus tasaisesti pluskäyrällä, syntymästä saakka.

Pitkäraajainen ja hoikka ruumiinrakenne niinkuin äidilläänkin, joka syö myös paljon (eikä liho).

Että en nyt näe oikein pointtia noissa ”tuon ikäiselle kaksi makkaraa?! Meidän teinipoika syö vain yhden”-viesteissä, kun se hoikkuus tai lihavuus ei ole kiinni jostain kesällä mökillä syötävien makkaroiden määrästä, eikä pieni- tai suuriruokaisuus kerro ihmisen kehonkoostumuksesta yhtikäs mitään.

Kuulostaapa terveelliseltä touhulta. Ne makkarat ja aikuisten hamppariateriat sisältävät turhan paljon suolaa lapselle. Terveyden voi tuhota, vaikka se ei läskinä näkyisikään.

Eipä ne satunnaiset hamppariateriat tai makkarat sitä tuhoa.

Perusruokavalio on kunnossa ja suurin osuus syötävästä ruoasta koostuu tuoreista kasviksista ja vihanneksista, niin voi välillä mässäillä miettimättä sen kummemmin koko asiaa.

Terveyskin on oikein hyvä, ei huolta.

Kenenkään terveys ei mene siitä pilalle, että syö kaksi kertaa vuodessa hampurilaisaterian ja kerran makkaraa.

Ei, vaikka söisi joka kuukausi sen hampurilaisaterian ja kolme makkaraa.

Kokonaisuus ratkaisee!

Täältä sivusta ihmettelen vain, miten kaksivuotias syö yhtään mitään hampurilaisateriaa. En ymmärrä miten noin pieni opetetaan roskaruokaan.

Roskaruokaa? Perushampurilaisen ravintosisältö on lähellä suosituksia.

Kyllä ranskalaisissa on suolaa aika reilusti, eikä se limukaan sen paremmin sokerilla kuin aspartaamilla mitenkään hyväksi parivuotiaalle ole.

Limu ja ranskalaiset eivät ole hampurilaisen rakenneosia.

Kyllä salaatistakin tulee epäterveellistä, jos se nautitaan ylettömän rasvan ja sokerin kera.

Mutta ovat sen aikuisten hampurilais-aterian ainesosia.

Vierailija
191/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enon osalta pelisilmän puutetta, vaikka sentään siitä pisteet että rumemminkin asian olisi voinut sanoa.

Parempi olisi kun koko porukka olisi näyttänyt terveellisen elämän mallia ja syönyt hyvää ja kevyttä salaattia makkaroiden sijaan. (niinmutkujoo, eihän ap niin tee. makkaraa ja kaljaa. lapsille limpparia)

Olisiko syytä ottaa se AP:n oma pää pois sieltä laardiämpäristä ja ymmärtää että asenteesta tappaa paitsi hänet itsensä, myös lapsensa?

Hemmetin hauskaa ohitusleikkausta koko perheelle, ootte te niin ihanan pyöreitä ja pehmeitä mussukoita❣️

Ravintolassakin tuodaan tai voi noutaa salaattipöydästä salaatin varsinaista ruokaa odotellessa.

Salaatti on myös pääruoka, esim. täyttävä savulohisalaatti ravintolassa. Katsele miten terveet ja hoikat ihmiset syövät, pääosin terveellistä ja sitten toisinaan herkuttelua. Ruokailutottumuksista pystyy tutkimusten mukaan monissa tapauksissa päättelemään jopa ihmisen koulutustason, korkeammin koulutetut syövät terveellisemmin. Täällä tämän huomaa selvästi.

On itsensä pettämistä, jos väittää syövänsä vain salaattia, jos siinä salaatissa on esim kanaa tai kalaa.

Millä ihmeen tutkalla muuten näet ihmisten koulutuksen keskustelupalstapostausten perusteella?

Mitä se kertoo omasta sivistystasostasi, että selvästikin pidät itseäsi muita parempina oletetun koulutustason perusteella?

Vierailija
192/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun 8v tyttäreni jaksaa kyllä helpostikin syödä kaksi makkaraa - vaikka kolmekin.

Tyttö söi jo parivuotiaana aikuisten hampurilaisannoksen ravintolassa ja pystyy edelleen syömään isoja määriä.

Ei toki yleensä syö mitenkään ylenmäärin, mutta aikuisten annoksia kyllä päivittäin.

Syö saman verran kuin normaaliruokainen aikuinenkin, ja on aina ollut hoikka/laiha.

Paino tasaisesti miinuskäyrällä ja pituus tasaisesti pluskäyrällä, syntymästä saakka.

Pitkäraajainen ja hoikka ruumiinrakenne niinkuin äidilläänkin, joka syö myös paljon (eikä liho).

Että en nyt näe oikein pointtia noissa ”tuon ikäiselle kaksi makkaraa?! Meidän teinipoika syö vain yhden”-viesteissä, kun se hoikkuus tai lihavuus ei ole kiinni jostain kesällä mökillä syötävien makkaroiden määrästä, eikä pieni- tai suuriruokaisuus kerro ihmisen kehonkoostumuksesta yhtikäs mitään.

Kuulostaapa terveelliseltä touhulta. Ne makkarat ja aikuisten hamppariateriat sisältävät turhan paljon suolaa lapselle. Terveyden voi tuhota, vaikka se ei läskinä näkyisikään.

Eipä ne satunnaiset hamppariateriat tai makkarat sitä tuhoa.

Perusruokavalio on kunnossa ja suurin osuus syötävästä ruoasta koostuu tuoreista kasviksista ja vihanneksista, niin voi välillä mässäillä miettimättä sen kummemmin koko asiaa.

Terveyskin on oikein hyvä, ei huolta.

Kenenkään terveys ei mene siitä pilalle, että syö kaksi kertaa vuodessa hampurilaisaterian ja kerran makkaraa.

Ei, vaikka söisi joka kuukausi sen hampurilaisaterian ja kolme makkaraa.

Kokonaisuus ratkaisee!

Täältä sivusta ihmettelen vain, miten kaksivuotias syö yhtään mitään hampurilaisateriaa. En ymmärrä miten noin pieni opetetaan roskaruokaan.

Hampurilaisessa voi olla mm jauhelihaa, leipää, salaattia, sipulia, suolakurkkua, tomaattia ja kastike.

Muuttuisiko tämä annos terveellisemmäksi, jos se syötäisiin lautaselta haarukalla ja veitsellä?

”Roskaruoka” termi tarkoitti muuten alunperin sitä, että hampurilaisannosten moninkertainen pakkaaminen tuotti roskaa pakkausjätteen muodossa.

samaa mieltä, mutta kastike, raaka-aineiden laatu ja valmistusmenetelmät tekevät tuosta epäterveellistä.

Se pieni määrä salaattia siellä hampparissa ei aivan vastaa lautasmallin suosituksia tai ihmisen tarpeita.

Ihminen ei muuten tarvitse elääkseen lainkaan salaattia.

Lautasmallin oikeellisuus taas olisi ihan oma keskustelunsa.

Vierailija
193/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalle ravintolaruoka tarkoittaa vain roskaruokaa Hesestä ja ABC:ltä. Jotkut syövät noissa jatkuvasti. Nämä ylipainoiset vanhemmat pilaavat lastensakin terveyden syöttämällä huonoa ruokaa ja huonoa asennetta lapsilleen. Hoikilla vanhemmilla on lähes poikkeuksetta hyville elämäntavoille kasvatetut lapset, tämän näkee kun katsoo katukuvaa.

Myös kotiruoka voi olla roskaruokaa, vaikka se olisi itse omin pikku kätösin raaka-aineista lähtien valmistettu.

Toisaalta esim. Hesestä voi ostaa vaikka kanasalaatin, jossa ainoat roskat ovat pakkaus ja muoviset aterimet.

Eikä se hampurilainenkaan ole roskaruokaa.

Jäljelle jäävät siis ranskalaiset (joita ei ole pakko ottaa) ja limsa (jonka voi korvata kevytversiolla tai vedellä).

Vierailija
194/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enon kommentti oli todella mauton. Toivottavasti tytölle ei jää mieleen kummittelemaan tuo.

Mutta, ap sinun lapsesi taitaa olla ylipainoinen. Itse en edes aikuisena jaksa syödä kahta grillimakkaraa. Suosittelisin koko perheelle ruokaremonttia ja annoskokojen pienentämistä. Lapsellasi tulee olemaan vanhemmiten vaikea suhde ruokaan, jos jo kotona lapsena on saanut syödä epäterveellisesti aikuisten annoksia. Kaksi makkaraa ei ole lapsen annos, kun moni aikuinenkaan ei tuollaista määrää jaksa.

Aikuisella, joka ei muka jaksa syödä kahta grillimakkaraa, täytyy olla muutakin salattavaa.

Sen todella näkee, kenellä ei ole salattavaa. Joillain naisilla löllömaha ja jenkkakahvat tursuavat housuista kaiken kansan nähtäville.

Mutta sinä hoikkana ja kauniina et voi syödä kahta grillimakkaraa, vaikka jäisit nälkäiseksi?

Vierailija
195/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei pidä kannustaa epäterveellisiin elämäntapoihin. Jos haluat lihottaa itsesi muodottomaksi huonoilla elämäntavoilla, se on oma asiasi, mutta ei siinä mitään ihailtavaa ole.

Sateenkaarilipun heiluttamisesta huolimatta maailmasi on kovin mustavalkoinen, kun siinä on vain hoikkia ja muodottomaksi lihonneita.

Vierailija
196/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ylipainoiset ottavat aina esille sen erilaisen aineenvaihdunnan ja keksivät tekosyitä lihomiselleen. 

Minulla on mz-kaksonen joka tekee hidasta itsemurhaa Hesen ja Mäkkärin avulla mutta väittää silti että ne ylimääräiset kilot johtuvat geeneistä eivätkä siitä että vetää ruoka-kulutuksen lisäksi melkein 7 litraa limua per päivä.

Vierailija
197/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskolleni ja minulle huomauteltiin vanhempien toimesta syömisistä ja että ei saisi "puputtaa leipää kun se lihottaa". Ironista oli se, että leipä oli ainoa asia, mitä kaapeista löytyi välipalaksi, ja jota ala- ja yläastelaiset osasivat keittiön kaapeista itselleen tehdä. Samalla sain läpi ala-asteen kuulla, kuinka "kyllä minäkin olin yhtä laiha lapsena, mutta kyllä se paino alkaa nousemaan huimasti, kun saat ensimmäisen poikaystävän". No eipä se noussutkaan. Siskoni paino nousi epäterveellisiin mittoihin, ja hänellä on syömishäiriö. Ite pysyin läpi murrosiän aikuisuuteen normaalipainoisena, mutta saan ahmimiskohtauksia, ja esim karkkipussin/sipsipussin syönnin hillintä on erittäin haasteellista. En osaa olla ajattelematta ruokaa, ja samalla pelätä lihomista. Summa summarum: Älkää kommentoiko kasvavan lapsen syömistä ja pelotelko lihomisella, vaan opettakaa lapsenne syömään terveellisesti ja tasapainoisesti.

T. N25

Vierailija
198/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-narkkarit ovat ihan yhtä riippuvaisia siitä fixistään kuin muutkin riippuvaiset.

Meillä sukulainen veti  normaalin ruoan lisäksi kaksi tölkkiä punaista maitoa, fazerin maitosuklaa-levyn ja siihen popparit ja sipsit päälle kun eihän ne ole kuin perunaa ja maissia.

Ja hänen lihavuutensa syy oli lääkäreissä kun eivät löytäneet sitä vaikka hän söi ihan terveellisesti.

Vierailija
199/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku edes puuttuu lasten ylipainoon! Ruokavalio uusiksi ja vanhemmat näyttämään esimerkkiä!

Vierailija
200/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi emme ole samankokoisia kaikki.