Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään on niin vaikeaa sanoa uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen ja olevansa kristitty?

Vierailija
27.06.2019 |

Mä olen kyllä sen monille sanonut, mutta monillekaan en kehtaa, koska pitäisivät varmaan tyhmänä tai jotain? Silti usko on tärkein asia elämässäni, vaikka en käy missään seurakunnassa, enkä lue raamattuakaan kauheasti. Aion kyllä alkaa lukea piakkoin. Olen lapsesta asti ollut sellaisessa sydämen uskossa ja yrittänyt elää niinkuin raamattu opettaa. Olen kyllä TV7:n ohjelmia katsellut aika paljon valikoiden toki.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyrant kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyrant kirjoitti:

Ihmiset ovat nykypäivinä aggressiivisimpia, kuin aikoihin. Pahalle ololle haetaan jatkuvasti purkukanavaa. Kristinuskon johtajat ja hallitsijat ovat suuressa määrin itse syyllisiä tähän, ristiretket, aneet, inkvisitiot, hyväksikäytöt jne. Kun joku asia saa liian suuren vallan, joku toinen asia tasoittaa tilit. Elämme nyt tällaista murrosaikaa jossa henkisyyden arvot ovat matalalla ja kylmää matemaattista katsomusta palvotaan. Ihmiskunnalla on pallo aina hukassa määräajoin tasapainon kanssa ja se tapahtuu siksi, että meidän sosiaalinen luonteemme ja ajatusmaailmamme ei ole tehty elämään jatkuvassa harmoniassa. Asiat tulevat muuttumaan ja uskonnot saavat erilaisia nimiä sekä suuntia kuten tiede ja politiikka, kuinka kauas pystymme menemään riippuu siitä pystymmekö elämään sovussa erilaisista mielipiteistä ja muusta erilaisuudesta huolimatta. Sen mitta lasketaan ihmisen omassa henkilökohtaisessa kyvyssä havannoida ja ymmärtää omia ajatuksiaan sekä kyvyssä kehittää itseään eteenpäin.

Hohhoijaa... Siinä taas niputellaan yhteen ilosesti kaikenmaailman Marianpalvoja room.katoliset Jeesuksen seuraajien kanssa, jotka pitävät Raamattua totena... 

Ottaisit selvää edes perusasioista, ettet aina tekisi itsestäsi niin tietämättömän oloista ihmistä. Sinä et ihan oikeasti näy tietävän yhtään mitään meidän uskovien asioista, joten voitko pliis olla kirjoitamatta enää tuota potaskaa tänne!

...ja mikä kohta oli potaskaa?

Kaikki, kaikki - en jaksa selittää sinulle, ihan perusasioista pitäisi lähteä.

Jep jep 😃

Vierailija
102/109 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen uskovainen ja olen kasvanut uskovaisessa perheessä. En mielelläni puhu tästä ihmisille, sillä pelkään heidän pitävän minua tyhmänä, vaikka eihän sillä ole mitään väliä mitä he ajattelevat.

Nykyään hoetaan kuinka pitää suvaita kaikki, kuten homot, transsukupuoliset ja muslimit (mikä on siis tietysti hyvä asia, sillä lähimmäisiä tulee rakastaa!), mutta tuntuu että kristittyjä saa vapaasti pilkata ja haukkua eikä ketään kiinnosta. Kukaan ei nosta metakkaa siitä kun telkkarissa pilkataan kristittyjä, mutta jos samanlainen pilkka kohdistuisi vaikkapa muslimeihin tai homoihin, kohu olisi taattu.

Missä teitä on pilkattu? Luettelehan eri ohjelmista tilanteita. Kuulemma Madonna pilkkasi, kun joku ulkomuistista summittaisesti suomensi kaksi lausetta yhdestä kappaleesta. Oliko muuta?

Itse en viitsi enää katsoa tv:tä ollenkaan, koska sieltä tulee vain roskaa kaiken aikaa. Luopuisin koko tv:stä, mutta perheeni katselee sitä joskus.

Kaikki Putous-ohjelmat ovat ainakin aiemmin olleet täynnä krisittyjen pilkkaa, Tervo heitti sen Raamatun lattialle siinä jossain ohjelmassa. Kaikki maalliset, sekulaariset ohjelmat ovat enemmän tai vähemmän Jumalan pilkkaa - näistä pilkoista jumattomat eivät ymmärrä mitään, koska ovat itse eksyneet.

Sitten nykyään on joku Orjattaresi-ohjelma, missä tietääkseni taas disinformoidaan ja aivopestään ihmisiä ajattelemaan, että kristityt ovat pahoja. En ole katsonut ohjelmaa, koska se on näyttänyt oksettavalta pätkissä, mutta tälläisen käsityksen olen saanut. ERI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että hiljaisia kristittyjä on enemmän kuin luullaan. Moni ei avoimesti kerro mutta uskoo silti.  Kyllähän edelleen joka sunnuntai kaikkiin kirkkoihin riittää väkeä ja radiotakin kotona kuunnellaan. Kristillistä kirjallisuutta luetaan ja kesätapahtumissa käydään. Hiljaista uskoa siis on. 

Kyllä kirkoissa on väki radikaalisti vähentynyt ainakin täälläpäin. Normi sunnuntaikirkossa käy samat tusina vanhaa mammaa ja pappaa. Ei ettäkö voin ketään sormella heristää, en käy itsekään kirkossa, ei sen leipäpapin monotoniset, poliittisesti korrektit huppapuppasaarnat kiehdo pätkääkään.

Lapsuudesta 70/80 luvulla muistan kun jouluaamun kirkko oli lehtereitä myöten ääriään täynnä.

Nyt jouluaamuna lehterit ovat tyhjät ja väkeä muutamia kymmeniä satojen sijaan.

Ai jaa, täällä Vantaalla on kyllä kirkko tähän asti ollut aika täynnäkin välillä kaikenikäistä porukkaa - nyt en ole kirkossa enää käynyt tuon kirkon pride-päätöksen takia, enkä mene, joten en tiedä mikä siellä on tilanne nyt.

Minusta muutenkin tärkeintä jumalanpalveluksessa on nykyään aina ollut uskontunnustukset, virsien laulanta ja ehtollinen -  ei niinkään papin saarna, sillä olen suhtautunut niihin suurella varauksella, koska tiedän monien olevan vain leipäpappeja ja saarnat ovat siksi olleet sen mukaisia. 

Mutta olen vakavasti sitä mieltä, että Raamattuun uskovien on lähdettävä sieltä ja perustettava joko oma kirkkokunta tai sitten mentävä näihin jo olemassa oleviin ev.lut kirkosta eronneisiin kirkkokuntiin.

Sillä on selvästi nähtävissä, että Herra tekee taas jakoa jyviin ja akanoihin - toiset otetaan ja toiset jätetään, kun aika on ja Herra Jeesus tempaa omansa pois hääjuhliinsa. 

Vierailija
104/109 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot ovat id_areille ja tiedät sen kyllä. Ole rehellisesti mikä olet, tollo.

Kiitos sinun, taas moni ihminen joutuu piilottamaan omat ajatuksensa maailmasta.

Kukahan tässä on se tollo...?

Ihmettelen arkuuttanne - miksi häpeätte Jeesusta? 

Jos pelkäätte vielä ihmisiä, olette vielä maitoruokakristittyjä - Kasvakaa aikuisiksi ja uskaltakaa tunnustaa uskonne, vai onko teillä mitään uskoa edes? Kysykää itseltänne oletteko uskossa?

Vierailija
105/109 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää kitanne kiinni horiskosta taikauskostanne. Jos oikeasti Jesseen uskotte, luette evankeliumit ja alatte elää niitä tuon turhan ja tekopyhän tyrkytyslässytyksenne sijaan.

Vanha testamentti ei liity aiheeseen, se on juutalaisuuden ja islamin pyhä kirja. Kristitty noudattaa Jessen oppeja piste

Onpa sinulla vaikeuksia sanoa Jeesus-nimeä, ei Häntä Jesseksi sano muut kuin jumalattomat, koska Jeesus-nimessä on niin paljon voimaa, ettei syntiset kykene sitä nimeä sanomaan tai kirjoittamaan.

Vanha Testamentti ei muuten  todellakaan ole isl'amille millään tavalla pyhä kirja, heillä on vain se köraani.

Vierailija
106/109 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisena saa helposti tuomitsevan ja vihamielisen leiman, vaikkei olisi sellainen ollenkaan. Ihmiset ei ymmärrä, että jos uskoo Jumalan Sanaan niin joutuu hyväksymään sen, mitä se sanoo. Silloin pitää vääränä sellaistakin, mitä ei ennen pitänyt. On ehkä ajatellut just niinkuin muutkin ennen, mut silmät avautuneet Jumalan olemassaololle.

On todella vaikeaa sanoa olevansa uskovainen. Hauskinta on, että usein nämä omasta mielestään avomimman mieliset/suvaitsivaisimmat ovat itse kovin tuomitsevia uskovaisia kohtaan ja kokevat voivansa heittää mitä tahansa läppää.

Kahvipöydässä ollaan tarkkoja, ettei olla rasisteja tai syrjiviä, kun heitetään läppää, mut uskovaisiin tai uskontoon liittyvää läppää heitetään huoletta ajattelematta että uskis voi olla työkaverikin.. et vain tiedä sitä. Johan nousis haloo jos ois jokin muu ihmisryhmä kyseessä, mut ei, uskovaisia voi pilkata ilman huolta seuraamuksista.

Kyllä mä ainakin heti sanon, että hei, mä olen uskovainen, jos joku alkaa jotaan shaibaa heittämään uskovaisista, niin siihen se skeida sitten lopahtaa.

Mä olen ihan vapaa näissä uskon asioissa, en välitä mitä muut ajattelee, vaan kerron mielelläni omasta uskostani, mutta onhan se ollut pitkä tie, ennenkuin olen tähän päässyt -  siihen meni yli 20 vuotta, eikä suotta tosiaan.

Vierailija
107/109 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä että ap alkaa lukea raamattua, sieltä nimittäin paljastuu se että mitä kaikkea siihen kristinuskoon ihan oikeasti kuuluu ja mitä pitäisi allekirjoittaa, jos aikoo oikeasti kristitty olla. Olen kuullut tapauksia, joissa pitkän linjan uskovaiseksi kasvatetut ihmiset ovat luopuneet uskostaan, kun ovat oikeasti ottaneet asioista selvää ja lukeneet raamattua kunnolla ja tutkivalla otteella. Sehän on nykyään sellainen kiva-kiva tuunaususkonto, josta jokainen poimii ne asiat joista on omissa arvoissaan jo ennestään samaa mieltä ja sitten ne ikävämmät jutut jätetään sivuun. Ei tässä maailmassa ole yhtään ihan aitoa kristittyä, koska raamatun arvomaailma tekisi sellaisesta täysin mahdotonta jo ihan lainsäädännöllisestikin, etiikasta ja moraalista puhumattakaan.

Olen ollut 33 vuotta uskossa ja opiskellut saman verran Raamattua Raamattukouluissa, itsekseni sekä ryhmissä, enkä ymmärrä mistä puhut??!!

Vierailija
108/109 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulle vaikeaa. En kuitenkaan elä kuten "oikeat" uskovaiset. Joskus kiroilen ja juon humalaan asti, keksin valkoisia valheita jne. Uskon silti omalla tavallani. 

Vierailija
109/109 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kusipiä ateistit ja muu-uskovaiset pitävät huolen siitä että kristinusko hävitetään. Sinulla on oikeus uskoa mihin haluat ja pitää siitä kiinni ilman ivaamista. Älä anna näiden uskontorienaajien säikytellä sinua. 

Eivät nämä voi kristinuskoa ikinä hävittää - sillä 9 vuoden kuluessa koko maa on kristitty, kun Jeesus Kristus luo uudet taivaat ja maat ja perustaa Valtakuntansa tänne maan päälle.

Joten nostakaa päänne, kaikki uskovat -  sisaret ja veljet, sillä kohta meidän aikamme koittaa ja ihan kaikki joutuvat notkistamaan polvensa Kaikkivaltiaan Isän ja Kuninkaan Jeesuksen Kristuksen valtasuuruuden edessä.  

Mistä tuo 9 vuotta tulee?

Tyttäreni on sanonut, että se tapahtuu vuonna 2032.

Israelin perustamisesta,(jota verrataan viikunapuuksi)  vuonna 1948 yksi sukupolvi on suunnilleen 80 vuotta, joten vuosi on tod.näk. 2028, jolloin tämä maailmanaika loppuu.

En sitten tiedä mihin tuo mainitsemasi 4 vuotta myöhäisempi vuosiluku perustuu? Useimmat Raamatuntutkijat ovat kuitenkin tämän 2028 vuoden kannalla.