Miksi nykyään on niin vaikeaa sanoa uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen ja olevansa kristitty?
Mä olen kyllä sen monille sanonut, mutta monillekaan en kehtaa, koska pitäisivät varmaan tyhmänä tai jotain? Silti usko on tärkein asia elämässäni, vaikka en käy missään seurakunnassa, enkä lue raamattuakaan kauheasti. Aion kyllä alkaa lukea piakkoin. Olen lapsesta asti ollut sellaisessa sydämen uskossa ja yrittänyt elää niinkuin raamattu opettaa. Olen kyllä TV7:n ohjelmia katsellut aika paljon valikoiden toki.
Kommentit (109)
No miten esim täällä ihminen joutuu uskon kanssa tekemisiin. 1. Homous on synti ja sairasta. 2. Miksi ateistit sitä ja tätä tosi inhottavaan ja alentuvaan sävyyn kirjoitettuna. 3. Jos joku on tosi heikoilla yritetään käyttää sitä hyväksi. Ei ole omiaan lisäämään sympatiaa nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosikymmenten ajan ihmisiä on aivopesty naureskelemaan uskovaisille. Kristinuskoa saa pilkata aivan vapaasti ohjelmissa, elokuvissa, lehdissä jne. Onhan se uudessa testamentissa ennustettukin että lopunaikoina kristittyjä tullaan vainoamaan. Ei ihmisiä kiinnosta nykyään mikään muu kuin oma perse ja hedonismi kukkii.
Viime Euroviisuissa Madonna pilkkasi suoraan kristinuskoa sadoille miljoonille katsojille suorassa lähetyksessä. Eipä olisi sama mennyt läpi jos kyseessä olisi ollut halveksunta juutalaisuutta tai islamia kohtaan...
Miten pilkkasi? jäi näkemättä/ kuulematta? Onko Madonna katolinen vai joku muu?
Madonna osallistuu kabbalahiin, juutalaisuuden ja mystiikan sotku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni sydämeltään kristitty on masentunut siitä, millainen tämä maailman nykyään on? Kaikki niin pinnallista ja menestys juurikin vaan merkkaa. Pitää olla parempi kuin muut tai ainakin näyttää siltä?
Tekisi mieli lähteä johonkin kristilliseen vapaaehtoistyöhön kehitysmaahan tai muualle, jossa uskolla olisi merkitystä oikeasti. Aidolle uskolle ei ole oikein tilaa tässä maassa. ap.
Voin sanoa että uskoni oli vahvimmillaan kun olin tuon kaltaisessa työssä. Ei ollut tuloja eikä tietoa siitä mitä huomenna tapahtuu... :D Ja kuitenkin kaikki järjestyi, aina, juuri oikeaan aikaan. Ikinä en ollut nälässä tai taivasalla. Nyt olen juuttunut toimistorotan elämään, käyn lähikaupassa ja katson illalla leffaa yksin. En tarvitse rukousta enkä ihmeitä, eikä siis uskokaan näy taviselämässäni. Pitäisiköhän lähteä taas? ;) Olihan se elämäni parasta aikaa.
Missäpäin maailma olit ja mitä kautta sinne hakeuduit?
t. ohis
Järjestö oli YWAM ja kohteina mm. Kiina, Australia, Indonesia.
Uskonnot ovat id_areille ja tiedät sen kyllä. Ole rehellisesti mikä olet, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että hiljaisia kristittyjä on enemmän kuin luullaan. Moni ei avoimesti kerro mutta uskoo silti. Kyllähän edelleen joka sunnuntai kaikkiin kirkkoihin riittää väkeä ja radiotakin kotona kuunnellaan. Kristillistä kirjallisuutta luetaan ja kesätapahtumissa käydään. Hiljaista uskoa siis on.
Kyllä kirkoissa on väki radikaalisti vähentynyt ainakin täälläpäin. Normi sunnuntaikirkossa käy samat tusina vanhaa mammaa ja pappaa. Ei ettäkö voin ketään sormella heristää, en käy itsekään kirkossa, ei sen leipäpapin monotoniset, poliittisesti korrektit huppapuppasaarnat kiehdo pätkääkään.
Lapsuudesta 70/80 luvulla muistan kun jouluaamun kirkko oli lehtereitä myöten ääriään täynnä.
Nyt jouluaamuna lehterit ovat tyhjät ja väkeä muutamia kymmeniä satojen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot ovat id_areille ja tiedät sen kyllä. Ole rehellisesti mikä olet, tollo.
Kiitos sinun, taas moni ihminen joutuu piilottamaan omat ajatuksensa maailmasta.
Kukahan tässä on se tollo...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että hiljaisia kristittyjä on enemmän kuin luullaan. Moni ei avoimesti kerro mutta uskoo silti. Kyllähän edelleen joka sunnuntai kaikkiin kirkkoihin riittää väkeä ja radiotakin kotona kuunnellaan. Kristillistä kirjallisuutta luetaan ja kesätapahtumissa käydään. Hiljaista uskoa siis on.
Kyllä kirkoissa on väki radikaalisti vähentynyt ainakin täälläpäin. Normi sunnuntaikirkossa käy samat tusina vanhaa mammaa ja pappaa. Ei ettäkö voin ketään sormella heristää, en käy itsekään kirkossa, ei sen leipäpapin monotoniset, poliittisesti korrektit huppapuppasaarnat kiehdo pätkääkään.
Lapsuudesta 70/80 luvulla muistan kun jouluaamun kirkko oli lehtereitä myöten ääriään täynnä.
Nyt jouluaamuna lehterit ovat tyhjät ja väkeä muutamia kymmeniä satojen sijaan.
Vaikutat todella älykkäältä ja sivistyneeltä. Lähimmäisenrakkaus suorastaan valuu yli sinusta.
Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinun, taas moni ihminen joutuu piilottamaan omat ajatuksensa maailmasta.
Kukahan tässä on se tollo...?
Sinä.
Pitäkää kitanne kiinni horiskosta taikauskostanne. Jos oikeasti Jesseen uskotte, luette evankeliumit ja alatte elää niitä tuon turhan ja tekopyhän tyrkytyslässytyksenne sijaan.
Vanha testamentti ei liity aiheeseen, se on juutalaisuuden ja islamin pyhä kirja. Kristitty noudattaa Jessen oppeja piste
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää kitanne kiinni horiskosta taikauskostanne. Jos oikeasti Jesseen uskotte, luette evankeliumit ja alatte elää niitä tuon turhan ja tekopyhän tyrkytyslässytyksenne sijaan.
Vanha testamentti ei liity aiheeseen, se on juutalaisuuden ja islamin pyhä kirja. Kristitty noudattaa Jessen oppeja piste
Menehän jonne nyt takaisin pleikkarin ääreen kun et edes uskonnon perusteista näytä tietävän mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jesse :D
Vierailija kirjoitti:
Koska tiedät itsekin sen olevan täyttä roskaa.
Näin on. Se on noloa taikauskoa jonkinlaisiin henkimaailman olentoihin.
Uskovaisena saa helposti tuomitsevan ja vihamielisen leiman, vaikkei olisi sellainen ollenkaan. Ihmiset ei ymmärrä, että jos uskoo Jumalan Sanaan niin joutuu hyväksymään sen, mitä se sanoo. Silloin pitää vääränä sellaistakin, mitä ei ennen pitänyt. On ehkä ajatellut just niinkuin muutkin ennen, mut silmät avautuneet Jumalan olemassaololle.
On todella vaikeaa sanoa olevansa uskovainen. Hauskinta on, että usein nämä omasta mielestään avomimman mieliset/suvaitsivaisimmat ovat itse kovin tuomitsevia uskovaisia kohtaan ja kokevat voivansa heittää mitä tahansa läppää.
Kahvipöydässä ollaan tarkkoja, ettei olla rasisteja tai syrjiviä, kun heitetään läppää, mut uskovaisiin tai uskontoon liittyvää läppää heitetään huoletta ajattelematta että uskis voi olla työkaverikin.. et vain tiedä sitä. Johan nousis haloo jos ois jokin muu ihmisryhmä kyseessä, mut ei, uskovaisia voi pilkata ilman huolta seuraamuksista.
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosikymmenten ajan ihmisiä on aivopesty naureskelemaan uskovaisille. Kristinuskoa saa pilkata aivan vapaasti ohjelmissa, elokuvissa, lehdissä jne. Onhan se uudessa testamentissa ennustettukin että lopunaikoina kristittyjä tullaan vainoamaan. Ei ihmisiä kiinnosta nykyään mikään muu kuin oma perse ja hedonismi kukkii.
Päinvastoin, ikivanhaa aivopesua on vihdoin alettu purkaa ja kyseenalaistaa. Ehkä saamme teidät loputkin vielä raahattua nykyaikaan sieltä vahoista hiekkakansojen fantasioistanne. Vaikka ei se ole kovinkaan helppoa. Usko vaikuttaa olevan kuin virus, joka aivoihin istuttuaan ei tahdo lähteä kirveelläkään pois. Sama pätee reiluuden nimissä moneen muuhunkin ideologiaan ja uskomukseen.
Olin pitkästä aikaa tapaamassa ystävääni joka on ollut seurakunnassa töissä jo vuosia eri hommissa lähinnä auttamispuolella ja kun hänelle mainitsin yhden jutun yhteydessä että sen jälkeen kun tulin uskoon jne.. Niin tämä katsoi minua ja naurahti, että uskoon? Ja katsoi kuin olisin päästäni sekaisin. Ei ne taida itsekään uskoa juttuunsa. En kuulu kirkkoon itse. Jumala hakee kotoakin. Enkä varsinkaan halua jakaa uskoani mukakristittyjen kanssa jotka harrastaa uskontoa narsistisista syistä.
Kun luin kerran Raamattua ekaa kertaa kouluaikojen jälkeen vapaaehtoisesti ja aikuisena niin eniten yllätyin siitä miten tuomitseva ja julma suhtautuminen Raamatussa on vääräuskoisiin. En sinänsä ihmettele miten se on sieltä tarttunut ihmisten suhtautumiseen ja diskurssiin muun yhteiskunnan kanssa. Uskovien puhe oli vuosisatoja hyvin tuomitsevaa ja sitä pidettiin itsestään selvänä kun kaikki oli samassa leirissä. Sitten asiat rupes muuttumaan ja ilmiöstä nähtiin oikein kliimaksi about kymmenen vuotta sitten kun maallistunut kansa lakkasi haluamasta dissata homoja. Aluksi sitä vanhaa diskurssia tyyliin olet saastainen perverssi sairas Jumalalle kauhistus hirviö tuutattiin someen ihan surutta ja ilman filtteriä ja sitä kesti ehkä jotain kymmenen vuotta kunnes tunnelin toisesta päästä tultiin ulos ja se lakkas suurin piirtein. Ainakaan uskova ei enää kehtaa laittaa puumerkkiään alle. Sen jälkeen viestintä on ollut jotenkin hukassa. Ei ole keksitty tapaa jolla sopeuduttaisiin positiivisella tavalla tilanteeseen jossa enemmistö ei olekaan uskovan leirissä. Tai se on vielä hakusessa ja tulee joku päivä. Uhriutumista on edelleen tosi paljon. Ei ownata syitä miksi ihmiset suhtautuu nuivasti. Ei ajatella että kunnioitus pitää ansaita vaan vanhalla systeemillä odotetaan että se tulee automaattisesti koska uskovat on muita parempia, vaikka de facto miten käyttäytyisi.
Uskon Jumalaani ja kuulun kirkkoon, koska se antama Jumalakuva on lähellä omaani.
Jeesus sen sijaan on suusta suuhun kerrottu rikkinäisen puhelimen satu.
En näe syytä erota kirkosta.
Jeesus sanoi kuitenkin, että "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". Eli ei kristityillä ole oikeutta tuomita ketään vaan se on Jumalan tehtävä. Eri asia on sitten se, että valtion ev. lut. kirkko kannustaa Pride-porukkaa ja siitä olen täysin samaa mieltä Päivi Räsäsen kanssa että syntiin ei pidä kannustaa toki, mutta ei oikealla Jeesukseen uskovalla kristityllä ole oikeutta muita tuomitakaan.
Se on hyvä että ap alkaa lukea raamattua, sieltä nimittäin paljastuu se että mitä kaikkea siihen kristinuskoon ihan oikeasti kuuluu ja mitä pitäisi allekirjoittaa, jos aikoo oikeasti kristitty olla. Olen kuullut tapauksia, joissa pitkän linjan uskovaiseksi kasvatetut ihmiset ovat luopuneet uskostaan, kun ovat oikeasti ottaneet asioista selvää ja lukeneet raamattua kunnolla ja tutkivalla otteella. Sehän on nykyään sellainen kiva-kiva tuunaususkonto, josta jokainen poimii ne asiat joista on omissa arvoissaan jo ennestään samaa mieltä ja sitten ne ikävämmät jutut jätetään sivuun. Ei tässä maailmassa ole yhtään ihan aitoa kristittyä, koska raamatun arvomaailma tekisi sellaisesta täysin mahdotonta jo ihan lainsäädännöllisestikin, etiikasta ja moraalista puhumattakaan.
Madonna on ainakin ollut mukana kabbala- yms. jutuissa. Euroviisuesityksessään lavasteina oli vapaamuurarien temppeli, Madonna pukeutunut papittareksi jolla toinen silmä peitossa, sekä lauloi kuinka "tulevaisuuteen ei kaikki pääsekään mukaan, ristiinnaulitun yläpuolelle kohoan minä" (vapaa suomennos ulkomuistista). Että niinku vink vink ääliökristityt, teillä ei ole mitään sijaa uudessa maailmassa.