Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä väärinkäsityksiä sinun ammatista on olemassa?

Vierailija
27.06.2019 |

Meillä maatila, tuet on kuulemma meidän palkkaa. Joka vuosi ostetaan uusi traktori ja pelloilla pyöritään viikko keväällä ja toinen syksyllä.

Kommentit (525)

Vierailija
1/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttään kaikkien tuttujen tiedot ja suosin sukulaisia.

Terveydenhoitaja.

Vierailija
2/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope, kirjoittelemme wilma-merkintöjä kiusataksemme emmekä välitä, vaikka huomaamme, että oppilasta kiusataan. Työpäivä on oppituntien pituinen ja lasten kanssa työskentely on kevyttä puuhailua, kuin leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuhygienisti. Harva on kuullutkaan koko termistä, joten olen heidän silmissään joko hammaslääkäri tai -hoitaja. Tarkennettuani asiaa jatkokysymys on, että mitä eroa nyt noilla muka on :D

Vierailija
4/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope, kirjoittelemme wilma-merkintöjä kiusataksemme emmekä välitä, vaikka huomaamme, että oppilasta kiusataan. Työpäivä on oppituntien pituinen ja lasten kanssa työskentely on kevyttä puuhailua, kuin leikkiä.

Lisäksi vielä jatkuvasti julkisuudessa väärin ilmoitetut palkat. Olen kaksoiskelpoinen luokanopettaja ja englannin aineenopettaja, lisäksi minulla on tva-korvattava erityistehtävä koulussani. Olen siis opiskellut yliopistossa kaksi maisterin tutkintoa ja hoidan työni ohella ylimääräistä vastuutehtävää. Palkkani on bruttona n. 2900€. Ikälisiä on uran varrella tulossa, mutta niidenkään kanssa ei paljon hurrata.

Aika usein uutisissa näytettävä luokanopettajan keskipalkka alkaa kolmosella, mikä ei vaan voi pitää paikkaansa.

Vierailija
5/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on ihanaa, kun saa tavata ihmisiä ja jutella heidän kanssaan. Nauraa heidän vitseilleen.

Terv. Kaupan kassa

Vierailija
6/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tehtäväni on vain hymyillä nätisti ja tarjoilla.

Lentoemäntä

Vierailija
7/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tehtäväni on vain hymyillä nätisti ja tarjoilla.

Lentoemäntä

Miten se olikaan palstalla tiedetty pari päivää sitten? Lentoemäntien pitää olla laittautuneita, että matkustajat ymmärtävät ammatin olevan palveluammatti. Vai miten se meni? Tosi kummallinen ajatusmalli, se tuli esille jossain ketjussa, missä joku loukkaantui, kun kaupan asiakas oli meikannut. 

Vierailija
8/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vietän työpäivät lasten kanssa leikkien ja askarrellen. Ja olen joku askarteluguru, joka lonkalta heittää lastentapahtumaan lapsille ohjelmaa. Nuorisojärjestön toiminnanjohtaja.

Vierailija
9/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi vielä jatkuvasti julkisuudessa väärin ilmoitetut palkat. Olen kaksoiskelpoinen luokanopettaja ja englannin aineenopettaja, lisäksi minulla on tva-korvattava erityistehtävä koulussani. Olen siis opiskellut yliopistossa kaksi maisterin tutkintoa ja hoidan työni ohella ylimääräistä vastuutehtävää. Palkkani on bruttona n. 2900€. Ikälisiä on uran varrella tulossa, mutta niidenkään kanssa ei paljon hurrata.

Aika usein uutisissa näytettävä luokanopettajan keskipalkka alkaa kolmosella, mikä ei vaan voi pitää paikkaansa.

En voi kuin ihmetellä näitä avautumisia. Minua puolestaan jo melkein ärsyttää, että kaikki kuvittelevat opettajien tienaavan hirveän huonosti.

Opettajien keskipalkka todellakin on pitkälle yli kolme tonnia, koska peruspalkkakin on melkein 2900. Täydet ikälisät ovat noin 800. Itse äikänopena saan jokaisesta ylitunnista 130. Erikseen maksetaan vielä esimerkiksi kirjaston hoidosta, luokanvalvojuudesta, oppilaskunnan ohjaamisesta jne.

Mielestäni lukemani tilastot ovat aivan kohdallaan. Itse olen lähes joka vuosi tienannut yli 3500 kuussa. Mitä olen ymmärtänyt, niin kollegoiden palkat ovat samassa linjassa.

Miksi ihmeessä joku vääristelisi tilastoja? Onkohan todella jokin salaliitto menossa? Oikeasti opettaja tienaa 2000, mutta kaikki tilastot sanovat, että 3500? Eihän se voisi taulukkopalkkojen valossakaan pitää paikkansa. Jos laskee muutaman ylitunnin ja jonkin erityistehtävän ja ikälisän yhteen peruspalkan kanssa, niin onhan se ihan selvä, että useimmat tienaavat 3000-4000.

Vierailija
10/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jokainen osaa siivota, ja se on lähinnä mopin työntelyä.

Vierailija
11/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että on ihanaa, kun saa tavata ihmisiä ja jutella heidän kanssaan. Nauraa heidän vitseilleen.

Terv. Kaupan kassa

Asiakkaana inhoan sitä muovista imelöintiä yhtä lailla. Haluan vain ostaa ja lähteä.

Samalla tunnen sympatiaa rooliinsa pakotettuja kassoja kohtaan.

Vierailija
12/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että piirretään vaan taloja ja valitaan verhoja. Kerroin avomiehelleni että näin erään toisen arkkitehtifirman logon yliopiston uuden rakennuksen tienvarsimainoksessa ja mies kysyi "ai sponssaako ne sitä rakennusta?"

Sponssaako kokki tekemäänsä ruokaa? Sponssaako kassa myymiänsä ostoksia? Sponssaako lääkäri potilaitaan? Teki mieli lyödä joko omaa tai avokin päätä seinään, kun jopa hänellekin piti vääntää rautalangasta että arkkitehdin työ on muutakin kun jotain kesämökkien piirtelemistä.

Vierailija
13/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja tämä on työtä eikä mitään kutsumusta. Ja jos joku oikeasti uskoo että sairaalassa on aikaa jauhaa p**kaa ja istuskella tauoilla ja säätää ihmissuhdekuvioita kuten Syke-sarjassa tai Nurse Jackiessa ja harkitsee sen takia alalle hankkiutumista niin varoitan vakavasti:). 

Vierailija
14/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti luullaan, että työssäni piperrellään rentoon tahtiin hienoja annoksia, naukkaillaan viintä ja palkka on niin suuri, että joka päivä voi ostaa uuden CLK AMG maasturi-Mersun ja asua kaikki muu aika Australiassa.

T: kokki evp

Vierailija
15/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lastentarhanopettaja. Kaikki olettavat, että kun työntekijät keskustelevat ulkoilun aikana, kyse on juoruilusta.

Todellisuudessa ilta- ja aamuvuorolainen saattavat kohdata päivän aikana pienryhmissä toimisen vuoksi ainoastaan tuolloin, ja he siirtävät tärkeää tietoa lapsista, toiminnasta tai vanhempien toiveista.

Vierailija
16/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Älä unohda, että me ollaan myös köyhiä ja tyhmiä kuin saappaat.

Vierailija
17/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäjä ja ammatinharjoittaja antaa alennusta, jos toimeksiannossa lukee, että ei sen tartte niin viimeisen päälle olla.

Vierailija
18/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on muuten ihan liian isot palkat. Kolme tonnia! Siitä voin omassa hommassani vain unta nähdä, vaikka olen ollut tässä työssä kolmekymmentä vuotta täysiaikaisena.

Vierailija
19/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama promille ymmärtää edes mitä teen.

Vierailija
20/525 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua. Älä unohda, että me ollaan myös köyhiä ja tyhmiä kuin saappaat.

Ja työnantaja luulee, ettei palkkoja tarvitse nostaa, vaikka kohta kaikkialla siivotaan kuin sairaaloissa eikä kunnon vakipaikkaa saa ilman piinallisen tarkkaa tutkintoa.