Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin, että minut kutsuttiin polttareihin vain maksajan rooliin

Vierailija
24.06.2019 |

Eilen oli polttareiden toinen suunnittelukokous, ekaan en päässyt. Ohjelma suurin piirtein tällainen:

Aloitetaan yhden kaason luona brunssilla. Kaasot ja polttareiden ydintiimi ovat päättäneet, kuka tuo mitäkin. En avaa tarkemmin, mutta ruoat ei ole mitään tyyliin Lidlin croissantteja vaan selvästi kalliimpaa. Morsiamelle varattu aitoa shampanjaa, muille kuohuviiniä. Maksu on tarkoitus puolittaa vieraiden kesken, vaikka kaikki ei juo edes sitä kuoharia. Osa (kuten minä on raskaana), osa autoilla.

Seuraavana ohjelmassa morsiamen vieminen meikkiin ja kampaukseen kauneussalonkiin. Siinä menee pari tuntia, sitten morsiamelle "sensuellien" kuvien kuvaussessio valokuvausstudiolla, siinä pari tuntia. Sitten lounas kalliissa ravintolassa. Sen jälkeen limusiiniajelua pitkin kaupunkia ja kuohuviiniä, en tiedä kauanko. Sitten Flamingo spahan, muille lillumista k18 kylpylässä (tai vaihtoehtoisesti odottelua respassa, jos ei halua maksaa) ja morsiamelle parin tunnin kauneushoidot ja hieronnat, lopulta myös iltameikki. Ilta päättyy illalliseen ravintolassa.

Olen niin nössö, etten saanut suunnittelutapaanisessa suutani auki. On siis mun budjetille ihan liian kallis, etenkin ottaen huomioon miten suhteellisen etäinen ystävä tuo morsian on. Jos kyseessä olisi esim siskoni, voisin lahjoittaa hänen polttareihin esim 150 euron kasvohoidon tms, mutta noin etäiselle kaverille riittävä polttaribudjetti olisi mielestäni max 40e,sisältäen omat ruokani. Nyt aion laittaa kaasoille sähköpostia ja kirjoittaa, että jättäydyn pois polttariporukasta. En aio edes selitellä enempää, kiitän kutsusta ja sanon ettei tämä ole minun juttuni.

Kommentit (200)

Vierailija
21/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olenko sokea vai miksi en nää sitä summaa mitä joutuisit polttareihin laittamaan? Onko se tuo 150e?

Kuulostaa kyllä tosi tylsiltä polttareilta.. kaikki polttarit missä itse olen ollut, on järjestetty niin että kaikki pystyvät osallistumaan kaikkeen eikä tarvitse vain maksaa ja odotella. Ja vielä toi eka meikki ja kampaus, sitten kuvat, sitten spa, sitten uusi meikki? Ei järjen häivää.

Vierailija
22/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuollaisissa polttareissa ole järjen häivää. Morsian liehuttelee hoidoissa, kuvauksissa ja meikkauksessa hörppien samalla samppanjaa kun maksajat kuluttavat aikaansa muilla tavoin. En osallistuisi koko touhuun enkä varsinkaan maksaisi senttiäkään. 

Olen aina luullut että polttareissa on tarkoitus viettää aikaa hyvässä porukassa viimeisen poikamiestyttöillan kunniaksi, eikä vain kustantaa morsiamelle hemmottelupäivää.

Olen ollut elämässäni vain yksissä polttareissa. Niissä kaasot (2kpl) järjesti juuri tuollaiset kaikille kivat yhteistekemispolttarit, joissa vietettiin kaikki yhdessä niitä polttarijuttuja tehden hauskaa aikaa. Kaikki tykkäsi ja viihtyi. 

Paitsi itse morsmaikku, joka suuttui (ja jopa itki asiaa illan päätteeksi) kun ei saanut niitä vain hänelle hemmottelujuttuja ja kauneusjuttuja jne. Hänen mielestään polttarit pitää olla sellaiset että morsian pääsee kauneushoitoon, spaahan, meikkiin ja kampaukseen ja saa hienoa ruokaa ja shampanjaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mälsät polttarit. Polttareissa pitäisi olla kaikilla hauskaa.

Vierailija
24/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ja polttarit on sellaisia tapahtumia, joissa aina joku haluaa päteä ja näyttää, ja kaikki muut on H-moilasena vaan mukana. Mukavia yhdessäolo tapahtumia on vaan saduissa.

Vierailija
25/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdissä polttareissa jossa morsiamen hemmotteluhoito oli aamupäivällä, niin että kaaso yksin kai maksoi sen (ja oman osuutensa tietysti muusta). Hemmotteluhoidon jälkeen vasta muut polttarijuhlijat tulivat paikalle. Käytiin silloin muuten myös flamingo spassa, niin että koko porukalla uitiin ja pukuhuoneessa laittauduttiin iltaa varten. Olisi ollut aika tylsää odotella vaikka kiva paikkahan se on, mutta kun juhlakalu puuttuisi kokonaan :/

Vierailija
26/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit tosiaan jättäytyä pois, muista mainita samassa myös että koska jäät pois et osallistu kuluihin. Kiusallinen lisäys mutta kannattaa laittaa silti ettei ne pyydä kohta maksua. 

Mutta kaikkihan siellä maksajan roolissa olivat, et vain sinä. Toivottavasti kaasot tuntevat morsiamen sen verran hyvin että tietävät että tuota hän toivoo. 

Vierailija
27/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olenko sokea vai miksi en nää sitä summaa mitä joutuisit polttareihin laittamaan? Onko se tuo 150e?

Kuulostaa kyllä tosi tylsiltä polttareilta.. kaikki polttarit missä itse olen ollut, on järjestetty niin että kaikki pystyvät osallistumaan kaikkeen eikä tarvitse vain maksaa ja odotella. Ja vielä toi eka meikki ja kampaus, sitten kuvat, sitten spa, sitten uusi meikki? Ei järjen häivää.

Et ole sokea, tuo 150 euroa oli vain esimerkki siitä, paljonko olisin maksimissaan valmis maksamaan minulle läheisen ihmisen hemmottelusta. Esim jos järjestäisin siskolleni polttarit, voisin itse kustantaa hänelle jonkun tunnin hemmotteluhoidon tyyliin 150e, ei niin että muut kaverit joutuisivat osallistumaan.

Noista kirjoittamistani polttareista ei ole vielä olemassa kustannusarviota.

Ap

Vierailija
28/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei mainittu hintaa, mutta jokainen voi ohjelmasta päätellä että aivan s.aa.tanan kalliiksi tulee. Meikkaus x 2, kampaus (ainakin kerran), samppanjat, skumpat, kalliit brunssiainekset, pari tuntia spa-hoitoja ja hierontaa, boudoir-kuvaus ja limusiinivuokra (jossa lisää skumppaa). Sitten vielä arvokkaaseen ravintolaan syöttämään ja juottamaan morsianta.

Kahdet polttarit järkänneenä voin sanoa, että hinta pompsahtaa yllättävän korkeaksi vaikka kaikesta tingittäisiin ja ohjelmaan ei kuuluisi paljon muuta kuin saunomista, syömistä, juomista ja pöljiä seuraleikkejä. Siihen vielä bussikuljetukset paikan päälle niin puolet osallistujista ilmoittavat jo jäävänsä pois liian korkean hinnan takia.

/6

Vierailija
29/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä suunnitelma tosiaan kun kahdesti pitää meikata ja laittaa :D

Sanoisin suoraan että ei sovi minun budjettiini, hyviä juhlia teille muille.

Vierailija
30/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottu liikaa tvstä ameriikan hääohjelmia.

Vierailija
31/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ollut edes arviota kustannuksista tai niiden jakamisesta, niin miksi AP tunsi olevansa vain maksaja???

Vierailija
32/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuollaisissa polttareissa ole järjen häivää. Morsian liehuttelee hoidoissa, kuvauksissa ja meikkauksessa hörppien samalla samppanjaa kun maksajat kuluttavat aikaansa muilla tavoin. En osallistuisi koko touhuun enkä varsinkaan maksaisi senttiäkään. 

Olen aina luullut että polttareissa on tarkoitus viettää aikaa hyvässä porukassa viimeisen poikamiestyttöillan kunniaksi, eikä vain kustantaa morsiamelle hemmottelupäivää.

Olen ollut elämässäni vain yksissä polttareissa. Niissä kaasot (2kpl) järjesti juuri tuollaiset kaikille kivat yhteistekemispolttarit, joissa vietettiin kaikki yhdessä niitä polttarijuttuja tehden hauskaa aikaa. Kaikki tykkäsi ja viihtyi. 

Paitsi itse morsmaikku, joka suuttui (ja jopa itki asiaa illan päätteeksi) kun ei saanut niitä vain hänelle hemmottelujuttuja ja kauneusjuttuja jne. Hänen mielestään polttarit pitää olla sellaiset että morsian pääsee kauneushoitoon, spaahan, meikkiin ja kampaukseen ja saa hienoa ruokaa ja shampanjaa. 

Hei mäkin olen opiskeluaikana ollut tällaisissa polttareissa, joissa siis kaikilla muilla oli kivaa paitsi morsiamella. Oltiin kaikki köyhiä opiskelijoita ja budjetti sen mukainen. Minusta ohjelma oli kiva: piknik puistossa, puistokrokettia yms lautapelejä tyyliin pictionary, ruokaa kaverin vanhempien luona, siellä saunomista ja singstarin laulamista ja jonkun pleikka-tanssipelin pelaamista. Saunassa morsiamelle tehtiin hierontaa, ihon kuorimista, kasvonaamio, morsiustaikoja jne. Luultiin kaikki, että oli ollut kiva päivä, joten oli aikamoinen shokki kun loppuillasta morsian vain itki, kun oli niin pettynyt,ettemme olleet kustantaneet hänelle mitään "luksusta".

Ap

Vierailija
33/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä kahdessa meikkauksessa, muutenkin tylsää aikataulutettua kohkaamista. Jättäydy pois tai ehdota uutta suunnitelmaa. Suunniteltua ohjelmaa voi karsia runsaasti: ensimmäisen tiputtaisin pois kuvaussession ja morsiamen hoidot. Kaikille yhteistä, samaa ohjelmaa = yhdessäoloa!

Vierailija
34/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ollut edes arviota kustannuksista tai niiden jakamisesta, niin miksi AP tunsi olevansa vain maksaja???

Kustannusarviota ei ollut, mutta se sovittiin että kokonaishinta jaetaan osallistujien kesken. Myös ne skumpat, vaikka kaikki ei siis juo. Ja ei kauaa tarvi tuota ohjelmaa makustella, niin tajuaa että kalliiksi tulee. Alunperin noin 30 ihmistä oli kutsuttu, mutta muutamat jo jääneet pois.

Ap

Vierailija
35/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset kysyvät polttareihin osallistuvilta maksimibudjetin per hlö ja sopivan ajankohdan. Sitten vasta suunnitellaan ohjelma.

Vierailija
36/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä kahdessa meikkauksessa, muutenkin tylsää aikataulutettua kohkaamista. Jättäydy pois tai ehdota uutta suunnitelmaa. Suunniteltua ohjelmaa voi karsia runsaasti: ensimmäisen tiputtaisin pois kuvaussession ja morsiamen hoidot. Kaikille yhteistä, samaa ohjelmaa = yhdessäoloa!

Jäädyin suunnittelutapaamisessa. Olen vähän ujo ja introvertti, lisäksi kaasoilla ja ydinporukalla oli todella vahvat näkemykset eli aika rautarouva olisi pitänyt olla, että olisi uskaltanut nousta vastarintaan. Heistä kun kaikki noi ideat oli ihan parhaita ikinä!

Ap

Vierailija
37/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kustannusarviota ei ollut, mutta se sovittiin että kokonaishinta jaetaan osallistujien kesken. Myös ne skumpat, vaikka kaikki ei siis juo. Ja ei kauaa tarvi tuota ohjelmaa makustella, niin tajuaa että kalliiksi tulee. Alunperin noin 30 ihmistä oli kutsuttu, mutta muutamat jo jääneet pois.

Ap

Kokonaisuus kuulostaa joo törkeältä, mutta ihan sivuhuomautuksena, kyllä minä olen polttareissa morsiamen skumpat maksanut vaikka en olisi niitä itse juonut. Tarkoitan siis että kenenkään ei kuulu joutua maksamaan enempää kuin budjettiin sopii, mutta jos olisin päättänyt osallistua niin en itse alkaisi perata sovittua ohjelmaa niin että "tuon maksan, tuota en".

Vierailija
38/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi edes aamuun mukaan, sillä siitä voi saada koko illasta laskun perään. Ilmoita että olet estynyt tulemaan polttareihin ja näin ollen et osallistu myöskään kuluihin.

Juurikin näin tulee käymään, jos osallistu aamupäivään, eli joudut maksajaksi! Eli Eikun toimit tuon suunnitelmaa mukaan eli kieltäydytään osallistumasta ollenkaan ja näinollen myös maksamasta....

Kyllä on röyhkeää porukkaa nykyisin, huh huh!Kohta joutuisi toimimaan maksajana myös sille tälle ja tuolle....

Sitäpaitsi (Sori Nyt olen ilkeä) aika moni näistä prinsessaliirousta päätyy eroon joten....

Vierailija
39/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä järkeä tuossa meikki x2? Eikö kerta päivässä riitä... Tuossa menee monta tuntia kun muu porukka vaan odottelee jossain...

Vierailija
40/200 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja moni tulee vielä jäämään, usko pois.Huh huh....

Mitä Seuraavaksi?Yksityiskokoelma Karibialle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi