Päivi Räsänen vastaa arkkipiispalle: ”Priden ja kirkon arvopohjaa on mahdotonta sovittaa yhteen”
Räsänen toteaa, ettei Setan edustaman ideologian piirissä ole tilaa arvopohjalle, jossa avioliitto on vain naisen ja miehen välinen ja homoseksuaalisuuden harjoittaminen Jumalan tahdon vastaista.
KANSANEDUSTAJA Päivi Räsänen (kd) on julkaissut blogissaan vastauksen arkkipiispa Tapio Luomalle. Räsäsen mielestä arkkipiispan perustelu kirkon Pride-kumppanuudelle on ontuva.
– Kirkon tulee kyllä kutsua kaikkia evankeliumin osallisuuteen. Tässä päätöksessä kuitenkin kirkko lähtee mukaan SETA:n toimintaan Pride-liikkeen ehdoilla sen sijaan että kutsuisi kaikkia ihmisiä evankeliumin osallisuuteen kirkon ehdoilla, Räsänen kirjoittaa.
Räsänen kirjoitti aiemmin tällä viikolla Luomalle avoimen kirjeen, jossa kritisoi kirkon yhteistyötä Helsinki Pride -tapahtuman kanssa. Arkkipiispa vastasi Räsäsen kirjeeseen eilen.
Lue lisää: Arkkipiispa vastaa Päivi Räsäsen avoimeen kirjeeseen: ”Kirkko ei ole täydellinen”
PRIDE-KUMPPANUUTTA käytetään Räsäsen mukaan sateen kaarileimana, jolla osoitetaan hyväksyntä Pride-liikkeen taustaideologialle.
Setan edustaman ideologian piirissä ei ole tilaa sellaiselle arvopohjalle, jossa avioliitto rajataan ainoastaan naisen ja miehen väliseksi ja jossa homose ksuaalisuuden harjoittaminen nähdään Jumalan tahdon vastaiseksi. Pride-liikkeen ideologiaa ja kirkon Raamattuun perustuvaa arvopohjaa on mahdotonta sovittaa yhteen, Räsänen toteaa.
Räsänen on kertonut harkinneensa kirkosta eroamista kirkon Pride-kumppanuuden myötä, ja hehkuttanut Inkerin luterilaista kirkkoa, jossa ei muun muassa hyväksytä nais pappeja eikä hom oliittoja. Pride-kohu aiheutti tällä viikolla selvän eropiikin kirkosta.
Kommentit (434)
Lahkolais-Päivi alkaa nillittää arkkipiispalle. Joka toteuttaa Jeesuksen kehotusta pitää ihmisiä samanarvoisina ja rakastaa heitä mm. sukupuolisesta suuntauksesta riippumatta. Päivi lukee kuin piru Raamattua. Häneltä keskeinen sanoma on kadoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää kuvitella että kirkon kehitys olisi pitänyt loppua johonkin 1950 luvulle? Miksi sitä ei vaadita siihen aikaan kun nainen oli miehen omaisuutta samalla tavalla kuin joku lehmä? Kirkkokin kehittyy, vaikka onneksi sen valta-asema on jo murentunut ja murenee edelleen ja lopulta kuihtuu pois. Se on kehitystä ja hyvä juttu.
Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Uudessa testamentissa on kyse rakkauden laista ,rakkaus ei tee mitään pahaa . Rakkaus peittää syntien paljouden . Sen suurempaa rakkautta ei ole kuin kuolee toisen puolesta Jumalan Poika Jeesus on se rikkaus jota te ette tunne. Mooses sanoo älä varasta miksi sitten varastat ?? Et tiedä mitään.
Diakoni tökkii rahaa venäläisille vaikka niillä on omatkin rahat . Ampuivat kristittyjä sodan aikana. Mieti .
Vierailija kirjoitti:
Typerää kuvitella että kirkon kehitys olisi pitänyt loppua johonkin 1950 luvulle? Miksi sitä ei vaadita siihen aikaan kun nainen oli miehen omaisuutta samalla tavalla kuin joku lehmä? Kirkkokin kehittyy, vaikka onneksi sen valta-asema on jo murentunut ja murenee edelleen ja lopulta kuihtuu pois. Se on kehitystä ja hyvä juttu.
Juu: murenee ja kuihtuu, vaan uusi uskonto tulossa tilalle ja siinä nainen on todella miehen omaisuutta samalla tavalla kuin lehmä. Mutta onko se kehitystä ja hyvä juttu?
Mietin taas mitä Jeesus sanoisi nyt, juuri tänään?
Koska Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti, ei hän syntiä hyvällä katso tänäänkään. Ei hän pyörrä sanomisiaan. Kyllä, rakkaus peittää syntien paljouden.
Jeesus sanoisi tänäänkin: "Älä enää syntiä tee." ja "Seuraa sinä minua."
tai "Mitä se sinuun koskee, seuraa sinä minua."
Jeesus kehottaa jokaista pitämään huolta omasta uskonvaelluksestaan ja seuraamaan itseään. Mutta kyllä hän tämän päivän kirkkokansalle jyrähtäisi koviakin sanoja.
"Etsikään ensin Jumalaa, kaikki muu mitä jokapäiväisessä elämässä tarvitset, sinulle annetaan."
Jeesus ei ole luvannut helppoa elämää seuraajilleen. Tarpeelliset hän lupaa.
Ei Jeesus syntiä hyväksynyt.
Älkää sellaista väittäkö. Te ette ole lukeet Raamattua jos kuvittelette niin.
Älkää eksykö. Lopun aika on lähellä.
Ei siellä raamatussa suotta seiso jotta "Nainen vaietkoon seurakunnassa".
Mieleeni nousee viihdemaailman menneisyydestä Heikki Kinnusen näyttelemä hahmo "pastori Silli."
Muistan pastori Sillin "saarnasta" muutaman aivan oivallisen sanan.
"Älkäämme tuijottako vain omaa napaamme." Penskana katsotusta sketsipastorin sanoista tuo on jäänyt mieleen. Olen kuunnellut myös oikeita saarnoja ja Raamatunopettajia, mutta silti olen sitä mieltä että tälle meidän ajallemme nuo Sillin sanat osuvat kyllä häränsilmään. Tuijotamme ihan liikaa itseämme, aikamme korostaa yksilöä, yhden ihmisen loputonta paapomista jotta hän voisi vinoutuneessa minässään, seksuaalisuudessaan, ihmisyydessään voida vähän paremmin. Voisimme varmasti paremmin, kun unohtaisimme hieman useammin itsemme, ja tekisimme jotain konkreettista jonkun muun hyväksi, jonkun joka tarvitsee apua.
"Köyhät teillä on aina keskuudessanne", Jeesus sanoi sillä sen ajat pitivät selvänä, että köyhillekin piti välillä jotain antaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä raamatussa suotta seiso jotta "Nainen vaietkoon seurakunnassa".
Päivi ei tietääkseni olekaan pappi. Munmuistaakseni päivi oli naispappeutta vastaan ja myös minä olen :)
Tämäki naispappi on TYHMÄ. Hänen väitteensä tässäkään eivät edes perustu raamattuun toisinkuin Leifin.
Vierailija kirjoitti:
Minä nyt ihmettelen eniten sitä, että Päivikö sen kirkon arvopohjan määrittelee? Eikös sen pitäisi olla kirkko kollektiivina, eikä Päivillä kai ole mitään virallista asemaa luterilaisessa kirkossa muuta kuin ainakin vielä jäsenen asema. No, eipä tuo minua tietysti hirveästi kutita, kun en itsekään ole kirkon jäsen. Päivin lausunnot kyllä välillä värisyttelevät. Vaikka olen kotoisin rauhanyhdistyksen sydänmailta, rouva Räsänen pistää kyllä vanhoillisuudessa lestadiolaisia pataan kuus nolla.
Pride se pakottaisi kaikki uskomaan omaansa. Ihan tasoissa lestojen ja muiden kaa. Vainoaa ja syrjii toisinajattelevia (uskovia).
Muistan usein Päiviä rukouksissani muistakaa tekin veljet ja siskot! Hän saa paljot vihat päälleen kun puolustaa Jumalan sanaa eikä suostu menemään kirkon kanssa samaan hullutukseen elokapinoineen,pridekulkueineen, gender-ideologeineen, abortteineen.. Jeesus on kanssasi Päivi ja me monet maan hiljaiset💕
Päivi on oikeassa. ”Apostoli” Paavalin saastuttama raamattu ohjaa kirkon sivuun ihmisyydestä. Ristiriita (sic) on sovittamaton.
Sitä taas vedetään vanhaa testamenttia hampaiden kiristelyssä ja käsky käskyn päälle . Ikävää ettette voi pelastua . Juutalaiset jäi siihen vanhaan peite sydämen päällä kun Jeesus ristiin naulittiin . Paatuneisuus kova sydämiset . Laulelette vaan niitä . Me kristityt laulellaan muita lauluja .