Miesystävä syö vain sellaisia ruokia, mitä äitikin on laittanut kotona
Alkaa mennä pikkuhiljaa maku koko mieheen. Itse kuitenkin rakastan kokeilla uusia ruokia ja verrata eri maiden ruokakulttuuria. Mies on myös sitä sorttia, joka syö vaan mäkkärissä ulkomailla. Onko mielestänne "pätevä" syy erota? Naimisissa, luojan kiitos, emme ole.
Kommentit (66)
Onnellinen pikku untuvakerä kirjoitti:
Minä syön joka aamu kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Myös mieheni syö graham-puuroa, mutta voisilmän kera ja ripottelee päälle hiukan ruokosokeria. Olemme tehneet näin jo 17 vuotta.
Meille kummallekin olisi suuri järkytys, jos kumppani olisi niin ennakkoluuloinen, ettei suostu syömään graham-puuroa aamiaiseksi. En usko, että olisimme kumpikaan voineet alkaa seurustella sellaisen ihmisen kanssa.
Suksi nyt pölypallo jo vit tuun graham-puuroinesi. Vitsi vanheni jo ainakin kuukausi sitten. Ei kukaan jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaan on niin pirun tylsiä.
Ihmisen tylsyys ei todellakaan näy ruokavaliosta. Ymmärrän hyvin nirsoja syöjiä. Joidenkin ihmisten suussa ruoat vain maistuvat jotenkin erilailla kuin toisten, kenties vahvemmin kuin toisten, mene ja tiedä. Sen huomaa helposti lasten kanssa. Vaikka kasvattaisi lapsensa ihan samalla tavalla, voi porukasta löytyä sekä nirsoja että kaikkiruokaisia, eikä asialla ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka tylsä tai mielenkiintoinen persoona lapsi on.
Ihmisillä on vain kova tarve olla tavalla tai toisella parempia kuin muut, vaikka se paremmuus näkyisi vain siinä, että itse saa alas etanat ja osterit yökkäämättä, kun taas toinen ei siihen pysty. Nirsous on harvoin valinta. Nirsoudella ei ole myöskään mitään tekemistä sivistystason kanssa. Toisista ei koskaan tule tulisen ruoan ystäviä, vaikka maistelisivat niitä kuinka kauan, toisista taas ei jonkin muun ruoan ystäviä, makuasiat ovat aika henkimaailman juttuja. Sitä ei vaan voi toinen ihminen ymmärtää, miten toinen kokee ruoan. Kaverini ei lapsena sietänyt jugurttien hedelmäpaloja, kun taas minulle ne olivat ihan ok. En silti olisi ikinä mennyt sanomaan kaveriani juntiksi tai tylsäksi, enkä sanoisi vieläkään, vaikka hän edelleen inhoaisi hedelmäpaloja jugurtissa.
Jep. Mulle muutama kaveri heittää sitä "vähänkö oot tylsä", kun en ota mitään mausteista ruokaa ravintolassa, koska chili yms. kirvelee suuta. Kerran sitten painostettuna otin ruokaa, jossa oli tulisia mausteita ihan reilusti ja söin sitä suu tulessa. Illalla kotona suu ja kurkku täynnä rakkoja. Mun suu ei kestä, liekö allergiaa vai mitä, mutta sen jälkeen on monta päivää suu kipeä. Ei oo sen arvoista.
Minä en ikinä olisi yhdessä ihmisen kanssa joka ei uskalla kokeilla uusia ruokalajeja.
Juurikin näin. Jostain syystä siivousneurootikot, aamuvirkut ja ruuan suhteen yltiöseikkailumieliset aina kokevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä kuin ne, joille tuntuu luontevalta joku muu tapa elää.