Miesystävä syö vain sellaisia ruokia, mitä äitikin on laittanut kotona
Alkaa mennä pikkuhiljaa maku koko mieheen. Itse kuitenkin rakastan kokeilla uusia ruokia ja verrata eri maiden ruokakulttuuria. Mies on myös sitä sorttia, joka syö vaan mäkkärissä ulkomailla. Onko mielestänne "pätevä" syy erota? Naimisissa, luojan kiitos, emme ole.
Kommentit (66)
En voisi olla miehen kanssa joka edes kotimaassa haluaisi Mäkkärille syömään.
Minkä ikäinen mies kyseessä? Sekin vielä udeltava että mahtaako olla jonkun pikkukylän perukoilta kotoisin tai siellä edelleen asuva? Eihän tuo ole normaalia käytöstä mutta jos koko ikänsä pyörinyt vain mamman helmoissa niin ehkä joku reppana voi olla tuollainen. En jaksaisi itse katsella.
Näin miehenä en voi ymmärtää tuollaisia nirsoilevia juntteja. Mausteita ei saa olla kuin suolaa ja ehkä ripaus mustaapippuria?
Minua aina ärsyttää, jos aikuisten makuaisti on jäänyt nauravien nakkien ja lihapullien tasolle. Ketsupin pitää olla Felixia, kun Heinz on jo liian voimakkaan makuista. Niitä sitten vedetään lippis päässä pelkällä haarukalla.
Aargh!
Moni ns. hieno kokki ei muita mausteita käytäkään kuin suolaa ja pippuria :)
Vähän voisi kyllä olla kestämistä tuollaisen miehen kanssa - suhtautumisemme ruokaan olisi täysin erilainen. En kuitenkaan missään tapauksessa eroaisi pelkästään tuon takia, jos mies olisi muuten ihana.
Oliko mies tuollainen kun seurustelitte? Oli. Eli juttu ei varmasti ollut yllätys, joten siinäpä kärsit. Oma vika.
Ihmiset on tässä asiassa tosi erilaisia. Helppohan se on vaatia toista syömään kaikkea uutta, jos se on itselle ihana eikä ikävä kokemus.
Itsellä on sekä tosi herkkä makuaisti ja kipukynnys (en ymmärrä miten kukaan pystyy juomaan kahvia ja tulinen ruoka pelkästään sattuu suuhun vaikka olen sitä elämässänk lukemattomia kertoja syönyt) ja myös ruokien tekstuurit oli etenkin lapsena vaikeita, esim. jugurtin köntit tai hedelmäliha mehussa sai aikaan oksennusrefleksin.
Nykyään aikuisena kyllä jo kokeilen kaikkea uutta, kun kukaan ei ole vuosiin yrittänyt pakottaa :)
Yritän kai sanoa, että ei ihmiset yleensä ole tahallaan nirsoja. Paitsi just ne jotka on eettisistä syistä tai jonkun trendiruokavalion vuoksi...
Oma mies alkuun väitti, kun jotain ruokaa laitoin: en aio syödä. Söi kuitenkin ja joistain niistä ruuista mistä näin kommentoi, on tullut hänen lemppareitaan, esim. Kantarellikastike ja -keitto. Eikä kiinakseenkaan halunnut syömään :D
Nykyään uskaltaa ravintoloihin ja on kaikki ruokainen.
Trollit kaivautuvat taas koloistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole välttämättä trolli, itsekin tiedän monta tällaista tapausta. Ex-mieheni mukaanlukien. Hän oli maaseudulta pieneltä kyläpahaselta kotoisin.
kyllä se pikkuhiljaa oppii syömään muutakin jos suhteenne jatkuu. oma mieheni oli myös hyvin ennakkoluuloinen uusien ruokien suhteen, mutta on jo tottunut syömään erilaisia ruokia. no heinäsirkkoja en sentään ole tyrkyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
No yritäpä tehdä vaikka intialaista, thaikkua tai meksikolaista ruokaa pelkällä suolalla ja mustalla pippurilla...
Kyllä tollaset ruokarajoitteiset on niin noloja juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole välttämättä trolli, itsekin tiedän monta tällaista tapausta. Ex-mieheni mukaanlukien. Hän oli maaseudulta pieneltä kyläpahaselta kotoisin.
Just niitä tyyppejä, jotka ovat syöneet elämässään vain pottuja ja lihapullia ruskeassa kastikkeessa.
Jos miehessä ei ole mitään muuta vikaa, niin en kyllä eroaisi. Mutta tekisin herkullisia erilaisia ruokia itselleni ja sanoisin miehelle, että kokatkoot ja syökööt yksin sitten niitä lihapullia. Varmaan pikkuhiljaa alkaa kiinnostamaan se maistaminenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yritäpä tehdä vaikka intialaista, thaikkua tai meksikolaista ruokaa pelkällä suolalla ja mustalla pippurilla...
Minusta siinä ei ole mitään noloa / junttia jos ei tietynlaisesta ruuasta pidä. Makuasioista ei voi kiistellä, kuten sanotaan. Itse en esimerkiksi välitä kovin maustetusta ruuasta, esimerkkinä nuo mainitsemasi, enkä niitä käytännössä koskaan syö. En näe mitään syytä syödä väkisin sellaista ruokaa, joka ei minulle maistu, vaikka joku minut tämän perusteella juntiksi leimasikin. Skandinaavinen ruoka yksinkertaisesti maistuu parhaalta ja suosin pääasiassa sitä.
Pamautahan pöytään kunnollisen kokoinen annos Porvoon pataa, niin luulisi äijän talttuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta siinä ei ole mitään noloa / junttia jos ei tietynlaisesta ruuasta pidä. Makuasioista ei voi kiistellä, kuten sanotaan. Itse en esimerkiksi välitä kovin maustetusta ruuasta, esimerkkinä nuo mainitsemasi, enkä niitä käytännössä koskaan syö. En näe mitään syytä syödä väkisin sellaista ruokaa, joka ei minulle maistu, vaikka joku minut tämän perusteella juntiksi leimasikin. Skandinaavinen ruoka yksinkertaisesti maistuu parhaalta ja suosin pääasiassa sitä.
Skandinaavinen ruoka on pääsääntöisesti todella mautonta. Kun maailmalla syö paikallisia ruokia, ymmärtää hyvin tänne tulevien turistien hämmästelyn mauttomasta ruoasta.
Jos on tottunut vaikkapa intialaiseen curryyn, niin höyrytetty siika perunasosepedillä on kyllä onnettoman mautonta. Tai se iänikuinen karjalanpaisti/ poronkäristys. Huokaus. Vähän sama kuin söisi vaivojen pilttipurkeista ruokansa. Hajutonta ja mautonta.
Ruokamme kuvastaa yhtä umpimielistä ja hajutonta ja mautonta kansaa, kuin sen syöjätkin ovat.
Juntti mikä juntti. Nirsoja ruoan suhteen on yksi isoimmista turn offeista. Erityisruokavaliot ja eettiset vakaamukset täysin ok, mutta lapsellista jos aikuinen ihminen ei tahdo edes maistaa koska joku on uutta. Ei omakaan mieheni ollut syönyt esim. intialaista tai vegaanista ruokaa ennen kuin tapasi minut, mutta mielellään lähti silti koittamaan