Teillä on outoja mielikuvia yli 100kg naisista
Kuten ettei muka itse pystyisi leikkaamaan varpasnkynsiä, että muka reidet hankaisivat yhteen, ettei pystyisi istumaan lentokoneessa, ettei olisi seksiä, ettei saisi lapsia yms. Mistä nämä ihme luulot
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Mä olen 179cm pitkä ja painan just ton 70kg.Maha on litteä ja lonkkaluut näkyy. Suorastaan typerää väittää kaikkia päälle 70kg naisia lihaviksi.
-et sinäkään voi kieltää sitä että keskipituiselle( 165cm) naiselle 70 kg on liikaa. Minusta seiskalla alkava paino on miehen paino. Harva nainen on 175 cm ja yli.
100 kiloinen on jo mastodontti 😂
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "normaalia elämää"?
TV:n katseleminen, herkutteleminen, autolla ajaminen, pepun pyyhkiminen, kenties kävely korttelin ympäri koiran kanssa?
Vai juokseminen, sehän on asia johon ihmiskeho on suunniteltu?
Totta kai jos rima lasketaan niin alas että normaaliksi elämäksi lasketaan kun ei ole pahasti liikuntarajoitteinen, varmasti useimmat selviävät.
Juokseminen? Minä en ole alipainoisena teininäkään pystynyt juoksemaan pitkiä matkoja. En tiedä millaista sinun elämäsi on, mutta minua ei ole kyllä oikeassa elämässä koskaan häirinnyt juoksemattomuus. Olen kuitenkin 10 vuotta tehnyt fyysistä työtä ja pärjännyt siinäkin ihan hyvin. Mutta ei sitä varmaankaan lasketa, kun sinä olet päättänyt, että normaalielämään liittyy juoksu ja mikään muu ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt niitä valoja päälle! Täällä puhutaan kuin 100kg ois ihan normaalipaino naiselle! Olen punttisalia harrastava mies 183cm/78kg ja monen palstamamman vierellä olisin se sirompi 😁
Lukutaitoa suosittelen kehittämään. Kukaan ei ole sanonut, että se olisi normaalipaino. On vain sanottu, että tuon kokoinen pystyy elämään ihan normaalia elämää. Leikkaamaan varpaankynnet, harrastamaan normaalia liikuntaa ja istumaan normaalille istuimelle bussissa, elokuvateatterissa ja luentosalissa.
Ei pysty harrastamaan liikuntaa täyttääkseen suositukset. Toki salilla voi "käydä" mutta ei sitä puhelimen hiplaamista liikunnaksi voi kutsua.
Miten niin täyttääkseen suositukset? Mikähän sinusta on se suositus, jos esimerkiksi pari kertaa viikossa uinti tai zumba + työmatkat pyörällä eivät riitä?
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Mä olen 179cm pitkä ja painan just ton 70kg.Maha on litteä ja lonkkaluut näkyy. Suorastaan typerää väittää kaikkia päälle 70kg naisia lihaviksi.
Unohtui, että olet korkea kuin kirahvi. Enemmistö miehistä on lyhyempiä kuin sinä.
Mikä tämän kommentin pointti on? Tekeekö se hänestä jotenkin vähemmän naisen, jos monet miehet ovat häntä lyhyempiä?
Vierailija kirjoitti:
No kun se 20-30 kg ylipainoa kerran ei tunnu missään niin harrastatteko te sitten kestävyysurheilua, esim. juoksua, pyöräilyä?Tai lajeja, joissa pitää olla ketterä (seinäkiipeily, tanssi..)?
Itselleni (5kg ylipainoa nyt) liikunta tuo jaksavamman olon, en tajua, miten 20-30 kg ylipainoisena liikuntaa harrastamattomana voi olla hyvä olo. Sen vuoksi en pidä kymmenien kilojen ylipainoa normaalina.
Eihän kaikki normaalipainoisetkaan harrasta kestävyysurheilua tai edes kävelyä kummempaa liikuntaa. Tuskin nuo lajit heiltäkään kylmiltään sujuu, jos ei ole vaikka ikinä kiipeillyt tai harjoittanut muuten yläkropan lihaksia tai juossut pidempää matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Osa vetää tuon painoasian jo aivan överiksi. En itse osaisi kuvitellakkaan painavani 50kg, painoin sen verran ehkä joskus 6 luokalla. Olen aina ollut kehonmalliltani lihaksikas ja jämäkkä, silloinkin kun en ole ollut ylipainoinen.
Ärsyttää suunnattomasti nämä joiden mielestä munkin pitäisi 157cm painaa 50kg että olisin normaalipainoinen. Tuollainen ajattelu syö motivaatiota ennestään, koska ei tunnu realistiselta enää tässä vaiheessa laihtua 45kg, ellen sitten sairastua anoreksiaan ja sehän olis vielä huonompi juttu, kuin olla näin lihava.Vähän malttia nyt molempiin reileihin, ylipaino ei ole normaali, mutta ei ole sekään, että kaikkien pitäisi olla jotain xs tai s kokoisia, mallinmitoissa. Kyllä ihmisiä saa kuitenkin olla eri kokoisia ja muotoisia ja painoisia. Raja tulisi vetää siihen, että millainen riski sairastuminen on, esim. lievä ylipaino ei vielä merkittävästi vaikuta mihinkään, varsinkaan jos ihmisellä on ihan hyvä olla niinkin.
Kyllä se lieväkin ylipaino aikaistaa kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: jos menette polvet koukussa istumaan, saatteko polven koskettamaan olkapäätä? Pystyttekö lepuutaamaan leukaa polvien päällä, että leuka lepää polvilumpion ylitse ja yltää miltein sääriluun alkuun.
Tämäkö on uusi normaalin elämän ja toimintakyvyn mittari?
T. 80J
Mietin samaa, ja muistelisin että korkeintaan 12-vuotiaana viimeksi. En olisi pystynyt siihen edes silloin alle 50 kg teininä :D
Olen 188 cm pitkä ja 85 kg mies, mutta pystyn silti tuohon. Jäykkä saa olla jos tuohon ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa vetää tuon painoasian jo aivan överiksi. En itse osaisi kuvitellakkaan painavani 50kg, painoin sen verran ehkä joskus 6 luokalla. Olen aina ollut kehonmalliltani lihaksikas ja jämäkkä, silloinkin kun en ole ollut ylipainoinen.
Ärsyttää suunnattomasti nämä joiden mielestä munkin pitäisi 157cm painaa 50kg että olisin normaalipainoinen. Tuollainen ajattelu syö motivaatiota ennestään, koska ei tunnu realistiselta enää tässä vaiheessa laihtua 45kg, ellen sitten sairastua anoreksiaan ja sehän olis vielä huonompi juttu, kuin olla näin lihava.Vähän malttia nyt molempiin reileihin, ylipaino ei ole normaali, mutta ei ole sekään, että kaikkien pitäisi olla jotain xs tai s kokoisia, mallinmitoissa. Kyllä ihmisiä saa kuitenkin olla eri kokoisia ja muotoisia ja painoisia. Raja tulisi vetää siihen, että millainen riski sairastuminen on, esim. lievä ylipaino ei vielä merkittävästi vaikuta mihinkään, varsinkaan jos ihmisellä on ihan hyvä olla niinkin.
Ei aikaista. Ja mitä sitten vaikka kuolee jo 85v eikä elä 90v? Kyllä huonokuntoiset laihat kuolee yhtälailla kuin huonokuntoiset hiukan ylipainoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: jos menette polvet koukussa istumaan, saatteko polven koskettamaan olkapäätä? Pystyttekö lepuutaamaan leukaa polvien päällä, että leuka lepää polvilumpion ylitse ja yltää miltein sääriluun alkuun.
Tämäkö on uusi normaalin elämän ja toimintakyvyn mittari?
T. 80J
Mietin samaa, ja muistelisin että korkeintaan 12-vuotiaana viimeksi. En olisi pystynyt siihen edes silloin alle 50 kg teininä :D
Olen 188 cm pitkä ja 85 kg mies, mutta pystyn silti tuohon. Jäykkä saa olla jos tuohon ei pysty.
Suurin osa aikuisista on jäykkiä, eivät ole voimistelemalla pitäneet notkeutta yllä. Ja siinäkin on yksilöllisiä eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs itse luulet? Ei onnistu ainakaan jos on iso maha. Mutta onnistuuko tuo siis kaikilta normaalipainoisilta?
Eihän omasta ylipainosta mitään haittaa ole jos joku normaalipainoinen on jäykkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs itse luulet? Ei onnistu ainakaan jos on iso maha. Mutta onnistuuko tuo siis kaikilta normaalipainoisilta?
Muista en tiedä, mutta multa onnistuu.
Keski-ikäisiltä hoikilta ihmisiltä ehkä yhdeltä kymmenestä tuhannesta tuo onnistuu. Joten se ei liity nyt tähän keskusteluun millään lailla. Lapset ja nuoret on notkeita ja pystyy tuollaiseen, ja aikuiset vain jos harrastavat koko ajan tuollaista liikuntaa jolla pitävät itsensä notkeana, normaalit ihmiset on kankeita aikuisena.
Suomessa suurin osa aikuisista on ylipainoisia, joten se tosiaan on normaalia, mutta ei se tarkoita sen olevan terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TV:n katseleminen, herkutteleminen, autolla ajaminen, pepun pyyhkiminen, kenties kävely korttelin ympäri koiran kanssa?
Totta kai jos rima lasketaan niin alas että normaaliksi elämäksi lasketaan kun ei ole pahasti liikuntarajoitteinen, varmasti useimmat selviävät.Semmoinen mihin keskimääräinen normaalipainoinenkin pystyy, et sinä voi vaatia lihavalta yhtään sen enempää. Normaalipainoisistakin vain murto-osa käy juoksulenkeilla, harva käy edes kovin pitkillä kävelylenkeilläkään, mistä muuten on tulleet nämä "10 000 akselta päivässä" tavoitteet?
Kyllä minäkin pystyn miltei 100 kiloisena esim. juoksemaan bussipysäkille enkä edes läkähdy siihen. Juoksulenkillä en kuitenkaan käy.
Suurin osa normaalipainoisista harrastaa liikuntaa säänöllisesti, vaikka eivät kehu sillä alituisesti somessa. Toki jos luulee lievästi ylipainoisten olevan normaalipainoisia niin sitten onkin näkemys vääristynyt.
100kilonen on vasta pyöreä, ei se ole sairaalloisen lihava.
Jotkut varmaan näkee mielessään yli 200kilosen kun puhutaan 100kilosta.
Kai se hämää että siinä on kolme numeroa. Esim 98 kilonen nähdään mielikuvissa normaalin pyöreänä. Satakilonen on aivan samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai jos rima lasketaan niin alas että normaaliksi elämäksi lasketaan kun ei ole pahasti liikuntarajoitteinen, varmasti useimmat selviävät.Juokseminen? Minä en ole alipainoisena teininäkään pystynyt juoksemaan pitkiä matkoja. En tiedä millaista sinun elämäsi on, mutta minua ei ole kyllä oikeassa elämässä koskaan häirinnyt juoksemattomuus. Olen kuitenkin 10 vuotta tehnyt fyysistä työtä ja pärjännyt siinäkin ihan hyvin. Mutta ei sitä varmaankaan lasketa, kun sinä olet päättänyt, että normaalielämään liittyy juoksu ja mikään muu ei ole normaalia.
No sitten sinulla on huono kunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Suurimmalla osalla keski-ikäsistä ja vanhuksista on vuosirenkaita, eivät ne niihin kuole.
Hämmentävää... minkälainen mies haluaa seksiä yli satakiloisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt niitä valoja päälle! Täällä puhutaan kuin 100kg ois ihan normaalipaino naiselle! Olen punttisalia harrastava mies 183cm/78kg ja monen palstamamman vierellä olisin se sirompi 😁
Lukutaitoa suosittelen kehittämään. Kukaan ei ole sanonut, että se olisi normaalipaino. On vain sanottu, että tuon kokoinen pystyy elämään ihan normaalia elämää. Leikkaamaan varpaankynnet, harrastamaan normaalia liikuntaa ja istumaan normaalille istuimelle bussissa, elokuvateatterissa ja luentosalissa.
Ei pysty harrastamaan liikuntaa täyttääkseen suositukset. Toki salilla voi "käydä" mutta ei sitä puhelimen hiplaamista liikunnaksi voi kutsua.
Miten niin täyttääkseen suositukset? Mikähän sinusta on se suositus, jos esimerkiksi pari kertaa viikossa uinti tai zumba + työmatkat pyörällä eivät riitä?
http://www.ukkinstituutti.fi/liikuntapiirakka/liikuntapiirakka-aikuisil…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta multa onnistuu.
Keski-ikäisiltä hoikilta ihmisiltä ehkä yhdeltä kymmenestä tuhannesta tuo onnistuu. Joten se ei liity nyt tähän keskusteluun millään lailla. Lapset ja nuoret on notkeita ja pystyy tuollaiseen, ja aikuiset vain jos harrastavat koko ajan tuollaista liikuntaa jolla pitävät itsensä notkeana, normaalit ihmiset on kankeita aikuisena.
No ei todellakaan ole noin harvinainen "taito". Uima-hallin saunassa suunnilleen puolet naisista istuu lähes noin.
Tai sitten ylimääräinen paino on muualla kuin jaloissa.