Teillä on outoja mielikuvia yli 100kg naisista
Kuten ettei muka itse pystyisi leikkaamaan varpasnkynsiä, että muka reidet hankaisivat yhteen, ettei pystyisi istumaan lentokoneessa, ettei olisi seksiä, ettei saisi lapsia yms. Mistä nämä ihme luulot
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
enemmän hämmästyttää että miksi nyt on ahmimiset yms niin lisääntyneet.
Ei satakiloisia naisia ollut paljoakaan 20 vuotta sitten, nyt niitä menee jokapäivä ohi ties kuinka paljon kadulla.
Minä olen ollut yli 15 vuotta 130 kiloinen, enkä ole eläissäni ahminut, en edes silloin kun olen lyhyessä ajassa lihonut paljon. Mistä sinä päättelet että lihominen tai lihavan pysyminen johtuu aina ahmimisesta? Jos ihminen on 45 vuotias ja on koko aikuisikänsä syönyt pikkuisen liikaa kulutukseensa nähden niin että kiloja on tullut pari vuodessa, se tekee kymmenessä vuodessa jo 20kg, 20 vuodessa 40kg. Ei satakiloiset ihmiset mätä ruokaa kuten joku 300kiloinen hengenvaarallisesti lihava telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt raskausaikana ruvennut hankaan reidet yhteen. Oon puolessa välissä eikä painoo oo tullut kuin noin 2 kg, mutta kai se on sit iso osa mennyt reisiin :/ On kyllä tosi inhottavaa. Ja oon siis ihan normipainoinen ollut aina ja oon vieläkin. Ehkä on vaan enemmän ruumiinrakenteesta kiinni ja siitä mihin se läski kerääntyy.
Raskaus muuttaa naisen kroppaa sellaiseksi että pystyy synnyttämään, eli ihan luut liikkuu, siitä tulee jossain vaiheessa yleensä niitä liitoskipujakin, kun ne luiden liitokset venyy. Lantio levenee jne. Se on naisen osa synnyttäjänä, naisen kroppa on suunniteltu siihen toimintoon mitä uusien ihmisten tekemiseen tarvitaan, siinä ei luonto ole miettinyt sitä että ottaako reidet yhteen vai ei.
Mä olen 164cm ja 105kg.
Voin leikata varpaankynteni, nukkua selälläni, sheivata alapääni, mahdun yhteen penkkiin, istun risti-istunnassa, harrastan seksiä jne.
Normaaliin elämään kykenen, vaikkakin paino on kaukana normaalista.
Reidet kyllä hinkkaa yhteen, ja seksissä en tykkää olla päällä, kun en viihdy vartalossani.
Juokseminen liikuntana ei varmaan onnistuisi, en uskalla edes kokeilla koska nivelet olisi varmaan kovilla.
Reipasta kävelyä voin harrastaa tuntitolkulla, isot ylämäet toki pistää puuskuttamaan, etenkin kun tämän ruhon lisäksi vielä omaan tupakoijan keuhkot.
Laihtua haluaisin, mutta se vaatisi työtä pään kanssa: mun suurin ongelma on tunnesyöminen, lievitän stressiä, kiukkua tai mitä vaan tunteita herkkuvoileivillä. Joita ei mene yksi vaan monta.
Sen tavan kun saisi korjattua, olisi laihduttaminenkin helpompaa.
Olen pari kertaa lauhduttanut 20-30kg, se on mennyt sairaalla kitudieetillä, ja toki sitten repsahtanut vanhoihin tapoihin ja tullut kaikki kilot takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: jos menette polvet koukussa istumaan, saatteko polven koskettamaan olkapäätä? Pystyttekö lepuutaamaan leukaa polvien päällä, että leuka lepää polvilumpion ylitse ja yltää miltein sääriluun alkuun.
Mitäs itse luulet? Ei onnistu ainakaan jos on iso maha. Mutta onnistuuko tuo siis kaikilta normaalipainoisilta?
Muista en tiedä, mutta multa onnistuu.
Keski-ikäisiltä hoikilta ihmisiltä ehkä yhdeltä kymmenestä tuhannesta tuo onnistuu. Joten se ei liity nyt tähän keskusteluun millään lailla. Lapset ja nuoret on notkeita ja pystyy tuollaiseen, ja aikuiset vain jos harrastavat koko ajan tuollaista liikuntaa jolla pitävät itsensä notkeana, normaalit ihmiset on kankeita aikuisena.
Miten tuo asento menee? Ai että istutaan polvien päällä ja kumarrutaan eteenpäin? Vai istutaan pepun päällä jalat edessä koukussa? En jotenkin tajunnut tuosta.
Juurikin istutaan lattialla polvet koukussa. Aika eksoottinen asento, eikö.
Taisi osua ja uppoa. Olen nelikymppinen, enkä edes liikunnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta: jos menette polvet koukussa istumaan, saatteko polven koskettamaan olkapäätä? Pystyttekö lepuutaamaan leukaa polvien päällä, että leuka lepää polvilumpion ylitse ja yltää miltein sääriluun alkuun.
Mitäs itse luulet? Ei onnistu ainakaan jos on iso maha. Mutta onnistuuko tuo siis kaikilta normaalipainoisilta?
Keski-ikäisiltä hoikilta ihmisiltä ehkä yhdeltä kymmenestä tuhannesta tuo onnistuu. Joten se ei liity nyt tähän keskusteluun millään lailla. Lapset ja nuoret on notkeita ja pystyy tuollaiseen, ja aikuiset vain jos harrastavat koko ajan tuollaista liikuntaa jolla pitävät itsensä notkeana, normaalit ihmiset on kankeita aikuisena.
Miten tuo asento menee? Ai että istutaan polvien päällä ja kumarrutaan eteenpäin? Vai istutaan pepun päällä jalat edessä koukussa? En jotenkin tajunnut tuosta.
Testasin kumminkin. Luulen että pystyisin aivan hyvin, jos ei olisi maha edessä, jäin juuri sen mahanmitan päähän jaloistani. Mutta mulla onkin yliliikkuvat nivelet, ettei tuokaan mitään tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta polvien päällä vai pepun päällä polvet edessä vai risti-istunnassa? Et vastannut kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä tällä tarkoitetaan. Minä saan kyllä olkapäät ja leuan osumaan polviin, jos esim kumarrun tuolilla istuessa. Mutta jos peppu pitää olla maassa, tasapaino tulee vastaan koska kulma on erilainen. Maha ei siis ole edessä tai notkeus. Minä en muuten saa kantapäitäkään peppuun kiinni, koska pohkeessa ja reidessä on tavaraa. Olenko siis läski? (Arvaa muuten paljonko painan)
Ei mitään negatiivista. Jokainwn käntaa itse lilonsa. En voisi koskaan haukkua ylipainoista.
Mikä on "normaalia elämää"?
TV:n katseleminen, herkutteleminen, autolla ajaminen, pepun pyyhkiminen, kenties kävely korttelin ympäri koiran kanssa?
Vai juokseminen, sehän on asia johon ihmiskeho on suunniteltu?
Totta kai jos rima lasketaan niin alas että normaaliksi elämäksi lasketaan kun ei ole pahasti liikuntarajoitteinen, varmasti useimmat selviävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitavat sekottaa 200kiloseen.
100 kilonen on ihan normikokonen vielä, pystyy liikkumaan ja toimimaan normaalisti.
Satakiloinen ei kyllä ole millään mittarilla normikokoinen.
Toki ymmärrän, että monet sen kokoiset pystyvät "toimimaan normaalisti", muttei se tarkoita että paino olisi normaali tai terve. Kyllä satakiloinen nainen (ja useimmat miehet) ovat erittäin ylipainoisia.
Tutkimusten mukaan kun lihavuus yleistyy, ihmiset alkavat hahmottaa sen "normaalina".
Kyllä satakiloinen on normikokoinen 200 kiloiseen verrattuna. Toki riippuu myös pituudesta, 150cm satakiloinen näyttää erilaiselta kuin 180cm satakiloinen, luonnollisesti.
Niin, 300-kiloiseen verrattuna satakiloinen on suorastaan hoikka. Eri
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "normaalia elämää"?
TV:n katseleminen, herkutteleminen, autolla ajaminen, pepun pyyhkiminen, kenties kävely korttelin ympäri koiran kanssa?
Vai juokseminen, sehän on asia johon ihmiskeho on suunniteltu?
Totta kai jos rima lasketaan niin alas että normaaliksi elämäksi lasketaan kun ei ole pahasti liikuntarajoitteinen, varmasti useimmat selviävät.
Semmoinen mihin keskimääräinen normaalipainoinenkin pystyy, et sinä voi vaatia lihavalta yhtään sen enempää. Normaalipainoisistakin vain murto-osa käy juoksulenkeilla, harva käy edes kovin pitkillä kävelylenkeilläkään, mistä muuten on tulleet nämä "10 000 akselta päivässä" tavoitteet?
Kyllä minäkin pystyn miltei 100 kiloisena esim. juoksemaan bussipysäkille enkä edes läkähdy siihen. Juoksulenkillä en kuitenkaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta polvien päällä vai pepun päällä polvet edessä vai risti-istunnassa? Et vastannut kysymykseen.
Jos jalkojen päällä istut, niin mites saat leuan polvien eteen? Tekemällä kuopan lattiaan? :D
Ihan pepun päällä. Jalat koukkuun eteen, yhdessä. Siitä jalat halaukseen.
Jos tulee kiukku, niin se ei mun vika ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se 20-30 kg ylipainoa kerran ei tunnu missään niin harrastatteko te sitten kestävyysurheilua, esim. juoksua, pyöräilyä?Tai lajeja, joissa pitää olla ketterä (seinäkiipeily, tanssi..)?
Itselleni (5kg ylipainoa nyt) liikunta tuo jaksavamman olon, en tajua, miten 20-30 kg ylipainoisena liikuntaa harrastamattomana voi olla hyvä olo. Sen vuoksi en pidä kymmenien kilojen ylipainoa normaalina.
Kaikki normaalipainoisetko on sitten kestävyysurheilijoita? Tuskin...
Yllättävän suuri osa on, koska suomalaisista aikuisista suurin osa on ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jalkojen päällä istut, niin mites saat leuan polvien eteen? Tekemällä kuopan lattiaan? :D
Ihan pepun päällä. Jalat koukkuun eteen, yhdessä. Siitä jalat halaukseen.
Jos tulee kiukku, niin se ei mun vika ole.
Lihavuus varmasti vaikuttaa asiaan, mutta on se kiinni paljon muustakin. Meidän talouden hoikat pitkäsääriset ei pysty tuohon koska pitkät jalat ja lyhyt keskivartalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaankin kyllä hankaa reidet yhteen, jo paljon pienemmälläkin painolla :D
Ei kaikilla.
Saa olla kyllä aika hitsin länget sääret, jos EI hankaa.
Mulla hankaa reidet yhteen vaikka olen 170/65. En huomannut että olisivat juuri enempää hanganneet 40 kiloa sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt niitä valoja päälle! Täällä puhutaan kuin 100kg ois ihan normaalipaino naiselle! Olen punttisalia harrastava mies 183cm/78kg ja monen palstamamman vierellä olisin se sirompi 😁
Lukutaitoa suosittelen kehittämään. Kukaan ei ole sanonut, että se olisi normaalipaino. On vain sanottu, että tuon kokoinen pystyy elämään ihan normaalia elämää. Leikkaamaan varpaankynnet, harrastamaan normaalia liikuntaa ja istumaan normaalille istuimelle bussissa, elokuvateatterissa ja luentosalissa.
Ei pysty harrastamaan liikuntaa täyttääkseen suositukset. Toki salilla voi "käydä" mutta ei sitä puhelimen hiplaamista liikunnaksi voi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 165cm/140kg.
Joskus 10v sitten kirjoitin täällä kun lääkäri oli sanonut minulle, että pitäisi tehdä jotain, kun paino haittaa normaalielämää. Siis lääkärin mielestä. Omasta mielestäni elin/elän ihan normaalielämää.
Silloisia kommentteja:
"Tuon painoisella ei ole elämässä mitään normaalia" (ei perusteluja)
"Haluan, että pystyn itse pukemaan sukat ja kengät" (No luuletteko että minulla on joku avustaja joka pukee sukat ja kengät)
"Haluan nähdä pilluni ilman peiliä" (Häh? Minulla ei ole tarvetta nähdä pilluani sen enempää ilman peiliä kuin peilin kanssa. Miksi edes pitäisi? Perverssi)
"Pitää pystyä heittämään kärrynpyöriä (Kukaan tuttavapiirini normaalipainoinen tai hoikka ei heittele kärrynpyöriä)
Jännää, ettei kukaan maininnut työtekoa normaalielämään kuuluvaksi. No ei kai siinä paljon työteko muistu mieleen, jos päivät kuluvat rattoisasti pillua tutkien ja kärrynpyöriä heittäen.
Minulla on vakituinen työpaikka, mikä nykypäivän Suomessa ei ole mitenkään itsestäänselvyys. Mahtaa hoikkia työttömiä harmittaa. Muutenkin olen aktiivinen: toimin eri yhdistyksissä, johtokunnissa ja hallituksessa. Liikunta ei ole kuulunut elämääni edes silloin kuin olin normaalipainoinen.
Miten omatoiminen arvelet olevasi eläkeiässä? Hytisevä läskikasa surkastuneine lihaksineen. Lähihoitajat sitten nosturin avulla kääntelevät sinua, ja soittavat palokunnan nostamaan sinut, kun kaadut lattialle.
Ehtivät kyllä laihtumaan, kun alkavat elämään suurkeittiä ruualla.
Kyllä satakiloinen on normikokoinen 200 kiloiseen verrattuna. Toki riippuu myös pituudesta, 150cm satakiloinen näyttää erilaiselta kuin 180cm satakiloinen, luonnollisesti.