Antaisitko lapsena anteeksi tämän?
Vanhempasi sanoisi sinulle, ettei voikaan tavata, vaikka itse luulit saavasi tavata häntä. Kyseessä etävanhempi, äiti, jota haluaisit tavata.
(Minulla on ollut ongelmia viestin lähetyksessä palstalle, jatkan, jos tämä menee läpi).
Kommentit (558)
Ole sellainen vanhempi jota olisit tarvinnit itse.
Oletko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että tämä palsta kaipaa keskustella( lue jankata) tuollaisen mieleltään sairastuneen ihmisen kanssa, kun täällä näin monta kommentoijaa heti kirjoittamassa.
Monikaan järkevä, asiallinen aloitus ei saa näin suurta intoa. Kertoo surullisen paljon av palstalle kirjoittavien henkisestä tilasta.Suurimman osan viesteistä on kykläkin Äitihullun itsensä kirjoittamia. Ei tätä psykopaattia paranna mikään, enkä edes jaksa lukea hänen mielisairaita aivoituksiaan.
Vain ne ovat, joiden alla on Ap.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä siis kohtelet kaikkia noin koska annat äitisi voittaa.
Etkä nouse ylös kuopasta ja anna itsesi loistaa hyvänä äitinä. Ja voittaisit äitisi sillä logiikalla, että paskasta koulutuksesta tulikin perhonen.
Kohta sanot "en tykkää perhosista" no se olikin vertauskuva.
En ole antanut äitini voittaa. Hän voitti. Kuvitteletko, että mä annoin hänen voittaa? Kuvitteletko sä, ettei narsistien uhreja ole olemassakaan?
ApSä voit vielä voittaa, älä luovuta. Voit voittaa hänet niin pitkään kuin hän tai sinä olet elossa
Älä ajattele noin mustavalkoisesti.
Niin aionkin. Mutta kun tuo juntti sönköttää mulle, että koska hän voitti tämänhetkiset tapahtumat ovat syyni. Koska "annoin" hänen voittaa. Eivät ole. En "antanut".
ApOon se sama juntti
No okei, älä syytä minua, että olen syypää nykyisiin tapahtumiin, koska "annoin" yhtään mitään. Sä et tiedä, miten paljon mä taistelin pahuutta vastaan.
ApEn syytä, minä kehoitin, että älä anna äitisi voittaa. Olet vielä elossa, joten voit aina voittaa.
"Anna" sanan tilalle en keksinyt mitään muuta, anteeksi.
En tarkoittanut pahaa.
Ymmärrän, ok. Se vain satuttaa tosi paljon itseäni, että äitini satutti minua ja sillä on seurauksia. Ihmettelen aina ihmisiä, joista minä olen nyt haitaksi lapsilleni, mutta äitini voidaankin vapauttaa syyllisyydestä, ja siirretään se minuun. Silloinhan koko keskustelu lasteni satuttamisesta on aivan turha, kaikki syyllisyys siirretään heille, kun täyttävät 18. Ihme kyllä joidenkin mukaan se menee niin.
Ap
Anteeksi että sanon näin, mutta voi apua kuka sinuun on tollaisen ajatusmallin iskenyt?
Äitisi ei vapaudu syyllisenä olosta sinun pahaan oloon, mutta vaikka lakaiset hänet maton alle, ei tarkoita että hän vapautuu. Narsisti ei parane ikinä, parhaan avun itsellesi saat että päästät pahat ihmiset ympäriltäsi, eli nyt äitisi.
Pääset hänen kahleistaan pois. Pyyhit hänet kokonaan pois elämästäsi, niin pääset hänen pahuudesta eroon. Sellaisen ihmisen kanssa ei edes kannata päivää sanoa, kun se ei vaan ymmärrä mikä on oikein ja väärin.
Mikään syyyllisyys ei siirry.
Sun pitää tavata lapsiasi ettei he katkeroidu, teet heidän säännöillään. Loput ajastahan olet vapaa tekemään mitä vaan, hoitamaan itseäsi.
Ja anteeksi antamisesta sen verran, että minä en ole pahoille ihmisille suoraan antanut anteeksi, vaan pääni sisällä antanut anteeksi. Se vapauttaa sinut itsesi siitä pahasta että annat anteeksi.
Eivät pahat ihmiset tee anteeksipyynnöillä mitään kun eivät tajua tehneensä väärin.No ois vähän syytä tajuta.
Ap
Mieleltään sairaat eivät ikinä tajua.
Tappelet nyt siis seinää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ole sellainen vanhempi jota olisit tarvinnit itse.
Oletko?
En ole. En osaa olla, enkä kykene.
Ap
Ap, käy kuuntelemassa PMMP:n viimeinen valitusvirsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä nouse ylös kuopasta ja anna itsesi loistaa hyvänä äitinä. Ja voittaisit äitisi sillä logiikalla, että paskasta koulutuksesta tulikin perhonen.
En ole antanut äitini voittaa. Hän voitti. Kuvitteletko, että mä annoin hänen voittaa? Kuvitteletko sä, ettei narsistien uhreja ole olemassakaan?
ApSä voit vielä voittaa, älä luovuta. Voit voittaa hänet niin pitkään kuin hän tai sinä olet elossa
Niin aionkin. Mutta kun tuo juntti sönköttää mulle, että koska hän voitti tämänhetkiset tapahtumat ovat syyni. Koska "annoin" hänen voittaa. Eivät ole. En "antanut".
ApOon se sama juntti
No okei, älä syytä minua, että olen syypää nykyisiin tapahtumiin, koska "annoin" yhtään mitään. Sä et tiedä, miten paljon mä taistelin pahuutta vastaan.
ApEn syytä, minä kehoitin, että älä anna äitisi voittaa. Olet vielä elossa, joten voit aina voittaa.
En tarkoittanut pahaa.
Ymmärrän, ok. Se vain satuttaa tosi paljon itseäni, että äitini satutti minua ja sillä on seurauksia. Ihmettelen aina ihmisiä, joista minä olen nyt haitaksi lapsilleni, mutta äitini voidaankin vapauttaa syyllisyydestä, ja siirretään se minuun. Silloinhan koko keskustelu lasteni satuttamisesta on aivan turha, kaikki syyllisyys siirretään heille, kun täyttävät 18. Ihme kyllä joidenkin mukaan se menee niin.
Ap
Anteeksi että sanon näin, mutta voi apua kuka sinuun on tollaisen ajatusmallin iskenyt?
Äitisi ei vapaudu syyllisenä olosta sinun pahaan oloon, mutta vaikka lakaiset hänet maton alle, ei tarkoita että hän vapautuu. Narsisti ei parane ikinä, parhaan avun itsellesi saat että päästät pahat ihmiset ympäriltäsi, eli nyt äitisi.
Pääset hänen kahleistaan pois. Pyyhit hänet kokonaan pois elämästäsi, niin pääset hänen pahuudesta eroon. Sellaisen ihmisen kanssa ei edes kannata päivää sanoa, kun se ei vaan ymmärrä mikä on oikein ja väärin.
Sun pitää tavata lapsiasi ettei he katkeroidu, teet heidän säännöillään. Loput ajastahan olet vapaa tekemään mitä vaan, hoitamaan itseäsi.
Ja anteeksi antamisesta sen verran, että minä en ole pahoille ihmisille suoraan antanut anteeksi, vaan pääni sisällä antanut anteeksi. Se vapauttaa sinut itsesi siitä pahasta että annat anteeksi.
Eivät pahat ihmiset tee anteeksipyynnöillä mitään kun eivät tajua tehneensä väärin.No ois vähän syytä tajuta.
ApMieleltään sairaat eivät ikinä tajua.
No, katsotaan, miten mielisairas se äitini loppujenlopuksi on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että tämä palsta kaipaa keskustella( lue jankata) tuollaisen mieleltään sairastuneen ihmisen kanssa, kun täällä näin monta kommentoijaa heti kirjoittamassa.
Monikaan järkevä, asiallinen aloitus ei saa näin suurta intoa. Kertoo surullisen paljon av palstalle kirjoittavien henkisestä tilasta.Suurimman osan viesteistä on kykläkin Äitihullun itsensä kirjoittamia. Ei tätä psykopaattia paranna mikään, enkä edes jaksa lukea hänen mielisairaita aivoituksiaan.
Ap
Niin, eli suurin osa viesteistä on omiasi. Sekopäistä horinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOon se sama juntti
En tarkoittanut pahaa.
Ap
Katsoppas kun jokaisella on vain yksi lapsuus. Sinun lapsuutesi ei ehkä ollut kiva, mutta nyt sinä voit vaikuttaa siihen millainen omien lastesi lapsuus on. Aikuisena he ovat vastuussa omista tekemisistään ja on heidän asiansa hakea ammattiapua tekemiisi vaurioihin. Tällä hetkellä sinulla on kuitenkin valta vaikuttaa siihen miten paljon heillä sitä avuntarvetta aikuisena on.
Miten niin on valta? Jos tuo olisi totta, kellään ihmisellä ei olisi aikuisena koskaan mitään avuntarvetta. Vai huviksesiko sinä kuvittelet aikuisten lapsiaan satuttavan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNiin, eli suurin osa viesteistä on omiasi. Sekopäistä horinaa.
Kuvittelitko siis ettei tuo alkuperäinen kirjoittaja erottanutkaan viittamiensa viestien olevan minulta? Ja vain hallusinaatioissaan kirjoitti, että tähän vastailee useampikin kirjoittaja?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOon se sama juntti
En tarkoittanut pahaa.
Ap
ApMieleltään sairaat eivät ikinä tajua.
Mutta siis toki minua on hieman auttanut sen tajuaminen, että narsistina äiti ei ehkä koskaan muutu. Mutta ei kamalan paljoa.
Ap
Äiti on ehtinyt kuitenkin satuttaa minua kun luulin kaikkea hänen sanomaansa vielä omaksi syykseni, joten miksi se minua mitenkään auttaisi, että selväisikin, että hän on narsisti, eikä muutu?
Ap
Mikset sä halua tavata sun lasta? Sanoit jossain viestissä.
Tän alotuksen aiheesee nii voit sanoo lapselle että tapaaminen ei onnistunut koska et ollut varautunut siihen ja että nähdään sillon ja sillon.
Hän on kuitenkin syyllistänyt minut, rakastamanani ihmisenä mitätöinyt minut, sheimannut ja lähes hylännyt, niin miten sen tajuaminen, että hän on narsisti muuttaisi esim. suhtautmistani siihen, ettälapseni yllättäen soittaa, että lähdetään äiti NYT! viettämään ihanaa päivää yhdessä, mä en pety, mikäli mennään uimaan kuten oli aikaisemmin puhetta, ja mulla on just kuukautisetkin ja tarvitsen olla kyseisen päivän yksin? Lapsi OLETTAA kaikenlaisia asioita, koska AINOA, joka meistä jotenkin rajaisi lasta edes joskus mun suuntaani olen MINÄ! Mies ei IKINÄ tue, eikä auta MINUA, sano lapsille, että älä puhu äidille noin tai tottele äitiäsi tai mitään. Mulle saa tulla paha mieli aivan rauhassa, ja se pitää sit setviä lastenko kanssa!!?? Koska mies ei auta eikä tue puolisona mitenkään!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tän alotuksen aiheesee nii voit sanoo lapselle että tapaaminen ei onnistunut koska et ollut varautunut siihen ja että nähdään sillon ja sillon.
Siksi, että se ei ole minusta vain yksinkertaisesti kivaa. Tykkään tehdä mieluummin asioita, joissa kukaan ei rasita minua. Se ei tarkoita sitä, ettenkö lapsen takia tapaisi, mutta se sitten riittääkin :D
Ap
Oho en ottanut aamulääkkeitä sori
Ap
Naurettavaa, että täällä alapeukutettiin viestiä, jossa sanoin, että jos joku ei anna anteeksi jollekulle, niin ei hän sitä ihmistä rakasta. Koska niin se vain on.
Ap
Älä välitä ilkeistä kommenteista, vaan keskity hoitamaan itsesi kuntoon. Toivottavasti käyt jossakin puhumassa ajatuksistasi, sitä kautta saat varmasti apua myös lapsesi ja sinun väliseen suhteeseen. Koita suhtautua lapseen myötätuntoisesti, hän on viaton tilanteeseen.
Tsemppiä ja jaksamista! Kyllä asiat järjestyy, kun annat niille aikaa ja samalla työstät niitä.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa, että täällä alapeukutettiin viestiä, jossa sanoin, että jos joku ei anna anteeksi jollekulle, niin ei hän sitä ihmistä rakasta. Koska niin se vain on.
Ap
No, olettaen lisäksi, että syy on siinä, kenelle ei anteeksi anneta. Äitini kohdalla kun en antanut hänelle anteeksi syy oli hänessä. Hän oli loukannut ja satuttanut minua, eikä ikinä pyytänyt anteeksi, myöntänyt tehneensä väärin, selvittänyt asioita, eikä palauttanut uskoani omaan hyvyyteeni ihmisenä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että se ei ole minusta vain yksinkertaisesti kivaa. Tykkään tehdä mieluummin asioita, joissa kukaan ei rasita minua. Se ei tarkoita sitä, ettenkö lapsen takia tapaisi, mutta se sitten riittääkin :D
Ap
Kai lasten isä viihtyy niiden kanssa? Etkö keksi mitään tekemistä lasten kaa mikä olis kivaa?
Ei se riitä. Se se vasta onkin pahimman sorttista henkistä väkivaltaa lasta kohtaan. Kun kuvittelenkin äitini satuttamassa minua ja sitten antamassa itselleen sen anteeksi, että huusi. Mutta ei selvitä asioita mun kanssani. Mä en ole antanut anteeksi hänelle. Enkä annakaan.
Ap