Antaisitko lapsena anteeksi tämän?
Vanhempasi sanoisi sinulle, ettei voikaan tavata, vaikka itse luulit saavasi tavata häntä. Kyseessä etävanhempi, äiti, jota haluaisit tavata.
(Minulla on ollut ongelmia viestin lähetyksessä palstalle, jatkan, jos tämä menee läpi).
Kommentit (558)
Miksi puhut itsestäsi viallisena? Sussa ei olemitään vikaa, olet vaan vähän kulunut, mutta kulunat pystyy korjaamaan. Vialliset tuotteet joutuu roskiin, joten niitä ei voi korjata.
Et ole viallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla hyvin herkkä negatiivisille tunteille? Lastenkin elämässä on pettymyksiä ja ne purkaa ne aikuisiin. Ne vain on otettava vastaan.
Luultavasti tuossa pettymys ei ollut kenenkään syy, vaan muuttuneet olosuhteet nyt vain sai sen aikaan.
Ja en ymmärrä miksi et voinut lähteä lapsen kanssa?No voi olla, että vastaus kysymykseen löytyy kirjoituksesi ekasta lauseesta. Kestäisin niitä normaalisti kyllä, ellei minua olisi syyllistetty lapsena kaikkien muiden ikävistä tunteista. Esim. tässäkin tilanteessa äitini koitti syyttää minua, vaikka itsekin tajusi, että en ollut tehnyt mitään väärin siinä, ja olin sillälailla uhri, että oikeasti tarvitsin olla yksin sinä päivänä, kun mitään ei ollut sovittu. Tämä on tietenkin harmillinen asia, mutta olen toipuja.
Ap
Toivottavasti toivut. Olen nähnyt tuon kuvion ystävässäni. Hän ei kestä lasten tai miehensä negatiivisia tunteita tai sanoja, koska on lapsena perheessään traumatisoitunut. Hän tiedostaa asian, mutta hänen omat tunteensa menee kaiken yli. Hän on upea äiti hyvinä aikoina, mutta romahtaa heti kun tulee negatiivinen asia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kivikissaäitihullukristallikissapaska
Jälleen päässyt suljetulta ja jättänyt lääkkeet ottamatta. Huoh. Ja täällä kansa kiltisti sille vastailee. Joten loputonta jankkausta luvassa.
Poistun palstalta samantien.
Ei jumalauta. Täällä jankataan aina vain. Ulkona kaunis sää ja te mamma parat vietätte aikaanne tuon mie.li.sai.raan hul..lun psy..ko.paa.tin kanssa.
Mies teki väärin, miehet on putkiaivoja, niiden kanssa pitää oppia elämään.
Minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä siis kohtelet kaikkia noin koska annat äitisi voittaa.
Etkä nouse ylös kuopasta ja anna itsesi loistaa hyvänä äitinä. Ja voittaisit äitisi sillä logiikalla, että paskasta koulutuksesta tulikin perhonen.
Kohta sanot "en tykkää perhosista" no se olikin vertauskuva.
En ole antanut äitini voittaa. Hän voitti. Kuvitteletko, että mä annoin hänen voittaa? Kuvitteletko sä, ettei narsistien uhreja ole olemassakaan?
ApSä voit vielä voittaa, älä luovuta. Voit voittaa hänet niin pitkään kuin hän tai sinä olet elossa
Älä ajattele noin mustavalkoisesti.
Niin aionkin. Mutta kun tuo juntti sönköttää mulle, että koska hän voitti tämänhetkiset tapahtumat ovat syyni. Koska "annoin" hänen voittaa. Eivät ole. En "antanut".
ApOon se sama juntti
No okei, älä syytä minua, että olen syypää nykyisiin tapahtumiin, koska "annoin" yhtään mitään. Sä et tiedä, miten paljon mä taistelin pahuutta vastaan.
ApEn syytä, minä kehoitin, että älä anna äitisi voittaa. Olet vielä elossa, joten voit aina voittaa.
"Anna" sanan tilalle en keksinyt mitään muuta, anteeksi.
En tarkoittanut pahaa.
Ymmärrän, ok. Se vain satuttaa tosi paljon itseäni, että äitini satutti minua ja sillä on seurauksia. Ihmettelen aina ihmisiä, joista minä olen nyt haitaksi lapsilleni, mutta äitini voidaankin vapauttaa syyllisyydestä, ja siirretään se minuun. Silloinhan koko keskustelu lasteni satuttamisesta on aivan turha, kaikki syyllisyys siirretään heille, kun täyttävät 18. Ihme kyllä joidenkin mukaan se menee niin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies teki väärin, miehet on putkiaivoja, niiden kanssa pitää oppia elämään.
Minkä ikäinen olet?
Ei pidä oppia elämään. Olet oppikirjaesimerkki pahoinvointia lisäävistä ihmisistä, joista keillekään ei kuulu vetää mitään rajoja mihinkään. Tai jos siis tarkoituksesi onkin sanoa, että heille pitää laittaa rajat, niin et ensinnäkään osaa sanoa sitä, etkä toisekseen tukea etkäkannistaa mitään rajoja mihinkään laittamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla hyvin herkkä negatiivisille tunteille? Lastenkin elämässä on pettymyksiä ja ne purkaa ne aikuisiin. Ne vain on otettava vastaan.
Luultavasti tuossa pettymys ei ollut kenenkään syy, vaan muuttuneet olosuhteet nyt vain sai sen aikaan.
Ja en ymmärrä miksi et voinut lähteä lapsen kanssa?No voi olla, että vastaus kysymykseen löytyy kirjoituksesi ekasta lauseesta. Kestäisin niitä normaalisti kyllä, ellei minua olisi syyllistetty lapsena kaikkien muiden ikävistä tunteista. Esim. tässäkin tilanteessa äitini koitti syyttää minua, vaikka itsekin tajusi, että en ollut tehnyt mitään väärin siinä, ja olin sillälailla uhri, että oikeasti tarvitsin olla yksin sinä päivänä, kun mitään ei ollut sovittu. Tämä on tietenkin harmillinen asia, mutta olen toipuja.
ApToivottavasti toivut. Olen nähnyt tuon kuvion ystävässäni. Hän ei kestä lasten tai miehensä negatiivisia tunteita tai sanoja, koska on lapsena perheessään traumatisoitunut. Hän tiedostaa asian, mutta hänen omat tunteensa menee kaiken yli. Hän on upea äiti hyvinä aikoina, mutta romahtaa heti kun tulee negatiivinen asia vastaan.
Niin. Se on kamalaa. Siinä tuhotaan täysin viattoman ihmisen äitiys ja siitä nautinnon saaminen.
Ap
Huhhuh ap, tästä ketjusta ja sinusta tulee tosi paha olo. Kannat vihaa ja katkeruutta mukanasi ja et välitä lapsen tunteista ollenkaan. Laitat siis sinulle tapahtuneet vahingot kiertämään. Olet tismalleen samanlainen millainen omat kaltoinkohtelijasi ovat olleet ja kierre senkin jatkuu. Herää nyt! Lapsi on pieni. Sinä olet aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhut itsestäsi viallisena? Sussa ei olemitään vikaa, olet vaan vähän kulunut, mutta kulunat pystyy korjaamaan. Vialliset tuotteet joutuu roskiin, joten niitä ei voi korjata.
Et ole viallinen.
No siis että en ole täydellinen. Minuthan on kasvatettu siihen, että pitäisi olla, syyllistetty ja sheimattu siitä, etten ole. Mua se ei haittaa. En ole itse vielä tavannut ihmistä, joka olisi täydellinen. Toisten viat kylläkin v*tuttavat ja usein satuttavatkin itseäni.
Ap
Tuntuu, että tämä palsta kaipaa keskustella( lue jankata) tuollaisen mieleltään sairastuneen ihmisen kanssa, kun täällä näin monta kommentoijaa heti kirjoittamassa.
Monikaan järkevä, asiallinen aloitus ei saa näin suurta intoa. Kertoo surullisen paljon av palstalle kirjoittavien henkisestä tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh ap, tästä ketjusta ja sinusta tulee tosi paha olo. Kannat vihaa ja katkeruutta mukanasi ja et välitä lapsen tunteista ollenkaan. Laitat siis sinulle tapahtuneet vahingot kiertämään. Olet tismalleen samanlainen millainen omat kaltoinkohtelijasi ovat olleet ja kierre senkin jatkuu. Herää nyt! Lapsi on pieni. Sinä olet aikuinen.
Esimerkiksi tällainen viallinen ja vajaa ennen kaikkea ihmisenä kirjoittaja ei hetkauta mun käsitystä asioistani yhtään mihinkään. Käsitän kyllä että lapseni on pieni, mutta niin olin minäkin aikoinaan ja olisin tarvinnut kaikenlaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä nouse ylös kuopasta ja anna itsesi loistaa hyvänä äitinä. Ja voittaisit äitisi sillä logiikalla, että paskasta koulutuksesta tulikin perhonen.
En ole antanut äitini voittaa. Hän voitti. Kuvitteletko, että mä annoin hänen voittaa? Kuvitteletko sä, ettei narsistien uhreja ole olemassakaan?
ApSä voit vielä voittaa, älä luovuta. Voit voittaa hänet niin pitkään kuin hän tai sinä olet elossa
Niin aionkin. Mutta kun tuo juntti sönköttää mulle, että koska hän voitti tämänhetkiset tapahtumat ovat syyni. Koska "annoin" hänen voittaa. Eivät ole. En "antanut".
ApOon se sama juntti
No okei, älä syytä minua, että olen syypää nykyisiin tapahtumiin, koska "annoin" yhtään mitään. Sä et tiedä, miten paljon mä taistelin pahuutta vastaan.
ApEn syytä, minä kehoitin, että älä anna äitisi voittaa. Olet vielä elossa, joten voit aina voittaa.
En tarkoittanut pahaa.
Ymmärrän, ok. Se vain satuttaa tosi paljon itseäni, että äitini satutti minua ja sillä on seurauksia. Ihmettelen aina ihmisiä, joista minä olen nyt haitaksi lapsilleni, mutta äitini voidaankin vapauttaa syyllisyydestä, ja siirretään se minuun. Silloinhan koko keskustelu lasteni satuttamisesta on aivan turha, kaikki syyllisyys siirretään heille, kun täyttävät 18. Ihme kyllä joidenkin mukaan se menee niin.
Ap
Anteeksi että sanon näin, mutta voi apua kuka sinuun on tollaisen ajatusmallin iskenyt?
Äitisi ei vapaudu syyllisenä olosta sinun pahaan oloon, mutta vaikka lakaiset hänet maton alle, ei tarkoita että hän vapautuu. Narsisti ei parane ikinä, parhaan avun itsellesi saat että päästät pahat ihmiset ympäriltäsi, eli nyt äitisi.
Pääset hänen kahleistaan pois. Pyyhit hänet kokonaan pois elämästäsi, niin pääset hänen pahuudesta eroon. Sellaisen ihmisen kanssa ei edes kannata päivää sanoa, kun se ei vaan ymmärrä mikä on oikein ja väärin.
Mikään syyyllisyys ei siirry.
Sun pitää tavata lapsiasi ettei he katkeroidu, teet heidän säännöillään. Loput ajastahan olet vapaa tekemään mitä vaan, hoitamaan itseäsi.
Ja anteeksi antamisesta sen verran, että minä en ole pahoille ihmisille suoraan antanut anteeksi, vaan pääni sisällä antanut anteeksi. Se vapauttaa sinut itsesi siitä pahasta että annat anteeksi.
Eivät pahat ihmiset tee anteeksipyynnöillä mitään kun eivät tajua tehneensä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOon se sama juntti
En tarkoittanut pahaa.
Ap
Katsoppas kun jokaisella on vain yksi lapsuus. Sinun lapsuutesi ei ehkä ollut kiva, mutta nyt sinä voit vaikuttaa siihen millainen omien lastesi lapsuus on. Aikuisena he ovat vastuussa omista tekemisistään ja on heidän asiansa hakea ammattiapua tekemiisi vaurioihin. Tällä hetkellä sinulla on kuitenkin valta vaikuttaa siihen miten paljon heillä sitä avuntarvetta aikuisena on.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että tämä palsta kaipaa keskustella( lue jankata) tuollaisen mieleltään sairastuneen ihmisen kanssa, kun täällä näin monta kommentoijaa heti kirjoittamassa.
Monikaan järkevä, asiallinen aloitus ei saa näin suurta intoa. Kertoo surullisen paljon av palstalle kirjoittavien henkisestä tilasta.
Älä nyt sheimaa ihmisiä, on monia hyviä syitä käsitellä ihmisyyden ja etenkin äitiyden ns. pimeää puolta. Ei se tee kenestäkään sen pimeämpää.
Ap
Anna itsellesi anteeksi ja jatka elämää ilman kahleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOon se sama juntti
En tarkoittanut pahaa.
Ap
Anteeksi että sanon näin, mutta voi apua kuka sinuun on tollaisen ajatusmallin iskenyt?
Äitisi ei vapaudu syyllisenä olosta sinun pahaan oloon, mutta vaikka lakaiset hänet maton alle, ei tarkoita että hän vapautuu. Narsisti ei parane ikinä, parhaan avun itsellesi saat että päästät pahat ihmiset ympäriltäsi, eli nyt äitisi.
Pääset hänen kahleistaan pois. Pyyhit hänet kokonaan pois elämästäsi, niin pääset hänen pahuudesta eroon. Sellaisen ihmisen kanssa ei edes kannata päivää sanoa, kun se ei vaan ymmärrä mikä on oikein ja väärin.
Mikään syyyllisyys ei siirry.
Sun pitää tavata lapsiasi ettei he katkeroidu, teet heidän säännöillään. Loput ajastahan olet vapaa tekemään mitä vaan, hoitamaan itseäsi.
Ja anteeksi antamisesta sen verran, että minä en ole pahoille ihmisille suoraan antanut anteeksi, vaan pääni sisällä antanut anteeksi. Se vapauttaa sinut itsesi siitä pahasta että annat anteeksi.
Eivät pahat ihmiset tee anteeksipyynnöillä mitään kun eivät tajua tehneensä väärin.
No ois vähän syytä tajuta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan viesteistä on kykläkin Äitihullun itsensä kirjoittamia. Ei tätä psykopaattia paranna mikään, enkä edes jaksa lukea hänen mielisairaita aivoituksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule tuo " monta kommentoijaa" tarkoittaa näitä samoja, ihan vain muutamia samanlaisia pipipäitä, jotka täällä aikaansa kuluttavat. Ei täällä monta ole. Shakkia täällä nämä samat sekot pelaavat. Heti vastaavat Hul.lun kutsuun.
Mun äiti syytti minu siitä, kun oli itse satuttanut minua, mä en tee lapsilleni niin. Ei heillä ole mitään syytä lakata välittämästä minusta.
Ap