Antaisitko lapsena anteeksi tämän?
Vanhempasi sanoisi sinulle, ettei voikaan tavata, vaikka itse luulit saavasi tavata häntä. Kyseessä etävanhempi, äiti, jota haluaisit tavata.
(Minulla on ollut ongelmia viestin lähetyksessä palstalle, jatkan, jos tämä menee läpi).
Kommentit (558)
Lapsuutemme ei määritä koko elinikäämme, jos emme anna sen meitä määrittää.
Sinulla on koko loppuelämäsi aikaa koota itsesi ja tulla sellaiseksi kun haluat. Onko sinulle tärkeää olla itse kunnossa lastasi varten vai olla itse kunnossa lapsesi kustannuksella?
Haluatko todella siirtää taakkasi lapsellesi, käyttäytymällä juuri kuten sinua kohtaan on käyttäydytty?
Minusta sinä odotat lapseltasi liikaa ymmärrystä ja syyllistät häntä siitä, ettei hän anna anteeksi. Tai haluat hänen antavan äidille anteeksi, ettei äidille tule paha mieli.
Lapsesi joutuu varomaan tunnetilojasi, kävelemään varpaillaan ja esittämään omista tunnetiloistaan huolimatta sellaista kun sinä toivot.
Olen itse kasvanut, kuten sinä, syyllistävässä ilmapiirissä ja tavakseni tuli miellyttää muita omien tunteideni kustannuksella. Olin tästä syystä tukahdutettu ja arka ihminen pitkälle aikuisikään asti.
Jos haluat lapsellesi terveen itsetunnon suosittelen, että tapaat häntä vasta kun osaat suhtautua häneen itsenäisenä henkilönä jonka tunteet hyväksyt sellaisenaan.
Voimia ja iloista kesää teille kaikille!
Miksi täällä saa sekopää riehua? Äitihullulle bannia vihdoinkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen nimenomaan tarvitsee toisia tullakseen onnelliseksi ja kokonaiseksi jne. Säälittää nämä yksin onnelliseksi kuvittelemaan tulijat. No, ainahan voitte nillittää yksin, miten onnellisia olettekaan...
ApMinusta sinä olet hyvin älykäs ihminen, mistä johtuu että mietit liikaa asioita. Miltä minusta tuntuu, miten minua on kohdeltu jne. Olet liian käpertynyt itseesi. Kirjoitin aikaisemmin olisiko sinulla autismi. Sinulla on älyä, mutta ei tunneälyä. Millaisia ystäviä sinulla on? Voitko puhua heille tunteistasi?
Autismi ei tee ihmisestä tunnevammaista! Joillakin autismiin kuuluu se, ettei osaa lukea toisen kehonkieltä/äänensävyä. Tai saattaa möläytellä epäkohteliaita kommentteja, eikä osaa arvioida miten toiset suhtautuvat niihin. Ei kuitenkaan kaikilla. Itse tuntemani autistit ovat empatiakykyisiä, mukavia ihmisiä. Koen myös itse autistina olevani samanlainen.
Tuollainen kaikesta loukkaantuminen ei kuulu autismiin, ei myöskään se ettei "jaksa olla äiti" kuin kerran viikossa. Enemmän viittaa narsismiin, kuten ihmiset ovatkin jo kommentoineet. Autismi pystyy oppimaan virhiestään, narsisti ei.
Niinpä, narsistit ja autistit menee ihan sekaisin tässä nyt kaikilla.
Narsistitkin on hyvin älykkäitä ja juuri tollaisia, etteivät ota neuvoista opikseen vaan hyökkäävät päälle.
Autistitkin on älykkäitä, mutta oppivat kerrasta kun heille asiasta huomauttaa, eivätkä ala väittelemään.
Voi vit tu täällä OIKEESTI jotkut jaksaa vielä noin pitkästi ja hienosti vastailla tuolle maailman idi..ooteimmalle pipipäälle🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Noin minäkin tein vielä viisivuotta sitten, kunnes lopetin, kun näin miten turhaa tuo on
Grazy mikä grazy😡
Vierailija kirjoitti:
Voi vit tu täällä OIKEESTI jotkut jaksaa vielä noin pitkästi ja hienosti vastailla tuolle maailman idi..ooteimmalle pipipäälle🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Noin minäkin tein vielä viisivuotta sitten, kunnes lopetin, kun näin miten turhaa tuo on
Grazy mikä grazy😡
Mielenkiintoista vaan nähdä menisikö mitään perille. Itselleni ihan uusi tuttavuus. Tähän mennessä kyllä kaikki palaute valunut kuin vesi pitkin hanhen selkää.
Miksi olet siennyt ja synnyttänyt jos kiellät lapselta äidin. Sun homma on kestää sun lastasi niin kauan kuin se on 18 ja sen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuutemme ei määritä koko elinikäämme, jos emme anna sen meitä määrittää.
Sinulla on koko loppuelämäsi aikaa koota itsesi ja tulla sellaiseksi kun haluat. Onko sinulle tärkeää olla itse kunnossa lastasi varten vai olla itse kunnossa lapsesi kustannuksella?Haluatko todella siirtää taakkasi lapsellesi, käyttäytymällä juuri kuten sinua kohtaan on käyttäydytty?
Minusta sinä odotat lapseltasi liikaa ymmärrystä ja syyllistät häntä siitä, ettei hän anna anteeksi. Tai haluat hänen antavan äidille anteeksi, ettei äidille tule paha mieli.
Lapsesi joutuu varomaan tunnetilojasi, kävelemään varpaillaan ja esittämään omista tunnetiloistaan huolimatta sellaista kun sinä toivot.
Olen itse kasvanut, kuten sinä, syyllistävässä ilmapiirissä ja tavakseni tuli miellyttää muita omien tunteideni kustannuksella. Olin tästä syystä tukahdutettu ja arka ihminen pitkälle aikuisikään asti.
Jos haluat lapsellesi terveen itsetunnon suosittelen, että tapaat häntä vasta kun osaat suhtautua häneen itsenäisenä henkilönä jonka tunteet hyväksyt sellaisenaan.Voimia ja iloista kesää teille kaikille!
En usko että häntä kiinnostaa lapsensa itsetunto. Ilmeisesti hän on päättänyt ettei välitä lapsestaan koska lapsi ei tule aikuisena välittämään hänestä, koska hän ei välittänyt lapsesta nyt. Hän tavallaan elää siis siellä tulevaisuudessa jo, eikä tälle asialle enää mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö narsistit yleensäkin usein vie terapeuttia kun pässiä narussa.
Tuosta terapiaan hakeutumisessa, eikö niitä ole jäänyt jo monta kesken, kun terapeutti ei lähtenytkään mukaan siihen, että ap olisi pelkkä syytön uhri. Ja että niillä jotka ovat NYT lapsia olisi oikeuksia myös.
Kivikissa on ollut tyytyväinen nykyiseen terapeuttiin, joka on erikoistunut narsismiin. Ovat yhdessä päättäneet, että Äiti on narsisti ja syyllinen kaikkeen.
Luin kaksi ekaa sivua, sitten hyppäsin sivulle 35. Apua! onko joku jaksanut kahlata kaikki 37 sivua? Onko ap oikea henkilö, vai jonkun käsikirjoitus-harjoitelma. Ap, jos olet oikea ihminen, voimia ja hyvää kesää sinulle.
Kuka saa*ana nosti tämän ketjun, just ku ylläpito sai edellisenkin poistettua!!!
Älykäs ihminen ei arvostele eikä puhu pahaa vanhemmistaan. Älykäs ymmärtää puhua huonot asiat esimerkiksi ammattiauttajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Grazy mikä grazy😡
Grazy, lol.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö narsistit yleensäkin usein vie terapeuttia kun pässiä narussa.
Tuosta terapiaan hakeutumisessa, eikö niitä ole jäänyt jo monta kesken, kun terapeutti ei lähtenytkään mukaan siihen, että ap olisi pelkkä syytön uhri. Ja että niillä jotka ovat NYT lapsia olisi oikeuksia myös.
Kivikissa on ollut tyytyväinen nykyiseen terapeuttiin, joka on erikoistunut narsismiin. Ovat yhdessä päättäneet, että Äiti on narsisti ja syyllinen kaikkeen.
Mutta hän on. Hänen pitäisi miettiä, että käyttäytymällä näin kuin käyttäytyi, kukaan ei rakasta häntä. Terapian avulla saan voimaa nyt muuten em. ajatuksesta. Että jos äitini ei kerran osaa sopia asioita kanssani, niin häntä ei sitten rakasta kukaan. Sen kun vlitsee sen sitten, ja aion vielä hiukan hieroa sitä hänen naamaansa, kunhan tilaisuus tulee. Nam nam.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sä jätit tämän ketjun kesken.
Mitä lie tuli väliin? En huomannut, että siinä joku jatkoi.
Ap
Mä otan mun lasteni tunteet vakavasti. Erittäin vakavasti. Mun äiti ei sen sijaan ottanut mun. Siksipä häntä ei nyt rakastakaan kukaan, hähhäähhhää.
Ap
Autismi ei tee ihmisestä tunnevammaista! Joillakin autismiin kuuluu se, ettei osaa lukea toisen kehonkieltä/äänensävyä. Tai saattaa möläytellä epäkohteliaita kommentteja, eikä osaa arvioida miten toiset suhtautuvat niihin. Ei kuitenkaan kaikilla. Itse tuntemani autistit ovat empatiakykyisiä, mukavia ihmisiä. Koen myös itse autistina olevani samanlainen.
Tuollainen kaikesta loukkaantuminen ei kuulu autismiin, ei myöskään se ettei "jaksa olla äiti" kuin kerran viikossa. Enemmän viittaa narsismiin, kuten ihmiset ovatkin jo kommentoineet. Autismi pystyy oppimaan virhiestään, narsisti ei.