Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokakulujen jakaminen suhteessa.

Rahasta
03.06.2019 |

Mies tyytymätön ruokakulujen jakamiseen. Minulle kävisi hyvin täysin erilliset ruuat kuin myös suunilleen omien kulujen maksaminen.
Mies on lapseton, käytännössä asuu minun ja lasteni kotona. Ostan kaikki pesuaineet, hän suihkussa käydessään käyttää poikani pesuaineita, pesen osan hänen pyykeistään ja osan hän pesee kotonaan.
Laitan ruuat ja mies syö suunilleen puolet ruokamäärästä, valikoiden lihaa enemmän, esim pihvejä syö kolme kerrallaan ja minä lapsineni saman määrän.
Aamiaisella kulhollinen muroja/mysliä, 4 leipää juustolla ja kinkulla sekä rahkaa ja kaksi kuppia kahvia. Minulla ja lapsilla kuluu sama määrä ilman rahkaa ja juon kahvia vain kupillisen.
Illalla mies syö 4 leipää tai esimerkiksi pakastepitsan. Lapsilla menee kolme leipää ja jogurttia tai muroja, lisäksi päivän aikana jotain hedelmiä. Itse syön salaattia, kurkkua ja tomaatin sekä noin 50g raejuustoa tai lautasellisen puuroa maapähkinävoilla.
Mies ostaa valmisruokaa töihin, rahkojaan ja herkkuja jotka syö yksin.
Minä ostan pääosin lihat ja lisukkeet sekä leivät yms sekä kaikki mitä lapset pelkästään syö tai minä heidän kanssaan.
Olen pyytänyt miestä ostamaan välillä juuston, leipää, leikkeleet tai joskus lihaa.
Yhdessä kaupassa ollessamme mies välillä kysymättä kerää ostoksiini suklaata ja rahkaa jotka sitten kotona piilottaa, että lapset eivät tule osingoille. Lisäksi juo ostamiani proteiinijuomia.
Välillä käymme kahdestaan hampurilaisella jos olemme kaupoilla tm ja mies saattaa maksaa 4 euron syötäväni. Yritän tarjota käteistä, mutta ei huoli ja oletan hänen haluavan tarjota vaikka siksi, että olemme minun autolla liikkeellä. Seuraavalla kerralla kysymättä maksattaa minulla omat syötävänsä joiden hinta yleensä 15 euroa.
Viimeksi olimme taas ottamassa ruokaa mukaan. Automaatista tein tilaukseni, 4,5€ ja olin siirtymässä maksuruutuun. Mies äkkiä näppäsi takaisin valikkoon ja valitsi tuotteita 9 euron edestä jonka jälkeen siirtyi maksuruutuun. Oletin hänen haluavan maksaa koska olimme taas minun autolla liikkeellä ja hän tuolla tavalla lisäsi samaan tilaukseen. No närkästyneenä sanoi "Aha, vai niin, että taas minä maksan" ja kaivoi korttinsa. Sanoin, että en ole missään vaiheessa edes pyytänyt tai halunnut, että aina tilataan samaan laskuun, hän on se joka kokee hankalaksi tilata eri kuitille ja minusta systeemi jossa maksamme vuorotellen ei ole reilu koska hänen ruuat maksaa 2 tai 3 kertaa niin paljon kuin minun. Mies tuohtuneena totesi, että ei tarvitse puhua asiasta enempää.
Myöhemmin jatkoi, että hänellä menee muutenkin enemmän rahaa kuukaudessa ruokaan, kun oli suunnitellut. Hän on asettanut itselleen 50 euron kuukausibudjetin ja koska pyydän ostamaan juustoa, kahvia ym niin hänen budjetti ylittyy. Ostaa viikonloppuna eväät valmiiksi itselleen ja niihin menee 25 euroa, toiset 25 olisi kuulemma muuhun syömiseen, mutta ylittyy minun takia. Olen kuitenkin laskeskellut, että minulla ruokamenot kasvaneet kuukaudessa noin 80-100 euroa hänen kanssaan. Hänen mielestään hänen syöminen päiväruuasta ja aamu/iltapaloista kuitenkin jotain senttejä vaikka syökin noin 300g lihaa ruualla ja ison kulhon muroja/mysliä sekä kasan grillileipiä aamulla.
Nyt mietinkin, että olenko oikeasti kohtuuton? Mielestäni hän on kyllä jäänyt rahallisesti plussan puolelle tässä.

Kommentit (296)

Vierailija
81/296 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te naiset löydätte näitä aikuisia lapsia ja minkä takia te olette näiden kanssa suhteessa ja otatte kotiinne asumaan? Mikä on se ajatusprosessi tässä takana? 

Ehkä niitä vaan on enemmän jotka loisii kumppanin rahoilla. Ennen oli naiset golddiggereitä nykyään on osat vaihtunut.

Vierailija
82/296 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te naiset löydätte näitä aikuisia lapsia ja minkä takia te olette näiden kanssa suhteessa ja otatte kotiinne asumaan? Mikä on se ajatusprosessi tässä takana? 

Ehkä niitä vaan on enemmän jotka loisii kumppanin rahoilla. Ennen oli naiset golddiggereitä nykyään on osat vaihtunut.

Löytyy niitä edelleen naisistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/296 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde toimii jos molemmat haluavat antaa ja olla avuksi. Toisen miettiessä kokoajan jääkö vähemmälle ei suhde voi toimia.

Vierailija
84/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen miesystäväni oli vähän tuollainen. Kerrankin tein isot ostokset lasten synttäreitä varten niin pokkana laittoikin kassalla vaan minun ostoksiin omat deodorantit ja suihkugeelit ym. Autossa sitten sanoi, että olisi kiva kahdestaan käydä vaikka ulkona syömässä tai jotain muuta mukavaa. Totesin, että varmaan minun laskuun tottakai.

Oli useampia tommosia minun laskuun laitettuja juttuja. No lepyttelynä seuraavalla kerralla sanoi maksavansa ostokset mitä vielä ostin ja lisäksi huvipuistorannekkeet. Kauppaan meni viitisen kymppiä ja vähän naama venähti, kun ostettiin rannekkeet ennakkoon. Eipä arvannut etukäteen, että ne maksoi noin 125 euroa. :D

Alkoi sitten muutenkin sen marinat kyllästyttää ja lopetin suhteen. Ei lähtenyt edes sinne huvipuistoon mukaan, mutta pidin liput.

Vierailija
85/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksella enemmän, jos mies ei valittaisi. Tuossa tilanteessa pitäisin huolen, että molemmat maksavat omansa.

Juuri näin. Ehdottomasti kaikki erillään, kun mies ei ole edes kiitollinen saamastaan edusta vaan päinvastoin, kärttyinen valittaja.

Vierailija
86/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä tuollaiset jotka toisen puolesta valitsee milloin hänen kuuluu tarjota. Menee koko antamisenilo hukkaan jos se ei ole itse päätettävissä tarjoaako vai ei.

Yksi mies oli sellainen, että ensimmäisillä treffeillä tarjosi ruuat ja sen jälkeen monen kuukaudenkin päästä nosti esiin, että hän tarjosi silloin ja meni 80 euroa. Sillä verukkeella maksatti arkiostoksiaan. Toinen juttu oli, että naistenpäivänä maksoi ruuat ja leffan ja taas maksatti ostoksiaan monin verroin summan edestä.

Ajatusmallina se, että jos yhteensä ruuat ollut vaikka sen 80 euroa niin minun kuului maksaa noin sillä summalla pelkästään hänen ostoksia kauppareissulla. Käytännössä siis minä maksoin ulkona syömisen hänelle ja ja lisäksi kaiken oman, hän jäi pelkästään yhdestä ulkona ruokailusta 40 euroa plussalle. Siltikin oli jatkuvaan ynseä ja uhmakkaan näköisenä latoi ostokset aina minun piikkiin.

Vierailija
87/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetkaa itse laittamaan ostokset hihnalle ja sitten äkkiä pakkaajan paikalle. Jääköön pummi maksajaksi. :D

Vierailija
88/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruvetkaa itse laittamaan ostokset hihnalle ja sitten äkkiä pakkaajan paikalle. Jääköön pummi maksajaksi. :D

Ei taida tommosten kanssa onnistua. Äkkiä on pummi vieressä pakkaamassa eikä tee elettäkään maksajaksi menosta.

Vierailija
89/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksaisi moista setvimistä ruokien kanssa.  Lähtisin omilleni.  Tunsin erään nuoren naisen, joka ihastuksissaan otti miehen asumaan luokseen, majotti ja syötti. Mies halusi vaan kämppäillä opiskelunsa ajan ilmaiseksi ja kun opiskelu oli ohi, sanoi heippa ja tunnusti olleensa suhteessa vaan saadakseen ilmaiset palvelut.  Nainen järkyttyi niin sinisilmäisyydestään, ettei vielä kahteenkymmeneenkään vuoteen ole uskaltautunut uuteen suhteeseen.  Eli hyväksikäyttäjiä liikenteessä.

Vierailija
90/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, älä ota miestä enää loisimaan luoksesi vaan ala tapailla hänen luonaan silloin tällöin. Luonnollisesti käytät reilusti suihkusaippuaa, shampoota ja lotraat vettä antaumuksella. Syöt kaapeista

mitä löytyy- tuskimpa kylläkään omaan kotiinsa ostaa ruokaa kun tietää sinulla saavansa vatsan täyteen.

Lopeta tuo hyysääminen, sano suoraan että tilanne todellakin ärsyttää sinua ja käy kukkaron päälle.

Omia lapsiasi sinun tulee ajatella eikä tuota lokkia!

Vierailija
91/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä jaksaisi moista setvimistä ruokien kanssa.  Lähtisin omilleni.  Tunsin erään nuoren naisen, joka ihastuksissaan otti miehen asumaan luokseen, majotti ja syötti. Mies halusi vaan kämppäillä opiskelunsa ajan ilmaiseksi ja kun opiskelu oli ohi, sanoi heippa ja tunnusti olleensa suhteessa vaan saadakseen ilmaiset palvelut.  Nainen järkyttyi niin sinisilmäisyydestään, ettei vielä kahteenkymmeneenkään vuoteen ole uskaltautunut uuteen suhteeseen.  Eli hyväksikäyttäjiä liikenteessä.

Itse olen miettinyt onko kyse vähän samasta kohdallani. Miesystäväni opiskelee toisella paikkakunnalla jossa hänellä opiskelijakämppä. Minä asun hänen kotikaupungissa ja hän viettää viikonloput ja lomat luonani. Välillä juurikin tuota, että maksattaa ostoksiaan ja minä pääosin teen ruuat. Joskus harvoin, ehkä joka toinen kuukausi hän ostaa ruokatarvikkeet ja tekee ruuan. Ruoka on aina sellaista jota tietää, että lapset eivät syö.

Vierailija
92/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miettinyt onko kyse vähän samasta kohdallani. Miesystäväni opiskelee toisella paikkakunnalla jossa hänellä opiskelijakämppä. Minä asun hänen kotikaupungissa ja hän viettää viikonloput ja lomat luonani. Välillä juurikin tuota, että maksattaa ostoksiaan ja minä pääosin teen ruuat. Joskus harvoin, ehkä joka toinen kuukausi hän ostaa ruokatarvikkeet ja tekee ruuan. Ruoka on aina sellaista jota tietää, että lapset eivät syö.

Toi nyt on selviö, ettei opiskelijalla ole varaa elättää omia, saati sinun perheesi ruokia. Opiskelija ei tienaa ja kenties nostelee lainaa. Olen itse opiskellut vuosia ja tiedän mitä se on ku ei rahat riitä ees siihen opiskelijaboksin elämiseen. Mietin vaan mikä saa yh-äidin ja opiskelijan yhteen? Nuori m_na vai se että ei ketään muuta saada siihen isähahmoksi.

Vierailija
93/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, älä ota miestä enää loisimaan luoksesi vaan ala tapailla hänen luonaan silloin tällöin. Luonnollisesti käytät reilusti suihkusaippuaa, shampoota ja lotraat vettä antaumuksella. Syöt kaapeista

mitä löytyy- tuskimpa kylläkään omaan kotiinsa ostaa ruokaa kun tietää sinulla saavansa vatsan täyteen.

Lopeta tuo hyysääminen, sano suoraan että tilanne todellakin ärsyttää sinua ja käy kukkaron päälle.

Mitä enemmän olen tätä nyt yksin ollessa ajatellutkaan niin sen hölmömmäksi itseni tunnen. Jotenkin, kun on itse tilanteessa ei osaa nähdä kunnolla miten asiat on. Kyllähän minua on varmaan ihan tietoisesti käytetty rahallisesti hyväksi. Tiedän, että miehellä ei paljon ylimääräistä ole, mutta ei tuollainen peli silti vetele. Minä kuitenkin huolehdin itseni lisäksi myös lapsistani ja sekin raha jonka miehen ruokiin tuhlaan voisi mennä säästötilille lasten tulevaisuudessa tarvitsemia ajokortteja, autoja, opiskelua ym varten.

Nyt todella loppuu minun rahoilla eläminen. Annan mahdollisuuden vielä, omat ruuat ja muut. Jos sen jälkeenkin tulee mökötystä tai kiukuttelua rahasta niin menköön pois. Minua ei kiukuttelulla saa palaamaan samaan systeemiin. Kuitenkin jos miettii niin vuositasolla menee reilu 1000 euroa hänen hyväksi tällä hetkellä.

Vierailija
94/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle voi luovuttaa vaikka tommosen lokkimiehen jos on nuori ja komea. :D Lapset aikuisia niin rahaa jää yllinkyllin. Mies vaan puuttuu.

Vierailija
95/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän olen tätä nyt yksin ollessa ajatellutkaan niin sen hölmömmäksi itseni tunnen. Jotenkin, kun on itse tilanteessa ei osaa nähdä kunnolla miten asiat on. Kyllähän minua on varmaan ihan tietoisesti käytetty rahallisesti hyväksi. Tiedän, että miehellä ei paljon ylimääräistä ole, mutta ei tuollainen peli silti vetele. Minä kuitenkin huolehdin itseni lisäksi myös lapsistani ja sekin raha jonka miehen ruokiin tuhlaan voisi mennä säästötilille lasten tulevaisuudessa tarvitsemia ajokortteja, autoja, opiskelua ym varten.

Nyt todella loppuu minun rahoilla eläminen. Annan mahdollisuuden vielä, omat ruuat ja muut. Jos sen jälkeenkin tulee mökötystä tai kiukuttelua rahasta niin menköön pois. Minua ei kiukuttelulla saa palaamaan samaan systeemiin. Kuitenkin jos miettii niin vuositasolla menee reilu 1000 euroa hänen hyväksi tällä hetkellä.

Näinköhän edes riittää tonni, jos mies syö valtaosan päivän aterioista teillä. Siihen päälle veden ja kosmetiikan yms kulutus, niin helposti menee lähemmäs pari sataa kuussa - harva aikuinen nimittäin alle parin sadan syö ja elää. Joka tapauksessa hienoa että heräsit tilanteeseen, parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Vierailija
96/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahasta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinköhän edes riittää tonni, jos mies syö valtaosan päivän aterioista teillä. Siihen päälle veden ja kosmetiikan yms kulutus, niin helposti menee lähemmäs pari sataa kuussa - harva aikuinen nimittäin alle parin sadan syö ja elää. Joka tapauksessa hienoa että heräsit tilanteeseen, parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Voihan se olla, että ei riitäkään. Yli vuosi menty näin ja hänellä tapana suihkussakin olla niin kauan, että lämmin vesi loppuu. En ole kiinnittänyt huomiota kuinka paljon vedenkulutus vuositasolla kasvanut ja toki sähköä menee veden lämmittämiseen. Minä ja kaksi lasta peseydytään samalla lämminvesimäärällä kuin mies yksinään.

Vierailija
97/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä höynäytettäviä naisia löytää? Itsekin voisin huolehtia nurmikonleikkuusta ja vähän silitellä ilmaista täysihoitoa vastaan.

Vierailija
98/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hakee rahallista hyötyä. Ei oikeasti ole kiinnostunut edes.

Vierailija
99/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua mun mies on ihan samanlainen, ja yhtä lailla vetäytyy perhe-elämästä syrjään. Tekee vain minun kanssa kahdestaan asioita, ei ikinä osallistu yhteisiin juttuihin. Asiasta on puhuttu mutta mikään ei muutu.

Muutettiin systeemi niin että ostetaan omat ruuat. Ja kyllä säästyy rahaa, ja vaivaa kun ei tarvi kokata jättiannoksia.

Tämä suhde yllättäen vetelee viimeisiä. En osaa mieltää tällaista pelleilyä oikeaksi parisuhteeksi. N40

Vierailija
100/296 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No halvalla menee kun mies saa täyden ylläpidon 25€/viikko! Mies varmasti rakastaa AP:tä mutta samalla rakastaa edullista ylläpitoa (valmiit ruuat, siisti koti, vaatteiden pesu, seksi jne). Helppohan se on lirkutella kauniita sanoja ja hellyyttä kun mies saa sinun muita palveluita. Mitä hyötyä sinulla AP on miehestä kun hän ei taloudellisesti auta sinua vaan päin vastoin käy lokkeilemassa kukkarollasi? En väheksy rakkautta ja parisuhdetta mutta yhteinen rahallinen hyöty täytyy olla jottei käy niin että ollaan tilanteessa jossa sinä olet. Miehen "syömät" rahat ovat kumminkin poissa lastesi hyvinvoinnista ja tulevaisuudesta. Omat ruuat ja tasainen yhteinen osallistuminen kodin ylläpitoon esim pyykin peseminen (peseekö mies sinun tai lastesi vaatteita?).