Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö televisiota päällä kotoisuuden takia?

Kielo
28.09.2021 |

Siinä se jo tulikin eli minä ja mies koetaan eri tavoin television päällä olo silloin, kun sitä ei katso kukaan. Hänen mielestään televisio tuo mukavaa kotoisuutta, vaikka sitä ei kukaan varsinaisesti katso ja itseäni taas häiritsee yksi ylimääräinen taustahälyn lähde lisää ja haluaisin mieluummin television olevan noissa tilanteissa kiinni.

Asia ei ole vakava, kunhan kyselen muiden tuntemuksia.

Kommentit (340)

Vierailija
1/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan turhaa taustahälyä.

Vierailija
2/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tv päällä, jollei katsota. Eikä radio. Kodikkuus on ihan muuta. Hän on ehkä tottunut noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, välillä jätän päälle kun lähden esim. kauppaan. On sitten valmiiksi jo päällä kun palaan. On sähkölämmitteinen talo, joten se lämmittääkin samalla. Ei liene ympäristön kannalta väliä lämmittääkö asuntoa 65" televisiolla, kattolampuilla vai sähköpattereilla.

Vierailija
4/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä päällä, television ääni ärsyttää ja stressaa, ellei sitä katso. Ehkä näitä juttuja, jotka tuntuvat kotoisalta, jos lapsuudenkotona on tietyllä tavalla tehty.

Kuuntelen kyllä äänikirjoja tai podcasteja kuulokkeilla aina jotain kotitöitä tms. tehdessäni.

Vierailija
5/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi sukulaiseni kerran kertoi tekevänsä näin (menetettyään puolisonsa), ja mietin, kuinka surullista. Nykyään teen itse samoin, helpottaa yksinäisyyden tunnetta.

Vierailija
6/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina päällä. Yksin kun elelen kaukana kaikesta, niin käy kovin hiljaiseksi muuten.

Vierailija
7/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on töllö kiinni jos en sitä katso, talossa on 4 töllöö, ihan siksi kun tulee vieraita niin saavat katso sitä mitä katsoisivat kotonakin. Eniten katson töllöä keittiössä ja makkarissa, muut huoneet ovat tarvittaessa sitten arvon vieraiden käytössä. Näin mennään meillä

Vierailija
8/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi sukulaiseni kerran kertoi tekevänsä näin (menetettyään puolisonsa), ja mietin, kuinka surullista. Nykyään teen itse samoin, helpottaa yksinäisyyden tunnetta.

Tai siis en TV:tä, vaan leffoja/sarjoja pyöritän samalla, kun teen muuta.

Vierailija
9/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, välillä jätän päälle kun lähden esim. kauppaan. On sitten valmiiksi jo päällä kun palaan. On sähkölämmitteinen talo, joten se lämmittääkin samalla. Ei liene ympäristön kannalta väliä lämmittääkö asuntoa 65" televisiolla, kattolampuilla vai sähköpattereilla.

Se menee juuri näin

Vierailija
10/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kauhistuttaa koko ajatuskin telkkarista taustahälynä :D

Vierailija
11/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes omista televisiota, mutta aiemmin, kun kodissani oli televisio, avasin sen vain silloin, kun oikeasti katsoin sieltä jotain. Televisio taustametelinä häiritsee.

Vierailija
12/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän päällä, tietenkin etsin ohjelman jossa on rauhsllista puhetta. Koska ei koko ajan ole puhumista, on ihanaa kun on muutakin ääntä kuin omat klikkaukset, kilinät ja seinäkellon raksutus. Television äänestä tulee minulle kodikas olo.

Vierailija
13/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein aina päällä. Jopa yöllä. Huono tapa. Kadun tapaa...... Yritän muuttaa sitä

Vierailija
14/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan osannut ajatella tv:n taustamelua kotoisona. Eli kyllä se joskus jää päälle, kunnes mä sen sammutan, kun ärsyttää se joutava älämölö.

Jos täällä joku luo kotoisaa elämää, niin se olen sitten minä.

Vierailija
15/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, CNN:n talousohjelmia etätyön taustalla. Tuntuu kuin olisi jossain tärkeässä toimistossa :)

Vierailija
16/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen juuri näin. Lapsuuden kodista nimenomaan opittu tapa, telkkari oli usein päällä. Se tuo kotoisuutta ja ikäänkuin "avaa ikkunan maailmaan". Iltaisin, kun teen suunnittelen seuraavan päivän töitä, saatan avata telkkarin siihen taustalle rentouttamaan, vaikken sitä katsokaan.

Vierailija
17/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se tuo kotoisuutta, eikä se ole minulle mitään hälyä. Mutta mua ei muutenkaan häiritse juuri mikään taustameteli, esim. naapureiden mökä, vilkas katu, junarata ja sen sellaiset. Mulle hiljaisuus on tylsää.

Vierailija
18/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on päällä vaikka kukaan ei katso ja joskus ei. Siitä en pidä jos telkkari on päällä, kukaan ei katso ja volyymit aika lujalla. Pitää joko sammuttaa se telkkari tai sitten laittaa äänet hiljemmalle. Esim. jos mä teen ruokaa keittiössä ja kutsun miehen keittiöön syömään, niin sitten telkkari jää olkkariin "huutamaan". Ärsyttävää. 

Vierailija
19/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, mutta radio on aina auki.

Vierailija
20/340 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se tuo kotoisuutta, eikä se ole minulle mitään hälyä. Mutta mua ei muutenkaan häiritse juuri mikään taustameteli, esim. naapureiden mökä, vilkas katu, junarata ja sen sellaiset. Mulle hiljaisuus on tylsää.

Me ihmiset ollaan erilaisia. Mä tarvitsen välillä hiljaisuutta. En jaksa koko ajan jotakin ääniä. Olen vanhuspuolella töissä ja välillä siellä on kovin levotonta ja sellaisen työvuoron kyllä todellakin kaipaa hiljaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän