Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsytystä aiheuttaa eliittirouvat, jotka ihan selkeästi shoppailevat ja sisustavat miestensä tuloilla

Vierailija
31.05.2019 |

Niin, siinähän se. Tuttaviin on nyt eksynyt lasten myötä perheitä, joilla on rahaa millä mällätä. Todellakin.

Eräskin rouva pitää sisustusblogia varsin keskituloilla ja ilmiselvästi pistää rahaa palamaan isopalkkaisen miehensä tilistä. On kultaa ja marmoria, uutta sikakallista sohvaa ja mittatilaustaulua. Kalliita matkoja tämän tästä ja kotikin vastavalmistunut upea kivitalo.

On alkanut ärsyttää nämä naiset, jotka omilla tuloilla eläessään saattaisivat asua vuokrakolmiossa ja säästäisivät vuoden saadakseen Ikeasta ale-sohvan. Omat tulot ei riittäisi elintasoon ensinkään, mutta sitten ollaan niin nenä pystyssä pikkurilli ylhäällä sisustamassa kotia kultaharkoilla kun mies kantaa rahaa kotiin ja antaa luvan shoppailla.

En vain voi käsittää. Itse työskentelen pienellä palkalla ja miehellä on hiukan paremmat tulot, mutta nuukailuksi silti menee meidän elämä. En osaisi ikinä kuvitella mille se tuntuisi, jos mies antaisi käyttöön rajoittamattoman määrän rahaa vain kodin laittamiseen ja oman hyvinvoinnin edistämiseen.

Miten tällainen kuvio oikein edes syntyy? Onko jotkut miehet niin avokätisiä että itse tarjoutuvat koko vaimon inspiraatioiden maksumieheksi vai vaatiiko nämä vaimot niin pitkään että saavat haluamansa? Tuntuu uskomattomalta, että joku mies maksaisi ihan mukisematta menoni. Olen varmaan aina ollut ihan vääränlaiseen miesten kanssa sekä vähän liikaakin pitänyt huolen itse omasta vähäisestä rahatilanteestani.

Ärsyttää siksi niin kovasti katsoa vierestä kun joillekkin vain kannetaan nenän eteen sitä rahaa, mitä pistää palamaan.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tunnen kateutta. Luonnollisesti. Se ei tosin rajoita elämääni, mutta keskutelunaiheita kyseisten ihmisten kanssa kyllä. En pysty osallistumaan ollenkaan keskusteluihin kolme kertaa vuodessa tehtäviin ulkomaanmatkoihin ja siihen montako tonnia on varattuna mihinkin projektiin. Nyökyttelen vieressä vain ja kenties sanon jossain vaiheessa että meillä ei ole varaa siihen asiaan vielä vuosiin.

Selkeästi keskustelukumppani ymmärtää olevansa taloudellisesti paremmassa tilanteessa, mutta silti vain jatkaa hehkutusta. Kyllä se aiheuttaa kateudentunnetta. Ihana olisi itsekin saada tarjottua lapsille vaikka mitä ja pitää koti älyttömän kauniina.

Todellakin varmaan tullut valittua mieskin ihan väärin. Mutta oman huomioni mukaan monet todella rikkaat miehet ovat myös todella paljon töissä —-> poissa kotoa. Voihan se olla että he rahalla korvaavat vaimolle sitä menetettyä yhteistä aikaa perheen kanssa. Jos se on kortin toinen kääntöpuoli niin ei sekään niin kivaa varmasti ole.

Mieheni on ainakin läsnä kotona, ruokaa laittamassa ja leikkimässä lasten kanssa tasapuolisesti kanssani.

Ap

Todennäköisesti nämä menestyvät, isotuloiset miehet ovat paljon poissa kotoa ja käyttävät tilaisuuden hyväkseen reissuillaan. Tiedän sen kokemuksesta, kun itse olen ottanut muutaman tällaisen rakastajakseni. Rouvat ehkä sulkevat silmänsä miehensä seikkailuilta tai sinisilmäisenä eivät osaa edes ajatella sellaista vaihtoehtoa ja tyytyväisenä keskittyvät vain kotinsa sisustamiseen. Loppupeleissä sinulla on asiat paljon paremmin, kun miehesi on läsnä arjessa ja osallistuu siihen tasapuolisesti. Sellaiset miehet ovat oikeasti harvinaisuuksia, niin varakkaiden kuin köyhempienkin keskuudessa.

Tai sitten.. ajattele jos ihan oikeasti rakastavat niitä vaimojaan ja perheitään niin paljon, että haluavat antaa heille kaiken? Ja ovatkin kaiken vapaa aikansa kotona, eivätkä petä. Voitko kuvitella, jos onkin niin?

Voi olla niinkin, mutta se on pieni vähemmistö, joka noin toimii. Olen liikkunut varakkaiden piireissä niin kauan, että tiedän, miten homma siellä toimii.

Vierailija
82/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupeleissä uralla ja rahalla ei ole mitään merkitystä,samalla hautausmaalla maataan.

Omalla psyykkisellä hyvinvoinnilla on suurin merkitys.

Tekee asioita joista tykkää ja asuu miten lystää.

Ihailen ihmisiä jotka hyppää pois itsekeskeisestä oravanpyörästä,muuttavat Balille tai mökkiin Lieksaan.

Se vasta on elämää 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisen naisen kuuluu olla vaatimaton, ahkera ja palvella miestään nöyrästi ja kiltisti ilman kiitosta muuten on kauhea kullankaivaja.

Arvostakaa naiset vähän enemmän itseänne. Tietysti se köyhä, pihi, itsekäs mies haluaa naisen joka uhraa oman elämänsä miehen kartuttaessa varallisuuttaan ITSEÄÄN varten. Älkää suostuko kenenkään orjaksi. Muistakaa että miehet ovat tutkitusti luonnollisesti itsekkäämpiä ja että kiittämättömyys on maailman palkka.

Vierailija
84/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutos ei näytä kiinnostavan heitä.

Minua ainakin kiinnostaa ja siksi olen valinnut vähän kalliimpia huonekaluja, jotka ovat olleet nyt 15-20 vuotta käytössä ja vielä ovat ihan hyvät. Sen sijaan, että ostaisin halvempaa kertakäyttökalustetta, mikä pitää uusia 5-10 vuoden välein.

Ööh, en tunne yhtäkään ihmistä, joka uusii huonekalunsa 5-10 vuoden välein ja ne on silti hankittu edullisesti ja ovat kestäneet hyvin käyttöä. Omat huonekalumme on ostettu vuosien 1990-2008 välillä ja ne ovat kestäneet hyvin aikaa.

Vierailija
85/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kahdehdituta yhtään tuollainen rahankäyttö. Johtuu varmaan siitä, että jos itselläni olisi varaa, käyttäisin sen johonkin pahanpäivän varautumiseen (luoja tietää, millainen yhteiskunta on 30 vuoden päästä) mielummin kuin hömpötyksiin. (Juu, olen henkisesti 1930-lukulainen.)

Vierailija
86/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tunnen kateutta. Luonnollisesti. Se ei tosin rajoita elämääni, mutta keskutelunaiheita kyseisten ihmisten kanssa kyllä. En pysty osallistumaan ollenkaan keskusteluihin kolme kertaa vuodessa tehtäviin ulkomaanmatkoihin ja siihen montako tonnia on varattuna mihinkin projektiin. Nyökyttelen vieressä vain ja kenties sanon jossain vaiheessa että meillä ei ole varaa siihen asiaan vielä vuosiin.

Selkeästi keskustelukumppani ymmärtää olevansa taloudellisesti paremmassa tilanteessa, mutta silti vain jatkaa hehkutusta. Kyllä se aiheuttaa kateudentunnetta. Ihana olisi itsekin saada tarjottua lapsille vaikka mitä ja pitää koti älyttömän kauniina.

Todellakin varmaan tullut valittua mieskin ihan väärin. Mutta oman huomioni mukaan monet todella rikkaat miehet ovat myös todella paljon töissä —-> poissa kotoa. Voihan se olla että he rahalla korvaavat vaimolle sitä menetettyä yhteistä aikaa perheen kanssa. Jos se on kortin toinen kääntöpuoli niin ei sekään niin kivaa varmasti ole.

Mieheni on ainakin läsnä kotona, ruokaa laittamassa ja leikkimässä lasten kanssa tasapuolisesti kanssani.

Ap

Todennäköisesti nämä menestyvät, isotuloiset miehet ovat paljon poissa kotoa ja käyttävät tilaisuuden hyväkseen reissuillaan. Tiedän sen kokemuksesta, kun itse olen ottanut muutaman tällaisen rakastajakseni. Rouvat ehkä sulkevat silmänsä miehensä seikkailuilta tai sinisilmäisenä eivät osaa edes ajatella sellaista vaihtoehtoa ja tyytyväisenä keskittyvät vain kotinsa sisustamiseen. Loppupeleissä sinulla on asiat paljon paremmin, kun miehesi on läsnä arjessa ja osallistuu siihen tasapuolisesti. Sellaiset miehet ovat oikeasti harvinaisuuksia, niin varakkaiden kuin köyhempienkin keskuudessa.

Tai sitten.. ajattele jos ihan oikeasti rakastavat niitä vaimojaan ja perheitään niin paljon, että haluavat antaa heille kaiken? Ja ovatkin kaiken vapaa aikansa kotona, eivätkä petä. Voitko kuvitella, jos onkin niin?

Ei, näin kirjoittavat ihmiset eivät todellakaan voi kuvitella sellaista, se menee yli heidän ymmärryksensä. He ovat itsetunnoltaan heikkoja ihmisiä (yleensä naisia), joiden ensimmäinen ajatus aina ja kaikkialla on se, että mies pettää heti tilaisuuden saatuaan. He ovat niitä, jotka vahtivat ja kyttäävät eivätkä päästä puolisoaan mihinkään.

Ehei, kyllä nämä ovat miehiä, jotka haukkuvat naisia lompakkoloisiksi ja käyvät pettämässä naisiaan, minkä kerkeävät.

Vierailija
87/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tynnyrissä te elätte jotka luulette että köyhät miehet eivät petä? Voi teitä hyväuskoisia tyttösiä!

Vierailija
88/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä kommentteja täällä.. Luulin aina että suomalainen nainen on itsenäinen mutta tän ketjun perusteella monen elintaso on miehestä kiinni. Itse olen 31-vuotias nainen ja tienaan omat rahani sekä omistan perheasunnon yksin. On kyllä lapsi ja mieskin mutta en ikinä haluaisi olla riippuvainen miehen lompakosta. Itsellänikin on tällainen työkaveri joka hankkii vaan parasta ja kallista, sekä muistaa aina kertoa miten ei ostaisi jotain halppistavaraa esim. sohvaa Sotkasta. Hänellä myös isotuloinen mies ja ei tajua että ilman miestä hänelläkään ei olisi varaa muuhun kun Sotkan sohvaan. Joten itseänikin ärsyttää vastaavat eliittirouvat.

Vierailija
89/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. Tottakai perheen yhteisen kodin sisustus on perheen yhteinen asia. Ja on luonnollista, että mies tuloillaan osallistuu siihen. Toisaalta ulkopuolinen ei koskaan oikeasti tiedä perheen tuloista. Ei kukaan meidän perheen ulkopuolella tiedä, edes ystävistämme, että toinen meistä on saanut useamman sata tuhatta euroa suvun omaisuutta, vaikka vanhemmat ovat yhä elossa.

Ja typerää elää kuvitelmissa, että hyvätuloiset pettävät enemmän tai aina heillä olisi jotain synkkiä salaisuuksia. Hyvätuloiset ovat ihan tavallisia ihmisiä. Toiset onnellisia, perhekeskeisiä ja uskollisia, toiset pettäviä ja omissa menoissaan. Ihan kuten köyhemmissäkin perheissä.

Vierailija
90/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan välillä kuulla ikävän sävyisiä kommentteja siitä, miten elämäni on helppoa, kun meillä on yhteiset rahat ja saan käyttää niitä mieleni mukaan. Sisustan jonkin verran, ostelen kauniita vaatteita ja joskus jotain arvokkaampaakin. Olen kuitenkin joutunut tekemään mieheni uran eteen paljon, sillä olen muuttanut useampaan otteeseen pitkin maailmaa hänen työnsä perässä, hoitanut arjen, ollut erossa perheestäni ja jättänyt työni mistä pidin. Puolison kovapalkkainen työ vaatii veronsa perheeltä, ja usein se on vaimo, jonka panos on kaikkien kannalta tässä todella tärkeä.

Kaikilla ihmisillä (myös niillä hyvätuloisilla ja jopa eliittirouvilla) on huolensa ja murheensa, joskus todella isojakin vastoinkäymisiä. Kateus on turhaa ja kuluttavaa, sitä ei pidä ruokkia. 

Vierailija
91/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vain todistaa sen että rahalla ei ole merkitystä, vain rakkaudella  ja naiset ovat itsenäisiä ja itse osaavat kaiken. 

Menee omat aivosolut (kaikki 7) solmuun ku miettii.

Vierailija
92/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kadehtia, kaikilla meillä on ongelmamme ja vaikeutemme eikä se raha lopulta onnea tuo. Tiedän sen ihan kokemuksesta.

Me ollaan varakkaita. Mulla on mahtava mies, joka aina laittaa perheensä etusijalle. Ei käy työmatkoilla, viettää vapaa-aikansa perheen kanssa ja aina jaksaa yllättää ja pitää hyvänä vaimoaan, joka ei meikkaa eikä usein anna sitä pipariakaan.

Täällä istun kotona ”eliittirouvana”, jota katsotaan kieroon. Valitettavasti vain totuus on toinen, sillä olen työkyvytön. Kärsin mielenterveysongelmista, joista en pääse edes rahalla eroon. Suurimman osan ajasta en osaa nauttia oikein mistään.

Ja silti rikas mies jaksaa rakastaa mua.

Vierailija
93/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi se on ongelmissa elää kun on rahaa ratkoa niitä, kuin ongelmissa ilman rahaa.

eli kadehdin siltikin .

Vierailija
94/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä shoppailen kyllä pääasiassa omilla rahoillani.. mies toki maksaa lainat ja meidän elämän muuten 🤷🏼‍♀️

Vierailija
95/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa hankkia mies joka maksaa eikä itkeä muiden asioista.

Vierailija
96/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäis ajatella niin, että rouvan ollessa poissa työelämästä joku p-aukinen saa senkin työpaikan? Onko ihan mahdoton ajatus?

Ja mistäs ap tietää, että juuri miehen tienesteillä sisustetaan ja matkustetaan? On naisillakin joskus varallisuutta ja isovanhemmat poistuu molemmilta eli peritään jotain (tai sitten ei). Muinainen lenkkikaveri kertoili kolmen tyttären isästä, joka osti kullekin tyttärelleen talon joskus 80-luvulla. Muistan itsekin jonkun kertoneen isänsä myyneen metsää, että osti sitten asuntoa jälkikasvulleen. Ei nuo talot mitään kartanoita olleet, mutta asuttavia kuitenkin.

Vierailija
97/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kadehtia, kaikilla meillä on ongelmamme ja vaikeutemme eikä se raha lopulta onnea tuo. Tiedän sen ihan kokemuksesta.

Me ollaan varakkaita. Mulla on mahtava mies, joka aina laittaa perheensä etusijalle. Ei käy työmatkoilla, viettää vapaa-aikansa perheen kanssa ja aina jaksaa yllättää ja pitää hyvänä vaimoaan, joka ei meikkaa eikä usein anna sitä pipariakaan.

Täällä istun kotona ”eliittirouvana”, jota katsotaan kieroon. Valitettavasti vain totuus on toinen, sillä olen työkyvytön. Kärsin mielenterveysongelmista, joista en pääse edes rahalla eroon. Suurimman osan ajasta en osaa nauttia oikein mistään.

Siis mitä? Tarkoittanet, että on valinnut ammatin, johon ei kuulu työmatkoja, koska sen jälkeen kun allekirjoittaa työsopimuksen johon on kirjattu valmius matkustamiseen, niin se ei enää ole oman harkinnan varassa matkustaako vai ei.

Vierailija
98/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä elitististä siinä on? Enemmänkin alentavaa. Juoksevat jumpassa, jotta perä pysyy ukolle mieluisena, ja tekevät kaikki kotityöt.

Kuulostaa ihanalta.

Vierailija
99/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Tarkoittanet, että on valinnut ammatin, johon ei kuulu työmatkoja, koska sen jälkeen kun allekirjoittaa työsopimuksen johon on kirjattu valmius matkustamiseen, niin se ei enää ole oman harkinnan varassa matkustaako vai ei.

Ei ole pakko ottaa vastaan sellaista työtä, joka sisältää matkustelua. Mun mies ei yksinkertaisesti sellaista työtä halunnut, vaikka olisi niitäkin ollut tarjolla.

Vierailija
100/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää vain aivoton kerskakuluttaminen, ihan sama kenen rahoilla sen tekee.

Jos minulla olisi rahaa niin ostaisin parilla miljardilla lentokoneita, helikoptereita, huvijahteja ja asuntoja/huviloita ympäri maailmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi