Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsytystä aiheuttaa eliittirouvat, jotka ihan selkeästi shoppailevat ja sisustavat miestensä tuloilla

Vierailija
31.05.2019 |

Niin, siinähän se. Tuttaviin on nyt eksynyt lasten myötä perheitä, joilla on rahaa millä mällätä. Todellakin.

Eräskin rouva pitää sisustusblogia varsin keskituloilla ja ilmiselvästi pistää rahaa palamaan isopalkkaisen miehensä tilistä. On kultaa ja marmoria, uutta sikakallista sohvaa ja mittatilaustaulua. Kalliita matkoja tämän tästä ja kotikin vastavalmistunut upea kivitalo.

On alkanut ärsyttää nämä naiset, jotka omilla tuloilla eläessään saattaisivat asua vuokrakolmiossa ja säästäisivät vuoden saadakseen Ikeasta ale-sohvan. Omat tulot ei riittäisi elintasoon ensinkään, mutta sitten ollaan niin nenä pystyssä pikkurilli ylhäällä sisustamassa kotia kultaharkoilla kun mies kantaa rahaa kotiin ja antaa luvan shoppailla.

En vain voi käsittää. Itse työskentelen pienellä palkalla ja miehellä on hiukan paremmat tulot, mutta nuukailuksi silti menee meidän elämä. En osaisi ikinä kuvitella mille se tuntuisi, jos mies antaisi käyttöön rajoittamattoman määrän rahaa vain kodin laittamiseen ja oman hyvinvoinnin edistämiseen.

Miten tällainen kuvio oikein edes syntyy? Onko jotkut miehet niin avokätisiä että itse tarjoutuvat koko vaimon inspiraatioiden maksumieheksi vai vaatiiko nämä vaimot niin pitkään että saavat haluamansa? Tuntuu uskomattomalta, että joku mies maksaisi ihan mukisematta menoni. Olen varmaan aina ollut ihan vääränlaiseen miesten kanssa sekä vähän liikaakin pitänyt huolen itse omasta vähäisestä rahatilanteestani.

Ärsyttää siksi niin kovasti katsoa vierestä kun joillekkin vain kannetaan nenän eteen sitä rahaa, mitä pistää palamaan.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisen kirjoitus!

Vierailija
2/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aistivinani AP:n tekstistä jotain hieman vihertävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää vain aivoton kerskakuluttaminen, ihan sama kenen rahoilla sen tekee.

Vierailija
4/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit itsekkin opiskellut hyväpalkkaisen ammatin ja ottanut varakkaamman miehen. Jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä lystää. En oikein ymmärrä mitä haet tällä aloituksella.

Vierailija
5/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olet ollut vääränlaisten miesten kanssa.

Vierailija
6/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap hommannut rikkaan miehen, niin ei tarvitse pillittää. Kaverisi ovat selkeästi valinneet sinua fiksummin.

Vierailija
7/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta tai ei niin ymmärrän ap:n fiiliksen. Itselläni ei ole pienintäkään mielenkiintoa sisustamiseen tai shoppailuun ylipäänsä, mutta se ihmetyttää, että todella on olemassa miehiä, jotka ovat halukkaita maksamaan naisille heidän haluamansa huvitukset ja naisia, jotka pitävät sitä itsestäänselvyytenä. Ehkä se tosiaan on kateutta, vaikka toisin kuin moneen muuhun asiaan siihen ei liity haavetta, että itse voisi elää samoin. Minulle omillaan toimeen tuleminen on yksi tärkeimmistä arvoista. Haluan vaurastua omalla työlläni, en olla riippuvainen siitä, että joku ihminen haluaa olla parisuhteessa kanssani. Omia rahoja ei kukaan voi viedä pois haluamalla erota minusta.

Vierailija
8/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuollaisten kanssa seurustella, jos se aiheuttaa noin pahan kateusongelman?

Siirrät saman kateuden mahd lapsiisi. 

Vierailija
9/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kannanotto. Naapurin rahoillako sen rouvan pitäisi tuhlailla? Hyvä, kun ostelee miehensä rahoilla niitä sohvia, ehkäpä mies on mielissään, kun rouva huolehtii sisustuksesta eli heille sopii tämmöinen. Ei pitäisi häiritä sivullisia.

Vierailija
10/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on kaksi työtä. Mieti mitä joutuvat tekemään rahojensa eteen!

Vierailija
11/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei aika hukkaan mene kun kateellisena miettii muiden asioita. Tänne raportoinnin jälkeen ehtii vielä tekaista nimettömänä verottajalle ilmoituksia rahanpesusta ym. Talousrikoksista. Kateus on paras. Ja katkeruus.

Vierailija
12/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin eilen ostaa uuden sohvan kirjastohuoneeseen. Kerroin miehelle ideani, katsottiin yhdessä netistä sohvia ja tilattiin. Rahasta ei edes keskusteltu. Ei kannata valittaa, jos itse on katsonut itselleen huonon elintason.

Vierailija
13/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kasariltako siihen tupsahdit provoinesi? En ole kenenkään kotona nähnyt kultaa ja marmoria kasarin jälkeen.

Vierailija
14/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan tuttavapiiriisi kuulu instamisun kanssa seurusteleva rallikuski tai rikkaan suvun vesa, jonka avovaimo on julkisuudesta tuttu? En ymmärrä, miksi aloittaja puuttuu asioihin, jotka selvästi ovat avioparien välisiä. En minäkään halua, että kukaan ulkopuolinen tulee arvostelemaan minun ja miehen rahankäyttöä.

Vierailija
15/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen enempi kiinnostunut naisista, jotka kokevat jossain määrin noloksi ottaa jatkuvasti vastaan rahaa mieheltä, mutta kukin tietysti tyylillään.

Vierailija
16/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sinulta pois, jos rouva käyttää miehensä rahoja? Muuttuisiko elämäsi paremmaksi, jos rouvat eivät sisustaisi? Miksi se ärsyttää sinua? Miksi se olisi väärin? Tuskin he varastavat rahaa miehensä lompakosta. Kaukana on utopia, jossa kaikilla olisi yhtä paljon rahaa.

Tämä kateus on aivan käsittämätöntä. Elä omaa elämääsi, ja jos rahan niukkuus häiritsee harkitse lisäkoulutusta tai tee ylimääräisiä tunteja.

Vierailija
17/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin MIEHEN rahoilla kuin SOSSUN rahoilla!

Vierailija
18/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tunnen kateutta. Luonnollisesti. Se ei tosin rajoita elämääni, mutta keskutelunaiheita kyseisten ihmisten kanssa kyllä. En pysty osallistumaan ollenkaan keskusteluihin kolme kertaa vuodessa tehtäviin ulkomaanmatkoihin ja siihen montako tonnia on varattuna mihinkin projektiin. Nyökyttelen vieressä vain ja kenties sanon jossain vaiheessa että meillä ei ole varaa siihen asiaan vielä vuosiin.

Selkeästi keskustelukumppani ymmärtää olevansa taloudellisesti paremmassa tilanteessa, mutta silti vain jatkaa hehkutusta. Kyllä se aiheuttaa kateudentunnetta. Ihana olisi itsekin saada tarjottua lapsille vaikka mitä ja pitää koti älyttömän kauniina.

Todellakin varmaan tullut valittua mieskin ihan väärin. Mutta oman huomioni mukaan monet todella rikkaat miehet ovat myös todella paljon töissä —-> poissa kotoa. Voihan se olla että he rahalla korvaavat vaimolle sitä menetettyä yhteistä aikaa perheen kanssa. Jos se on kortin toinen kääntöpuoli niin ei sekään niin kivaa varmasti ole.

Mieheni on ainakin läsnä kotona, ruokaa laittamassa ja leikkimässä lasten kanssa tasapuolisesti kanssani.

Ap

Vierailija
19/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se enemmänkin on kummallista, jos perheen jäsenillä on erilaiset elintasot keskenään. Onko hyväksyttävämpää, kun minä opiskelijana elän pienituloisen puolisoni rahoilla? Mutta, jos kävisin itse keskituloisessa työssä ja puolisoni suuripalkkaisessa työssä, niin se ei enää olisikaan hyväksyttävää?

Vierailija
20/102 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisen kirjoitus!

Hyvin poimittu rivien välistä. On todellakin! Oikein superkateellisen kirjoitus onkin! Sen verran pienellä itse elänyt ja varaa ei ole ollut mihinkään, että ihmetyttää suuresti tuollainen yltiövarakas elämäntyyli johon omat ansiot ovat vain oikein valittu rikas mies.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme