miesystävä kiristää eron jälkeen "lainaa" takaisin
Tämä on pitkä ja sotkuinen juttu. Olimme yhdessä pari vuotta, suhteen alkaessa molemmat varattuja. Miesystäväni erosi, itse en todella monimutkaisen tilanteen vuoksi voinut. Muutamia kertoja miesystäväni auttoi minua rahallisesti, itse ehdotti tätä. Nyt kun lopetin suhteen, hän kiristää minulta rahoja takaisin uhkaamalla kertovansa miehelleni. Saan syyttää kaikesta itseäni.
Kommentit (95)
Ap olet härski tyyppi. Sotket sekä suhde- että raha-asiasi... asiat ovat ihan niin monimutkaisia kuin itse ne sotket.
Vierailija kirjoitti:
Minä en Haluaisi pitää rahoja, jotka joku toinen on antanut minulle heikossa tilanteessani. Suoraan sanottuna Haluaisin maksaa ne takaisin.
Ja ajatelkaa nyt, mies on eronnut vaimostaan ap:n vuoksi ja laittanut elämänsä likoon. On ihan ymmärrettävää että nyt pettymyksen tuskassa haluaa edes antamansa rahat takaisin. Jopa uhkailun miehelle kertomisella tavallaan ymmärrän, koska mies on tullut pahasti satutetuksi ja vielä rahaakin antanut 😖
Niin, miksi täällä aina oletetaan ettei miehillä ole tunteita? Vaan mököttävät, pihtaavat, sekoilevat ja milloin mitäkin ihan silkkaa ilkeyttään?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole velkakirjaa tai muuta kiistatonta todistetta lainasta, kyse on lahjasta.
Väärin.
Erikseen määriteltyjen läheisten henkilöiden välillä mainitsemasi lahjoitusolettama pätee.
Nyt kuitenkin aloituksen mukaan on kyse oikeudellisesti toisilleen täysin vieraista henkilöistä. Tällöin olettama kääntyy eli oletus on velasta. Mikäli näin ei ole, tulee se näyttää.
En ota kantaa itse salasuhteeseen tai avustusten takaisin vaatimiseen.
Minä maksaisin takaisin joka tapauksessa.
Aplla vaikuttaa olevan taipumus ajautua monimutkaisiin tilanteisiin. Ratkaisu on yksinkertainen:
A. Maksa velkasi
(Raha-asiat ja ihmissuhteet kannattaa pitää erillään, jolloin et ajaudu tällaisiin tilanteisiin. Harva ihminen lahjoittaa toiselle rahaa ihan pyyteettömästi ja hyvää hyvyyttään. Harvemmin asioistaan vastaava ihminen suostuu ottamaan sellaista vastaan. Ruoan tai elokuvaillab tarjoaminen toiselle on normaalia kanssakäymistä. Suorat rahansiirrot eivät ellei kyse oli jostain parkkikolikoista. )
B. Ilmoita miehelle, että mikäli hän jatkaa kiristysyrityksiään, teet asiasta rikosilmoituksen poliisille. Toimit näin jos tilanne jatkuu.
C. Pidä jatkossa raha-asiat ja ihmissuhteet erillään. Maksa velkasi muille ja pyri tulemaan omillasi toimeen.
D. Ole rehellinen ihmissuhteissasi. Silläkin uhalla, että korttitalosi kaatuu. Tapahtuipa mitä tahansa, ole rehellinen. Huomaat, että asiat alkavat olla hyvin yksinkertaisia sen jälkeen, eikä sinun tarvitse enää miettiä miten tämän erän pelaisit.
Tsemppiä ap!
Tää on se joka rakennutti ex-vaimonsa kanssa talon. Petti muijaa minkä ehti, muutti pois. Exä sotki raha-asiat ja äijä joutu muuttaa takas akan luo.
Suomen aurinkoisimmassa kunnassa asuu mulkkuja
Keksii jotain muuta kun olet maksanut. On katkera ukko, jos on joutunut vielä exänkin elämää rahoittaa