Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miesystävä kiristää eron jälkeen "lainaa" takaisin

Vierailija
30.05.2019 |

Tämä on pitkä ja sotkuinen juttu. Olimme yhdessä pari vuotta, suhteen alkaessa molemmat varattuja. Miesystäväni erosi, itse en todella monimutkaisen tilanteen vuoksi voinut. Muutamia kertoja miesystäväni auttoi minua rahallisesti, itse ehdotti tätä. Nyt kun lopetin suhteen, hän kiristää minulta rahoja takaisin uhkaamalla kertovansa miehelleni. Saan syyttää kaikesta itseäni.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiristys on rikos.

Vain jos yrittää saada itselleen kuulumatonta etua. Omien rahojen takaisin periminen ei ole laitonta sen enempää kuin yritykseltä olisi laitonta uhata asiakasta ulosotolla jos asiakas ei maksa laskua.

Lahjat ei ole omia, eikä niitä voi vaatia takaisin.

Kysehän on viimekädessä siitä että onko rahan antaminen ollut lainaamista vai lahja. Pyytäjä on aika heikoilla, jos ei pysty todistamaan lainaamista.

Vierailija
62/95 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän se rahan saajankin pystyä todistamaan että kyse on lahjasta eikä lainasta. Suullinen sopimus nääs. Että vaikka tässä nyt koitetaan pää punaisena koettaa saada aloittajan tilanne pestyä parhain päin niin ei tämä kyllä hyvältä näytä. Vaikka koettaakin selittää niin rahat on kuitenkin ottanut vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen ottaa rahat vastaan jos toinen vaatii saada auttaa. Jos olisin jatkanut tuon miehen kanssa suhdetta, hän ei olisi keksinyt mitään tällaista.

Vierailija
64/95 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan varma että joskus ei olis tullu puheeksi että muistatko silloin kun pistin sulle vähän apua. Että jos maksaisit takasin. Mutta hoidahan nyt nuo jutut kuntoon niin voit puhtaalta pöydältä lähteä uuteen elämään. Ja hoida välit kuntoon myös miehesi kanssa. Et ka aioi olla kertomatta hänelle totuutta?

Vierailija
65/95 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristys on rikos

Vierailija
66/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl miehetkin osaa olla katkeria kusipäitä

Vierailija
67/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy voitko maksaa takaisin luonnossa.

Vierailija
68/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiristys on rikos

Uskokaa nyt jo, että tuo ei ole mikään kiristys - pelkkä uhkaus. Tuskin edes laiton uhkaus.

Todennäköisesti ei ylitä mitään poliisin tutkimuskynnystä, on sen verran pieni juttu - resurssit nääs.

En oikein ymmärrä AP ta - miksi et halua maksaa miehen maksamaa tukea takaisin. Minkälaisesta summasta on kysymys? Ihan yhtä lailla on petos, jos sinä olet mitenkään antanut hänen ymmärtää, että kunhan saat ’tämän ja tämän raha-asian kuntoon niin jätät miehesi’- hän on sen sitten mahdollistanut, koska on halunnut vapauttaa sinut jättämään miehesi ja sinä olet vain kiittänyt rahoista ja ottanut Ritolat. Jos olet harrastanut hänen kanssaan seksiä, olet nyt siis maksullinen nainen, sehän on ainoa vastine mitä rahalle olet antanut. Mikä oli motiivisi huijata hyväuskoista sinuun ihastunutta?

Maksa rahat takaisin, ehdottomasti! On harhaista väittää että kyse oli jostain lahjasta. Lainaan ei tarvita mitään velkakirjaa, kyllä suullinenkin lainaaminen on ihan vain lainaamista, vaikka sitä onkin hyvin paljon vaikeampi periä jos toinen ei maksakaan takaisin. Nainen, kasvata itsellesi selkäranka!

Vierailija
69/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo vaan täyttää kiristyksen kriteerit

Vierailija
70/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs on sit miehen selkäranka joka kääntää kelkkansa heti kun tulee jätetyksi? Eipä kovin miehekästä toimintaa sekään.

Vierailija
71/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin melkein saman tilanteen toisessa päässä, eli nuorena ja typeränä lainasin poikaystävälleni rahaa muutaman satasen (opiskelijana tosi iso raha minulle!) Ero kun tuli niin jäpykkä ilmoitti ettei hänen tarvitse maksaa takaisin koska olin "antanut" rahat hänelle (oli ollut selvästi puhe että maksaa takaisin kun pystyy). Jopa hänen äitinsä oli sitä mieltä ettei minulle tarvi maksaa, koska jätin miehen. 😅 no lopulta miehen isä maksoi poikansa velan kun uhkasin poliisilla, viestit onneksi oli tallessa jossa mies myönsi velkansa, sen suuruuden ja aikomuksen olla maksamatta. Eli ellei ihan vartavasten ollut puhetta miehen kanssa että rahat oli lahja tai jos et saanut sitä käteisenä, suosittelen maksamaan takaisin ihan vaan miehen oikeuksien takia, vaikka aika dicki liike uhkailla miehelle kertomisella.

Vierailija
72/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastui, että nainen oli miehen kanssa taloudellisista syistä.

Yllätys?

Vierailija
73/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys?

Nainen ei ollut yhdessä miehen kanssa vaan naimisissa toisen kanssa ja sivusuhde itse aloitti rahan tuputuksen. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
74/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa vosu velkasi, niin ongelma poistuu.

Vierailija
75/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiristys on rikos

Niin on huijauskin.

Vierailija
76/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätys?

Nainen ei ollut yhdessä miehen kanssa vaan naimisissa toisen kanssa ja sivusuhde itse aloitti rahan tuputuksen. Sitä saa mitä tilaa.

Juu seli, seli. Komeiden kasvojenpiirteiden takia oli "sivusuhteessa". Mikä lieneekään?

Nooh, sama asia. Sitä joko ollaan miehen kanssa, tai ei olla. Ei ole välimuotoja, paitsi av-pettäjillä.

Vierailija
77/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaiskos vaan levittää ne reidet.

Vierailija
78/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on kusipäitä. Ola

Vierailija
79/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orimattilassa on hyvä asua ja yrittää

Vierailija
80/95 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksaisin. Vaikka tuo on halpamaista kiristystä. Tuskin katkeruus ja kosto tohon loppuu. Kertoo varmaan silti sun miehelle. Oma vika, miks ihmeessä olet tuollaista suhdetta ylläpitänyt? Oma valinta ja vastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi